Usj Optometrist Pembekal Contact Lens Yang Mampu Mengatasi Masalah Rabun Warna


Sekiranya gagal ujian saringan penglihatan warna, anda seharusnya mendapatkan pemeriksaan dari seorang Optometris bertauliah bagi menjalankan ujian penglihatan (rabun) warna yang lebih terperinci bagi menentukan jenis dan tahap keterukan kecacatan penglihatan warna.

USJ Optometrist, Selangor

Terdapat beberapa jenis ujian bagi tujuan ini antaranya Hardy-Rand-Ritler (HRR) Plates dan Farnsworth-Munsell 100 Hue test (FM 100Hue).

FM 100 Hue merupakan satu ujian penglihatan warna yang komprehensif, sekali gus mengambil masa yang lebih lama untuk dijalankan. Set ujian FM 100 Hue terdiri daripada 4 bekas/kotak, dimana setiap satu bekas/kotak mengandungi beberapa butang berwarna yang perlu disusun mengikut peningkatan kepekatan warna berdasarkan satu butang rujukan di hujung setiap bekas/kotak.

Hasil analisis FM 100 Hue membolehkan seseorang individu mengetahui jenis kecacatan penglihatan warna yang dihadapinya, sama ada DEUTAN (keliru warna hijau-merah-kelabu), PROTAN (keliru warna merah-jingga-biru-hijau-kelabu) atau TRITAN (keliru warna biru-kuning).

Tahap kecacatan sama ada ringan, sederhana atau pun teruk, juga dapat diketahui bagi memudahkan urusan rundingcara oleh Optometris. Ujian ini perlu dijalankan dalam pencahayaan yang baik bagi menjamin ketepatan ujian.

Bagi sesetengah keadaan, penggunaan penapis (filter) berwarna dan kanta sentuh berwarna yang khas dapat membantu pesakit meningkatkan kebolehan pengecaman warna.

USJ Optometrist; Pembekal Contact Lens Untuk Rabun Warna

Hari ini saya bertemu seorang sahabat lama yang akhirnya mendapat pekerjaan impiannya di sebuah syarikat multinasional yang membayarnya gaji lumayan setiap bulan.

Menurutnya, dia telah berusaha selama bertahun-tahun sejak menamatkan pengajian untuk cuba bekerja ke dalam syarikat terkenal ini, melepasi peringkat temuduga tetapi selalu gagal tapisan kesihatan dalam Ujian Warna Ishihara.

Dia hanya sedar mempunyai masalah rabun warna merah pada ujian perubatan pertama dan terus gagal ujian ishihara setiap kali mencuba semua ujian perubatan wajib.

Sepupunya juga mempunyai masalah yang sama memperkenalkannya kepada contact lens yang dapat membantu mereka yang mempunyai masalah rabun warna dan lulus ujian ishihara dengan serta-merta.

Dia kemudiannya bergegas ke Subang jaya, Selangor, untuk melawat sebuah kedai optik yang mempunyai kanta sentuh khas, Chromagen, yang berkesan dalam membantu masalah penglihatan warna untuk lulus ujian ishihara dalam ujian perubatan, ujian teori memandu JPJ, ujian masuk universiti dan juga ujian polis dan tentera.

Sepupu kawan saya yang merupakan seorang jurutera luar pesisir untuk syarikat minyak dan gas juga mendapat kerja selepas lulus ujian ishihara apabila memakai kanta sentuh Cromagen.

Dia membeli sepasang contant lens Chromagen untuk menonton filem dan bermain permainan komputer dalam talian dan benar-benar telah mengalami perbezaan yang besar apabila memakai kanta Cromagen.

Bagi anda yang mengalami masalah penglihatan warna dan perlu lulus ujian ishihara, jangan berputus asa dalam mengejar impian anda.

Di Optometrist Usj, mereka sedia membekalkan Contact Lens bagi 'merawat' masalah rabun warna  yang boleh anda dapatkan dengan serta-merta pada hari yang sama anda melawat mereka.

Pakar mata di USJ Optometrist akan membantu anda menetapkan (prescribe) contact lens yang sesuai, misalnya bagi mereka yang dyslexia atau rabun warna agar mata dapat melihat warna dengan lebih terang dan padat sehingga meningkatkan kebolehan daya persepsi dan diskriminasi warna.

Jangan berlengah lagi, dapatkan semula 'penglihatan' anda dengan segera.

Usj Optometrist
Alamat: 28, jalan usj 10/1E, taipan, subang jaya, selangor, Malaysia
Tel: 03-80119038
Email: [email protected]
Facebook: https://www.facebook.com/usjoptometrist.taipan
Business hours: Monday to Saturday (11am to 9pm) Sunday (11am to 7pm)

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
10 Superfood Yang Anda Patut Makan Setiap Hari Untuk Menjaga Kesihatan MataUjian Ishihara: Kaedah Mengesan Masalah Penglihatan Warna
-Sentiasapanas.com



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2019/07/cara-mengatasi-masalah-rabun-warna.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mengatasi Masalah Rabun Warna Di Usj Optometrist

Cara Mengatasi Masalah Rabun Warna Di Usj Optometrist

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 513 hits
Cara Mengatasi Masalah Rabun Warna Di USJ Optometrist HARI ini saya bertemu seorang sahabat lama yang akhirnya mendapat pekerjaan impiannya di sebuah syarikat multinasional yang membayarnya gaji yang tinggi setiap bulan Dia menyebut bahawa ...
Rabun Warna Halangan Kerjaya Dan Cara Mengatasinya Di Usj Optometrist

Rabun Warna Halangan Kerjaya Dan Cara Mengatasinya Di Usj Optometrist

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 700 hits
RABUN WARNA HALANGAN KERJAYA DAN CARA MENGATASINYA DI USJ OPTOMETRISTAssalamualaikum Bila bercakap tentang rabun warna cara mengatasi dan halangan pada kerjaya saya antara orang yang merasai keadaan ini Saya seorang Abah berkacamata Saya ra...
Jus Ivita Eyecare Membantu Merawat Masalah Rabun Serta Mencantikkan Mata

Jus Ivita Eyecare Membantu Merawat Masalah Rabun Serta Mencantikkan Mata

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 495 hits
Assalamualaikum Bersyukurlah kepada mereka yang tidak mempunyai masalah mata seperti rabun silau dan penyakit berkaitan mata Ini kerana penglihatan adalah anugerah paling besar buat kita semua Kalau tiada masalah mata eloklah mata dijaga de...
Ujian Ishihara Kaedah Mengesan Masalah Penglihatan Warna

Ujian Ishihara Kaedah Mengesan Masalah Penglihatan Warna

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 270 hits
Pernahkah anda membayangkan hidup hanya dikelilingi oleh warna hitam dan putih Sebenarnya kehidupan sebeginilah yang dilalui oleh individu yang mempunyai masalah penglihatan seperti buta warna dan rabun warna Shinobu Ishihara Namun ramai or...
Adakah Anda Mengalami Masalah Untuk Tidur Pada Waktu Malam Ini Mungkin Tips Yang Baik

Adakah Anda Mengalami Masalah Untuk Tidur Pada Waktu Malam Ini Mungkin Tips Yang Baik

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 283 hits
Adakah anda mengalami masala untuk tidur pada waktu malam Ini mungkin tips yang baik Hasil dari penelitian 5 322 kajian pengkaji dari University of Texas at Austin menemui Hot shower 1 2 jam sebelum waktu tidur dapat mempercepatkan rasa men...
Anies Harap Pemerintah Pusat Cepat Selesaikan Masalah Imigran Di Dki

Anies Harap Pemerintah Pusat Cepat Selesaikan Masalah Imigran Di Dki

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 159 hits
Pemprov DKI masih menanggung kebutuhan dasar para imigran pencari suaka di Kalideres Jakarta Barat Gubernur DKI Jakarta Anies Baswedan mengakui pihaknya tidak mempunyai kewenangan atau kewajiban mengurusi para pengungsi
Cara Atasi Masalah Kulit Jerawat Dengan Cara Yang Selamat Dan Bebas Kesan Sampingan

Cara Atasi Masalah Kulit Jerawat Dengan Cara Yang Selamat Dan Bebas Kesan Sampingan

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 545 hits
Cara Atasi Masalah Kulit Berjerawat Secara Semulajadi Dan SelamatBagi anda yang mempunyai muka berjerawat tentunya akan mencari pelbagai cara atau petua untuk menghilangkan jerawat Cara merawat muka berjerawat perlu dilakukan dengan betul a...
Tajria Tips Air Rebusan Ini Untuk Atasi Masalah Perut Buncit Dan Perut Kembung Cubalah

Tajria Tips Air Rebusan Ini Untuk Atasi Masalah Perut Buncit Dan Perut Kembung Cubalah

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 291 hits
Memang seronok rasa apabila anda sendiri jenis seorang yang makan banyak mana sekalipun perut tetap kekal kempis Memang diakui amat susah untuk mengekalkan berat badan terutamanya apabila sudah berkahwin dan meningkat usia Lagi lagi jika an...
Jababeka Digugat Investornya Ada Masalah Apa

Jababeka Digugat Investornya Ada Masalah Apa

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 97 hits
Persoalan PT Kawasan Industri Jababeka Tbk tampaknya tak berhenti pada isu gagal bayar utang saja Perseroan kini juga digugat oleh investor atau para pemegang sahamnya Menurut mereka keputusan Rapat Umum Pemegang Saham perusahaan terkait ag...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih