Umno Silap Besar Letak Calon Recycle Ultra Kiasu


Politik bodoh akan berulang, yang rugi tentu orang Melayu Islam 31/10/2019


BANGI, 3 Rabiulawal 1441H, Khamis – “Sudah tiada calon lain nak bertanding? Jika calon MCA sekali pun carilah individu seperti mendiang Prof Khoo Kay Kim, Prof Teo Kok Siong.

“Bukan calon ‘recycle’ yang kita sudah tahu pendirian dia terhadap Melayu dan Islam,” luah pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah ketika dihubungi Ismaweb hari ini.

Beliau mengakui kecewa tindakan Barisan Nasional (BN) memilih calon daripada parti perkauman MCA, Datuk Seri Wee Jeck Seng bagi mewakili gabungan itu dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai yang akan berlangsung pada 16 November depan.

Difahamkan, pemilihan Jeck Seng sebagai calon bagi PRK berkenaan adalah keputusan sepakat yang telah dicapai bersama seluruh kepimpinan BN.

Ridhuan Tee menyifatkan, UMNO melakukan kesilapan besar dengan meletakkan calon ‘recycle’ yang sudah terkenal dengan sifat ultra kiasu itu.

“Kecewa yang teramat apabila mendapat berita UMNO memilih MCA untuk bertanding di Tanjung Piai, mungkin kerana telah diugut MCA, akan keluar BN sehingga membawa kepada terbubarnya BN.

“Hina sangat UMNO jika termakan dengan ugutan ini. Jika benarlah dengan keluarnya MCA akan terbubar BN, semua Ahli Parlimen BN akan menjadi tidak berparti atau ahli bebas, reda dan hadapilah dengan penuh tabah.

“Jika tidak, sampai PRU15 nanti, pasti politik ‘bodoh’ akan berulang dan menjadi budaya. Budaya yang membodohkan kita sebagai orang Islam. Yang rugi sudah tentu bukan MCA, tetapi adalah parti orang Melayu seperti UMNO dan PAS,” katanya.

Ridhuan Tee bagaimanapun mengakui tidak semua ahli MCA bersikap ultra kiasu, namun malangnya mereka yang baik tidak menjadi pemimpin utama.

“Rata-rata yang memimpin adalah ultra kiasu. Mereka ini jadi duri dalam daging, gunting dalam lipatan. Tidak mahu patuh kepada perkara-perkara yang telah dipersetujui dalam kontrak sosial. Terus pertikaikan, ugut dan desak. Sampai bila kita mahu menjadi pengemis kepada MCA?

“Saya bukan rasis. Saya tetap Cina sampai bila-bila. Semua Cina itu saudara saya. Lebih-lebih lagi ahli keluarga saya. Namun, saya masih boleh mengenali mana Cina baik, mana yang ultra kiasu.

“Cina baik adalah Cina seperti mendiang Profesor Khoo Kay Kim, Prof Teo Kok Siong dan lain-lain lagi. Manakala, Cina ultra kiasu adalah Cina yang berada dalam parti ultra kiasu seperti MCA, Gerakan dan DAP,” katanya.

Mengulas lanjut, Ridhuan Tee berkata, sekiranya parti berkenaan tidak ultra kiasu, sudah tentu mereka akan bersama menjunjung perkara yang telah dipersetujui dalam kontrak sosial yang telah menghasilkan Perlembagaan negara.

“Contoh-contoh yang biasa kita dengar seperti kedudukan Islam, bahasa Melayu, hak istimewa Melayu dan Bumiputera, Raja-Raja Melayu dan sebagainya,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/10/umno-silap-besar-letak-calon-recycle.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sampai Bila Umno Mahu Jadi Pengemis Ultra Kiasu

Sampai Bila Umno Mahu Jadi Pengemis Ultra Kiasu

papar berkaitan - pada 5/11/2019 - jumlah : 119 hits
Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah Jangan biarkan bumi ini dirobek ultra kiasu yang tak sedar diriBENAR belaka jangkaan selama ini UMNO telah memilih MCA untuk bertanding dalam PRK Parlimen Tanjung Piai mungkin kerana telah diugut MCA akan keluar...
Pas Desak Berjasa Tarik Balik Hasrat Letak Calon Untuk Prk Tanjung Piai

Pas Desak Berjasa Tarik Balik Hasrat Letak Calon Untuk Prk Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 615 hits
BERNAMA Barisan Jemaah Islamiah Se Malaysia yang mahu meletakkan calon untuk Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai diharap dapat menarik balik hasrat itu bagi menghormati kerjasama parti itu bersama Pas di bawah Gagasan Sejahtera Pesuruh...
Ahli Umno Boikot Majlis Pengumuman Calon Bn

Ahli Umno Boikot Majlis Pengumuman Calon Bn

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 363 hits
PONTIAN Ahli UMNO dikatakan memboikot majlis pengumuman calon Barisan Nasional Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai Datuk Seri Wee Jeck Seng malam ini Ahli UMNO boikot majlis pengumuman calon BN
Tak Salah Letak Calon Kitar Semula

Tak Salah Letak Calon Kitar Semula

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 227 hits
SETIAUSAHA Agung Umno Annuar Musa merasakan tidak ada salah dengan keputusan Barisan Nasional meletakkan Wee Jeck Seng daripada MCA sebagai calonnya pada Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai walaupun ada cakap cakap tentang calon kitar semula Ma...
Untuk Tumpaskan Ph Memadai Pas Letak Calon Di Tp

Untuk Tumpaskan Ph Memadai Pas Letak Calon Di Tp

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 182 hits
PAS sedang dipertikai kerana menyokong calon MCA yang pernah tolak hudud CUKUPLAH dulu dianggap barua dan kuda tunggangan DAP adakah kali ini jadi barua MCA dan khadam umno semakin hancur parti ini
Prktgpiai Isu Ahli Umno Tidak Puas Hati Jeck Seng Calon Bn Di Tg Piai Sudah Selesai Kata Zahid

Prktgpiai Isu Ahli Umno Tidak Puas Hati Jeck Seng Calon Bn Di Tg Piai Sudah Selesai Kata Zahid

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 376 hits
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mengakui timbul rasa tidak puas hati dalam kalangan akar umbi Umno susulan keputusan Barisan Nasional memilih Ketua MCA Bahagian Tanjung Piai Wee Jeck Seng sebagai calon pilihan raya kecil Parlimen berkenaan...
Betul Pukul Anak Sebab Nak Hukum Cumanya Jika Setakat Lepaskan Geram Silap Besar

Betul Pukul Anak Sebab Nak Hukum Cumanya Jika Setakat Lepaskan Geram Silap Besar

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 397 hits
Pukul anak untuk hukum atau mengajar Jika setakat nak lepaskan geram memang silap besar Ramai yang fikir memukul anak untuk mengajar Ya betul Tapi kena ada caranya Berdasarkan perkongsian ibu ini Ezzaty Suffian dia mengakui memukul anaknya ...
Cadangan Calon Pembangkang Ketua Bahagian Umno Tanjung Piai Jefridin Atan Dan Ketua Mca Tanjung Piai Wee Jeck Seng

Cadangan Calon Pembangkang Ketua Bahagian Umno Tanjung Piai Jefridin Atan Dan Ketua Mca Tanjung Piai Wee Jeck Seng

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 442 hits
Nama Ketua Bahagian Umno Tanjung Piai Jefridin Atan dan Ketua MCA Tanjung Piai Wee Jeck Seng disebut sebut antara calon yang akan dipertaruhkan BN dalam Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai 16 Nov nanti Malaysiakini difahamkan sehingga artikel i...
Memalukan Umno Zahid Perlu Letak Jawatan

Memalukan Umno Zahid Perlu Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 252 hits
Zahid tiada kredibiliti untuk dapatkan kerusi parlimen Tanjung Piai dari MCA sampai tahap saya dapat arahan Lebih baik jadi ketua pandu puteri
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch