Whatsapp Tidak Lagi Menyokong 47 Jenis Smartphone Ini Mulai Januari 2023



Whatsapp Tidak Lagi Menyokong 47 Jenis Smartphone Ini Mulai Januari 2023. Tidak dinafikan bahawa pada zaman kini Whatsapp adalah merupakan satu aplikasi chatting yang amat penting. Boleh diibaratkan bahawa kalau kalau tak ada whatsapp pada zaman ini hidup macam tak lengkap dan susah nak berhubung dengan rakan, keluarga atau pasangan.

Sejak Whatsapp diperkenalkan, aplikasi sembang yang lain seolah-olah tidak laku kerana yang ramai yang tertumpu pada aplikasi ini. Ini berkemungkinan kerana ianya adalah merupakan aplikasi yang mudah digunakan dan ciri-ciri seperti ini tidak didapati pada aplikasi lain yang kadang-kadang rumit cara penggunaan, berat dan lain-lain.
Kita tidak mampu untuk menolak peredaran zaman kerana setiap zaman pasti ada satu perkara yang orang suka tapi ia tidak disukai pada zaman lain. Itulah lumrah kejadian alam yang kita berdaya untuk menahan perkara ini daripada terjadi.

Whatsapp Tidak Lagi Menyokong 47 Jenis Smartphone Ini Mulai Januari 2023 Untuk makluman semua, pihak pengurusan Whatsapp telah membuat satu senarai model telefon yang tidak lagi boleh menggunakan aplikasi mereka bermula 1 Januari 2023.
Ini bermaksud, pengguna model telefon seperti Iphone dan Android yang lama tidak lagi boleh menggunakan aplikasi itu selepas 31 Disember 2022 tanpa mendapat kemaskini (update).
Namun, pengguna telefon tersebut akan menerima amaran terlebih dahulu sebelum ia berhenti berfungsi sepenuhnya pada telefon terbabit.
Kemaskini Aplikasi (Update) Jika pengguna boleh mengemaskini atau update aplikasi mereka, ini bermakna telefon mereka masih boleh menggunakan aplikasi tersebut.
Untuk update aplikasi tersebut, sila pergi ke ‘tetapan umum’ dan memilih ‘kemaskini perisian’ sama ada di telefon bimbit masing-masing.
Jika telefon pengguna tidak dapat menjalankan perisian yang sudah dikemas kini, ini bermakna mereka perlu menukar telefon pintar kepada versi yang lebih terkini untuk terus menikmati perkhidmatan sistem pesanan aplikasi tersebut.
Senarai Model Telefon Berikut merupakan senarai model telefon yang tidak lagi boleh menggunakan perkhidmatan sistem pesanan aplikasi ini mulai tahun 2023 :
1. Apple
iPhone 5 iPhone 5c 2. Archos
Archos 53 Platinum 3. ZTE
ZTE Grand S Flex ZTE Grand X Quad V987 ZTE Memo V956 4. HTC
HTC Desire 500 5. Huawei
Huawei Ascend D Huawei Ascend D1 Huawei Ascend D2 Huawei Ascend G740 Huawei Ascend Mate Huawei Ascend P1 Huawei Ascend D quad XL 6. Lenovo
Lenovo A820 7. LGL G EnactL G Lucid 2L G Optimus 4X HDL G Optimus F3L G Optimus F3QL G Optimus F5L G Optimus F6L G Optimus F7L G Optimus L2 IIL G Optimus L3 IIL G Optimus L3 II DualL G Optimus L4 IIL G Optimus L4 II DualL G Optimus L5L G Optimus L5 DualL G Optimus L5 IIL G Optimus L7L G Optimus L7 IIL G Optimus L7 II DualL G Optimus Nitro HD
8. Samsung
Samsung Galaxy Ace 2 Samsung Galaxy Core Samsung Galaxy S2 Samsung Galaxy S3 mini Samsung Galaxy Trend II Samsung Galaxy Trend Lite Samsung Galaxy Xcover 2 9. Sony
Sony Xperia miro Sony Xperia Arc S Sony Xperia Neo L 10. Wiko
Wiko Cink Five Wiko Darknight ZT
Trick Whatsapp Yang Mungkin Anda Tak Tahu Hantar lokasi anda kepada kenalan WhatsApp membolehkan anda menghantar foto dan video kepada kenalan, serta berkongsi kenalan atau dokumen, tetapi anda juga boleh menghantar lokasi anda. Ini sangat berguna jika anda bertemu rakan di suatu tempat, terutamanya jika anda memilih Kongsi Lokasi Langsung, yang membolehkan kenalan anda melihat Lokasi Langsung anda untuk tempoh yang anda pilih supaya mereka boleh menjejaki anda. Tempoh masa ditetapkan pada 15 minit, 1 jam atau 8 jam.
iOS: Sembang > Sembang khusus > Ketik pada “+” di sebelah kiri kotak mesej > Lokasi > Kongsi Lokasi Langsung > Pilih rangka masa.
Android:  Sembang > Sembang khusus > Ketik pada klip kertas di sebelah kanan kotak mesej > Lokasi > Kongsi Lokasi Langsung > Pilih rangka masa.
Anda boleh melihat semua orang yang anda berkongsi lokasi langsung anda dengan membuka Tetapan > Akaun > Privasi > Lokasi Langsung.
Cari semua sembang anda Seseorang mungkin telah menghantar alamat mereka kepada anda atau anda mungkin ingat bercakap tentang program atau filem tertentu tetapi anda tidak mahu menatal semua mesej anda untuk mencuba dan mencari perkara yang anda cari. Di bahagian atas semua sembang anda pada iOS terdapat bar carian jika anda tarik ke bawah. Pada Android , terdapat ikon carian.
Anda boleh menaip apa sahaja ke dalam bar carian, dari permulaan nama bandar jika anda mencari alamat ke perkataan tertentu dan semua sembang dengan perkataan itu akan muncul di bawah sebagai mesej khusus. Apabila anda mengetik pada bar Carian, anda juga akan melihat senarai pilihan, daripada Foto hingga Audio, membolehkan anda meminimumkan carian anda.
Mengklik pada keputusan masing-masing akan membawa anda ke bahagian perbualan sembang yang anda miliki.
Cari sembang tertentu Jika anda ingin mencari sembang tertentu dan bukannya semua sembang anda, ini juga boleh dilakukan. Mungkin anda mempunyai perbualan tentang tempat pertemuan tertentu, atau mereka menghantar nombor hubungan mereka yang lain atau alamat mereka sebagai contoh.
iOS: Sembang > Sembang khusus > Ketik pada maklumat kenalan di bahagian atas > Ketik pada butang Cari > Taip dalam bar carian yang muncul di bahagian atas sembang khusus itu.
Android:  Sembang > Sembang khusus > Buka menu bahagian atas sebelah kanan > Cari > Taip dalam bar carian yang muncul di bahagian atas sembang khusus itu.
Buat panggilan video atau suara menggunakan WhatsApp WhatsApp bukan sahaja untuk mesej segera, anda boleh menggunakannya untuk membuat panggilan video dan suara juga. Panggilan WhatsApp menggunakan sambungan internet anda dan bukannya minit pelan anda.
iOS & Android: Sembang > Sembang khusus > Tekan ikon panggilan atau ikon video di penjuru kanan sebelah atas.
Cari dengan siapa anda paling banyak bercakap Siapakah orang kegemaran anda sebenarnya? Ia mungkin bukan orang yang anda fikirkan. Terdapat cara untuk mencari orang yang paling kerap anda hantar mesej dan jumlah storan yang digunakan oleh setiap orang, antara lain.
iOS & Android: Tetapan > Storan dan Data > Urus Storan > Anda akan melihat senarai kenalan di bahagian bawah mengikut urutan yang menggunakan paling banyak storan.
Padamkan semua foto, GIF, video, mesej atau pelekat dengan pantas daripada sembang tertentu Anda boleh memadamkan semua mesej, foto atau video, GIF, kenalan, lokasi, mesej suara, dokumen dan pelekat dalam satu sembang. Contohnya, anda boleh memadamkan semua mesej dalam sembang tertentu atau sembang kumpulan, tetapi tinggalkan semua foto.
iOS & Android: Tetapan > Storan dan Data > Urus Storan > Pilih Kenalan > Urus > Pilih > Tandakan kotak di sebelah perkara yang ingin anda padamkan (video atau imej) > Ketik pada tong untuk memadam.
Anda boleh mengisih mengikut fail mana yang paling banyak menggunakan ruang, terbaharu dan paling lama jika anda mengetik bulatan di sudut kiri bawah selepas anda mengetik kenalan.
Semak dan padam item dengan cepat untuk membantu mengosongkan storan WhatsApp memudahkan untuk mengurus perkara yang menggunakan storan pada peranti anda. Anda bukan sahaja dapat melihat sembang yang paling banyak storan seperti di atas, tetapi anda juga boleh melihat fail yang lebih besar daripada 5MB dan fail yang telah dimajukan beberapa kali.
iOS & Android:  Tetapan > Storan dan Data > Urus Storan. Di bawah bahagian Semak dan Padam Item, anda boleh mengklik sama ada tab yang lebih besar daripada 5MB atau tab yang dimajukan berbilang kali dan kemudian pilih tab yang ingin anda padamkan. Seperti sembang individu, anda boleh mengisih dengan mengetik pada bulatan di sudut kiri bawah.
“Semoga Membantu” Semoga anda artikel yang bertajuk Whatsapp Tidak Lagi Menyokong 47 Jenis Smartphone Ini Mulai Januari 2023 dapat membantu anda. Mana tahu pongsel anda tersenarai boleh la siap-siap cari telefon baru kalau masih nak guna whatsapp.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/01/whatsapp-tidak-lagi-menyokong-47-jenis-smartphone-ini-mulai-januari-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayaran Fasa 1 Str Mulai 17 Januari 2023

Bayaran Fasa 1 Str Mulai 17 Januari 2023

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 189 hits
Menurut kenyataan media 16 Januari 2023 dari Perdana Menteri Sumbangan Tunai Rahmah Fasa 1 Bernilai RM1 67 Bilion akan dikreditkan kepada penerima bantuan yang layak secara berperingkat mulai hari Selasa 17 Januari 2023 Apakah Sumbangan Tun...
Jambatan Sungai Pulai Dibuka Untuk Lalu Lintas Pada 19 Januari 2023

Jambatan Sungai Pulai Dibuka Untuk Lalu Lintas Pada 19 Januari 2023

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 269 hits
Jambatan Sungai Pulai Dibuka Untuk Lalu Lintas Pada 19 Januari 2023 Jambatan Sungai Pulai yang menghubungkan Johor Bahru Pontian bakal dirasmikan dan dibuka untuk lalu The post appeared first on
Pelajar Upm Hilang Sejak 13 Januari 2023 Lalu

Pelajar Upm Hilang Sejak 13 Januari 2023 Lalu

papar berkaitan - pada 19/1/2023 - jumlah : 193 hits
Pelajar UPM hilang Sejak 13 Januari 2023 Lalu Polis sedang mendapatkan bantuan orang ramai untuk mengesan seorang pelajar universiti berusia 22 tahun yang dilaporkan hilang dari Universiti Putra Malaysia pada Jumaat lepas Ketua Polis Daerah...
Filem Duan Nago Bogho Di Pawagam 19 Januari 2023

Filem Duan Nago Bogho Di Pawagam 19 Januari 2023

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 160 hits
Filem Duan Nago Bogho sebuah filem Sabri Yunus mula ditayangkan di pawagam seluruh negara pada 19 Januari 2023 Duan Nago Bogho filem aksi yang menggabungkan dengan elemen seni budaya Malaysia iaitu Mak Yong dengan nilai komersial serta meng...
Isyarat Dagangan Emas Untuk 16 17 Januari 2023 Jual Di Bawah As 1 911 Atau Sekiranya Penarikan Semula Pada 1 927 37

Isyarat Dagangan Emas Untuk 16 17 Januari 2023 Jual Di Bawah As 1 911 Atau Sekiranya Penarikan Semula Pada 1 927 37

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 150 hits
Pada awal sesi Amerika Emas didagangkan sekitar 1 916 42 dengan kecenderungan kenaikan harga tetapi menunjukkan tanda tanda kelemahan Pada carta 4 jam kita boleh melihat graf lilin Jepun terkini penurunan harga dan Doji yang akan menjadi is...
Pengecualian Bayaran Tol Pada 20 Dan 21 Januari 2023

Pengecualian Bayaran Tol Pada 20 Dan 21 Januari 2023

papar berkaitan - pada 21/1/2023 - jumlah : 132 hits
20 Januari 2023 Pengecualian bayaran tol pada 20 dan 21 Januari 2023 ini dibuat selepas perbincangan di antara syarikat konsesi lebuh raya dengan Kementerian Kerja Raya dan Kementerian Pengangkutan Ianya diberikan kepada semua pengguna lebu...
Jawatan Kosong Uum Universiti Utara Malaysia Januari 2023

Jawatan Kosong Uum Universiti Utara Malaysia Januari 2023

papar berkaitan - pada 22/1/2023 - jumlah : 166 hits
Jawatan Kosong UUM Universiti Utara Malaysia Januari 2023 Makluman terkini untuk seluruh rakyat Malaysia UUM di cawangan Sarawak kini menawarkan pengisian kekosongan jawatan bagi seluruh rakyat Malaysia Permohonan sekarang boleh dimohon di ...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja