Video Cara Buat Butang Follow Di Facebook


 


Cara Buat Butang FOLLOW di Akaun FacebookSebenarnya aku tak pernah perasan pun ada butang FOLLOW ni di akaun Facebook. Bagi aku sama jer lah Friends atau Follow ni. Nampak sangat aku ni tak mahir tentang Facebook.
Ya aku akui, aku memang tak begitu experts guna Facebook.  Setakat nak buat feed , komen, like dan share tu bolehlah kerana ni yang biasa kita buat untuk akaun Facebook kita kan.
Sampailah satu hari tu, ada satu website ni untuk apply job Influencer. Share caption dekat Facebook (aku lupa apa entah nama website pasal sekali dua jer lah aku login, lepas tu aku dah tak login dah).
Dalam website tu, dia nak aku screenshot Facebook aku dan mesti ada butang FOLLOW. Dia bagi contoh screenshot tau (macam contoh gambar di atas), tapi aku waktu tu BLUR macam mana nak buat butang Follow tu eh?
Dan aku pula macam TERLUPA bahawa jawapan semua tersedia sama ada kau mau GOOGLE atau cari dekat YOUTUBE. hiks betullah aku ni.
Nanti aku share laman web Influencer tu kalau aku ingat ya. Job share caption kat FB tu aku dapat buat sekali jer lah, lepas tu dah tak login dan terus terlupa nama web tu.
Payment aku dapat pun RM12.00 untuk satu sharing caption. Bolehlah buat beli jajan anak. Kalau JAG, sangatlah murah payment dia kan, dalam RM1-RM3 untuk sharing caption. 
Tapi JAG ni aku buat juga, kumpul-kumpul sikit sikit dapatlah hari tu aku withdraw RM100.00 dan duit tu aku guna untuk top up akaun unit trust aku yang tak seberapa tu. Oklah untuk long term savings. 
Surirumah macam aku ni, mana ada fixed income. Jadi kalau dapat extra duit tu, bolehlah buat tambah-tambahkan duit savings.


Tengok Video Lengkap Cara Buat Butang FOLLOW di Akaun FacebookTapi semalam, aku join satu group di Facebook. Secantik namanya, group ni penuh ilmu yang bermanfaat. Group diberi nama >>> Bina Karier Di Facebook (Klik Link) . Yang nak join, jomlah join. 
Aku suka join group yang sembang banyak pengetahuan. Bertambah ilmu kita, terasa sangat cetek ilmu yang ada sepanjang hidup aku ni bila join group group yang ramai bijak pandai di dalamnya. Apapun aku bersyukur jumpa group ni tau.
Dan thanks sangat kat Fadzi Razak yang mention pasal group FB ni kat Twitter dia. Kalau korang nak tahu lebih tentang Freelance Writing, korang follow rapat rapat twitter Fadzi Razak ok.




Dan video kat atas ni adalah video yang dikongsi dari Group Bina Karier Di Facebook iaitu Cara Buat Butang FOLLOW di Akaun Facebook.
Korang yang NO IDEA macam mana nak buat, lepas ni boleh follow semua steps dia, Insya Allah berjaya keluarkan butang Follow tu

Lepas ni semangat sikit aku nak cari followers untuk klik butang FOLLOW tu dekat akaun FB aku, lepas tu aku nak cari balik laman web yang aku terlupa nama tu. Aku nak update bio aku
Kot-kot lah ada seed campaign atau share campaign dekat FB, bolehlah aku layan lagi. Seronok juga kumpul duit sikit sikit lama lama jadi banyak ni.
Next target aku lepas ni, nak beli unit trust lagi, tapi kali ni aku berangan nak beli unit trust one shot nilai 4 angka, lepas tu tak perlu top up, biarkan kat situ untuk 15 - 20 tahun.
Tak pun invest kat HelloGold ok juga.
Tu jer lah nak bagitau kat korang macam mana nak buat butang follow di akaun FB korang. Kalau aku tulis step by step, nanti korang tak begitu faham. Elok korang layan saja video mudah kat atas yang dah share tu.
Hah, tak da butang Follow di FB? 
Pigi buat tau. Jangan malas-malas. Manalah tahu ada klien yang intai intai korang nak bagi job dekat FB kan. Macam selalu, mesti dia nak tengok jumlah Friends dan Followers korang.
Selamat mencuba.
Have a nice day.
cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mrspip.com/2021/06/video-cara-buat-butang-follow-di-facebook.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/eyYzxh+(MrsPipDotCom)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ni Cara Nak Setting Youtube Supaya Anak Tak Buka Video Berunsur Sensitif

Ni Cara Nak Setting Youtube Supaya Anak Tak Buka Video Berunsur Sensitif

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 304 hits
Zaman sekarang dah tak sama macam zaman kita dibesarkan dulu dulu Ibaratanya penggunaan gajet pada masa kini sebagai satu keperluan dan semakin meluas digunakan bukan sahaja kepada yang bekerja tetapi anak anak pun perlu disebabkan proses p...
Mudah Faham Ikuti Video Cara Sebenar Pakai Double Mask Oleh Pakar Perubatan Ini Video

Mudah Faham Ikuti Video Cara Sebenar Pakai Double Mask Oleh Pakar Perubatan Ini Video

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 334 hits
Topik pemakaian double mask atau pelitup muka berganda tidak dinafikan menjadi topik hangat rakyat Malaysia sejak minggu lalu Mula diperkatakan selepas tular beberapa foto memperlihatkan Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdul...
Tutorial Cara Buat Seo Facebook Page Untuk Bisnes 2021

Tutorial Cara Buat Seo Facebook Page Untuk Bisnes 2021

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 427 hits
Jika anda serius untuk berniaga dan mahukan pelanggan menjumpai anda maka anda wajib memiliki kedai online anda sama ada Facebook Page atau bina sebuah website Hari ini saya akan tunjukkan caranya bagaimana anda boleh membuat SEO Facebook P...
Cara Muat Turun Video Tiktok Tanpa Sebarang Watermark

Cara Muat Turun Video Tiktok Tanpa Sebarang Watermark

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 297 hits
TikTok adalah laman sosial perkongsian video paling popular di Malaysia TikTok dilancarkan empat tahun yang lalu iaitu pada tahun 2016 Kira kita 689 juta pengguna TikTok di seluruh dunia Baiklah pada artikel kali ini saya akan menerangkan C...
Bakul Prihatin B40 Cara Permohonan Bantuan Perikatan Nasional

Bakul Prihatin B40 Cara Permohonan Bantuan Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 438 hits
BAKUL PRIHATIN B40 CARA PERMOHONAN BANTUAN PERIKATAN NASIONAL Adakah anda tahu tentang Bakul Prihatin Adakah ia sama dengan Bakul Makanan JKM Berikut adalah perkongsian tentang bantuan ini BAGAIMANAKAH CARA MOHON BAKUL PRIHATIN 2021 Program...
8 Cara Penggunaan Aloe Vera Gelly Forever Living

8 Cara Penggunaan Aloe Vera Gelly Forever Living

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 483 hits
1 Digunakan sebagai mask untuk muka Secara amnya Aloe Vera gelly ini bagus untuk kulit kita sebab kulit kita juga perlukan kelembapan dan pernafasan yang baik baru lah kulit muka kita sihat segar dan awet muda gitu Cara penggunaan dia sapuk...
Tukar Kredit Ebelia Tunai Cara Cash Out Rm150

Tukar Kredit Ebelia Tunai Cara Cash Out Rm150

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 632 hits
TUKAR KREDIT EBELIA TUNAI CARA CASH OUT RM150 Kepada yang layak menerima kredit eBelia jika anda memilih Touch n Go untuk menebus kredit eBelia berpeluang untuk tukar kredit ewallet kepada cash tunai APA ITU TOUCH n GO EWALLET Touch n Go eW...
Resepi Cara Mudah Membuat Ayam Pandan

Resepi Cara Mudah Membuat Ayam Pandan

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 346 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Petang tadi tekak teringin nak makan ayam pandan nak beli malas nak mencari kat supermarket so decide untuk buat sendiri sahaja Mujur ada juga bahan bahan Mudah sahaja nak buat Cuma perlu sediakan bahan d...
Cara Nak Buat Pegaga Goreng Ranggup

Cara Nak Buat Pegaga Goreng Ranggup

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 231 hits
Assalamualaikum dan Selamat Petang Hai pembaca semua PKP ni duduk rumah memang banyak yang boleh dilakukan Bonde sempat buat stok Pegaga Goreng Ranggup ni masa bulan puasa Mana Bonde This is a content summary only Visit my website for full ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats