Zahid Najib Terdesak Nak Selamatkan Diri Dari Kes Mahkamah



Usaha berterusan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan rakan karibnya, Datuk Seri Najib Razak yang mahu membawa UMNO keluar daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN) adalah disebabkan terdesak mahu menyelamatkan diri masing-masing daripada kes mahkamah.
Pemimpin senior parti, Datuk Seri Nazri Aziz mendakwa Zahid dan Najib sudah kesuntukan masa memandangkan kes mereka berdua di mahkamah semakin hampir dijatuhkan hukuman dan perlu membela diri dalam semua pertuduhan.

“Kedua-dua mereka mereka ada kes mahkamah dan semakin hampir nak dijatuhi hukuman… mereka juga kena membela diri di mahkamah, bermakna masing-masing mahu selamatkan diri daripada berdepan hukuman yang akan dijatuhkan,” kata Nazri kepada Agenda Daily selepas dihubungi.
Nazri menyifatkan tindakan Zahid mengheret parti dalam masalah peribadi semata-mata untuk melepaskan diri daripada kes mahkamah adalah tidak boleh diterima sekali sehingga parti kini terpaksa berdepan perpecahan yang lebih terus.
“Zahid dan Najib cuba mengheret parti bersama-sama dengan masalah peribadi mereka, ini tidak boleh diterima sama sekali… tindakan mereka ini akan menyebabkan parti berpecah.
“Adakah wajar UMNO berpecah dua hanya disebabkan oleh mereka berdua ini?” katanya lagi.
Menjelang Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO malam ini, Nazri berkata Ahli-Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak akan meninggalkan kerajaan PN walaupun didesak oleh MT sebaliknya mereka akan kekal dengan ketetapan sebelum ini menamatkan kerjasama hanya apabila Parlimen dibubarkan.
“Saya tidak akan keluar dan akan kekal dalam kerajaan PN… kami kekal dengan pendirian No Anwar, No DAP yhang dibuat semasa Perhimpunan Agung UMNO 2020 lalu,” ujarnya lagi.

Untuk rekod, Zahid kini sedang berdepan 40 pertuduhan rasuah berhubung Sistem Visa Luar Negara (VLN) dan 47 pertuduhan pecah amanah, rasuah dan pengubahan wang haram membabitkan puluhan juta ringgit dana milik Yayasan Akalbudi.
Sementara itu, Najib pula berdepan beberapa kes mahkamah antaranya tiga pertuduhan pecah amanah (CBT), satu pertuduhan salah guna kuasa dan tiga pertuduhan pengubahan wang haram melibatkan dana SRC International Sdn Bhd (SRC International) berjumlah RM42 juta,empat pertuduhan rasuah menggunakan kedudukannya untuk memperoleh suapan berjumlah RM2.3 bilion dalam dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah wang yang sama.
UMNO dijadualkan mengadakan mesyuarat MT malam ini dan bakal memuktamadkan keputusan sama ada MP UMNO akan kekal dalam kerajaan PN atau sebaliknya.
Bagaimanapun sumber parti memberitahu kemungkinan besar Zahid akan cuba mendesak MT membuat ketetapan semua MP UMNO perlu meninggalkan kerajaan PN dan Menterinya perlu meletak jawatan daripada Kabinet serta-merta.
Nazri juga sebelum ini mengumpulkan 25 akuan bersumpah (SD) dikalangan Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional (BN) bagi melantik Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai wakil jurucakap mereka sekiranya dipanggil Agong, ia selepas mereka hilang kepercayaan terhadap Zahid yang dikatakan memberikan maklumat salah kepada Yang di-Pertuan Agong semasa menghadap tempoh hari.
Zahid dan Najib yang terpalit dengan pakatan sulit dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini sedang merancang ke arah pembentukan jajaran baharu, ia termasuk PKR dan DAP.

Premium Quality Product From Japan In Malaysia.. buy here  
Laporan dipetik dari AgendaDaily

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/07/zahid-najib-terdesak-nak-selamatkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Berdendam Dengan Muhyiddin Kerana Enggan Tolong Selesai Kes Mahkamah

Zahid Berdendam Dengan Muhyiddin Kerana Enggan Tolong Selesai Kes Mahkamah

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 224 hits
agendadaily com8 7 2021Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengingatkan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi supaya jangan lupa pendirian UMNO terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zah...
Najib Akui Murung Sebab Tak Dapat Moratorium Atau Kes Mahkamah

Najib Akui Murung Sebab Tak Dapat Moratorium Atau Kes Mahkamah

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 255 hits
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib RazakBekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengakui mengalami kemurungan dan berharap kerajaan Perikatan Nasional akan memberi moratorium serta diskaun bil elektrik kepadanya Meskipun u...
Muslihat Zahid Untuk Selamatkan Tengkok Pemimpin Kluster Mahkamah

Muslihat Zahid Untuk Selamatkan Tengkok Pemimpin Kluster Mahkamah

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 147 hits
Memahami muslihat Umno tarik sokongan kepada MahiaddinMohd Sayuti OmarKONSENTRASI khalayak kepada isu penebangan tidak berhati perut lebih 200 pokok durian musangking di Raub Pahang beberapa hari lalu terganggu dengan kenyataan penarikan da...
Najib And Zahid Played Russian Roulette And Lost

Najib And Zahid Played Russian Roulette And Lost

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 166 hits
What if the Agong summons all 220 MPs to Istana Negara one by one and then titah that after interviewing all 220 MPs in His Majesty s judgement Muhyiddin commands the confidence of the majority of the House and hence should remain as prime ...
Zahid Najib Berjaya Yakinkan Mp Keluar Pn Janji Jawatan Pm Milik Umno

Zahid Najib Berjaya Yakinkan Mp Keluar Pn Janji Jawatan Pm Milik Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 208 hits
agendadaily com6 7 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Najib Razak antara yang hadir dalam pertemuan dengan Ahli Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional di Wisma Perwira semalam Pertemuan Ahli Ahli Parlimen UMNO d...
Bicara Kes 1mdb Melibatkan Bekas Pm Najib Razak Akan Bersambung Hari Selasa Depan

Bicara Kes 1mdb Melibatkan Bekas Pm Najib Razak Akan Bersambung Hari Selasa Depan

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 154 hits
KUALA LUMPUR Perbicaraan kes berprofil tinggi melibatkan bekas Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak yang menghadapi pertuduhan rasuah dan pengubahan wang haram membabitkan dana RM2 3 bilion milik 1Malaysia Development Berhad akan bersa...
Jangan Jadikan Kes Bunuh Diri Sebagai Jenayah Kata Bekas Kpn Timbalan Menteri

Jangan Jadikan Kes Bunuh Diri Sebagai Jenayah Kata Bekas Kpn Timbalan Menteri

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 212 hits
Bekas ketua polis negara Hanif Omar berkata tidak ada gunanya menambah tekanan kepada individu yang sudah mengalami tekanan PETALING JAYA Cubaan bunuh diri tidak harus dijadikan sebagai kes jenayah susulan desakan sebuah gabungan yang mahu ...
Kadir Dakwa Zahid Kluster Mahkamah Cuba Jatuhkan Muhyiddin Melalui Ismail

Kadir Dakwa Zahid Kluster Mahkamah Cuba Jatuhkan Muhyiddin Melalui Ismail

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 241 hits
Malaysiakini Bekas ahli majlis pimpinan tertinggi Bersatu A Kadir Jasin mendakwa Umno jelas mahu merampas kerajaan Perikatan Nasional menerusi naib presidennya Ismail Sabri Yaakob Kadir berkata ia dapat dilihat setelah Umno selepas keputusa...
Fokus Pada Muhyiddin Najib Zahid Ismail Sabri

Fokus Pada Muhyiddin Najib Zahid Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 217 hits
Mereka sedang berpolitikBuruk atau baik kj memang dilihat tidak berpolitik
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ