Ustaz Ahmad Dusuki Buat U Turn Tukar Kapsyen


Ustaz Ahmad Dusuki Buat U-Turn, Tukar Kapsyen. Setelah dibadai tsunami Sabtu lepas, Badan Nasional Pengurusan Bencana Indonesia mencatatkan seramai 429 orang telah terkorban, manakala 1,485 cedera dan lebih 800 rumah musnah dalam kejadian di Selat Sunda itu.
Tindakan penceramah, Ustaz Ahmad Dusuki seolah seperti mengambil kesempatan terhadap kejadian tersebut membuatkan pengguna laman sosial naik berang semalam.
‘Bayangkan kematian menyentap saat begini’
Dalam salah satu pos Instagramnya, Ustaz Ahmad Dusuki meminta pengikutnya membayangkan apa yang berlaku jika dijemput ajal seperti yang berlaku dalam video viral berkenaan.
Tindakan penceramah, Ustaz Ahmad Dusuki seolah seperti mengambil kesempatan terhadap kejadian tersebut membuatkan pengguna laman sosial naik berang semalam.
Kapsyen Melampau
Dalam video itu kumpulan Seventeen sedang membuat persembahan sebelum ombak membadai dan menenggelamkan hadirin.
Tindakan penceramah, Ustaz Ahmad Dusuki seolah seperti mengambil kesempatan terhadap kejadian tersebut membuatkan pengguna laman sosial naik berang semalam.
Edit kapsyen setelah dihentam
Turut disertakan adalah nombor akaun untuk tujuan derma kepada maahad tahfiz yang diusahakannya. Namun setelah dihentam teruk, posting berkenaan diedit dan segala derma dikatakan akan disalurkan kepada mangsa tsunami negara jiran itu.
Ambil kesempatan atas bencana
 
Mohon tarik balik kenyataan
Seorang warga Malaysia yang menetap di Indonesia, Dato’ Dr Fauzi Mohamad menyeru ustaz berkenaan menarik balik kenyataan dikeluarkannya dan meminta maaf atas keterlanjurannya.
Menurut Dr. Fauzi, hati dan perasaan mangsa terlibat perlu dijaga apatah lagi membabitkan mangsa kehilangan orang tersayang.
Sumber: Ustaz Ahmad Dusuki, Dfm Haji Mohamad
Artikel Berkaitan
Pakar Jangka Kemungkinan Akan Berlaku Tsunami Susulan Ekoran Gunung Anak Krakatau Masih Aktif
Sejumlah pakar luar negara dalam satu laporan menjangkakan kemungkinan akan berlaku tsunami susulan di wilayah Selat Sunda.
Jangkaan tersebut dikeluarkan sehari selepas gelombang tsunami tinggi menerjang kawasan Selat Sunda yang telah mengorbankan ratusan nyawa akibat daripada letusan Gunung Anak Krakatau.
Richard Teeuw, seorang pakar tsunami dari Universiti Portsmouth menjelaskan berkemungkinan munculnya tsunami susulan ekoran keaktifan gunung berapi Anak Krakatau sehingga kini.
“Kemungkinan tsunami susulan di Selat Sunda akan ada kerana Gunung Anak Krakatau sedang dalam keadaan aktif. Oleh sebab itu, ia mungkin akan memicu tanah longsor dalam masa ke semasa.”
Jacques-Marie Bardintzeff, peneliti tsunami dari University of Paris-South juga memperingatkan masyarakat untuk berhati-hati denagn aktiviti Gunung Anak Krakatau yang tidak stabil.
“Tsunami yang disebabkan oleh letusan gunung berapi jarang terjadi. Salah satu yang paling terkenal sehingga mematikan gunung tersebut adalah letusan ‘Ibu’ Krakatau pada 1883.” katanya.
Pakar ketiga David Rothery dari Open University turut menyokong kenyataan itu bahawa penyebab tsunami berpunca daripada keruntuhan dari bawah air.
Simon Boxall dari Southampton University pula menambah gelombang yang menghentam beberapa wilayah telah memburukkan kawasan setempat. Wilayan itu kini berada dalam gelombang musim-semi.
Sumber: Tribun News
The post Ustaz Ahmad Dusuki Buat U-Turn, Tukar Kapsyen appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ustaz-ahmad-dusuki-buat-u-turn-tukar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Sudah Agak Khalid Buat U Turn Lagi

Najib Sudah Agak Khalid Buat U Turn Lagi

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 226 hits
Nampaknya Datuk Seri Najib Razak sudah menjangka Khalid Samad pasti membuat sekali lagi pusingan U dalam isu pelaburan Qatar dalam projek kereta nasional Bekas Perdana Menteri itu berkata selepas disanggah oleh menteri Pakatan Harapan lain ...
Turn Your Living Room Into Movie Premieres For 61 Nights

Turn Your Living Room Into Movie Premieres For 61 Nights

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 301 hits
What is the best way to enjoy the holidays without breaking your account STAY IN and ENJOY FOX Why FOX Because FOX Movies is bringing back its notorious Nights of Incredible with a huge line up of chart topping premieres and must see films ...
Rozan Buat U Turn Tak Jadi Letak Jawatan

Rozan Buat U Turn Tak Jadi Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 296 hits
MALAYSIAKINI Belum sampai 24 jam tempoh diberikan bekas anggota parlimen Batu Tian Chua Naib Ketua PKR cabang Batu Rozan Azen Mat Rasep menarik balik peletakan jawatan sebagai setiausaha anggota parlimen kawasan itu Malah Rozan berkata beli...
Bersatu Ke Sabah Apakah Akan Ada U Turn Selepas Ini

Bersatu Ke Sabah Apakah Akan Ada U Turn Selepas Ini

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 258 hits
Semalam Tun Mahathir Mohamad sekali lagi memberi jaminan bahawa Bersatu tidak akan melebarkan sayapnya ke Sabah Penegasan ini adalah susulan tindakan beramai ramai Ahli Parlimen Adun dan Ketua Bahagian di Sabah bertindak keluar UMNO baru ba...
Pendakwaan Buat U Turn Kata Peguam Najib

Pendakwaan Buat U Turn Kata Peguam Najib

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 198 hits
KUALA LUMPUR Peguam yang mewakili bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah menyifatkan pihak pendakwaan membuat pusingan U apabila pertuduhan yang dikemukakan terhadap anak guamnya hari ini bercangga...
Tukar Cadar Bukan Ehsan Memang Kita Kena Buat Nurse Swasta Terangkan Skop Kerja Nurse

Tukar Cadar Bukan Ehsan Memang Kita Kena Buat Nurse Swasta Terangkan Skop Kerja Nurse

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 321 hits
Tukar cadar bukan ehsan memang kita kena buat Nurse swasta terangkan skop kerja nurseBaru baru ini seorang pelakon meluahkan ketidakpuasan hatinya mengenai sikap sekumpulan jururawat di hospital kerajaan yang didakwa menampilkan sikap yang ...
Anak Kidal Ada Kelebihannya Mama Jangan Runsing Atau Cuba Tukar Tangan Anak

Anak Kidal Ada Kelebihannya Mama Jangan Runsing Atau Cuba Tukar Tangan Anak

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 386 hits
Pasti ada diantara kita yang memiliki anak yang menulis menggunakan tangan kidal Sebenarnya tak salah dan tak jadi satu kesalahan pun jika menggunakan tangan kidal Jika anak anda memilih untuk menggunakan tangan kidal seperti ayahnya biarka...
Kit Siang Does A U Turn On Dap Quitting Pakatan

Kit Siang Does A U Turn On Dap Quitting Pakatan

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 274 hits
There is an attempt to provoke DAP to quit Pakatan Harapan Lim Kit Siang said today One PAS leader alleging that I was bluffing about quitting the government while a MCA leader urged the DAP to grow a backbone to exit the government the DAP...
U Turn Lagi Dulu Tuduh Bn Rasuah Dedak Cash Is King

U Turn Lagi Dulu Tuduh Bn Rasuah Dedak Cash Is King

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 227 hits
KUALA LUMPUR 26 Dis Mantan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak membidas kerajaan Pakatan Harapan yang dahulunya membuat pelbagai tuduhan kepada Barisan Nasional atas pelaksanaan pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia Katanya
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Wanita Terkejut Melihat Bawang Hijau Dijual Pada Harga Rm9 45 Sekilogram