Usaha Malaysia Untuk Kegemilangan Berakhir Dalam Kekalahan Separuh Akhir Oleh China




MALAYSIA gagal mencapai impian mereka untuk memenangi Piala Thomas selepas 32 tahun setelah tewas 3-1 kepada tuan rumah China dalam separuh akhir edisi tahun ini di Pusat Sukan Zon Teknologi Tinggi Chengdu yang hampir penuh hari ini.
China bangkit atas sokongan luar biasa dari penonton tempatan dan Malaysia rebah di bawah tekanan jangkaan dan kekuatan raksasa badminton.
China kini akan menentang Indonesia dalam pertarungan perebutan gelaran selepas juara 14 kali itu menumpaskan Taiwan dalam separuh akhir yang lain.
Pemain tunggal lelaki kedua dunia nombor dua, Shi Yu Qi, mencipta kejayaan penting China apabila mengalahkan pemain tunggal lelaki profesional Malaysia, Lee Zii Jia, 21-19, 21-5 dalam hanya 35 minit untuk memimpin 1-0.
Selepas berjuang habis dalam perlawanan pertama, nombor 10 dunia Zii Jia kehabisan tenaga dalam perlawanan seterusnya dan dia diajar badminton oleh nombor dua dunia Yu Qi.
Dalam perlawanan kedua, juara dunia berganda lelaki 2022, Aaron Chia-Soh Wooi Yik, mengatasi permulaan yang tergagap dengan kalah 15-21 sebelum mendapatkan semula kestabilan untuk menang 21-12 dalam set game kedua untuk mengejar perlawanan tiga set.
Aaron-Wooi Yik bermain bergaya leher-ke-leher dalam penentuan sehingga 16-16 sebelum meningkatkan prestasi untuk membawa Malaysia kembali dalam pertandingan dengan kemenangan 21-17 selepas pertarungan sengit 55 minit.
Pemain tunggal kedua Malaysia, Leong Jun Hao, kemudian memasuki gelanggang dan, walaupun membina kelebihan enam mata pada 8-2 dalam set pertama menentang Li Shi Feng, permainan Malaysia itu semakin menurun dan dia kalah 17-21.
Itu merosakkan tumpuan beliau dalam set kedua. Ia kelihatan apabila siri kesilapan tak terpaksa menyebabkan nombor 37 dunia tertinggal 0-11 sebelum Shi Feng, juara emas tunggal lelaki Sukan Asia 2022, menang telak 21-10.
Itu membuka jalan untuk Goh Sze Fei-Nur Izzuddin Rumsani dari Malaysia untuk menyelamatkan situasi dalam berganda kedua menentang He Ji Ting-Ren Xiang Yu.
Walaupun pasangan nombor 15 dunia memberi sedikit harapan kepada Malaysia dengan menang 21-18 dalam set pertama, segala kredit pada pasukan China kerana melakukan kebangkitan hebat untuk menang dua set berikutnya 21-19, 21-12 dalam 63 minit untuk menghantar Malaysia pulang – dan China ke final.
Malaysia membuka kempen Kumpulan D dengan dua kemenangan besar 5-0 ke atas Hong Kong pada 27 April dan Algeria pada 28 April tetapi hilang peluang untuk menjadi juara kumpulan selepas kalah 3-2 kepada Denmark pada Selasa (30 April).
Pada Khamis (2 Mei), juara lima kali Malaysia menghantar Jepun pulang dengan kemenangan 3-1 untuk mara ke separuh akhir untuk kali pertama selepas lapan tahun.
Sementara itu, final Piala Uber juga akan menjadi pertarungan China-Indonesia esok.
Dalam separuh akhir hari ini, juara 15 kali China berjaya menewaskan Jepun 3-0 manakala Indonesia mengejutkan juara bertahan Korea Selatan, 3-2 untuk mencapai final pertama mereka selepas 16 tahun.


Source link
The post Usaha Malaysia untuk kegemilangan berakhir dalam kekalahan separuh akhir oleh China. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/usaha-malaysia-untuk-kegemilangan-berakhir-dalam-kekalahan-separuh-akhir-oleh-china/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sze Fei Nur Izzuddin Membawa Malaysia Ke Separuh Akhir Piala Thomas Selepas Lapan Tahun

Sze Fei Nur Izzuddin Membawa Malaysia Ke Separuh Akhir Piala Thomas Selepas Lapan Tahun

papar berkaitan - pada 3/5/2024 - jumlah : 146 hits
Malaysia berjaya mara ke separuh akhir Thomas Cup 2024 selepas mengejutkan juara 2014 Jepun dengan kemenangan 3 1 dalam perlawanan separuh akhir yang diadakan di Pusat Sukan Chengdu High Tech Zone Chengdu China Malaysia akan menghadapi Chin...
Video Highlights Malaysia Vs Japan Suku Akhir Thomas Cup 2024

Video Highlights Malaysia Vs Japan Suku Akhir Thomas Cup 2024

papar berkaitan - pada 3/5/2024 - jumlah : 200 hits
Pasukan Piala Thomas negara telah melayakkan diri ke separuh akhir selepas mengatasi cabaran dari pasukan Jepun baru baru ini Kemenangan 3 1 tersebut menandakan Malaysia kembali mencapai separuh akhir sejak 2016 di bawah pimpinan legenda ne...
Lyon Bangkit Untuk Menewaskan Psg 3 2 Dalam Separuh Akhir Perlawanan Pertama Liga Juara Juara Wanita

Lyon Bangkit Untuk Menewaskan Psg 3 2 Dalam Separuh Akhir Perlawanan Pertama Liga Juara Juara Wanita

papar berkaitan - pada 21/4/2024 - jumlah : 95 hits
OLYMPIQUE Lyonnais telah membalas dengan hebat untuk meraih kemenangan 3 2 di rumah menentang Paris St Germain dalam perlawanan separuh akhir pertama UEFA Women s Champions League yang kesemuanya dari Perancis pada Sabtu dengan kesemua tiga...
Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 297 hits
iQOO jenama sub kepada vivo yang mengetengahkan sin permainan video akan melancarkan siri iQOO Z9 yang dikuasakan dengan ciri ciri canggih Telefon pintar ini direka untuk memberi pengalaman yang pantas dan permainan video yang lancar iQOO Z...
Bolehkah Indonesia Menghentikan Rekod Uzbekistan Dalam Separuh Akhir Piala Asia Bawah 23

Bolehkah Indonesia Menghentikan Rekod Uzbekistan Dalam Separuh Akhir Piala Asia Bawah 23

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 143 hits
Uzbekistan akan menjadi lawan Indonesia dalam separuh akhir Piala Asia Bawah 23 2024 Pasukan Timur Kapadze telah memenangi setiap perlawanan tanpa kebobolan mulai dari fasa kumpulan sehingga perempat akhir Perlawanan separuh akhir Piala Asi...
Malaysia Tundukkan Algeria Tempah Slot Suku Akhir

Malaysia Tundukkan Algeria Tempah Slot Suku Akhir

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 107 hits
PETALING JAYA Skuad badminton lelaki negara mencatat kemenangan kedua selepas mudah membenam Algeria 5 0 dalam aksi Kumpulan D dan sekali gus memastikan slot suku akhir menjadi milik Malaysia pada Piala Thomas di Chengdu China hari ini Pema...
Kruis Malaysia Mara Ke Peringkat Akhir Selepas Menewaskan Algeria 5 0

Kruis Malaysia Mara Ke Peringkat Akhir Selepas Menewaskan Algeria 5 0

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 127 hits
CHENGDU Malaysia mara ke peringkat separuh akhir pertandingan Thomas Cup 2024 selepas menghebohkan Algeria 5 0 dalam perlawanan Kumpulan D kedua mereka di sini hari ini Untuk perlawanan hari ini pasukan kebangsaan membuat beberapa perubahan...
China Knock Malaysia Out Of Thomas Cup Final

China Knock Malaysia Out Of Thomas Cup Final

papar berkaitan - pada 5/5/2024 - jumlah : 162 hits
Malaysia s second doubles pair of Goh Sze Fei Nur Izzuddin Rumsani were defeated 18 21 21 19 21 12 to hand China a place in the Thomas Cup final PETALING JAYA China booked a place in the Thomas Cup final where they will meet Indonesia after...
China Backs Malaysia In Pursuing Its Development Role In Global Arena

China Backs Malaysia In Pursuing Its Development Role In Global Arena

papar berkaitan - pada 27/4/2024 - jumlah : 154 hits
China will firmly support Malaysia in pursuing a development path suited to its national conditions and backs Malaysia s Prime Minister Anwar Ibrahim in promoting the principle of Malaysia Madani in governance China s Foreign Minister Wang ...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sang Saka Penipu

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Menjaga Ortu


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Sayur Lemak Fucuk Suhun Masakan Kampung

Sedap Betul Miang Pla Di Dusun Riffaa Changlun

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa