Permohonan Biasiswa Jpa 2024 Program Ijazah Dalam Negara


Permohonan Biasiswa JPA 2024 - Program Ijazah Dalam Negara (PIDN) 29 Berita baik untuk penuntut IPT! Kini telah dibuka permohonan biasiswa JPA 2024 dibawah Program Ijazah Dalam Negara (PIDN) untuk permohonan secara online. Biasiswa JPA ini sentiasa ditunggu-tunggu oleh golongan pelajar kerana mempunyai kelebihan yang tersendiri apabila berjaya menerima biasiswa JPA.
Bagi memudahkan para pemohon membuat permohonan biasiswa JPA 2024, anda boleh ikuti maklumat lebih lanjut berkenaan syarat-syarat, senarai bidang yang layak dan cara permohonan lengkap.
Berkenaan Permohonan Biasiswa JPA 2024 Tajaan biasiswa JPA 2024 adalah dibawah Program Ijazah Dalam Negara (PIDN). Para pemohon boleh meneliti apakah itu PIDN serta beberapa maklumat lain.
Apa itu PIDN? PIDN adalah Program Ijazah Dalam Negara (PIDN) yang merupakan program tajaan biasiswa JPA. Permohonan adalah dipelawa kepada calon-calon yang sedang mengikuti pengajian peringkat Ijazah Pertama di Universiti Awam (UA), Politeknik Premier dan Government-Linked Universities (GLU) yang telah ditetapkan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) secara Pinjaman Boleh Ubah (PBU).
Tempoh Permohonan Biasiswa Tajaan JPA 2024 Bagi permohonan adalah dibuka bermula 29 Februari 2024 (10.00 pagi) hingga 7 April 2024 (jam 11.59 malam). Para pemohon diminta untuk segera laksanakan permohonan dengan segera.
Syarat Umum Permohonan Tajaan JPA 2024 Permohonan Biasiswa JPA 2024 - Program Ijazah Dalam Negara (PIDN) 30 Pemohon yang berminat mestilah memenuhi syarat umum dan khusus permohonan seperti berikut:
Warganegara Malaysia; Mempunyai kesihatan yang baik iaitu bebas daripada sebarang penyakit kronik serta disahkan sihat untuk meneruskan pengajian (Rujuk makluman JPA lengkap); Ibu dan / atau bapa tidak disenarai hitam oleh JPA atau sedang dalam tindakan undang-undang oleh JPA; Tidak menerima bantuan kewangan / tajaan dari mana-mana pihak di peringkat pengajian yang sama; Memiliki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) Umur tidak melebihi 22 tahun pada tahun permohonan (23 tahun bagi pelajar peralihan) Bagi merujuk syarat khusus permohonan biasiswa JPA 2024, anda boleh merujuk pada makluman JPA lengkap.
Senarai Bidang Pengajian yang Dikecualikan Bidang-bidang yang tidak ditaja adalah seperti berikut:
Bidang pendidikan; Bidang yang memerlukan pelajar mengambil jenis-jenis lesen seperti lesen penerbangan, lesen menyelam dan sebagainya; Program-program berbentuk francais universiti awam / IPTS; Program-program berkembar / ijazah dual / double degree / program kerjasama dengan institusi lain kecuali yang dibenarkan; Program kejururawatan, separa perubatan dan program pra perkhidmatan; Program-program berkaitan sijil profesional seperti ACCA; dan Program pengajian secara separuh masa / jarak jauh / dalam talian / pengajian tanpa subsidi yuran pengajian. Untuk permohonan biasiswa JPA 2024 kali ini adalah permohonan dibenarkan kepada mereka yang disenaraikan dan menepati bidang kelayakan sahaja.
Senarai Institusi yang Ditaja JPA di Bawah PIDN Tahun 2024 Berikut adalah merupakan senarai IPT yang ditaja JPA bagi permohonan biasiswa JPA 2024 yang berjaya:
Universiti Malaya (UM) Universiti Sains Malaysia (USM) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Universiti Putra Malaysia (UPM) Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Universiti Teknologi MARA (UiTM) Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Universiti Malaysia Sabah (UMS) Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) Universiti Utara Malaysia (UUM) Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) Universiti Malaysia Terengganu (UMT) Universiti Malaysia Pahang Al-Sultan Abdullah (UMPSA) Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) Universiti Malaysia Kelantan (UMK) Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) Politeknik Ungku Omar Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Politeknik Ibrahim Sultan Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) Universiti Multimedia (MMU) Universiti Teknologi Petronas (UTP) Universiti Kuala Lumpur (UniKL) Malaysia-Japan International Institute of Technology Universiti Teknologi
Malaysia Kuala Lumpur (UTM-MJIIT). Diatas adalah merupakan senarai Universiti dan Politeknik yang layak membuat permohonan biasiswa JPA 2024.
Panduan Permohonan Biasiswa JPA 2024 Permohonan Biasiswa JPA 2024 - Program Ijazah Dalam Negara (PIDN) 31 Bagi para pemohon yang berminat mengemukakan permohonan, berikut adalah merupakan langkah-langkah permohonan biasiswa JPA 2024:
Permohonan dibuka secara dalam talian (online) di laman rasmi JPA bermula 29 Februari 2024 (10.00 pagi) hingga 7 April 2024 (jam 11.59 malam). Permohonan yang diterima selepas tarikh tersebut tidak akan dipertimbangkan. Calon dibenarkan mendaftar, mengemaskini / meminda maklumat permohonan sebelum tarikh tutup permohonan. Hanya pindaan yang terkini sahaja diambil kira untuk tujuan penyimpanan data. Calon hendaklah memastikan proses permohonan telah sempurna dengan mencetak Slip Pengesahan Permohonan Penajaan Program PIDN Tahun 2024 sebagai bukti permohonan telah dibuat. Tawaran penajaan ini akan disiarkan melalui laman web JPA. Calon boleh merujuk Frequently Asked Questions (FAQ) bagi maklumat lanjut berhubung program yang ditawarkan. Diharapkan kepada semua pemohon untuk pastikan membuat permohonan dengan lengkap dan betul. Seterusnya para pemohon perlu menunggu keputusan permohonan yang dijangka akan diumumkan pada minggu ke-4 September 2024.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/03/permohonan-biasiswa-jpa-2024.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Permohonan Biasiswa Mybrainsc 2024 Syarat Semakan

Permohonan Biasiswa Mybrainsc 2024 Syarat Semakan

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 104 hits
Berita baik bagi anda yang ingin melanjutkan pengajian permohonan biasiswa MyBrainSc 2024 kini dibuka PEMAKLUMAN PERMOHONAN BIASISWA MYBRAINSC KEMENTERIAN PENDIDIKAN TINGGI TAHUN 2024 Peluang terbuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang...
Ukrainia Mengangkat Semangat Negara Dengan Kelayakan Untuk Euro 2024

Ukrainia Mengangkat Semangat Negara Dengan Kelayakan Untuk Euro 2024

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 104 hits
Kelayakan UKRAINE untuk pertandingan akhir Euro 2024 telah menaikkan semangat negara yang sedang mengalami kesulitan dalam konflik dengan Rusia dan untuk beberapa minggu pada bulan Jun dan Julai pertandingan tersebut akan menjadi penghibur ...
Aktiviti Program Bubur Lambuk Bersama Akademi Tahfiz Al Hidayah Ppim 30 03 2024

Aktiviti Program Bubur Lambuk Bersama Akademi Tahfiz Al Hidayah Ppim 30 03 2024

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 120 hits
30 Mac 2024 Program bubur lambuk oleh Courts Malaysia dengan kerjasama Persatuan Pengguna Islam dan Astro untuk diedarkan kepada orang ramai sempena bulan Ramadan di Courts Setapak Turut hadir Ketua Pegawai Operasi Courts En Anuraj Srivasta...
Pertandingan Inovasi Sempena Program Jom Baca Bersama 10 Minit 2024

Pertandingan Inovasi Sempena Program Jom Baca Bersama 10 Minit 2024

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 113 hits
Assalamualaikum wbt Perpustakaan Negara Malaysia menjemput sekolah sekolah menengah sekitar Putrajaya Kuala Lumpur dan Selangor untuk menyertai Pertandingan Inovasi sempena program Jom Baca Bersama 10 Minit 2024 Imbas kod QR atau klik pauta...
April Mop 1 April 2024 Asal Usul Filosofinya Menurut Beberapa Negara

April Mop 1 April 2024 Asal Usul Filosofinya Menurut Beberapa Negara

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 81 hits
April mop biasa dirayakan tiap tanggal 1 April Biasa diartikan hari penuh kebohongan
Bank Negara Malaysian Economy To Grow By 4 5pc In 2024 On Better Domestic Demand External Recovery

Bank Negara Malaysian Economy To Grow By 4 5pc In 2024 On Better Domestic Demand External Recovery

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 209 hits
In its Economic and Monetary Review 2023 report the central bank said growth will be driven by resilient domestic expenditure with additional support from the expected recovery in exports Bernama picKUALA LUMPUR March 20 The Malaysian econo...
Program Ihya Ramadan Ppim 2024

Program Ihya Ramadan Ppim 2024

papar berkaitan - pada 27/3/2024 - jumlah : 131 hits
AssalamualaikumAlhamdulilah selesai sudah tugasan untuk program pada kali ini Terima kasih buat semua pihak yang telah mnejayakannya Moga usaha kecil kita itu mendapat ganjaran sebaiknya dari NYA aamiinBuku Program KO KURIKULUM DILAKSANA JA...
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Ge14 S Impact On State Federal Relations



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Resepi Kuih Wajik A K A Nasi Manis

Tugas Penyimpan Mohor Besar Raja Raja Selain Dari Pengumuman Puasa Dan Raya

Bite Sized Bliss Of Weed Edibles For Every Occasion To Use

Sindiket Scammer Didalangi Warga Asing Tumpas

Mak Terpaksa Buat Banyak Kerja Untuk Dapat Rm700 Tiap Minggu Rupanya Ini Abang Buat Pada Mak

Pengalaman Anak Anak Sertai Poomsae Di 7th Hypermax Junior Taekwondo Invitational Championship 2023