Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah




Serangan teknologi baharu yang menyebabkan perantai alt kelui, walkie talkie, komputer riba dan radio meletup di seluruh Lubnan dua hari berturut-turut pada Selasa, 17 September dan Rabu, 18 September 2024 adalah satu contoh nyata dan terkini kehancuran yang disebabkan gerakan pihak musuh secara diam dan licik. (FOTO: YouTube)
1. ‘Kehancuran bermula apabila musuh bergerak dalam diam’
KUALA LUMPUR: “Punca krisis nilai yang berlaku hari ini apabila masyarakat gagal memasukkan nilai agama dalam sistem kehidupan.”

Ketua Penerangan PAS Selangor, Zurk Ahmad berkata, inilah konsep kebebasan yang didoktrin agar orang Islam semakin jauh meninggalkan agama.
Menurutnya, masyarakat sekarang mudah terpengaruh dengan ideologi manusia yang banyak meraikan nafsu jahat dalam diri manusia.
“Cabaran hari ini berbeza. Maklumat tersebar luas, informasi melimpah ruah, dan gaya hidup global menyebabkan manusia berfikir tanpa batas.
“Orang Islam mula longgar dan menuntut hak-hak yang bertentangan dengan nilai agama dan diperjuangkan atas nama hak asasi manusia.
“Orang Islam tidak lagi hidup atas dasar dan prinsip agama yang kukuh, nilai kehidupan mereka dibuat mengikut budaya dan pengaruh sekeliling,” katanya dalam satu kenyataan. 
Zurk Ahmad
Dalam pada itu, beliau berkata, agama tidak diberi kuasa yang cukup untuk membendung masalah ini mengakibatkan manusia sekarang boleh melakukan apa sahaja.
(Ikuti selanjutnya ‘Kehancuran bermula apabila musuh bergerak dalam diam’  -HARAKAHDAILY 19/9/2024)
2. Lubnan: Hizbullah umumkan 20 anggotanya mati syahid. 
Walkie talkie pula meletup di Lubnan: 20 maut, 450 cedera
BEIRUT: Pejuang Islam Hizbullah Lubnan mengumumkan pada Khamis, seramai 20 anggotanya terbunuh. Sumber rapat dengan kumpulan itu berkata semuanya telah mati syahid dalam ‘serangan teknologi baharu’ letupan ‘walkie-talkie’ pada Rabu, yang didakwa angkara Zionis Israel.

Dalam notis kematian berasingan untuk setiap ahli dari petang Rabu hingga pagi Khamis, ia mengatakan mereka telah dibunuh ‘dalam perjalanan ke Baitulmaqdis’ – frasa yang digunakan oleh Hizbullah untuk merujuk kepada pejuang yang dibunuh oleh Israel.  
“Seramai 20 anggota Hizbullah terbunuh akibat letupan walkie-talkie di seluruh Lubnan pada hari Rabu,” kata sumber itu memberitahu AFP, namun meminta enggan dikenali untuk membincangkan perkara sensitif itu, lapor AFP.
Pada awal Rabu, kementerian kesihatan berkata gelombang kedua letupan peranti elektronik di kubu kuat Hizbullah di Lubnan membunuh 20 orang dan menyebabkan lebih 450 orang cedera.
Letupan walkie talkie itu berlaku sehari selepas letupan serentak alat kelui yang digunakan oleh Hizbullah membunuh 12 orang, termasuk dua kanak-kanak. Dan mencederakan sehingga 2,800 yang lain di seluruh Lubnan, dalam serangan yang tidak pernah berlaku sebelum ini. 
Ianya disyaki Israel sebagai dalang, namun ia  tidak memberi sebarang komen mengenai insiden tersebut.  -Agensi/– HARAKAHDAILY 18/9/2024


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah. PBB/Israel/AS kalah... 

(i) Bernama 19/09/2024 06:45 MYT Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) pada Rabu secara majoriti meluluskan resolusi yang menggesa penamatan pendudukan "tidak sah" Israel dalam tempoh 12 bulan. - Gambar fail Reuters
Perhimpunan Agung PBB lulus resolusi gesa penamatan pendudukan Israel dalam tempoh setahun.
NEW YORK: Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) pada Rabu secara majoriti meluluskan resolusi yang menggesa penamatan pendudukan "tidak sah" Israel dalam tempoh 12 bulan, lapor Agensi Anadolu (AA).
Resolusi yang dipelopori oleh Palestin itu diluluskan dengan sokongan majoriti besar, dengan 124 negara anggota mengundi menyokong, 14 menentang dan 43 berkecuali.
Resolusi ini turut disokong bersama oleh Turkiye serta lebih 50 negara anggota lain, yang menuntut pendudukan Israel ke atas Wilayah Palestin adalah tidak sah di sisi undang-undang antarabangsa, termasuk keputusan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) dan Majlis Keselamatan PBB (UNSC).
Menyatakan bahawa penempatan haram Israel juga melanggar undang-undang antarabangsa, resolusi itu menegaskan bahawa rakyat Palestin mempunyai hak untuk menentukan nasib mereka sendiri di bawah Piagam PBB.
Resolusi itu menegaskan semula bahawa isu Palestin adalah "tanggungjawab kekal PBB" sehingga ia diselesaikan selaras dengan undang-undang antarabangsa, sambil menekankan keperluan segera agar Israel menamatkan pendudukan yang bermula pada 1967.
Resolusi berkenaan seterusnya menyeru Setiausaha Agung PBB Antonio Guterres untuk membentangkan laporan mengenai pelaksanaan resolusi itu dalam tempoh tiga bulan selepas ia diluluskan. - BERNAMA
(ii) 'Tamatkan perang': Dunia bertindak balas serangan Israel di Gaza Januari 27, 2024 @ 8:33am Demonstrasi pro-Palestin di luar Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) di The Hague, Belanda ketika hakim memutuskan langkah kecemasan terhadap Israel berikutan tuduhan Afrika Selatan bahawa operasi ketenteraan Israel di Gaza adalah pembunuhan beramai-ramai. - Foto REUTERS PARIS: Keputusan mahkamah tertinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) malam tadi mencetuskan pelbagai reaksi.
Dalam penghakimannya, Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) berkata Israel mesti menghalang tindakan pembunuhan beramai-ramai (genosid) di Gaza dan membenarkan bantuan kemanusiaan masuk ke kawasan yang dikepung.
Peperangan di Gaza bermula dengan serangan 7 Oktober oleh Hamas yang mengakibatkan kira-kira 1,140 kematian di Israel. Serangan balas yang berterusan tanpa henti menyaksikan sekurang-kurangnya 26,083 rakyat Palestin terkorban dengan kira-kira 70 peratus daripadanya adalah wanita dan kanak-kanak. (IH)
Cukup sampai di sini dulu.. As-salamu 'alaikum dan salam sejahtera!..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/09/walkie-talkie-serangan-teknologi-baru.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 96 hits
Mayor Jenderal Gadi Shamni mantan komandan divisi militer Israel di Gaza menyebut Hamas telah menang Ia mengakui kali ini Israel kalah dalam perang Meskipun memiliki keunggulan dalam hal taktik Israel masih belum dapat mengalahkan kelompok ...
Resolusi Pbb Israel Diberi Tempoh 12 Bulan Tamatkan Pendudukan Di Palestin

Resolusi Pbb Israel Diberi Tempoh 12 Bulan Tamatkan Pendudukan Di Palestin

papar berkaitan - pada 20/9/2024 - jumlah : 46 hits
AgensiNEW YORK Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu semalam meluluskan resolusi menuntut secara rasmi Israel menamatkan pendudukan di wilayah Palestin dalam tempoh 12 bulan dan sekatan dikenakan sekiranya berlaku ketidakpatuhan Resolusi yang ti...
Drama Baru Nak Arah Skrip Dalam Perancangan

Drama Baru Nak Arah Skrip Dalam Perancangan

papar berkaitan - pada 8/9/2024 - jumlah : 67 hits
RMSMulalah drama penerbit pengarah penulis skrip geng sendiri Jalan cerita Ada pihak yang cuma halang mereka itu baru episod pertama ada 299 episod lagi
Dia Nak Pengarah Masih Tiada Drama Baru Rupanya Ini Sebab Byeon Wooseok Tolak Banyak Tawaran Lakonan

Dia Nak Pengarah Masih Tiada Drama Baru Rupanya Ini Sebab Byeon Wooseok Tolak Banyak Tawaran Lakonan

papar berkaitan - pada 7/9/2024 - jumlah : 81 hits
Selepas Lovely Runner pasti ramai yang menantikan drama pilihan Byeon Woo seok yang seterusnya kan Artikel Berkaitan Dalam program You Quiz on the Block sebelum ini Byeon Woo seok pernah berkongsi bahawa dia telah menerima lebih 20 tawaran ...
Anak Saya Sekarang Ada Papa Baru Jue Aziz

Anak Saya Sekarang Ada Papa Baru Jue Aziz

papar berkaitan - pada 9/9/2024 - jumlah : 51 hits
Pelakon Jue Aziz akhirnya mengesahkan perkahwinannya melalui Instagram sekali gus menjawab segala teka teki tentang status dirinya Hampir lima tahun bergelar janda dia mendedahkan sudah bertemu jodoh dengan seorang lelaki dikenali sebagai R...
Pmx Berhubung Dengan Pm Thai Yang Baru

Pmx Berhubung Dengan Pm Thai Yang Baru

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 64 hits
Petang tadi saya telah berdiskusi bersama Paetongtarn Shinawatra menerusi panggilan telefon bagi merakamkan ucapan tahniah susulan upacara mengangkat sumpah beliau sebagai Perdana Menteri Thailand ke 31 pada 6 September 2024 yang lalu Malay...
Dah Hilang Akal Baru Nak Popular Han Sunhwa Dikritik Rakyat Korea Dek Kontroversi Ini

Dah Hilang Akal Baru Nak Popular Han Sunhwa Dikritik Rakyat Korea Dek Kontroversi Ini

papar berkaitan - pada 12/9/2024 - jumlah : 54 hits
Kadang kala artis Korea melakukan kesilapan tanpa menyedarinya Artikel Berkaitan Terbaru Han Sun hwa telah memuat naik video di laman YouTube miliknya di mana dia menjemput ahli politik Lee Jun seok Bagi yang tidak mengetahui Lee Jun seok i...
Saya Baru Dapat Anak Hyunbin Kongsi Anak Sulung Berinya Kekuatan Untuk Jalani Rakaman Filem

Saya Baru Dapat Anak Hyunbin Kongsi Anak Sulung Berinya Kekuatan Untuk Jalani Rakaman Filem

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 171 hits
Selain seorang pelakon berbakat pasti ramai yang tahu bahawa Hyunbin juga merupakan seorang suami dan ayah kepada anak lelakinya kini Artikel Berkaitan Baru baru ini Hyunbin telah menghadiri Toronto International Film Festival 2024 untuk ta...
Bhabinkamtibmas Desa Parit Baru Jalin Kerjasama Bentuk Pojok Baca Masyarakat

Bhabinkamtibmas Desa Parit Baru Jalin Kerjasama Bentuk Pojok Baca Masyarakat

papar berkaitan - pada 7/9/2024 - jumlah : 104 hits
BloggerBorneo com Bermula dari kisah mengikuti kegiatan Komunitas Literasi di tahun lalu membuat Blogger Borneo berinisiatif untuk menjadikan koleksi buku bacaan yang dimiliki dapat memberi manfaat bagi masyarakat lingkungan sekitar rumahny...
Filem Reeza Gtr

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Generate Unique Brand Names

Zus Coffee With Ceo Latte

Ringgit Hits 28 Month High After Fed Rate Cut

Ambil Insulin Selalu Hypoglycemia

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Bagaimana Populariti Boleh Mengubah Persepsi

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Dunia Pendidikan Hari Ini Semakin Mencabar

Minyak Zaitun Organic Alard Peluang Jihad Ekonomi Palestin

Doa Naik Kapal Laut

Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah