Wan Saiful Tuduh Anwar Pendendam Mengelirukan Rakyat




Kenyataan Ahli Parlimen Tasek Gelugor Wan Saiful Wan Jan kononnya Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang pendendam kerana menyebabkan beberapa pemimpin Bersatu didakwa di mahkamah akibat penyelewengan amat mengelirukan.
Menurut Pengarah Komunikasi KEADILAN, Lee Chean Chung, lebih mengelirukan apabila tiada sebarang unsur permusuhan di antara Anwar dan Mahiaddin Yassin atau Wan Saiful sebelum ini yang boleh dikaitkan dengan dendam.
Begitu juga tuduhan Wan Saiful, Anwar cuba menghancurkan semak imbang di Malaysia dengan memenjarakan musuh politik juga kabur kerana kerajaan sedang dalam perjalanan untuk meluluskan beberapa akta yang mengutamakan semak imbang.
“Saya menyanggah serangan Wan Saiful yang tidak berasas, bersifat peribadi, dan hanya untuk meraih simpati.
“Saya pelik kenyataan sama tidak digunakan kepada bekas ‘boss’ beliau Tun Mahathir Muhamad yang jauh lebih tua, lebih opportunis dan lebih kuku besi, sebaliknya ayat-ayat emosi ini dilontarkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya selepas beliau didakwa dengan 2 pertuduhan meminta dan menerima rasuah berjumlah RM6.9 juta membabitkan projek Jana Wibawa bernilai RM232 juta tahun lalu.
“Jelas kenyataan sasaran utama kerajaan kini adalah untuk melumpuhkan PN agar tiada semak dan imbang juga tidak tepat sama sekali.
“Ini kerana pelbagai usaha seperti memperkasakan Dewan Rakyat, mengharamkan perolehan tanpa tender, rancangan membentangkan Akta Perolehan Kerajaan, Akta Perlindungan Pemberi Maklumat dan Akta Pendaaan Politik yang bakal digubal bertujuan untuk memberikan semak dan imbang kepada kerajaan,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Namun masalah yang lebih besar, kata Chean Chung, adalah tidak berminatnya PN untuk menjadi pembangkang yang berkualiti dan membina.
Biar pun mereka telah dilantik rakyat dalam pilihanraya lalu, kata Ahli Parlimen Petaling Jaya itu, hujah pembangkang ketika berbahas hanya semberono sehingga tiada maknanya sama mereka berkhidmat sebagai pembangkang atau didakwa dan menerima hukuman.
“Mereka sering kali mengulangi kenyataan yang mengelirukan dan kemudian meminta maaf dalam dewan. Mereka memburukkan kerajaan tanpa merujuk kepada buku belanjawan.
“Kehadiran mereka juga kurang memberangsangkan walalupun Perdana Menteri sendiri berada dalam parlimen untuk menjawab soalan ahli-ahli dewan. Mereka turut gagal membentangkan belanjawan alternatif untuk menunjukkan PN adalah blok yang mampu menawarkan alternatif dasar kepada rakyat.
“Maka kenyataan Wan Saiful bahawa akan hilangnya semak dan imbang juga mengarut, kerana PN selama ini tidak memainkan peranan tersebut sebagai pembangkang yang membina dan efektif,” katanya.
Sehubungan itu, Chean Chung menasihatkan agar pemimpin Bersatu tidak lagi menggunakan alasan menyekat semak dan imbang jika ada lagi yang didakwa rasuah, terutama Ketua Penerangan Bersatu selepas ini, setelah Wan Saiful meletakkan jawatan daripada posisi tersebut.
The post Wan Saiful tuduh Anwar pendendam, mengelirukan rakyat first appeared on Suara Pakatan Daily.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/36242?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=wan-saiful-tuduh-anwar-pendendam-mengelirukan-rakyat

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wan Saiful Perlu Cermin Diri Tuduh Anwar Kuku Besi

Wan Saiful Perlu Cermin Diri Tuduh Anwar Kuku Besi

papar berkaitan - pada 12/3/2023 - jumlah : 185 hits
Ahli Parlimen Tasek Gelugor Wan Saiful Wan Jan seharusnya mencermin diri sendiri sebelum menggelar Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ahli politik pendendam dan kuku besi berikutan pendakwaan salah guna kuasa ke atas Pengerusi...
Vengeful Anwar Will Target Hadi Next Wan Saiful Claims

Vengeful Anwar Will Target Hadi Next Wan Saiful Claims

papar berkaitan - pada 10/3/2023 - jumlah : 191 hits
The prosecution of several Perikatan Nasional leaders proves that Prime Minister Anwar Ibrahim is not a reformer but rather a vengeful leader who governs with an iron fist claimed Tasek Gelugor MP Wan Saiful Wan Jan The Bersatu leader furth...
Top 10 Menteri Pilihan Rakyat Anthony Teratas Anwar Kedua

Top 10 Menteri Pilihan Rakyat Anthony Teratas Anwar Kedua

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 117 hits
MUKHRIZ MAT HUSINKeratan akhbar muka hadapan Sinar Ahad bertarikh 26 Februari 2023 SHAH ALAM Kaji selidik berhubung tinjauan rakyat telah menyenaraikan 10 menteri paling rakyat berpuas hati sempena 100 hari pentadbiran Perdana Menteri Datuk...
Wan Saiful S Alleged Research Officer Charged

Wan Saiful S Alleged Research Officer Charged

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 93 hits
Former Bersatu information chief Wan Saiful Wan Jan s alleged research officer was hauled to court today over purported obstruction of MACC investigation Mohamad Shafiq Abdul Halim 32 pleaded not guilty before the Kuala Lumpur Sessions Cour...
4 Vacant Seats A Black Mark In Penang S History Says Wan Saiful

4 Vacant Seats A Black Mark In Penang S History Says Wan Saiful

papar berkaitan - pada 7/3/2023 - jumlah : 151 hits
A Bersatu leader has condemned the Penang state legislative assembly s move to declare four Perikatan Nasional held seats vacant accusing DAP and Umno of being partners in attempts to silence any form of check and balance ahead of upcoming ...
Anwar Tiada Maaf Jika Berbilion Wang Rakyat Dicuri

Anwar Tiada Maaf Jika Berbilion Wang Rakyat Dicuri

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 111 hits
Faiz ZainudinPUTRAJAYA Anwar Ibrahim boleh memaafkan individu yang memukulnya ketika di penjara tetapi beliau tidak akan berkompromi dengan pencuri berbilion ringgit wang negara Perdana menteri itu berkata beliau tidak akan menggunakan kuas...
Nak Faham Kes Wan Saiful Jana Wibawa Baca Artikel Nih

Nak Faham Kes Wan Saiful Jana Wibawa Baca Artikel Nih

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 107 hits
Ahmad Shahril Kita bukan nak mendahului mahkamah Salah atau tidak biarlah hakim yg tentukan ada prosesnya Cuma yg kita nak sebut bab kronologi shj Dan kronologi ni berdasarkan satu kes shj Daripada beratus atau mungkin beribu yg ada Bermula...
Why Wan Saiful Is Spooked About Class Warfare

Why Wan Saiful Is Spooked About Class Warfare

papar berkaitan - pada 2/3/2023 - jumlah : 147 hits
But as time goes by despite the original good intention the affirmative action policy turned into an ugly beast What was supposed to be a temporary assistance programme evolved into a sense of entitlement and then morphed into a monster cal...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered