Youtube Oh Youtube



Youtuber | Dari mana nak mula ek entri ni? Tapi yang pasti bukanlah Ina ni youtuber.Cukuplah sekadar dengan dunia blogging. Berbalik Tentang youtube lah. Ada orang buat suka-suka video.Ada yang nak mencari pendapatan melalui platform youtube dengan menjadi youtuber.

Nak jadi YOUTUBER? Dunia sosial media kecoh apabila dikejutkan dengan berita Dato’ Aliff Syukri dapat income sebanyak RM 53,000 hanya berkongsi video ( kisah peribadi ) di platform youtube.Dan youtuber muda dari Kelantan juga memperolehi pendapatan sebanyak RM 20,000 sebulan. Wah,, excited kan? Tetapi kalau korang pun nak jadi seperti mereka,kena lah aktif hasilkan video yang kreatif.

Content berilmiah di Youtube Jika korang instafamous atau orang dikenali amat mudah untuk menaikkan view di setiap video channel youtube korang.Tetapi bagi yang biasa-biasa macam Ina ni.Memang orang tak kenal,agak lambat untuk naikkan views ni.Sedih la,tapi dalam duduk bersedih,adalah video yang Ina update dalam youtube tu,ahaks.

Berbalik kepada content di youtube,korang cipta lah apa pun video.Samada nak share video resipi ke,masakan,tips parenting ke atau jika korang nak cepat naikkan subscriber korang share benda-benda yang viral,mesti cepat naik. Dan join group subscribe for subcribe pun okay juga,tetapi amat berisiko untuk akaun youtube korang tu.Jadi macam spam pula nanti.
Content di channel youtube Ina pula hampir keseluruhan video mengenai tutorial massage.Lebih fokus kepada kesihatan dan kecantikan.Share pun secara suka-suka ni tau.Bikin video sebab ada masa terluang,tak clash dengan kerja Ina sebagai blogger.Itu yang jadi video-video kat channel youtube.



Okay,Ina ni bukan youtube.Subscriber pun ada berapa kerat jer tau.Ahaks! Sedih kan? Dari tahun 2016 start ada channel youtube,tetapi belum diizinkan lagi allah untuk buat duit dengan youtube ni.Hihhiii…

Semangat disebabkan ada permintaan di Youtube Alhamdulillah,sejak kebelakangan ini.Ada 2 orang lah yang request di komen video untuk hasilkan video yang akan datang.Terima kasih sangat. Segala komen-komen Ina dah subscribe juga tau.Kiranya keep in touch gitu..Haaaa.
Patutlah Ina pelik kebelakangan ini.Rupanya carian mengenai urutan muka sangat popular di youtube tau.Itu yang cepat naik viewers di video Ina.Cuma subscriber tu yang baru naik sedikit,tapi tu pun dah bersyukur sangat tau.Ada lah juga 7000 ribu penonton (setahun kauuu amik masa nak kumpul) yang sanggup tengok video yang tak seberapa tu.
Video Cincai di Youtube Itu video pertama semasa mula Ina menceburi dalam dunia youtube.Video bodoh-bodoh jer,takde background muzik dan takde editing langsung.Terus upload ke youtube.Pendek kata,hentam keromo lah punya video.Heeee.. Tapi kan,video pecah pun ada tu.Hihihihi… selepas dari smartphone kamera pecah,terus stop bikin video.Sehinggalah dapat memiliki sebuah kamera mirrorless sony.Barulah kembali bikin video di youtube.
Korang kalau nak subscribe di channel youtube Ina, boleh subscribe : http://www.youtube.com/azlinaina  Nanti Ina akan subscribe back!
Pendek kata,nak buat sesuatu tu kena mempunyai minat terlebih dahulu dan jangan ikut orang.Nanti korang buat setengah jalan jer tau. Lagi penat! Ehh,korang faham ke ni Ina duk membebal kat entri ni? Korang kalau tak faham,buat kajian terlebih dahulu yea.Bila dah lama,tengok keadaan sekeliling.Baru ikut rentak sendiri.Assalamualaikum…

The post Youtube Oh Youtube! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/youtube/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bersemangat Nak Buat Video Di Youtube Channel Bila Ada Yang Request

Bersemangat Nak Buat Video Di Youtube Channel Bila Ada Yang Request

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 220 hits
Assalamualaikum Bersemangat bila dapat komen di Youtube apabila ada yang mula request untuk tutorial berkenaan massage ni Ahaks Subscriber pun berapa lah kerat sangat Tetapi bila ada yang request tu terus rasa semangat Nak buat lagi dan lag...
Channel Youtube Tembus 4 Juta Subscriber Baim Dan Paula Makan Petai

Channel Youtube Tembus 4 Juta Subscriber Baim Dan Paula Makan Petai

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 158 hits
Baim Wong dan Paula Verhoeven berhasil meraih 4 juta subscriber untuk Channel Youtube mereka Baim Paula Detik detik raihan 4 juta subscriber diunggah di instagram dan channel youtube mereka
Sakit Kepala Terus Bikin Satu Video Kat Channel Youtube

Sakit Kepala Terus Bikin Satu Video Kat Channel Youtube

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 250 hits
AssalamualaikumCuaca sangat panas sejak kebelakangan ini di Kuantan Alahai keadaan ini sudah membuatkan kepala ina jadi sakit pula Maklumlah silau ni selalu bersangkutan dengan sakit kepala muka togel tak berbedak ahaks Okay muka memang cin...
Kalau Tak Bagi Youtube Anak Tak Duduk Diam Sebenarnya Lagi Baiklah Anak Meneroka

Kalau Tak Bagi Youtube Anak Tak Duduk Diam Sebenarnya Lagi Baiklah Anak Meneroka

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 297 hits
Kalau tak bagi Youtube anak tak mahu duduk diam Itu alasan kebanyakan ibu bapa untuk membiarkan anak anak kecil menonton sendirian tanpa pengawasan Sebenarnya anak kecil ini sifatnya sentiasa mahu meneroka Setiap hari mereka belajar perkara...
Youtube Kaitkan Kebakaran Katedral Notre Dame Dengan Serangan 11 September

Youtube Kaitkan Kebakaran Katedral Notre Dame Dengan Serangan 11 September

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 184 hits
Akhirnya setelah sembilan jam bertarung dengan api pemadam kebakaran berhasil memadamkan si jago merah
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


10 Keutamaan Silaturahmi Berdasarkan Hadits Hadits Shahih

Balang Biskut Raya 2024

Bendi Goreng Bersambal

Lunch Di Don Kari Kepala Ikan Seksyen 16 Shah Alam Shah Alam Selangor

Lotter Sumandak Cantik Chord

Selangor Ph To Continue Working With Bn Despite Likely Mca Mic Polls Snub