Ulasan Asus Rog Phone 8 Mungkin Terbaik Menganut Gaya Utama Selepas Semua




Pada mulanya, apabila ASUS ROG Phone 8 diperkenalkan, ia terasa seperti bahagian dunia telefon pintar telah hilang. Siri telefon dengan gaya gamer agresifnya yang tidak malu-malu telah menerima bahasa reka yang lebih tenang. Akibatnya, peranti mainstream sebenar syarikat itu, Zenfone 11 Ultra, kelihatan seperti hampir sama dengan telefon tersebut, dengan perbezaan yang sangat kecil di antara kedua-duanya.
Namun, ini mungkin perkara terbaik yang berlaku kepada siri telefon gamer ini. Kerana walaupun ASUS ROG Phone 8 mungkin telah kehilangan penampilan khasnya, sebenarnya ia tidak kehilangan banyak dari segi prestasi permainan. Malah, kita boleh berhujah bahawa siri ini mungkin telah mendapat lebih daripada yang hilang dengan menerima penampilan mainstream.
Tentu saja, tidak semuanya cerah dan berwarna-warni, kerana jika anda mempunyai keperluan yang cukup tersendiri untuk mainan teknologi anda, anda akan menghadapi beberapa masalah yang tidak dijangka.
Spesifikasi
Secara spesifikasi semata-mata, tidak banyak yang membezakan telefon pintar flagship purata anda daripada satu gaming. Cipsetnya terbaik, jadi sekarang ada Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 dalam kes ini, dan ini mungkin kemaskini yang paling penting setiap tahun. Kebanyakan daripada semua ini kelihatan sangat serupa dengan ROG Phone 7, dengan penyesuaian yang sangat minor di sana-sini.
Tentu, ini bermakna bahawa ada penyesuaian ke bawah. Contohnya adalah baterinya. Walaupun ia mengekalkan kadar cas 65W, kapasitinya adalah 5,500mAh yang, bergantung pada penggunaan anda, mungkin agak besar atau tidak. Sokongan HDR10+ pada skrin generasi sebelumnya kini menyokong HDR10. Dan akhirnya, model asas ASUS ROG Phone 8 hanya mendapat 256GB penyimpanan.
Penampilan & Fungsi
Sebagaimana yang disebutkan sebelum ini, ASUS ROG Phone 8 telah meninggalkan penampilan gamer agresifnya untuk penampilan biasa yang lebih tenang. Malah, satu-satunya sisa identiti gamingnya yang masih terdedah adalah jenamapada, berfungsi sebagai saluran RGBnya. Tetapi mengingatkan bahawa ROG Phone 7 kelihatan kurang agresif daripada ROG Phone 6, ini mungkin menjadi trend berterusan.
Satu kehilangan utama yang dialami oleh ASUS ROG Phone 8 dalam perubahan imejnya ialah stereo pembicara hadapan. Dengan telefon ini melalui laluan beza-beza, anda akan mendapati pembicara perluncuran bawah duduk di antara lubang jack audio 3.5mm dan port USB-C. Sebaliknya, elemen identiti gaming yang kekal utuh adalah dua port USB-C, dan AirTriggers yang berada di bahagian kanan telefon.
Walau pun pulau kamera di ASUS ROG Phone 8 kelihatan lebih terkawal berbanding iterasi sebelumnya, tetapi ia masih mempunyai peningkatan dua langkah yang tidak perlu, dan salah satu pengesan pasti kelihatan lebih besar daripada dua lain. Berbanding dengan Zenfone 11 Ultra bagaimana pun, ini adalah salah satu perbezaan antara mereka, tanpa kesan pencahayaan tambahan di bahagian belakang, jelas.
Prestasi & Bateri
Seperti dengan ROG Phone 7, ASUS menyertakan ROG Phone 8 Edisi Pro, varian tertinggi, dengan aksesori penyejuk generasi baru, kali ini dipanggil AeroActive Cooler X. Model ulasan kami, bukan edisi itu, tidak datang dengannya, jadi dengan itu diingat, saya tidak mempunyai set data padu yang boleh dilihat dengan aksesori tersebut dilampirkan.
Dengan begitu, bersenjata dengan Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3, ASUS ROG Phone 8 mempunyai perolehan prestasi yang sesuai. Keadaannya adalah hampir sama semasa bermain game, dengan Monster Hunter Now dan Yu-Gi-Oh! Master Duel menjadi permainan yang digunakan sebagai sebahagian daripada proses ujian. Game tersebut berjalan dengan lancar, walaupun sedikit panas dengan permainan yang terakhir.
Dengan keputusan kedua-dua ujian prestasi sintetik dan dunia nyata, mungkin bukanlah kejutan bahawa ia berfungsi dengan baik dalam penggunaan harian anda. Walaupun saya menghadapi kejutan spesifik yang melibatkan Bluetooth LE. Walaupun berjalan Bluetooth 5.4, dan menyokong teknologi LE, tetapi anehnya tiada cara untuk bertukar tanpanya menerbitkan opsyen pembangun, yang agak asing. Bukan masalah besar untuk kebanyakan sebahagian besarnya, melainkan jika anda menggunakan Sony Inzone Buds secara khusus, yang hanya berhubung melalui Bluetooth LE, yang agak menyusahkan dengan ASUS ROG Phone 8.
Jangka hayat bateri berada di mana anda jangkakan ia akan berada, sebenarnya. Pada hari-hari di mana anda menonton video dengan lebih berat, anda boleh mengakhiri hari dengan baki cas dalam beberapa digit. Pada hari-hari dengan kurang daripada itu, anda boleh mudah mengakhiri hari dengan sekitar setengah bersisa dalam tangki, tetapi anda tidak mahu mengambil risiko sepanjang hari berikutnya tanpa mengecas bateri sedikit.
Menjalankan ujian lingkaran video biasa pada ASUS ROG Phone 8, ia berlangsung selama kira-kira 17 jam secara purata. Kelajuan pengecasan dengan pengecas yang disediakan, sebaliknya, mengambil masa kira-kira 50 minit pada purata untuk pergi dari kosong hingga penuh. Patut diingat pada titik ini bahawa semua ujian berkaitan bateri dilakukan dengan meninggalkan telefon dalam Mod Dinamik lalai, sementara ujian sintetik dilakukan dalam Mod X, yang boleh dihidupkan melalui Armoury Crate. Tentu saja terdapat pilihan Ultra Tahan jika anda benar-benar ingin mendorong penghalang penggunaan selama dua hari.
Kamera
Ini mungkin generasi kedua berturut-turut di mana saya memberitahu anda bahawa ASUS ROG Phone 8 menggunakan tetapan kamera yang sama dengan pendahulunya, bermaksud 50MP utama + 13MP wide-angle + 5MP shooter makro di bahagian belakang. Kecuali, tidak juga, kerana kamera makro baru ini mempunyai apertur f/2.4 berbanding dengan f/2.0 daripada dua generasi sebelum ini. Penembak utama juga menggunakan sensor yang berbeza, kali ini Sony IMX890 berbanding dengan IMX766 sebelum ini.
Yang penting, syarikat sebelumnya mendakwa bahawa imej pada ASUS ROG Phone 8 adalah yang terbaik sejak sebelum ini, dalam usaha untuk menjadikan telefon gaming lebih menarik kepada orang awam. Di satu pihak, dakwaan ini tidak benar, tetapi di pihak lain, peningkatan itu tidak begitu banyak.
Mungkin ini lebih terpakai bagi varian Pro – serta model asas untuk pasaran antarabangsa – yang menukar kamera makro 5MP untuk penembak zoom optik 32MP sehingga 3x, tetapi untuk peranti yang berada di tangan saya, ia hanya merupakan peningkatan sebanyak yang ada di atas ROG Phone 7 begitu juga kepada ROG Phone 6.
Ini bermakna, ASUS ROG Phone 8 mengambil gambar yang boleh diterima yang tidak buruk. Warna secara umumnya adalah yang terbaik walaupun cenderung ke arah yang hidup. Tetapi seperti sebelum ini, perincian mendapat kesan sebaik sahaja anda melihat lebih daripada sekadar sekilas, dan lebih jika cahaya matahari dari luar kurang daripada ideal.
Persaingan
Redmagic 9 Pro
Dengan Black Shark tidak lagi mengeluarkan telefon gaming tier-flagship, jajaran Redmagic Nubia adalah satu-satunya pesaing ASUS ROG Phone 8, dengan ahli baru terbarunya ialah Redmagic 9 Pro. Ia mempunyai paparan AMOLED 120Hz 6.8-inci, cipset Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3, sehingga 16GB RAM dan sehingga 512GB ruang storan.
Kamera-kamera itu terdiri daripada 50MP utama + 50MP wide-angle di belakang, dan kamera bawah skrin 16MP di hadapan. Baterinya dinilai pada 6,500mAh dengan cas 80W. Tetapi kerana ia masih mempertahankan kipas binaan tanda tangan untuk penyejukan, ia tidak datang dengan penarafan IP68.
Kesimpulan
ASUS ROG Phone 8, kemudian, adalah telefon aneh dalam tempat aneh. Ia telah menumpahkan sebahagian daripada estetika gamingnya, kini nampak hampir sama dengan Zenfone 11 Ultra mainstream sebenar pada pandangan pertama. Dan dengan perubahan imej, datanglah kompromi dalam pengalaman bermain mudah alih, seperti lubang kamera punch-hole, dan tidak ada lagi stereo pembicara hadapan. Tetapi baginya, saya berpendapat bahawa penarafan IP68 layak dengan semua pengorbanan itu.
Juga satu malangnya, ia berkongsi tetapan kamera dengan generasi sebelumnya, di mana versi Pro – dan model asas untuk pasaran antarabangsa – mendapat penembak zoom optik yang mungkin lebih berguna. Di pasaran Malaysia, ini mungkin menjadi alasan untuk memilih versi tersebut daripada model asas.
Di atas itu, dan baik atau buruk, sekarang lebih adil daripada sebelumnya untuk membandingkan ASUS ROG Phone 8 dengan telefon flagship kelas mainstream lain, dengan pengiktirafan permainan terhadapannya dibayangkan. Dan kerana banyak daripada flagship kelas mainstream tersebut kini memiliki penarafan IP68 mereka sendiri, anda sebenarnya memilih di antara mendapatkan Air Triggers dan kamera yang lebih baik.



Source link
The post Ulasan ASUS ROG Phone 8: Mungkin Terbaik Menganut Gaya Utama Selepas Semua appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/ulasan-asus-rog-phone-8-mungkin-terbaik-menganut-gaya-utama-selepas-semua/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Semua Mp Blok Pembangkang Diberi Peruntukan Sokongan Enam Jahanam Sudah Tak Bernilai Lagi

Selepas Semua Mp Blok Pembangkang Diberi Peruntukan Sokongan Enam Jahanam Sudah Tak Bernilai Lagi

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 100 hits
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Fadillah Yusof dipetik sebagai berkata tuntutan peruntukan oleh Ahli Ahli Parlimen blok pembangkang akan dibincangkan dalam Mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Sekretariat Kerajaan Perpaduan pada 17 April...
Rob Liefeld Puji Urutan Aksi Deadpool Wolverine Sifat Yang Terbaik Selepas Winter Soldier

Rob Liefeld Puji Urutan Aksi Deadpool Wolverine Sifat Yang Terbaik Selepas Winter Soldier

papar berkaitan - pada 25/4/2024 - jumlah : 61 hits
Deadpool Wolverine kini menjadi antara filem Marvel Cinematic Universe yang paling dinantikan peminat dan menurut pencipta Deadpool filem tersebut akan menjadi bualan peminat dalam masa yang cukup lama Ketika bercakap di Twitter baru baru i...
Banyak Pemudik Bandel Melewati Batas Jalur Contraflow Selepas Exit Tol Cikampek Utama

Banyak Pemudik Bandel Melewati Batas Jalur Contraflow Selepas Exit Tol Cikampek Utama

papar berkaitan - pada 15/4/2024 - jumlah : 57 hits
Petugas Patroli dari Polantas pun berusaha menertibkan pengendara yang melewati jalur contraflow
Menteri Arah Batal Semua Program Babit Penceramah Pro Zionis Selepas Um Teruk Dikecam

Menteri Arah Batal Semua Program Babit Penceramah Pro Zionis Selepas Um Teruk Dikecam

papar berkaitan - pada 25/4/2024 - jumlah : 66 hits
SITI NUR ZAWANITindakan Universiti Malaya menjemput seorang penceramah pro zionis dari Amerika Syarikat menerima kecaman ramai selepas ucapan beliau menuduh ahli politik Malaysia yang menyokong perjuangan Palestin sebagai penyebar kebencian...
Malak Haniyeh Cucu Perempuan Ismail Haniyeh Meninggal Selepas 6 Hari Serangan Israel

Malak Haniyeh Cucu Perempuan Ismail Haniyeh Meninggal Selepas 6 Hari Serangan Israel

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 59 hits
Bernama AnadoluPENDUDUK Palestin melihat kereta dinaiki keluarga Ismail Haniyeh yang dibedil tentera Israel pada Aidilfitri lalu FOTO AFP Istanbul Malak Haniyeh cucu perempuan kepada pemimpin Hamas Ismail Haniyeh meninggal dunia pada Isnin ...
Ditahan Bersama Pistol Selepas Pergelutan Dengan Polis

Ditahan Bersama Pistol Selepas Pergelutan Dengan Polis

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 73 hits
BernamaKota Bharu Suspek lelaki yang melepaskan tembakan di Balai Ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur Terminal 1 Sepang Selangor ditahan di Jalan Bayam di sini Suspek Hafizul Hawari 38 ditahan di hadapan Hospital Pakar Perda...
Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 112 hits
Rukun Wuduk adalah satu rukun atau proses yang perlu dipatuhi oleh umat Islam bagi menyucikan diri mereka sebelum melakukan ibadah solat Jika tidak melaksanakan rukun wuduk ini dengan sempurna ibadah solat yang bakal dilakukan adalah tidak ...
Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

papar berkaitan - pada 17/4/2024 - jumlah : 113 hits
Islam agama Rantau Tanah Melayu 40 tahun selepas Nabi ARVE Error src mismatch provider youtube url https youtu be qBtBDJGdH7s src in org https www youtube com embed qBtBDJGdH7s wmode transparent rel 0 feature oembed src in mod https www you...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat