Yang Penting P H Wajib Ditumbangkan



'PAS jangan bimbang, Umno tetap kuat'Diterbitkan 25 Dis 2018, 6:42 petang  |  Dikemaskini 25 Dis 2018, 6:44 petang     Ketua Penerangan Umno Shamsul Anuar Nasarah hari ini menyeru PAS tidak bimbang dengan situasi Umno ketika ini yang menyaksikan sekumpulan anggota dan wakil rakyatnya meninggalkan parti.
Jelas Shamsul, keadaan itu lebih kurang sama ketika anggota dan wakil rakyat PAS keluar parti dan menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah).
"Biarpun Amanah wujud namun PAS tetap kuat, maka biarpun beberapa wakil rakyat Umno meninggalkan Umno kita tetap yakin Umno tetap sebagaimana biasa. 
"Umno akan terus berperanan sebagaimana ideologi yang dipegangnya malah akan terus menjadi juara membela kepentingan rakyat, dan pastinya akan merampas kembali kerusi yang hilang," katanya dalam kenyatan media hari ini.
Terdahulu, Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkata PAS sukar untuk bergabung dengan Umno kerana parti itu ibarat bahtera yang telah bocor.
"Umno sekarang mengalami kebocoran bahtera. Kaedah kita orang pergi laut, kalau bahtera bocor kita pergi dekat, bahtera kita pun boleh tenggelam sama.
"Nak gabung dengan parti bocor ini satu benda yang sulit dan payah," kata Abdul Hadi.Sejak pilihan raya umum, Umno kehilangan satu demi satu wakil rakyatnya yang seterusnya menyebabkan presiden parti itu, Ahmad Zahid Hamidi menyerahkan tugasnya kepada timbalannya, Mohamad Hasan.
Sejak memenangi 54 kerusi parlimen pada pilihan raya umum (PRU) ke-14, Umno sudah kehilangan 18 wakil rakyat dan kini hanya memegang 36 kerusi parlimen. Beberapa wakil rakyat Umno yang keluar parti juga menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
Bersatu tak boleh ganti UmnoSementara itu, dalam kenyataan sama, Shamsul menegaskan bahawa meskipun Bersatu mendakwa ia parti Melayu, Umno masih pilihan utama orang Melayu.
Tegas Shamsul, Bersatu tidak akan boleh menggantikan Umno.
"Hakikatnya Umno jauh lebih baik berbanding Bersatu. Umno punyai sistem pentadbiran yang bersistematik. 
"Umno mempunyai pimpinan yang tersusun daripada peringkat Umno Cawangan, bahagian, negeri hinggalah ke pusat. 
"Jauh berbeza dimana, tidak kedengaran pun mesyuarat cawangan atau bahagian Bersatu diadakan hanya diadakan di peringkat pusat sahaja. Ini bukti Umno mempunyai kekuatan lebih baik berbanding Bersatu," katanya.
Tambah anggota parlimen Lenggong itu, kehilangan wakil rakyat berkenaan tidak menyebabkan Umno di kawasan mereka terbubar. Sebaliknya, katanya, mereka "dengan mudah" diganti oleh pemimpin muda yang lebih baik, bertenaga dan bersemangat. 
"Kita perlu ingat, mereka yang keluar Umno tentulah antaranya kerana mereka sudah hilang keyakinan dan kesetiaan pada Umno. 
"Jadi, biarlah yang tidak yakin atau setia ini tinggalkan Umno. Jika mereka terus berada dalam parti ia akan menjadi barah yang akhirnya memusnahkan parti dari dalam," katanya menyeru agar anggota Umno yang masih kekal tidak bimbang dengan perubahan dan pendekatan baru parti mereka.
"Umno mahu menang dan kembali berkuasa sebagai sebuah kerajaan. Oleh itu semua pihak perlu fokus, bersama menyokong kepimpinan parti dan bersama memainkan peranan," katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2018/12/yang-penting-ph-wajib-ditumbangkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Sedia 7 Nafkah Wajib Ini Dulu Jangan Ungkit Duit Isteri Bekerja Melainkan Rileks Media

Suami Sedia 7 Nafkah Wajib Ini Dulu Jangan Ungkit Duit Isteri Bekerja Melainkan Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 460 hits
Kebanyakan isteri sekarang bekerja demi membantu ekonomi keluarga Walau isteri bekerja ada situasi yang suami tak boleh sentuh perihal wang gaji isteri Sebabnya keperluan memberi nafkah tetap jadi tanggungjawab suami Ini yang diulas oleh Dr...
Rakaman Pekerja Wajib Cium Boss Sebelum Mulakan Kerja Adakah Akan Lebih Produktif

Rakaman Pekerja Wajib Cium Boss Sebelum Mulakan Kerja Adakah Akan Lebih Produktif

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 350 hits
Rakaman Pekerja WAJIB Cium Boss Sebelum Mulakan Kerja Adakah Akan Lebih ProduktifRakaman Pekerja WAJIB Cium Boss Sebelum Mulakan Kerja Adakah Akan Lebih Produktif
Wajib Ada Perakuan Kebenaran Khas Untuk Melakukan Kerja Dakwah Dipahang

Wajib Ada Perakuan Kebenaran Khas Untuk Melakukan Kerja Dakwah Dipahang

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 213 hits
KUANTAN Semua penceramah bertauliah dan penceramah bebas wajib memperoleh Perakuan Kebenaran Mengajar atau Kebenaran Khas Berceramah jika ingin melakukan kerja dakwah di Pahang bermula tahun depan Mereka boleh mengemukakan permohonan bagi m...
Tanya Pu Azman Kalau Tengah Mandi Wajib

Tanya Pu Azman Kalau Tengah Mandi Wajib

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 559 hits
TANYA PU AZMAN KALAU TENGAH MANDI WAJIB Assalamualaikum Salam Jumaat semua Mak aiii sekejap nau dah Hari Jumaat kan Hari Jumaat ni macam macam sunat pahala boleh dapat Tak yah share dahlah kan bab SUNAT JUMAAT Korang pun mesti dah HAFAL dah...
Doktor Ini Kongsi 15 Jenis Ubat Yang Wajib Anda Simpan Di Rumah

Doktor Ini Kongsi 15 Jenis Ubat Yang Wajib Anda Simpan Di Rumah

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 629 hits
Mesti korang tahu kan macam mana perit nya nak tunggu giliran di hospital kerajaan Iye la kalau nak ke pusat kesihatan swasta paling sikit pun korang kena ready duit beratus juga laa Menurut satu perkongsian daripada Dr Asmi Syabil yang ber...
5 Rutin Wajib Penjagaan Motosikal

5 Rutin Wajib Penjagaan Motosikal

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 217 hits
5 RUTIN WAJIB PENJAGAAN MOTOSIKAL ASALKAN boleh start jalannn Salah satu tabiat buruk pengguna motosikal adalah kerap mengabaikan rutin penyenggaraan terutama kalangan penunggang yang menjadikan kenderaan mereka itu sekadar alat bergerak da...
Senarai Produk Keluaran Muslim Yang Wajib Disokong

Senarai Produk Keluaran Muslim Yang Wajib Disokong

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 1276 hits
Baca dan sebarkan Ambil peluang sokong produk Muslim yang dijamin halal dan bersih Boleh buka kedai runcit Muslim utamakan pembekal pembekal syarikat Muslim dan lagiTolong share dan viralkan
Setelah Kelahiran Bayi Wajib Langsung Didaftarkan Bpjs Maksimal 28 Hari Setelahnya

Setelah Kelahiran Bayi Wajib Langsung Didaftarkan Bpjs Maksimal 28 Hari Setelahnya

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 283 hits
Bayi yang baru lahir dari peserta JKN KIS wajib didaftarkan ke BPJS Kesehatan paling lama 28 hari sejak dilahirkan Aturan ini berlaku tiga bulan sejak Peraturan Presiden Nomor 82 Tahun 2018 diundangkan
Pendidikan Islam Syarat Wajib Lulus

Pendidikan Islam Syarat Wajib Lulus

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 256 hits
NASRUDIN HASSANEKORAN kenyataan YAB Perdana Menteri tempoh hari Parti Islam Se Malaysia meminta pihak kerajaan untuk merombak kurikulum sekolah dengan menekankan konsep integrasi ilmu iaitu merujuk kepada kesepaduan antara ilmu wahyu dan il...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business

Vaksin Astrazaneca Ditarik Balik Bukti Kukuh Perlu Tolak Ihr 2005 Malaysia Tribune 08 05 2024

Faja Skali Angga Dermawan Chord