Umno Tetap Tak Percaya Dap Walau Sudah Berkahwin Kata Tajuddin


agendaily.com25/12/2022
Ketua UMNO Bahagian Pasir Salak Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman mengingatkan ahli UMNO supaya berhati-hati dengan jarum halus DAP, walaupun kini telah menjadi rakan kongsi.
Bekas Ahli Parlimen Pasir Salak Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman masih tidak percaya kepada DAP, walaupun kedua-dua parti itu sudah bekerjasama membentuk kerajaan PH-BN pada peringkat Persekutuan.

Malah, Ketua UMNO Bahagian Pasir Salak itu juga mengingatkan ahli-ahli parti supaya berhati-hati dengan tindak tanduk DAP, khususnya apabila menggunakan jarum halus mereka.

“Sebagai pemimpin, hanya sebagai Ketua Bahagian, saya memperingatkan supaya hati-hati dengan DAP. Saya bukan marah DAP sebab mereka Cina dan sebagainya. Tetapi sebab polisi dan dasarnya yang bertentangan dengan kita. Itu yang menjadi masalahnya.

“Hati-hati dengan jarum halus mereka, dulu mungkin sekarang mereka tidak tunjuk belang lagi. Dahulu selepas PRU-14, mereka dah tunjuk belang, dan mereka dah buat silap.

“Tetapi jangan ambil mudah kerana bagi saya, mereka (DAP) tetap dengan perjuangan mereka,” kata Tajuddin yang digugurkan daripada mempertahankan kerusinya pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu, dalam temu bual eksklusif bersama Sinar yang disiarkan hari ini (25 Disember 2022).

Akibat menggugurkan Tajuddin selain kebangkitan gelombang rakyat menolak UMNO dan BN, kerusi Parlimen Pasir Salak dirampas Perikatan Nasional yang meletakkan Ustaz Jamaludin Yahya.

Semalam, Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata DAP kini sudah menerima UMNO selepas berada bersama-sama dalam kerajaan campuran PH-BN.

Menurut Zahid sejak berada dalam kerajaan bersama dan mula mengenali satu sama lain, kini DAP sudah menerima UMNO sebagai rakan baik dan tidak lagi bermusuhan seperti dahulu.

Sebab itu, Tajuddin berkata beliau percaya bahawa UMNO keseluruhannya, termasuk yang tidak duduk di dalam kerajaan, sentiasa mengawasi dan memerhati, sekiranya DAP melebih-lebih.

Beliau memberi amaran sekiranya tindakan DAP tidak terkawal, UMNO tidak teragak-agak mendesak supaya BN keluar daripada kerajaan.

“Saya rasa pimpinan di atas pun sedar bahawa mereka kena kawal tindak-tanduk DAP,” katanya.

Mengulas perjuangan baharu UMNO yang dulunya bermusuh dengan PKR dan DAP tetapi sekarang menjadi rakan baik, selain laungan ‘NO Anwar, NO DAP’, Tajuddin bagaimanapun menjelaskan dalam politik tidak ada yang kekal, malah orang yang berbaik boleh berpecah, manakala seteru pula boleh menjadi kawan.

“Memang sebelum pilihan raya ini ‘No Anwar, No DAP’ sebab kita ingat UMNO ini dominan. Kita rasa UMNO ini boleh, tetapi keputusannya menunjukkan kita (sebaliknya), dapat 30 kerusi apa boleh buat.

“Ada yang kata elok masuk kerajaan, boleh dapat jawatan timbalan perdana menteri, menteri, timbalan menteri dan sebagainya. Boleh juga bantu UMNO dan rakyat. Tetapi ada yang kata kita jadi pembangkang akan lebih bermaruah.

“Ini dua pandangan dan pucuk pimpinan memilih yang nombor satu tadi. Jadi itu hak pucuk kepimpinan yang buat keputusan. Kita sebagai pengikut boleh beri pandangan sahaja, boleh tegur. Pandangan saya lagi keras, tetapi apa nak buat, saya tidak ada kuasa,” katanya lagi.

Selain itu, Tajuddin juga berkata UMNO belum mati dan usaha memperbetulkan kesilapan dan kesalahan yang menyebabkan ahli berpaling tadah mengundi parti lain pada PRU-15 lalu, akan dilakukan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/12/umno-tetap-tak-percaya-dap-walau-sudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr M Tanam Doktrin Benci Dap Dalam Umno Kata Zahid

Dr M Tanam Doktrin Benci Dap Dalam Umno Kata Zahid

papar berkaitan - pada 28/12/2022 - jumlah : 118 hits
freemalaysiatoday com December 28 2022 7 47 AMMenurut Ahmad Zahid Hamidi Dr Mahathir Mohamad mendoktrin ahli parti supaya membenci DAP ketika berkuasa dalam Umno selama 22 tahun PETALING JAYA Ahmad Zahid Hamidi mendakwa Dr Mahathir Mohamad ...
Umno Lebih Kuat Bersama Ph Dap Kata Nur Jazlan Yang Kalah Pru 15

Umno Lebih Kuat Bersama Ph Dap Kata Nur Jazlan Yang Kalah Pru 15

papar berkaitan - pada 19/12/2022 - jumlah : 227 hits
agendaily com19 12 2022Timbalan Pengerusi Johor Datuk Nur Jazlan Mohamed Kerjasama dengan Pakatan Harapan dan DAP akan dapat memastikan masa depan UMNO lebih terjamin selepas ini kata Datuk Nur Jazlan Mohamed Timbalan Pengerusi UMNO Johor y...
Kenyataan Kit Siang Bukti Dap Musuh Islam Umno Hanya Diam

Kenyataan Kit Siang Bukti Dap Musuh Islam Umno Hanya Diam

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 176 hits
agendaily com12 12 2022UMNO setuju bekerjasama dengan DAP UMNO tidak setangkas masa lalu untuk mempertahankan Islam setelah Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi membawa parti itu bergabung membentuk kerajaan Pusat bersama Pakatan Harapan termasuk ...
Umno Kini Jadi Bala Tentera Dap

Umno Kini Jadi Bala Tentera Dap

papar berkaitan - pada 23/12/2022 - jumlah : 113 hits
agendaily com22 12 2022Kini bukan lagi zaman penjajahan Isu lama dan basi sudah boleh difahami oleh rakyat yang peka khususnya dalam kalangan generasi muda yang paling ramai mengundi Perikatan Nasional baru baru ini dan membaca semula sejar...
Survival Umno Rosot Teruk Jika Presiden Timbalan Tak Dipertanding Kata Penganalisis

Survival Umno Rosot Teruk Jika Presiden Timbalan Tak Dipertanding Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 99 hits
freemalaysiatoday com December 14 2022 11 33 AMPenganalisis berpendapat dua jawatan tertinggi wajar dipertandingkan untuk mengelak impak dan kesan serius kepada survival Umno sendiri PETALING JAYA Penganalisis berpandangan survival dan imej...
Umno Terima Apa Saja Usul Untuk Perkukuh Parti Kata Zahid

Umno Terima Apa Saja Usul Untuk Perkukuh Parti Kata Zahid

papar berkaitan - pada 12/12/2022 - jumlah : 127 hits
UMNO akan menerima nbsp apa sahaja usul untuk dibawa ke Perhimpunan Agung yang akan datang selagi mana ia nbsp dapat memperkukuhkan parti kata nbsp Presidennya Ahmad Zahid Hamidi Beliau yang juga nbsp timbalan perdana menteri nbsp berkata n...
Undi Percaya Pm10 Hanya Gimik Kata Ketua Pembangkang

Undi Percaya Pm10 Hanya Gimik Kata Ketua Pembangkang

papar berkaitan - pada 20/12/2022 - jumlah : 108 hits
bharian com myOleh Disember 19 2022 4 00pmKetua Pembangkang yang juga Ahli Parlimen Larut Datuk Seri Hamzah Zainudin berbahas pada Mesyuarat Pertama Penggal Parlimen ke 15 di Bangunan Parlimen Kuala Lumpur Foto NSTP Mohamad Shahril Badri Sa...
Kerajaan Umno Dap Pahang Didakwa Batal Kuliah Agama Adun Chenor

Kerajaan Umno Dap Pahang Didakwa Batal Kuliah Agama Adun Chenor

papar berkaitan - pada 26/12/2022 - jumlah : 227 hits
satuberita myBy December 25 2022Datuk Jasri JamaludinKERAJAAN Pahang yang diterujui UMNO DAP didakwa membatalkan kuliah ADUN Chenor Mujibur Rahman Ishak di Masjid As Sobirin Felda Jengka 4 petang semalam ADUN Kuala Sentul Datuk Jasri Jamalu...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni