Untuk Perhatian Pejabat Perdana Menteri Atau Pmo Johor Bahru Lubuk Indon Oleh Asam Pedas Johor




I received this from a reader Asam Pedas.Thank you. This story has been going on for a very,very long time. Will the new Pakatan Harapan government take some action? Or is this a type of "Projek IC' to increase the 'Muslim' population in the country?.
.
Hari ini Johor Bahru sudah jauh berubah wajah dengan kebanjiran pendatang Indon yang boleh masuk ke dalam Johor dengan begitu mudah sekali.
.
.Modus operandi di Indonesia adalah paling  mudah.  Pertama sekali, dari seluruh pelusuk Indonesia mereka perlu berkumpul di Batam. Dan inilah bab yang paling sukar yang perlu diatasi. Dari Batam mereka naiki feri ke Stulang-Johor Bahru atau Pasir Gudang. Bila tiba di Johor, mereka perlu menuju ke kaunter Imigresen yang telah dikaw-timkan dan beratur di sana. Kemudian  serahkan paspot kepada pegawai Jabatan Imigresen Malaysia yang telah juga berkaw-tim terlebih dahulu dengan ‘calo’ (atau 'runner'), dan Pegawai Imigresen itu akan cop paspot mengizinkan pendatang Indon itu tinggal di Malaysia selama sebulan. 
.
.Pembayaran untuk cop izin telah dipersetujui dan diurus oleh runner yang bersubahat dengan Pegawai Imigresen. 
.
.Selepas itu, setelah berada dan bekerja di Johor Bahru selama 27 - 28 hari, Indon itu akan pulang ke Batam dan menginap selama dua - tiga malam di rumah atau hotel murah yang telah diuruskan runner. Selepas menerima isyarat "ok" daripada Pegawai Imigresen yang terlibat, pendatang Indon akan kembali ke Johor Bahru. 
.
.Berapakah bayaran untuk cop yang di “gerenti”? Mengikut maklumat, setiap pendatang Indon membayar antara RM450 -  RM600 SEBULAN. 
.
.Memandangkan  frekuensi  perkhidmatan feri  Batam ke Stulang-Johor Bahru yang beroperasi tanpa putus setiap jam,  tujuh hari seminggu, cuba bayangkan berapa ramai  pendatang Indon  yang keluar masuk di Johor Bahru sahaja. Bayangkan berapa banyak pendapatan bulanan pegawai imigresen yang korup.  Tentu sekali 'posting' di Imigresen kawasan Stulang, Pasir Gudang  adalah paling lumayan sekali..
.Tetapi apakah kerajaan baru Tun Dr Mahathir Mohamed akan mengambil sebarang tindakan untuk membanteras laluan tikus ini? Dan mengambil tindakan yang keras ke atas pegawai Imigresen yang terlibat ? 
.
.
(Pastinya bukan se-ekor atau dua ekor yang terlibat tetapi mesti termasuk Pegawai Imigresen yang tertinggi di Johor dan mungkin juga di Putrajaya, sebab  amat mustahil jika pegawai tinggi Imigresen di Johor dan Putrajaya TIDAK TAHU MENAHU tentang  'skim cepat kaya'  Imigresen ini yang telah lama berlangsung  bukan saja di Johor tetapi di semua  pusat kawalan masuk ke dalam negara "entry points")..
.Bagi pendatang Indon, membayar RM450 - RM600 sebulan masih berbaloi, kerana gaji mereka (bekerja  buruh di pasar, cleaner apartment, kondo atau di restoren) boleh melebihi RM1,000 - RM1,500 aebulan. 
.
.Yang bekerja sebagai tukang masak boleh mendapat pendapatan RM70 - RM90 sehari atau hampir RM2,700 sebulan. Tidak kurang juga bagi mereka yang "berniaga" seperti menjual apam balik dan satay. .
.Ini adalah “win-win” situation untuk semua - pegawai Imigresen dapat duit rasuah, runner dapat komisyen untuk 'gerenti cop', dan pendatang Indon  boleh jadi hamba dan mencari rezeki di Johor Bahru. .
.Dulu modus operandi ini berlaku secara kecil-kecilan tetapi sekarang sudah  menjadi big business taraf “sektor industri” yang tersendiri  yang telah memudahkan begitu ramai pendatang Indon masuk ke Johor Bahru sehingga mereka sudah "take-over" Johor Bahru.   (OSTB :  Seterusnya mereka boleh menjadi ahli UMNO dan bertanding jawatan presiden parti -  kecuali mereka terlibat 1MDB,  kleptokrasi, curi duit rakyat dan sebegitu.)
.
.Dan mengikut perubahan terkini dalam 'skim cepat kaya' Imigresen, sekarang ini sudah sampai giliran pendatang Pakistan pula yang mula meningkat bilangan mereka di negeri Johor.  Di semua tempat sekarang  pendatang Pakistan sudah mula berniaga secara "berjalan", bermotor,  membuka kedai runcit dan menjual karpet..
.Soalan cepu mas bagi   Pengarah Imigresen Negeri dan Pengarah Imigresen Malaysia, apakah Tuan-Tuan tidak tahu apa yang sedang berlaku ataupun Tuan lebih suka "tutup mata sebelah" sahaja?.
.ASAM PEDAS JOHOR
Posted by Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/03/untuk-perhatian-pejabat-perdana-menteri.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kepentingan Melayu Tetap Dijaga Oleh Pakatan Harapan Bukan Umno Atau Pas

Kepentingan Melayu Tetap Dijaga Oleh Pakatan Harapan Bukan Umno Atau Pas

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 308 hits
Perdana Menteri yang juga Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerjasama politik yang sedang digembleng UMNO dan PAS seolah olah cubaan untuk mengasingkan Melayu dan kaum lain Kerjasama diantara UMNO dan PAS itu juga di...
Pasangan Lesbi Perdana Menteri Serbia Lahirkan Bayi Laki Laki

Pasangan Lesbi Perdana Menteri Serbia Lahirkan Bayi Laki Laki

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 465 hits
Pasangan Lesbi Perdana Menteri Serbia Lahirkan Bayi Laki Laki Brnabic menjadi salah satu dari sedikit pemimpin pemerintahan yang menyatakan diri sebagai gay atau lesbian secara terbuka ketika ia diangkat sebagai perdana menteri Serbia mulai...
Jenjalan Cari Makan Kluang Asam Pedas

Jenjalan Cari Makan Kluang Asam Pedas

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 705 hits
Jenjalan Cari Makan Kluang Asam Pedas Tengah hari ni kami singgah makan kat sini Hmmm Pilihan menu dia memang melampau Mus ngan Fazli makan gearbox asam pedas firdaus amik pari dan shaifuzi amik kembung Aku Amik nasi goreng USA aje Memang t...
Najib Kemaruk Berkempen Semata Mata Mahu Jadi Perdana Menteri Semula

Najib Kemaruk Berkempen Semata Mata Mahu Jadi Perdana Menteri Semula

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 361 hits
Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin mendakwa bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak turun berkempen pada Pilihan Raya Kecil adalah kerana bimbang karier politiknya akan terkubur Itu andaian sayalah pasal m...
Lunch Reunion Makan Di Restoran Asam Pedas Pak Man

Lunch Reunion Makan Di Restoran Asam Pedas Pak Man

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 589 hits
assalamualaikum lama dah gambar gambar dlm draft folder terlupa nak update dek kerana lambakan entri draft ada kalau just edit gambar masuk dlm draft tanpa ada idea nak buat ayat tangguh tangguh la kemudian terlupa since ada masa skit ptg n...
Kefahaman Pbd Oleh Ibu Bapa Penting Untuk Pendidikan Murid Di Rumah Timb Menteri

Kefahaman Pbd Oleh Ibu Bapa Penting Untuk Pendidikan Murid Di Rumah Timb Menteri

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 322 hits
FORUM PENDIDIKAN PLATFORM PENERANGAN PENTAKSIRAN BILIK DARJAHTimbalan Menteri Pendidikan YB Puan Teo Nie Ching telah meluangkan masa hampir tiga jam bagi bersama sama memberikan penerangan berkaitan Pentaksiran Bilik Darjah kepada lebih 50 ...
Teruk Sungguh Dah Penyakit Kemaruk Anwar Nak Jadi Perdana Menteri Dah Elok Dia Daftar Ke Hospital Untuk Rawatan

Teruk Sungguh Dah Penyakit Kemaruk Anwar Nak Jadi Perdana Menteri Dah Elok Dia Daftar Ke Hospital Untuk Rawatan

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 608 hits
Sana sini sampai ke luar negara Anwar Ibrahim memberitahu dia yakin dia akan dilantik sebagai Perdana Menteri kurang dari tempoh 2 tahun Sampai ke luar negara Anwar Ibrahim mencanangkan dia adalah bakal Perdana Menteri ke 8 Memang teringin ...
Berita Palsu Pejabat Menteri Kewangan Lapor Polis

Berita Palsu Pejabat Menteri Kewangan Lapor Polis

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 375 hits
Pejabat Menteri Kewangan membuat laporan polis semalam berhubung penyebaran maklumat palsu dalam bentuk berita membabitkan Lim Guan Eng Setiausaha Akhbar Menteri Kewangan Lutfi Hakim berkata penyebaran maklumat itu jelas dengan tujuan menim...
Tiada Pembekuan Atau Rampasan Oleh Sprm Kata Pas

Tiada Pembekuan Atau Rampasan Oleh Sprm Kata Pas

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 262 hits
Tiada pembekuan atau rampasan oleh SPRM kata PAS nbsp Dikemas kini 37 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 28 Feb 2019 8
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk