Umno Tersinggung Atau Engkau Penulis Merapu



Terbaca tulisan Shahbudin Husin kononya UMNO tersinggung dengan ucapan pertama Muhyiddin. Dia ini juga menulis Pakatan Nasional (entah ya tak nama ini sebenarnya belum disahkan) akan berpecah apabila pembahagian kerusi kabinet.

Aku nak tolong berikan info kepada penulis ini:

1.  UMNO sendiri yang minta mereka yang ada kes diteruskan - Lihat kenyataan Setiauha Agung UMNO Annuar Musa.
2.  PAS membuat kenyataan nak pempinan intergeriti, bersih dan berpengalaman - Lihat kenyataan Unit Strategik PAS.
3.  Gabungan Parti Sarawak juga nak satu kerajaan yang tiada amalan rasuah dan bersaih - Lihat kenyataan Ketua GPS.

Begitu pembahagian Kerusi Kabinet:-

Tiada satu parti termasuk BERSATU sendiri bercakap soal siapa patut pegang jawatan. Yang ada macai PH dan ReadBean DAP yang buat poster kononnya PAS nak itu ini, UMNO nak itu dan ini termasuk nak Zahid dan Hisham.

Aku nak beritahu kepada penulis ini :-

Sekarang perang persepsi, manilupasi berita dan maklumat tak LAKU aku ulang TAK LAKU... dulu Anwar dan PH boleh tipu rakyat pasal pengetahuan rakyat masih lemah. Sekarang rakyat sudah faham apa itu PERANG SIBER dan PSYWAR. Bukan Rakyat sahaja cerdik Raja-raja Melayu juga cerdik. Dulu Mahathir boleh PERANGKAP RAJA dalam isu nak kurangkan kuasa raja dan nak jadikan dia MAHAFIRAUN, tapi sekarang Mahathir di checkmate oleh Raja-raja Melayu... Baru Mahathir sedar dia tak tahu nak letak muka bila Agong tak nak jumpa dia...

Kenapa penulis ini beriya-iya nak kutuk PN?




Penulis 'bodoh' (maaf terpaksan tulis) ini menulis buku ANWAR PM KE-8. Bayangkan kalau Anwar tak jadi PM-8.. siapa yang rugi. Buku tak laku, analisis dilihat sebagai bodoh dan tak berfakta.

Jangan jadi macam Mohd Sayuti Omar (MSO) yang menulis kerana duit, dulu orang sanjung tapi akhir orang buang tulisan yang nak isi perut. Bodek itu ini dengan pelbagai fakta rekaan semata-mata fulus!

Ok itu sahaja.

Untuk tidak menzalimi penulis ini, saya bawakan artikel penulis tersebut:-


UMNO TERSINGGUNG DENGAN MUHYIDDIN, BERKERAS TETAP MAHU ZAHID HAMIDI SEBAGAI TPM
Shahbudin Husin

Sama ada disengajakan atau tidak, perutusan Muhyiddin Yassin yang menyebut hanya mahu melantik mereka yang bersih, berkaliber dan berintergiti sebagai anggota jemaah menterinya telah membuatkan UMNO mula tersinggung dan berkecil hati.

UMNO melihat kenyataan Muhyiddin itu sebagai isyarat beliau hampir pasti akan mengenepikan Presiden UMNO, Zahid Hamidi yang sedang berdepan perbicaraan di mahkamah dalam barisan kabinet yang bakal dilantiknya.

Hakikatnya, UMNO dengan sumbangan sebanyak 41 kerusi Parlimen untuk menyokong Muhyiddin melakukan rampasan kuasa menumbangkan PH, bukan saja mahukan Zahid Hamidi dilantik sebagai menteri, bahkan untuk menduduki kerusi TPM.

Beberapa sumber yang rapat dengan PWTC memberitahu, UMNO tidak ragu-ragu mengatakan Zahid Hamidi perlu diberikan jawatan TPM atas kapasitinya sebagai Presiden UMNO.

Mereka berhujah bahawa UMNO berpegang kepada prinsip seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah serta mahu Muhyiddin yang kini bersama dalam Perikatan Nasional turut berpegang kepada prinsip yang sama.

Jika Muhyiddin mengenepikan Zahid Hamidi, beliau dilihat bukan saja tidak berpegang kepada prinsip itu, malah menunjukkan sikap setujunya terhadap Tun Mahathir Mohamad yang sebelum ini telah mengenakan pendakwan ternadap Presiden UMNO itu.

Dalam hal ini, kata sumber itu, apakah Muhyiddin tidak meyakini kata-kata Zahid Hamidi yang bertegas mengatakan pendakwaan terhadapnya adalah palsu, bersifat politik dan terpilih atau beliau secara diam bersetuju dengan tindakan Tun Mahathir?

Lantaran itu, meski tersinggung, UMNO dilaporkan tidak berputus asa untuk terus memberi tekanan kepada Muhyiddin agar akhirnya akur untuk memberikan jawatan nombor dua dalam kerajaan kepada Zahid Hamidi.

Bagi tujuan itu, Zahid Hamidi bersama Presiden Pas, Hadi Awang telah mengadakan pertemuan di rumah Setiausaha Agung UMNO, Annuar Musa malam tadi.

Pertemuan itu yang turut disertai Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan, Bendahari BN, Tengku Adnan Tengku Mansor serta beberapa yang lain itu adalah dipercayai untuk membincangkan kedudukan kabinet Perikatan Nasional serta memohon sokongan Pas berhubung kewajaran Zahid Hamidi diletakkan sebagai TPM.

Berdasarkan kenyataan Hadi Awang dua hari lalu yang mengatakan PH juga pernah menggugurkan kes Lim Guan Eng selepas dilantik sebagai Menteri Kewangan oleh Tun Mahathir, parti itu bukan saja setuju Zahid Hamidi dilantik sebagai TPM, malah seperti memberi bayangan perlunya Muhyiddin melalui arahan kepada Peguam Negara yang bakal dilantiknya menggantikan Tommy Thomas selepas ini agar bertindak serupa menggugurkan kes terhadap Zahid Hamidi.

Dalam kes pembentukan kabinet, selain bertegas mahu Zahid Hamidi diberi jawatan TPM, UMNO juga dilaporkan ingin suara dan cadangan mereka diambil kira dalam perlantikan menteri daripada parti itu oleh Muhyiddin.

UMNO sama sekali tidak mahu Muhyiddin bertindak seperti Tun Mahathir ketika mengetuai PH yang melantik sesuka hati menteri-menteri daripada PKR dan membelakangkan cadangan nama yang diberikan oleh parti pimpinan Anwar Ibrahim.

Jika itu berlaku, Muhyiddin bukan saja dianggap telah melukakan hati UMNO, malah mungkin berdepan tindakbalas daripada UMNO dan Pas yang memang sebelumnya telah bergabung dalam Muafakat Nasional yang memiliki 59 kerusi Parlimen dalam Perikatan Nasional.

Bagi UMNO, wakil parti itu yang mahu dilantik sebagai menteri oleh Muhyiddin mesti datang daripada cadangan Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO sahaja dan bukan daripada pihak-pihak lain.

Akhrinya, apakah Muhyiddin berani mengenepikan Zahid Hamidi dan cadangan nama yang bakal dibawa oleh Presiden UMNO itu atau beliau terpaksa akur kerana kedudukannya yang masih tidak menentu? (ShahbudinHusin 04/03/2020)



MR :  Maraj betul Ku Mansor... Tapi janganlah kata kepada orang 'bodoh' wealaupun dia memang bodoh... Contohi Abdul Hadi masih hormat Mahathir walaupun Mahathir banyak tentang dan menyalahi Islam.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/03/umno-tersinggung-atau-engkau-penulis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Tersinggung Dengan Muhyiddin Berkeras Tetap Mahu Zahid Hamidi Sebagai Tpm

Umno Tersinggung Dengan Muhyiddin Berkeras Tetap Mahu Zahid Hamidi Sebagai Tpm

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 275 hits
Sama ada disengajakan atau tidak perutusan Muhyiddin Yassin yang menyebut hanya mahu melantik mereka yang bersih berkaliber dan berintergiti sebagai anggota jemaah menterinya telah membuatkan UMNO mula tersinggung dan berkecil hati UMNO mel...
Ciri Ciri Jalak Suren Jantan Atau Betina

Ciri Ciri Jalak Suren Jantan Atau Betina

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 309 hits
CIRI CIRI JALAK SUREN JANTAN ATAU BETINA Biasanya burung Jalak Suren jantan memiliki badan yang lurus dan lebih besar dari pada burung betina Bulu kepala dan punggung berwarna hitam legam serta ekornya sedikit lebih panjang dan menyatu Warn...
Sakit Tumit Kaki Antara Plantar Fasciitis Atau Heel Spurs Penyebabnya

Sakit Tumit Kaki Antara Plantar Fasciitis Atau Heel Spurs Penyebabnya

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 615 hits
Pernahkah anda melihat individu yang yang jalannya tempang dan terhencut hencut dek kerana sakit tumit kaki Mungkin mak anda nenek anda atau anda sendiri sedang mengalaminya Ini semua disebabkan oleh kerana rasa sakit yang mencucuk cucuk di...
Manusia Diseru Pada Hari Kiamat Dengan Nama Ayah Atau Ibunya

Manusia Diseru Pada Hari Kiamat Dengan Nama Ayah Atau Ibunya

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 271 hits
SOALAN Adakah pada hari Kiamat nanti Allah SWT akan mepanggil nama kita dengan nama ibu seperti dalam bacaan talqin yang dilakukan di perkuburan atau di seru dengan nama ayah kita Mohon pencerahan Terima kasih JAWAPAN Hari Kiamat merupakan ...
Mobil Mewah Keluarga Keamanan Atau Gengsi

Mobil Mewah Keluarga Keamanan Atau Gengsi

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 202 hits
Mobil keluarga atau multi purpose vehicle merupakan mobil penumpang terlaris di Indonesia Mobil favorit pilihan keluarga di Tanah Air karena fungsionalitasnya tinggi terutama mampu mengangkut 7 penumpang dengan konfigurasi tempat duduk bera...
Peguam Negara Lantikan Politik Atau Ydp Agong

Peguam Negara Lantikan Politik Atau Ydp Agong

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 346 hits
My position as AG was that of a political appointee and made by Dr Mahathir Mohamad Once the prime minister tendered his resignation it was incumbent on me to do so because I was appointed by him It was also important for me to step aside a...
Rupa Atau Attitude

Rupa Atau Attitude

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 768 hits
Halah halah halahhh Iyolah tu Pandang attitude la sangat Rasanya sejak dari tadika Sampai ke beranak 6 ni Semua lelaki yang Mama Yan jumpa miang macam ulat bulu Pantang nampak perempuan ada rupa sikit Kalau ada rupa sikit aje pun dah miang ...
Siapa Yg Offer Anwar Jadi Pm Najib Zahid Atau Murahan Story

Siapa Yg Offer Anwar Jadi Pm Najib Zahid Atau Murahan Story

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 304 hits
Story biar penuh https www thestar com my news nation 2020 03 04 nik nazmi anwar could have been pm but refused to betray people039s mandate Xl kypuJm4k whatsapp
Maksud Mimpi Buaya Menurut Cakap Orang Maksud Baik Atau Buruk

Maksud Mimpi Buaya Menurut Cakap Orang Maksud Baik Atau Buruk

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 503 hits
15 Maksud Mimpi Buaya Menurut Cakap Orang Maksud Baik Atau Buruk Mimpi melihat buaya memang ku tak sanggup bukannya apa seram kot Bayang sekejap bentuk buaya pun dah naik takut inikan pula kalau bermimpi Mau tak lena tidur sepanjang malam B...
Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Doa Naik Kapal Laut

Bagaimana Populariti Boleh Mengubah Persepsi

Penyakit Darah Tinggi Dikatakan Antara Penyakit Pembunuh Senyap

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


The Colours Of Life Selamat Kembali Ke Sekolah Bagi Penggal 3

Dinner Sate Dan Siakap Stim Lemon

Wahyu F Giri Feat Era Syaqira Malik Wektu Chord

The Nuen N1 S A Production Ready Electric Motorcycle From Vietnam

Op Global Dedah Anomali Ini Kronologi Kes Gisbh

Hiburan Kena Cuci Kencing Berak Anak Orang Atasan Gisbh Dedah Ibu Terseksa Lalui Pelbagai Trauma