Video Peguam Ini Bagitau Apa Yang Rider Boleh Buat Jika Dikasari Mungkin Boleh Buat Owner Kedai Menyesal Tak Sudah



Polis mengesahkan telah menerima laporan berkenaan kejadian seorang penghantar makanan yang dipukul di sebuah kafe semalam.
Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Superintendan Ku Mashariman Ku Mahmood berkata, berdasarkan laporan itu mangsa telah mendakwa dirinya ditampar di bahagian leher kiri oleh pemilik kafe tersebut.
VIDEO DIBAWAH:- “Kejadian berlaku apabila pemilik kafe berselisih faham dengan penghantar makanan (mangsa) berkaitan kelewatan dalam menguruskan penghantaran makanan yang telah dipesan hingga menyebabkan pelanggan membatalkan pesanan mereka.
“M.angsa telah ditampar di bahagian leher sebelah kiri serta menghalau mangsa keluar dari kafe,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Ku Mashariman berkata, kedua-dua pihak telah membuat laporan polis kerana video rakaman kejadian telah tular di laman sosial.
Peguam Ini Kongsi Cerita Rider Serta Hak Yang Perlu Diketahui “Kak, nah terlebih seringgit ni”, hulur adik yang menghantar makanan Food Panda kepada saya. Eh, dik. Apa pula terlebih. Kan RM 25.10. Akak bagi RM 26 ni. Betul lah kan”. Dia jawab “Eh, kak. 10 sen je. Takkan saya nak kira kak. Takpelah kak”. Baik hati adik ni. Sampai bagi senyuman, tidak berkira pula.
Saya senyum. “Terima kasih dik. Tak apa, hari ini biar akak yang lebihkan”. Begitulah bertolak ansur. Bagus kalau semua yang begini.
Saya memang selalu pesan Food Panda. Erm, kantoi jarang masak! Haha. Jadual terlalu sibuk kadangkala. Tidak sempat. Jadi Food Panda ini sangat serasi dengan rumah kami. Hujung minggu sahaja kalau sempat masak. (Masih nak cerita yang saya masak. Haha)
Kerana selalu sangat, jadi setiap minggu pelbagai ragamlah rider kami jumpa. Alhamdulilah, semuanya baik-baik belaka. Belum pernah ada pengalaman yang tidak baik.
Sehinggakan anak saya yang baru berusia 2 tahun, seronok sama-sama mengambil penghantaran dari uncle dan aunty Food Panda. “Hai! Abam!”, Nadra suka menyapa mereka. Selalu sapaan anak saya itu disambut mesra oleh rider Food Panda
Setiap kali, saya lebihkan mengikut pesanan yang saya buat dan juga duit tunai yang ada dalam tangan. Ada lebih saya share.
Gambar Sekadar Hiasan Pernah sekali, saya dihubungi oleh seorang rider “Kak, saya minta maaf ni. Saya bakal lambat. Sebabnya saya dah dapat notification tempahan akak. Saya dah sampai restorannya tapi saya sampai, dia tak siap lagi. Dia suruh tunggu 20 minit. Saya pergi tempat lain dulu ya kak. Lama saya nak tunggu ni”.
“Baiknya kamu bagitahu. Kadang-kadang bila time sibuk akak tunggu sejam lebih dari masa yang ditetapkan. Tapi terima kasihlah ya bagitau supaya akak pun tak tertunggu-tunggu”. Bagus kalau begini.
Pernah sekali, ada saudara-mara datang, saya sehingga buat dua pesanan dari dua restoran. Saya minta pembantu rumah, saya yang bayarkan. Rupa-rupanya tersilap bayar, terkurang pula dalam RM 3 kerana k.eliru dengan restoran lagi satu.
Kemudian rider call saya, baik pertuturannya. Dia mulakan dengan salam “Awak dah terkurang bayar saya RM 3”. Saya betul-betul minta maaf, saya minta dia patah balik. Dia kata, tak apa saya halalkan dan dia teruskan dengan pesanan lain.
Saya mera.yu datang balik kerana entah berapalah satu rumah yang dia dapat. Please!Ple.se! Patah balik. Dia p.atah balik dan saya berikan lebih daripada itu. Alhamdulilah. Baik-baik semuanya.
Memang tidak patut video rider Food Panda yang kena tampar. Apalah sehingga menampar orang? Menampar orang adalah kesalahan dibawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan, jadi jika rider itu buat aduan dan kes ini juga tular. Maka yang menampar itu akan boleh diambil tindakan dan dihadapkan ke mahkamah.
Kepada rider-rider diluar sana, terima kasih kerana memberikan khidmat kepada kami. Betapa saya rasa rider-rider begini telah memberikan kesenangan dan kemudahan kepada kehidupan kita yang terlalu sibuk.
Ketahuilah sekiranya rider dikasari, kalian juga punya hak untuk membuat laporan polis. Jika dimaki, diugut, diserang, dilanggar lari, kalian masih juga punya hak. Cuma jangan ambil undang-undang ditangan sendiri dengan sama-sama menyerang. Teruskan bertanya dan ketahui hak kalian, insyallah ada jalannya.
Semogalah kalian sentiasa dilindungi, dielakkan daripada kece.lakaan dijalan raya dan sentiasa diberikan rezeki yang murah dan berhadapan dengan penjual dan pelanggan yang baik-baik.
Teruskan usaha kalian mencari rezeki demi untuk diri sendiri dan keluarga! Kalian hebat kerana sentiasa berusaha untuk bekerja.
Kredit : Kosmo/FBNorZabetha via OM
[VIDEO] Gigih Hantar Pesanan Mengayuh Basikal, ‘Rider’ Foodpanda Ini Kekal Semangat Sebab Pernah Cuba Diragut

The post [VIDEO] Peguam Ini Bagitau Apa Yang Rider Boleh Buat Jika Dikasari.. Mungkin Boleh Buat Owner Kedai Menyesal Tak Sudah appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/04/07/video-peguam-ini-bagitau-apa-yang-rider-boleh-buat-jika-dikasari-mungkin-boleh-buat-owner-kedai-menyesal-tak-sudah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Kalau Boleh Hari Ini Ku Li Mahu Menteri Timbalan Letak Jawatan

Video Kalau Boleh Hari Ini Ku Li Mahu Menteri Timbalan Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 228 hits
Tengku Razaleigh Hamzah berkata sepatutnya semua ahli parti yang memegang jawatan dalam kabinet kerajaan atau syarikat berkaitan kerajaan perlu menarik diri secepat mungkin
Video Dah La 3 Bulan Tak Bayar Sewa Penyewa Kurung Owner Dalam Rumah Guna Kunci Baru

Video Dah La 3 Bulan Tak Bayar Sewa Penyewa Kurung Owner Dalam Rumah Guna Kunci Baru

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 171 hits
Menjadi pemilik rumah sewa pada zaman sekarang bukanlah satu perkara yang mudah kerana terlalu banyak ragam penyewa yang terpaksa dihadapi Walaupun ramai penyewa yang baik namun masih ada segelintir yang suka buat hal Perkara seperti inilah...
Anak Dan Suami Isteri Boleh Cari Tapi Adik Beradik Tak Mungkin Boleh Ganti Jaga Hubungan Kita

Anak Dan Suami Isteri Boleh Cari Tapi Adik Beradik Tak Mungkin Boleh Ganti Jaga Hubungan Kita

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 369 hits
Anak Dan Suami Isteri Boleh Cari Tapi Adik Beradik Tak Mungkin Boleh Ganti Jaga Hubungan Kita Menjaga hubungan silaturrahim dengan adik beradik kita sebenarnya bukanlah satu hal yang boleh diperlekehkan Besar tanggungjawabnya menjaga hubung...
Pinda Undang Undang Undi18 Agong Boleh Lakukannya Sekarang Kata Peguam

Pinda Undang Undang Undi18 Agong Boleh Lakukannya Sekarang Kata Peguam

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 163 hits
Undi18 says it wants to hold the government accountable to its promise PETALING JAYA Seorang peguam merujuk kepada perintah darurat yang terlaksana kini bagi menolak dakwaan Yang di Pertua Dewan Negara Rais Yatim bahawa inisiatif Undi18 tid...
Boleh Buka Kedai Makan Sehingga Lepas Sahur

Boleh Buka Kedai Makan Sehingga Lepas Sahur

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 142 hits
nbsp Oleh NUR HUDA MUSAPETALING JAYA Kerajaan hari ini mengumumkan bersetuju untuk membenarkan semua restoran warung gerai kedai makan atau perkhidmatan penghantaran melanjutkan operasi mereka sehingga selepas waktu sahur iaitu pukul 6 pagi...
Video Netizen Sebak Lihat Rider Basah Kuyup Tunggu Lama Dalam Hujan Lebat

Video Netizen Sebak Lihat Rider Basah Kuyup Tunggu Lama Dalam Hujan Lebat

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 433 hits
308 total views 308 views today Penularan wabak COV1D 19 serta pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan sebelum ini telah memberi kesan langsung kepada banyak pihak terutama sekali terhadap golongan yang kurang berkemampuan lebih lebih lagi ...
Ini Cara Hafal Nama Nama Planet Dengan Mudah Korang Pun Boleh Cuba

Ini Cara Hafal Nama Nama Planet Dengan Mudah Korang Pun Boleh Cuba

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 1092 hits
Ini Cara Anak Anak Hafal Nama Nama Planet Dengan Mudah Korang Pun Boleh Cuba hi there dulu cikgu aku tanya kitorang sila senaraikan nama nama planet mengikut kedudukan yang betul Aku kan garu garu kepala mau ingat mana planet yang paling du...
Angkat Tong Gas Pun Boleh Inikan Awak Gadis Comel Bikin Kaum Adam Panas

Angkat Tong Gas Pun Boleh Inikan Awak Gadis Comel Bikin Kaum Adam Panas

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 443 hits
Oleh Gelagat Aleya ketika mengangkat tong gas yang disangkakan kosong Gelagat seorang gadis comel mengangkat tong gas secara bersendirian mencetus perdebatan dalam kalangan kaum Adam yang mendakwa ia kosong dan hanya lakonan semata mata Si ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally