Umno Dan Bn Perlu Pemimpin Yang Baharu Bersih Jujur Ikhlas Dan Berintegriti


suaramerdeka.com.my07/07/2022

KETIKA negara menunggu keputusan daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) mengenai pindaan perlembagaan parti UMNO yang mahu melanjutkan hayat Presiden, Timbalan Presiden, Naib-Naib Presiden dan Ahli-Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO sehingga 6 bulan selepas Pilihanraya Umum Ke-15 (PRU15)

Ini memperlihatkan cubaan oleh segelintir pemimpin UMNO yang mahukan Pilihanraya dahulu, dengan alasan bahawa sekiranya PRU15 diadakan dahulu, kepimpinan UMNO di Pusat dan di Bahagian tidak akan berpecah kerana adanya pertandingan didalam pemilihan parti.

2. Separuh lagi pemerhati politik melihat ini sebagai satu cubaan agar pemimpin-pemimpin UMNO yang terpalit dengan pertuduhan jenayah dan rasuah di Mahkamah, masih lagi boleh bertanding pada PRU15 sekiranya kes mereka belum dijatuhkan hukuman ataupun belum lagi selesai proses rayuan.

3. Tok Mat Hasan didalam wawancara beliau dengan ASIA TIMES baru-baru ini berkata, sekiranya didapati bersalah, Najib Razak seharusnya ke Penjara dahulu sebelum sebarang usaha diambil untuk mengampunkan kesalahan beliau.

Seperti Dato’ Harun Idris, Menteri Besar Selangor yang dipenjara atas Kes Rasuah telah dipenjara selama 4 tahun (1977-1981), sebelum diampunkan walaupun Harun Idris telah dihukum 6 tahun penjara.

Dato’ Mokhtar Hashim dihukum mati diatas kesalahan membunuh, kemudiannya dipinda kepada hukuman penjara seumur hidup, juga telah duduk di penjara selama 8 tahun (1983-1991), sebelum diampunkan oleh YDP Agong.

4. Tok Mat Hasan juga kata, UMNO-BN mengalami kekalahan pada Pilihanraya Umum ke 14 kerana UMNO tidak menerangkan Kes 1MDB kepada Rakyat dengan baik.

Rakyat pandai. Rakyat bukan bodoh.

Rakyat memahami Kes 1MDB. PM ketika itu, Najib Razak bertanggung-jawab penuh diatas Isu 1MDB dan Kerajaan gagal menerangkan kepada Rakyat.

Kerajaan juga gagal menyakinkan Rakyat bahawa tiada sebarang penipuan, penyalah-gunaan kuasa serta tiada unsur rasuah berlaku di dalam Kes 1MDB.

Akhirnya, Kerajaan BN-UMNO yang dibina selama 61 tahun, tumbang dan jatuh.

5. Tok Mat juga kata, sekiranya Najib Razak berundur sementara sebelum PRU ke14, besar kemungkinan UMNO-BN tidak akan kalah.

*REALITI POLITIK MASA KINI.*

6. Realiti politik masa kini, UMNO kini berada di persimpangan jalan yang sama.

Sekiranya Zahid Hamidi dan Najib Razak berundur untuk sementara sebelum PRU ke15, besar kemungkinan BN-UMNO akan mencapai kemenangan bergaya.

7. Sekiranya mereka berdua tidak mahu mengundurkan diri.

BN-UMNO akan kelihatan tidak meletakkan Calon Ketua yang baru, bersih, jujur, ikhlas dan berintergriti.

Kemungkinan Rakyat akan sekali lagi menghukum BN-UMNO di Pilihanraya Umum akan datang.

Tiada siapa pun boleh menjangka apa yang akan berlaku didalam Pilihanraya Umum ke 15 nanti, macam-macam boleh berlaku terutama sekiranya jumlah peratus keluar mengundi meningkat kepada 80% – 85% peratus disetiap kerusi Parlimen yang ditandingi.

*KERAJAAN PINTU BELAKANG.*

8. Tok Mat juga mempertikaikan Kerajaan Hari ini adalah sebuah Kerajaan Pintu Belakang.

Kerajaan yang *Tidak Sah.*

Kerajaan yang tidak ada keabsahan (not legally form).

Semua tuduhan ini mungkin ada kebenarannya.

Tetapi perlu diingatkan kepada seluruh rakyat jelata bahawa pada bulan Februari 2020, ketika Kerajaan Pakatan Harapan jatuh, *YDP AGONG* tidak mahu Parlimen dibubarkan.

*Bermakna Kerajaan Hari ini bukan Kerajaan Pintu Belakang.*

*Ini Kerajaan Pilihan YDP Agong, kerana Negara berhadapan dengan Pandemik Covid.*

Suatu Pandemik yang hanya berlaku 100 tahun sekali di dunia ini.

9. Kalau tanya kepada saya, sesiapa yang mempertikaikan *keabsahan (legality)* Kerajaan ini, adalah seorang yang seolah-olah mempertikaikan Kuasa YDP Agong.

*MENDERHAKA KEPADA YDP AGONG.*

10. Sesungguhnya YDP Agong tidak mahu melihat jumlah korban Pandemik bertambah ketika Baginda menjadi YDPA (Not during His Watch).

11. Agak menghairankan masih ada lagi Ahli Politik seperti Tok Mat Hasan, Anwar Ibrahim, Mat Sabu dan Guan Eng, mempertikaikan ketetapan yang diambil oleh YDPA mengenai pembubaran Parlimen ketika itu.

*NEGARA PERLUKAN PEMIMPIN BERSIH, JUJUR, IKHLAS DAN BERINTERGRITI.*

12. Sudah sampai masanya Negara memerlukan seorang pemimpin yang bersih, jujur, ikhlas dan berintergriti bagi memulihkan imej negara di pentas politik Antarabangsa.

Nama-nama seperti Ismail Sabri, Mohamad Hasan, Mahdzir Khalid dan Khairy Jamaluddin perlu diketengahkan memimpin negara.

Sekiranya diperkatakan bahawa adalah merupakan tradisi Parti UMNO, Presiden UMNO adalah Perdana Menteri Malaysia ketika BN-UMNO berkuasa, tidak seperti sekarang dimana Naib Presiden menjadi Perdana Menteri.

Kemungkinan sudah sampai masanya *tradisi ini diperbetulkan semula,* dengan memberi ruang dan peluang kepada Dato’ Sri Ismail Sabri menerajui parti UMNO dan Kerusi Perdana Menteri.

13. Ini adalah sesuatu Ahli-Ahli dan Pemimpin Tertinggi UMNO dan Barisan Nasional fikirkan sebelum Negara berhadapan dengan Pilihanraya Umum

 – SM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/07/umno-dan-bn-perlu-pemimpin-yang-baharu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nazri Dedah Salahuddin Lebih Disenangi Di Pulai Berbanding Pemimpin Umno

Nazri Dedah Salahuddin Lebih Disenangi Di Pulai Berbanding Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 1/7/2022 - jumlah : 101 hits
July 1 2022 Ahli Parlimen Pulai Datuk Seri Salahuddin Ayub lebih disenangi pengundi di parlimen tersebut berbanding Datuk Nur Jazlan Mohamed kata Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz Mohamed Nazri berkata kemenang...
Dicap Musuh Politik Ada Lagi Pemimpin Umno Akan Dipecat Dakwa Annuar

Dicap Musuh Politik Ada Lagi Pemimpin Umno Akan Dipecat Dakwa Annuar

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 180 hits
freemalaysiatoday com June 24 2022 Annuar Musa berkata tindakan menggugurkan Tajuddin Abdul Rahman akan mengundang kepada krisis dan perpecahan dalam parti PETALING JAYA Seorang Ahli Parlimen Umno berkata terdapat beberapa nama lagi dalam s...
Ismail Presiden Umno Pru Belum Mana Datang Senarai Baharu Kata Ahmad Maslan

Ismail Presiden Umno Pru Belum Mana Datang Senarai Baharu Kata Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 177 hits
Poster saf kepimpinan Umno yang didakwa akan berlaku selepas pemilihan parti itu mula tersebar dan mendapat perhatian setiausaha agung parti Ahmad Maslan PETALING JAYA PRU belum pemilihan belum mana datang senarai baharu itu maklum balas Se...
Pelan B Umno Didedah Mat Maslan Boleh Cetus Krisis Politik Baharu

Pelan B Umno Didedah Mat Maslan Boleh Cetus Krisis Politik Baharu

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 150 hits
agendaily com13 07 2022Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan Beberapa sumber dalaman parti mendedahkan kenyataan perancangan Pelan B yang didedahkan Datuk Seri Ahmad Maslan sebelum ini berkemungkinan boleh mencetuskan satu lagi kris...
Kalau Mahu Terus Di Hormati Umno Perlukan Mandat Baharu Yang Lebih Stabil Melalui Pru

Kalau Mahu Terus Di Hormati Umno Perlukan Mandat Baharu Yang Lebih Stabil Melalui Pru

papar berkaitan - pada 7/7/2022 - jumlah : 197 hits
KUANTAN Desakan supaya pilihan raya umum ke 15 segera diadakan terus mendapat sokongan akar umbi UMNO Kali ini Ketua UMNO Bahagian Paya Besar Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman tampil berkata parti Melayu itu memerlukan mandat baru yang lebih st...
Umno Dibunuh Oleh Pemimpinnya Sendiri

Umno Dibunuh Oleh Pemimpinnya Sendiri

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 303 hits
Ternampak sekarang ini Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob sedang ditekan oleh UMNO dan Bersatu atas kepentingan yang berbeza dalam isu berkaitan Zuraida Kamaruddin Hanya kerana Zuraida keluar Bersatu dan menyertai Parti Bangsa Malaysia jaw...
Replace Tengku Zafrul Says Umno Man After Dnb Row

Replace Tengku Zafrul Says Umno Man After Dnb Row

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 191 hits
Umno Supreme Council member Zahidi Zainul Abidin said Tengku Zafrul Aziz appeared angry when asked about the 5G rollout KUALA LUMPUR An Umno Supreme Council member and deputy minister has called for Tengku Zafrul Aziz to be replaced as the ...
Umno The Ultimate Loser In Zahid Ismail Tussle

Umno The Ultimate Loser In Zahid Ismail Tussle

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 138 hits
From Ibrahim M AhmadDid a civil war just break out in Umno Ambassador designate Tajuddin Abdul Rahman s removal as supreme council member appears to be the first public flexing of muscles by party president Ahmad Zahid Hamidi ADVERTISEMENT ...
Isham Gets Appointed To Replace Tajuddin On Umno Supreme Council

Isham Gets Appointed To Replace Tajuddin On Umno Supreme Council

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 204 hits
Former Selangor BN information chief Isham Jalil has been appointed as an Umno supreme council member replacing the recently sacked Tajuddin Abdul Rahman Isham 46 holds a degree in public policy from Harvard University Earlier supreme counc...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Bila Rakyat Kurang Faham Jangan Kata Lantaklah Ka Siong

Liverpool Memporak Perandakan Harapan Spurs Untuk Empat Teratas Sementara Villa Membidik Liga Juara Juara

Vivo X100 Ultra X100s Akan Dilancarkan Pada 13 Mei

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Pemuda Kaku Selepas Kemalangan Habis Sayur Niaga Berterabur Atas Jalan

Puasa Ayyamul Bidh Niat Keutamaan Jadwal 2024