Ustaz Doakan Mak Saya Masuk Syurga Sayu Dua Beradik Berpelukan Kehilangan Ibu


Tiada siapa yang minta untuk kehilangan insan tersayang tetapi jika sampai masanya, semua itu perlu dilalui dengan reda. Bagi dua beradik yang kehilangan ibu tercinta selepas kemalangan baru-baru ini, pemergian ibu secara mengejut benar-benar buatkan mereka masih belum dapat menerima hakikat.

Tiada lagi kasih seorang ibu
Hilang orang tersayang lagi perit kerana Allah saja yang tahu perasaan itu. Menerusi perkongsian di Facebook Nurfa Ray, dia ada memuat naik beberapa gambar yang memaparkan keadaan di lokasi kemalangan yang melibatkan seorang ibu tunggal maut ketika dalam perjalanan ke tempat kerja.
Menurutnya gambar itu dihantar sendiri oleh suaminya yang kebetulan melalui kawasan kemalangan. Dikatakan, satu foto memaparkan seorang remaja lelaki dan murid perempuan berbaju seragam sekolah adalah anak kepada mangsa.

Tak sangka ibu sendiri mangsa kemalangan
Nurfa berkata, remaja lelaki berkenaan yang sedang dalam perjalanan menghantar adiknya ke sekolah juga kebetulan lalu di kawasan kemalangan.
Apa yang membuatkan dua beradik ini terkedu pabila melihat mangsa kemalangan yang sudah terkujur kaku di bawah kenderaan itu adalah ibunya sendiri.
“Dia tengok ada orang kemalangan sekali tengok mak dia yang terkujur kaku duduk bawah kereta. Tak tergambar perasaan seorang anak jatuh rebah menangis peluk adik dia…”

Sementara itu, menyelami hati dua anak yatim ini, pendakwah terkenal, Ebit Lew telah menyantuni mereka di kediamannya dengan memberi kata-kata semangat dan menghulurkan sedikit bantuan.
Apa yang membuatkan ramai yang sebak apabila jatuh lagi air mata dua beradik ini ketika meluahkan perasaan kehilangan ibu.

Sayunya berbual dengan adik Fatihah Aina darjah 1 dan abangnya 18 tahun baru kehilangan mak. Masa ke sekolah berdua naik motor nampak maknya baru kemalangan masa nak pergi kerja. Motor lain. Arwah kerja cleaner.. Ya Allah. Adik berdua tinggal bersama neneknya.
Keduanya tengok jer saya sampai tadi terus nak menangis dan nak peluk saya. Terasa macam keluarga. Cara mereka cakap pada saya macam keluarga dekat sangat. Dia kata sayang saya sambil menangis. Ya Allah. Banyak kali mereka menangis hadir dekat saya.

Abang Fatihah baik sangat adik ni. ada buku tulisan saya. Dia kerja kebun getah sebelum ini. Awal tahun ni dia naik motor seorang diri dengar ceramah saya di dataran kemaman. Jauh juga. Katanya masa tu dia peluk saya di pentas. Dia beli buku saya masa tu dengan duit gaji sendiri. Saya masih ingat. Ya Allah. Dua-dua macam nak bercerita lagi. Saya pesan padanya. Ustaz rindu mak. Rindu nak jumpa dalam syurga. Adik berdua belajar rajin jadi orang baik nanti jumpa mak dalam syurga. Adik tu kata, ustaz doakan mak saya masuk syurga Firdaus yer..

Syukur saya hadiahkan sedikit belanja buat mereka dan hadiah lain-lain. Syukur yang membantu saya sampai ke sini cikgu Fatihah, syapik hasan, guru besar dan rakan guru yang sangat ambil berat pelajar. Terima kaseh cikgu-cikgu dan pibg yang kuat dan hebat.
Sumber: Ebit Lew & Nurfa Ray
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Ustaz Doakan Mak Saya Masuk Syurga”. Sayu Dua Beradik Berpelukan Kehilangan Ibu appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ustaz-doakan-mak-saya-masuk-syurga-sayu-dua-beradik-berpelukan-kehilangan-ibu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Meninggal Selepas Terlibat Kemalangan Ustaz Ebit Sayu Lihat Tangisan Dua Beradik Ini Ketika Datang Melawat

Ibu Meninggal Selepas Terlibat Kemalangan Ustaz Ebit Sayu Lihat Tangisan Dua Beradik Ini Ketika Datang Melawat

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 321 hits
332 total views 115 views today Tidak dapat bayangkan perasaan seseorang yang kehilangan orang tercinta terutamanya ibu yang disayangi pergi buat selama lamanya Tambahan pula anak anak ini baru sahaja kehilangan ibu kerana terlibat dalam ke...
Ramai Terkejut Dgn Nama Adik Beradik Alif Satar Sampai Macam Tu Sekali Mak Ayah Dorang Bagi Nama

Ramai Terkejut Dgn Nama Adik Beradik Alif Satar Sampai Macam Tu Sekali Mak Ayah Dorang Bagi Nama

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 735 hits
Sejak kebelakangan ini nama Alif Satar makin popular di kalangan peminat industri hiburan di Malaysia Bukan sahaja mempunyai suara yang sedap malah bakatnya sebagai pelakon dan pengacara juga jadi pujian warganet Alif juga sangat disenangi ...
Kini Dia Juga Ibu Saya Bagi Tahun 2020 Sahaja Kim Mikyung Dah Bawa Watak Mak Dalam 5 Drama Ini

Kini Dia Juga Ibu Saya Bagi Tahun 2020 Sahaja Kim Mikyung Dah Bawa Watak Mak Dalam 5 Drama Ini

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 468 hits
Apabila dah lama berkecimpung dalam dunia K Drama ini anda pasti akan mengenali bukan sahaja pelakon utama bahkan juga watak sampingan yang muncul sebentar sahaja pada saban episod Kalau tak tahu nama pun namun wajah mereka tetap tersemat d...
Demi Melihat Anak Berjaya Ibu Redah Perjalanan 50km Tunggang Motor Untuk Daftar Anak Masuk Ke Universiti

Demi Melihat Anak Berjaya Ibu Redah Perjalanan 50km Tunggang Motor Untuk Daftar Anak Masuk Ke Universiti

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 337 hits
145 total views 145 views today Kasih ibu membawa ke syurga Kerana mahukan yang terbaik untuk anaknya seorang ibu berusia 53 tahun sanggup meredah perjalanan sejauh kira kira 50 kilometer menaiki motosikal untuk mendaftarkan anaknya ke univ...
Hiburan Rai Birthday Ke 29 Peminat Doakan Bella Dally Suami Bahagia Hingga Syurga

Hiburan Rai Birthday Ke 29 Peminat Doakan Bella Dally Suami Bahagia Hingga Syurga

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 483 hits
Menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 29 semalam bersama suami dan keluarga tercinta pelakon jelita Bella Dally tampil memuat naik momen istimewa itu di laman Instagram miliknya untuk tatapan peminat Tampil berkongsi kemeriahan sambuta...
Al Fatihah Saat Terakhir Mak Peluknya Meninggal Dalam Pelukan Ibu Ciuman Tangisan Wanita Ini Undang Sebak Video

Al Fatihah Saat Terakhir Mak Peluknya Meninggal Dalam Pelukan Ibu Ciuman Tangisan Wanita Ini Undang Sebak Video

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 282 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul Itu lah ungkapan paling sesuai menggambarkan situasi yang dialami seorang ibu MamaDewi Wina dan keluarga selepas kehilangan anak tercinta Muhamad Adam Faiq Bin Zaidi Lebih meruntun hati apab...
Mommy Ayah Sayang Kamu Hingga Ke Syurga Dua Majlis Sambutan Harijadi Pertama Rayyan Elfira Loy Luah Rasa Gembira

Mommy Ayah Sayang Kamu Hingga Ke Syurga Dua Majlis Sambutan Harijadi Pertama Rayyan Elfira Loy Luah Rasa Gembira

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 382 hits
Elfira atau nama penuhnya Nurul Elfira Loy berkongsi momen meraikan majlis hari jadi anaknya yang pertama di akaun Instagram Bukan satu majlis yang dianjurkan sempena harijadi anak sulungnya itu malah ada dua majlis yang disambut secara ber...
Bagi Rumah Baru Hantar Pergi Madrasah Ustaz Ebit Lew Tampil Bantu 8 Beradik Susah

Bagi Rumah Baru Hantar Pergi Madrasah Ustaz Ebit Lew Tampil Bantu 8 Beradik Susah

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 297 hits
Terkenal dengan sifat prihatin dan dermawannya pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew tampil mengulurkan bantuan kepada keluarga susah yang terdiri daripada lapan adik beradik if console log
Doa Masuk Syurga By Ustazah Nurhafizah Musa

Doa Masuk Syurga By Ustazah Nurhafizah Musa

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 2847 hits
Terima kasih Ustazah Nurhafizah Musa kerana berkongsikan satu doa dalam videonya di bawah tajuk Ini Doa Masuk Syurga As usual segala entry2 berkaitan keagamaan di blog ini haruslah dirujuk semula kepada yg lebih arif Sila cari di YouTube Us...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars