Wakil Rakyat Lompat Parti Khianati Pengundi Hans Isaac


 











POSTED BU AMIR WRLR


Datuk Hans Isaac menyifatkan tindakan wakil rakyat melompat parti adalah satu masalah besar dalam senario politik Malaysia.

Beliau berpendapat, walaupun masyarakat Malaysia merupakan pengundi yang matang, tiada jaminan bahawa wakil rakyat yang dipilih akan setia berkhidmat untuk rakyat.
"Isu lompat melompat ini satu masalah, sebab tidak ada peruntukan undang-undang untuk menahan individu yang melompat parti.
"Jadi adakah orang akan keluar mengundi sebab dia percaya undi dia akan dinilai 100 peratus. Orang muda akan kata jangan bazir masa, buat apa undi," katanya.
Hans percaya disebabkan lompat parti, pengundi hilang kepercayaan terhadap wakil rakyat malah ada yang sehingga putus harapan untuk mengubah negara ke arah lebih baik.
"Kita kena yakinkan kepada masyarakat semula di mana undi mereka diberi 100 peratus tumpuan, itu harus kita buat.
"Sebab ada yang tak nak keluar mengundi, mereka putus asa kepada negara, tak nak tau pasal negara, apa nak jadi, jadilah. Tak boleh...itu hak individu masing-masing untuk mengundi.
"Bila ada komplen...ahli politik apa macam ini, ini sebab kau tak keluar mengundi. Keluar undilah, pilih yang cakap buat... yang cakap buat, kita nak orang bercakap dan buat kerja," katanya.
Justeru, Hans berpandangan bahawa wakil rakyat perlu ikhlas berjuang dan berkhidmat untuk rakyat, bukan untuk diri sendiri.
"Arwah ibu saya pernah cakap selalu pegang buku nota, tapi saya sekarang pakai telefon pintar sahaja, jadi yang minta bantuan saya akan tulis dalam telefon dan buat checklist, bila masuk pejabat, saya minta pasukan saya tolong telefon pelbagai pihak, cari jalan macam mana nak selesaikannya.
"Tapi kalau tak boleh tolong, saya akan telefon dan beritahu dengan ikhlas saya tak boleh tolong. Jangan cuba belit, sekurang-kurangnya mereka ada peluang cari bantuan di tempat lain.
"Jadi jangan belit masyarakat, itu saja. Sekarang ini banyak orang politik bila ada banyak isu cakap A. Tapi gerak tak A, B tak gerak, C pun tak gerak.
"Adakah kenyataan yang dibuat adalah yang benar, betul ke ni, kita kena beri konfiden.
"Masyarakat nak senang, nakkan kerja, kesihatan, keselamatan dan pendidikan untuk anak anak. Kalau kita ada ini semua, saya percaya Malaysia akan jadi negara lebih baik," katanya.
Pada masa sama, Hans juga percaya wakil rakyat yang lompat parti akan mendapat balasannya jua pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).
"Kami harus bersama-sama, tidak cuba jatuhkan satu sama lain, pilihan rakyat harus kita hormati, kita nakkan ekonomi yang stabil. 5 ke 10 tahun ekonomi dalam keadaan baik.
"Ini negara kita, kita patut jaganya dengan baik," katanya.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/wakil-rakyat-lompat-parti-khianati.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wakil Rakyat Lompat Parti Diumpan Politik Wang Kata Musa Hitam

Wakil Rakyat Lompat Parti Diumpan Politik Wang Kata Musa Hitam

papar berkaitan - pada 8/3/2021 - jumlah : 311 hits
FMT ReportersKUALA LUMPUR Ahli parlimen yang melompat parti dilihat seolah mempersendakan politik di negara ini dan ia ada kaitan dengan politik wang kata bekas Timbalan Perdana Menteri Musa Hitam Beliau berkata politik wang adalah ideologi...
Tiada Guna Pru Jika Wakil Rakyat Terus Lompat Parti

Tiada Guna Pru Jika Wakil Rakyat Terus Lompat Parti

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 244 hits
March 3 2021 Tindakan lompat parti untuk menyokong kerajaan sedia ada adalah pelanggaran nilai demokrasi dan menjejaskan moral dalam berpolitik Exco Pergerakan Pemuda UMNO Datuk Dr Najmil Faiz Mohamed Aris berkata apa yang merisaukan kini a...
Ppbm Umno Bersaing Tarik Wakil Rakyat Sabah Lompat Parti Kata Penganalisis

Ppbm Umno Bersaing Tarik Wakil Rakyat Sabah Lompat Parti Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 308 hits
Durie Rainer FongKOTA KINABALU Gabungan Rakyat Sabah mungkin mendapat manfaat daripada tindakan Ahli Parlimen pembangkang melompat parti untuk menyertainya namun penganalisis berkata ia boleh menjadi titik pertembungan dalam hubungan antara...
Lompat Parti Pkr Sarawak Dipimpin Council Of Elders Saifuddin

Lompat Parti Pkr Sarawak Dipimpin Council Of Elders Saifuddin

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 237 hits
PKR Sarawak kini dipimpin Council of Elders yang mengambil alih pentadbiran parti di negeri itu selepas bekas Pengerusi PKR Negeri Larry Sng meletak jawatan dan menyokong kepimpinan kerajaan Perikatan Nasional Setiausaha Agung PKR Datuk Ser...
Demi Lepaskan Tenggorok Umno Khianati Perjuangan Rakyat

Demi Lepaskan Tenggorok Umno Khianati Perjuangan Rakyat

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 320 hits
ismaweb netTak mustahil bekerjasama dengan DAP perjuangan kini berasas individuBANGI 22 Rejab 1442H Sabtu UMNO dan pemimpin parti itu hanya berjuang demi tenggorok atau kepentingan diri mereka sahaja dakwa Ir Ts Lukman Al Hakim Mohamad Ahli...
Panas Anwar Dakwa 2 Mp Lompat Parti Libatkan Jutaan Ringgit

Panas Anwar Dakwa 2 Mp Lompat Parti Libatkan Jutaan Ringgit

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 229 hits
March 3 2021 Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Ahli Parlimen Tebrau dan Julau ditawarkan jutaan ringgit untuk meninggalkan parti itu dan menyokong Perikatan Nasional Beliau juga yakin Steven Choong dan Larry Sng turut menerima ...
Lompat Parti Tak Salah Kata Takiyuddin

Lompat Parti Tak Salah Kata Takiyuddin

papar berkaitan - pada 8/3/2021 - jumlah : 310 hits
Tindakan wakil rakyat sama ada ahli parlimen mahupun Ahli Dewan Undangan Negeri lompat parti tidak boleh dihalang kerana perbuatan tersebut tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan Mengambil contoh Pulau Pinang yang melaksanakan und...
Video Wilfred Madius Tangau Nafi Lompat Parti Sokong Pn

Video Wilfred Madius Tangau Nafi Lompat Parti Sokong Pn

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 204 hits
KOTA KINABALU Ahli Parlimen Tuaran Datuk Seri Wilfred Madius Tangau menafikan dakwaan kononnya beliau adalah salah seorang wakil rakyat di Sabah yang akan melompat parti menyertai Perikatan Nasional Beliau yang juga Presiden Pertubuhan Kina...
Tawaran Rasuah Lompat Parti Sprm Buka Kertas Siasatan

Tawaran Rasuah Lompat Parti Sprm Buka Kertas Siasatan

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 226 hits
Oleh Tawaran rasuah lompat parti SPRM Johor buka kertas siasatan SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia Negeri Johor mengesahkan membuka kertas siasatan berhubung dakwaan tawaran rasuah RM10 juta kepada Ahli Parlimen Sekijang Natrah Ismail ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte