Ugut Nak Keluar Pn Dah Basi Kata Pemimpin Bersatu Kah


 



Pemimpin Bersatu tempelak Naib Presiden UMNO, ugut tarik diri dari PN dah basiJune 10 , 2021 Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Dr Muhammad Faiz Na’aman menyifatkan ugutan Naib Presiden Umno, Khaled Nordin bahawa parti itu boleh menarik diri daripada Perikatan Nasional (PN) sebagai ‘sudah basi’.
Malah, Muhammad Faiz berkata ada perbezaan jelas antara teguran ikhlas dengan cubaan menangguk di air keruh yang dilakukan Khaled bagi ‘menghentam’ kerajaan’.
“Ada perbezaan jelas antara teguran ikhlas menggunakan saluran dalaman sesama parti yang secara rasminya sedang mendukung kerajaan dengan menangguk di air yang keruh untuk ambil kesempatan menghentam kerajaan sendiri secara terbuka hampir 24 jam untuk jadi popular.
“Ugutan untuk tarik diri sokong PN ini telah pun basi kerana masyarakat tahu bahawa kelompok prokluster mahkamah dalam Umno sudah lama mencari alasan untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin.
“Ini sejak idola mereka (bekas perdana menteri) Najib Razak dijatuhi hukuman bersalah oleh Mahkamah Tinggi tahun lepas kerana korupsi skandal SRC-1MDB,” katanya kepada Malaysiakini.
Muhammad Faiz mengulas kenyataan Khaled baru-baru ini bahawa Umno bukan saja berhak menegur kerajaan Perikatan Nasional (PN) malah boleh menarik diri daripada kerajaan.
Khaled yang juga bekas menteri besar Johor sebelum ini berkata Umno sebagai parti terbesar yang membentuk gabungan PN mempunyai hak dan tugas untuk memastikan pemimpinnya melakukan yang terbaik untuk rakyat.
“Kita tidak boleh membudayakan sikap berdiam diri atas mana-mana tindakan yang tidak bermanfaat hanya kerana yang melakukannya itu adalah daripada kalangan kita.
“Umno tidak boleh bersikap demikian kerana seekor kerbau membawa lumpur, semua terpalit,” katanya dalam satu hantaran di Facebooknya, pada Ahad.
Mengulas lanjut, Muhammad Faiz berkata tidak ada siapa yang menghalang mana-mana pihak ditegur atau dinasihati dalam negara ini.
Bagaimanapun katanya ia bukanlah dengan cara menyalahi undang-undang dan perlembagaan negara.
“Contohnya seperti menghasut kebencian tanpa bukti kukuh, sengaja menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat walaupun sudah ada penjelasan rasmi dari pihak berwajib serta sengaja menimbulkan polemik hal-hal yang sedang diusahakan penyelesaian oleh pihak kerajaan atau sengaja bersifat ngada-ngada mahu berpolitik ketika negara dilanda bencana,” katanya.
Umno membentuk kerajaan bersama Bersatu, PAS, GPS dan parti dari Sabah pada Mac tahun lalu selepas kejatuhan keeajaan Pakatan Harapan (PH).
Bagaimanapun hubungan Umno dengan Bersatu tegang dan ibarat retak menungguh belah.
Pada Perhimpunan Agung Umno (PAU) April lalu, Umno membuat keputusan menamatkan kerjasama parti itu dengan Bersatu menjelang Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/ugut-nak-keluar-pn-dah-basi-kata.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Deyyyy Tambhi Poooodahhhh Nak Keluar Kah Telor Tak De

Deyyyy Tambhi Poooodahhhh Nak Keluar Kah Telor Tak De

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 148 hits
Akibat Tajuddin dipecat Umno mungkin keluar kerajaan lebih awal kata sumberMay 29 2021 Pemecatan daripada Prasarana dan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia terhadap Tajuddin Abdul Rahman dijangka menyebabkan Umno menarik keluar ...
Terkini Takiyuddin Kata Hubungan Pas Bersatu Ibarat Adik Beradik Sesusu

Terkini Takiyuddin Kata Hubungan Pas Bersatu Ibarat Adik Beradik Sesusu

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 466 hits
perakinsight com HUBUNGAN antara Pas dan UMNO yang retak menanti belah ketika ini disifatkan haram diputuskan sebaliknya perlu diteruskan demi kepentingan agama dan bangsa Bercakap mengenai soal itu Setiausaha Agung Pas Datuk Seri Takiyuddi...
Dap Mungkin Keluar Ph Jika Umno Masuk Kata Penganalisis

Dap Mungkin Keluar Ph Jika Umno Masuk Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 223 hits
Penganalisis politik Universiti Kebangsaan Malaysia Prof Madya Dr Salawati Mat Basir tidak menolak kemungkinan DAP akan keluar daripada Pakatan Harapan sekiranya UMNO menyertai kerjasama politik bersama gabungan itu Perkara itu tidak mustah...
Kah Kah Kah Qiblat Nak Jawatan Ke Hadi

Kah Kah Kah Qiblat Nak Jawatan Ke Hadi

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 126 hits
Dulu beristiqamah kepada Islam sekarang Pas beristiqamah kepada PMJune 11 2021 PAS terlibat secara langsung dalam mengambil alih kerajaan Pakatan Harapan yang dibejati dengan krisis kepimpinan dan moral sehingga membosankan rakyat Setelah m...
Panas Cuepacs Tempelak Jpa Kenapa Nak Ambil Duit Orang Mati Kata Kerajaan Melayu Isle

Panas Cuepacs Tempelak Jpa Kenapa Nak Ambil Duit Orang Mati Kata Kerajaan Melayu Isle

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 266 hits
June 8 2021 Tindakan kerajaan memotong sebahagian elaun kakitangan awam untuk disumbangkan kepada Akaun Amanah Bencana sekali pun mereka meninggal dunia pada tempoh tertentu bulan depan mengejutkan CUEPACS Menurut pekeliling JPA yang diliha...
Abang Besar Dia Panggil Kah Kah Kah Apa Dia Nak Cakap

Abang Besar Dia Panggil Kah Kah Kah Apa Dia Nak Cakap

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 176 hits
Penerbangan curiga 16 pesawat China Putrajaya panggil duta besar hantar bantahan diplomatik June 2 2021 PETALING JAYA Kementerian Luar akan membuat bantahan diplomatik mengenai penerbangan mencurigakan 16 pesawat Tentera Udara Republik Raky...
Nak Keluar Ketika Total Iockdown Ini 14 Perkara Penting Korang Perlu Tahu Sebelum Keluar Rumah

Nak Keluar Ketika Total Iockdown Ini 14 Perkara Penting Korang Perlu Tahu Sebelum Keluar Rumah

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 207 hits
LEBIH banyak sekatan jalan raya akan dilakukan di seluruh negara bermula tengah malam ini berikutan pelaksanaan Sekatan Pergerakan Penuh atau total lockd0wn bermula 1 Jun hingga 14 Jun ini
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City