Waktu Terbaik Iklan Di Facebook



Ramai peniaga yang berniaga  secara online sepenuh masa dan ramai juga yang secara part-time. Apapun, promosi sangat penting untuk memastikan perniagaan kita diketahui ramai. 

Waktu Terbaik Iklan Di Facebook
Credit Pic : SUMBER
Antara medium promosi dan pengiklanan yang terbaik adalah beriklan di facebook.
Berikut adalah perkongsian mengenai waktu yang terbaik untuk mempromosikan jualan anda di Facebook yang diambil dari group Malaysian Mom Biz Network.

Waktu Terbaik Iklan Di Facebook
Semoga mendapat manfaat dalam mengembangkan perniagaan kita.

Waktu Terbaik Promosi di Facebook

Kali ini, saya nak kongsi sikit tentang waktu-waktu sesuai untuk buat promosi di Facebook. Kenapa saya katakan ada waktu sesuai? Sebab first sekali, Facebook ni berunsurkan ‘Live Updating’. 

Contohnya, kalau kita buat promosi pada waktu 3 pagi, orang pulak buka facebook pada jam 9 pagi mungkin dah tak nampak post promosi anda sebab sudah ditenggelami post dan status update dari kawan-kawan dia yang lain dalam friendlist dia.

Jadi,bilakah waktu promosi yang sesuai?

Selepas subuh (6am – 7am) :

Waktu sebegini, bagus untuk mempromosikan branding anda. Sebab orang baru bangun dari tidur, baru celik mata, baru mandi, badan masih segar, minda masih fresh. Jadi post yang sesuai untuk bina branding? 

Bagilah tazkirah pagi, kata-kata motivasi, tips menceriakan hari, pastu letak ‘link website’ anda ke, link ‘fanpage ke’ dan sebagainya. Post promosi produk kesihatan pun bagus sebabnya orang baru bangun tidur, ada yang baru sarapan pagi dan ada dah pasang niat malam sebelumnya untuk kuruskan badan.


Selepas minum pagi (8am – 10am) :

Yang masuk kerja pagi, ada yang pegi minum kopi dulu, ada yang santai2 check smartphone dorang, (tak terfikir ke apasal ada yang update status mcm 24hrs di Facebook? Sebab dorang browse dari smartphone ler). Waktu ni memang sesuai untuk terus bina branding perniagaan anda. Kalau ada ‘testimoni’ dari pelanggan, boleh post sekali masa waktu ni.


Waktu makan tengah hari (12pm – 2pm)

Lunch time, apa lagi, facebook lah. Standard la tu. Tengah makan memang tak check. Tapi lepas makan? Ha, handphone keluar lagi, ada yang guna tablet, login facebook, update status, gambar ikan goreng la, sambal belacan la, kari ayam la, dan masa ni juga kalau kita mula nak MEMPROMOSIKAN produk kita adalah sangat sesuai. 

Perlu juga sertakan testimoni pembeli kalau ada. Gambar juga memainkan peranan yang penting. Jadi kalau ada gambar yang boleh terujakan lagi seseorang tu, post la ye.


Selepas minum petang (4pm – 6pm) :

Ni pulak, ada yang dah mula dalam mood shopping. Yang wanita, dah mula buka balik post-post yang menarik perhatian mereka masa WAKTU LUNCH tengahari tadi. Sama juga dengan lelaki. Tetapi, mereka masih belum nak beli. 

Yang nak membeli tu memang dah sedia ‘ready cash’ dalam akaun dan ada masa untuk buat internet banking dan sebagainya. Tapi lazimnya, seseorang tu akan memikirkan dulu tentang produk tu. 

Dia akan terlebih dahulu gambarkan produk tu dalam minda dia dalam perjalanan balik dari ofis. Jadi masa ni, boleh post promosi seperti “Terhad, hanya untuk 5 pelanggan pertama sahaja, harga sekian2. Untuk tempahan dan maklumat lanjut, sila hubungi sekian-sekian”.


Selepas makan malam & Isyak (9pm – 12midnight) :

Inilah waktu HOT. Tapi jangan sampai buat promosi seperti tiada hari esok. Islam menggalakkan kita untuk menuju kearah kesederhanaan. Jadi buat promosi pun sederhana sahaja. Gunakan ayat-ayat soft selling untuk menarik perhatian. 

Gunakan ayat-ayat yang dapat memberikan impak emosi kepada bakal pembeli. Dan masa ni jugalah anda MESTI online jika  anda membuat sebarang promosi. Kerana kalau pembeli tu dah memang betul bersedia nak beli, tapi anda pulak tak online, dan ada tawaran lagi satu dari peniaga lain, mereka akan beli dari orang tu pula nanti.

So, simple tapi tak semudah itu nak mendapatkan jualan ya. Ini cuma pencerahan sahaja. Panduan. Boleh cuba kalau nak, kalau tak nak pun takpe. Hehe. 

Dan ini adalah hasil dari pengalaman buat promosi di Facebook secara percuma. Respons yang kita dapat dari pembeli dan trend membeli secara online pada waktu apa.

SUMBER

Baca Juga : Boleh Ke Mandi Waktu Malam Sebelum Tidur?



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dakcaii.blogspot.com/2020/07/waktu-terbaik-iklan-di-facebook.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Waktu Terbaik Shalat Hajat Jam Berapa

Waktu Terbaik Shalat Hajat Jam Berapa

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 396 hits
Hanya dua rakaat shalat hajat memiliki keutamaan yang luar biasa Kapan waktu terbaik shalat hajat sehingga doanya lebih mustajab dan hajatnya dikabulkan Allah Shalat hajat adalah sholat sunnah yang dikerjakan dengan maksud khusus memohon ke...
Waktu Makan Sebenarnya Masa Terbaik Anak Belajar Kita Tengok Muka Dia Jangan Hulur Gajet

Waktu Makan Sebenarnya Masa Terbaik Anak Belajar Kita Tengok Muka Dia Jangan Hulur Gajet

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 366 hits
Sesetengah ibu ayah mengalami kesukaran bila ajak anak makan Anak anak menolak untuk makan atau suka bermain waktu makan Bagi memudahkan kita memujuk anak anak untuk fokus makan dan tidak bermain main kita hulurkan gajet pada mereka Dalam p...
Cara Buat Iklan Facebook Murah

Cara Buat Iklan Facebook Murah

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 252 hits
Sebelum tu korang kena tau post iklan korang ini Nak target buat video atau post yang tulis copywriting Sekarang buka korang punya HOME Lepas tu cari Ads Manager belah kiri So dalam Ads Manager ini tekan create Campaign Bila tekan create Ca...
Wajib Iklan Jawatan Kosong Di Jobsmalaysia Utamakan Pekerja Tempatan

Wajib Iklan Jawatan Kosong Di Jobsmalaysia Utamakan Pekerja Tempatan

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 251 hits
Menteri Sumber Manusia Datuk Seri M Saravanan memberi satu kenyataan berkaitan masalah pengangguran yang berlaku kepada rakyat tempatan akibat pendemik Covid 19 Oleh yang demikian Kementerian Sumber Manusia telah memberi cadangan untuk waji...
Terpakai My Ruang Iklan Percuma Milik Startup Malaysia

Terpakai My Ruang Iklan Percuma Milik Startup Malaysia

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 189 hits
Ramai yang mungkin tidak tahu terdapat satu portal iklan percuma tanpa had di bangunkan syarikat milik rakyat malaysia iaitu terpakai my Mengfocuskan pengiklanan untuk barang lama dan terpakai Ia di bangunkan bagi mengalakkan barang lama di...
Kelak Anda Akan Melihat Lebih Banyak Iklan Di Youtube

Kelak Anda Akan Melihat Lebih Banyak Iklan Di Youtube

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 227 hits
YouTube merupakan salah satu perkhidmatan penstriman video popular dimana pelbagai video diterbitkan oleh ramai pengguna seluruh dunia di YouTube Terbaru YouTube mengumumkan sedikit perubahan pada bentuk paparan iklan yang akan membawa kepa...
Koolit Penyelesaian Terbaik Untuk Kulit Sensitif

Koolit Penyelesaian Terbaik Untuk Kulit Sensitif

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 475 hits
Koolit Penyelesaian Terbaik Untuk Kulit Sensitif Baik lelaki mahupun wanita pasti inginkan kulit yang bebas daripada masalah Sekarang ni pelbagai produk penjagaan kulit muncul bagaikan cendawan selepas selepas hujan Tapi kena hati hati dala...
Kegemilangan Durian Paduka Sebagai Durian Terbaik Perak Perlu Dikembalikan

Kegemilangan Durian Paduka Sebagai Durian Terbaik Perak Perlu Dikembalikan

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 526 hits
PASIR SALAK 23 Jun Setiap kali sebut mengenai durian lebih lebih lagi di Perak pastinya akan terbayang durian Batu Kurau yang sentiasa menjadi buruan peminat durian kampung apabila menjelmanya musim raja buah itu Namun di Mukim Pulau Tiga K...
Teknik Iklan Fbads Kos Paling Murah Ada Caranya

Teknik Iklan Fbads Kos Paling Murah Ada Caranya

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 202 hits
Haha tentu korang tergelak bila baca tajuk post kali ini Apa taknya iklan paling murah dalam dunia Helo ada iklan free je pun So tak heran kan Tapi kali ini korang kena heran Sebab apa Iklan ni bukan sahaja paling murah tapi mampu hasilkan ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang