Deyyyy Tambhi Poooodahhhh Nak Keluar Kah Telor Tak De


 
Akibat Tajuddin dipecat, Umno mungkin keluar kerajaan lebih awal, kata sumberMay 29, 2021 Pemecatan daripada Prasarana dan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap Tajuddin Abdul Rahman dijangka menyebabkan Umno menarik keluar daripada kerajaan pimpinan Perikatan Nasional dalam masa terdekat, tanpa menunggu sehingga Ogos ini, kata sumber Umno.
Menurut beliau, kalangan pimpinan Umno yakin pemecatan Tajuddin sebagai pengerusi Prasarana dan gara-gara SPRM dijangka mendakwa beliau atas tuduhan salah guna kuasa, adalah “mainan politik” Bersatu untuk “membalas dendam terhadap pemimpin kanan Umno”.
Sumber itu berkata, jangka masa tepat untuk Umno menamatkan kerjasama dengan Bersatu dan menarik sokongan terhadap kerajaan pimpinan Muhyiddin dijangka ditentukan pada mesyuarat MKT akan datang. Belum ada tarikh ditetapkan untuk mesyuarat itu.
Pada bulan lalu, Tajuddin memberitahu FMT, Umno akan menarik balik sokongan kepada kerajaan selewat-lewatnya Ogos, sekalipun Parlimen tidak dibubarkan ketika itu untuk PRU15.
Umno merangkumi blok Ahli Parlimen terbesar dalam kerajaan PN dan penarikan balik sokongan parti itu dijangka menghakis lagi keabsahan Muhyiddin dan kerajaannya yang menerajui Putrajaya sejak Mac 2020.
Sumber itu berkata, ramai pemimpin Umno tidak mempertikaikan hak kerajaan memecat Tajuddin daripada Prasarana tetapi kesal kerana Ahli Parlimen Pasir Salak itu tidak diberi peluang untuk mempertahankan diri.
“Tajuddin dilantik (atas persetujuan) PM, kenapa PM tidak panggil beliau dahulu? Kenapa suruh menteri kewangan (Tengku Zafrul Tengku Aziz) keluarkan surat pemecatan?” kata sumber itu.
Beliau berkata “ketangkasan” Tengku Zafrul mengeluarkan surat pemecatan itu pada hari cuti umum (sempena Hari Wesak) hanya menimbulkan lebih banyak persoalan.
Sumber itu juga berkata kalangan pemimpin Umno turut terkejut dengan tindakan SPRM untuk “tiba-tiba” menyiasat Tajuddin atas dakwaan salah guna kuasa.
“Selama ini kita tidak pernah dengar pun Tajuddin ada kes salah guna kuasa, (jadi) mengapa tiba-tiba (ada kes),” katanya
“Tidak adil begitu, macam hendak kenakan orang kanan Umno sahaja,” kata beliau.
Rabu lalu, Tajuddin dipecat sebagai Pengerusi Prasarana berkuat kuasa serta-merta.
Pemecatan atas arahan Menteri Kewangan itu menyusul Tajuddn mengadakan sidang media sehari selepas kemalangan tren LRT yang mengakibatkan 213 penumpang cedera, termasuk puluhan dalam keadaan serius.
Tajuddin dikritik hebat ketika mengendalikan sidang media itu termasuk tuduhan beliau meremehkan soalan wartawan. Pelbagai pihak turut mempersoalkan kepertanggungjawaban beliau berhubung nahas itu.
Sehari selepas dipecat dari Prasarana, Tajuddin ditahan sementara pula oleh SPRM untuk disoal siasat.
Beliau dibebaskan dengan jaminan setelah memberi keterangan semalam. Soal siasat itu dilaporkan dibuat mengikut Seksyen 23 Akta SPRM iaitu, menggunakan jawatan untuk memperolehi suapan.
Sumber Umno itu memberitahu, susulan sidang medianya yang kontrovesi itu, Tajuddin dinasihatkan oleh pemimpin kanan parti untuk melepaskan jawatannya di Prasarana, namun beliau enggan berbuat demikian, kata sumber Umno itu.
“Maaf kata, (tapi) beliau tidak sesuai memegang jawatan itu, ramai lagi yang layak contohnya macam Ketua Pemuda Umno (Asyraf Wajdi Dusuki), Tok Mat (Timbalan Presiden Mohamad Hasan) pun boleh memandangkan latar belakang (mereka) dalam bidang ekonomi.
“Pemilihan Tajuddin memang silap dari mula lagi, (saya) tidak tahu (jika ada) apa-apa perjanjian beliau dengan PM pada waktu itu,” katanya.
Tajuddin dilantik Pengerusi Bukan Eksekutif Prasarana pada 11 Mei 2020.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/deyyyytambhipoooodahhhhnak-keluar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Abang Besar Dia Panggil Kah Kah Kah Apa Dia Nak Cakap

Abang Besar Dia Panggil Kah Kah Kah Apa Dia Nak Cakap

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 178 hits
Penerbangan curiga 16 pesawat China Putrajaya panggil duta besar hantar bantahan diplomatik June 2 2021 PETALING JAYA Kementerian Luar akan membuat bantahan diplomatik mengenai penerbangan mencurigakan 16 pesawat Tentera Udara Republik Raky...
Kah Kah Lebong Tak Habis Habis Iklaskan Lah Kalau Nak Bagi Free

Kah Kah Lebong Tak Habis Habis Iklaskan Lah Kalau Nak Bagi Free

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 157 hits
Tunjuk baik la konon hahaha sebab dia tahu time lock down berapa kerat yang keluar dan parking kereta Pergi kerja pun tak boleh jauh sekali nak shopping time org tak boleh keluar time tu la nak kasi free Haha lebai lebai
Nak Keluar Ketika Total Iockdown Ini 14 Perkara Penting Korang Perlu Tahu Sebelum Keluar Rumah

Nak Keluar Ketika Total Iockdown Ini 14 Perkara Penting Korang Perlu Tahu Sebelum Keluar Rumah

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 207 hits
LEBIH banyak sekatan jalan raya akan dilakukan di seluruh negara bermula tengah malam ini berikutan pelaksanaan Sekatan Pergerakan Penuh atau total lockd0wn bermula 1 Jun hingga 14 Jun ini
Bagaimana Nak Keluar Dari Grup Whatsapp Dengan Cara Yang Paling Mudah

Bagaimana Nak Keluar Dari Grup Whatsapp Dengan Cara Yang Paling Mudah

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 334 hits
Soalan macam mana nak keluar dari grup WhatsApp dengan mudah tanpa orang perasan dah lama saya cari Sejak satu demi satu grup wasap muncul dalam telefon rasa makin lemas dan agak mengganggu ketenangan jiwa Ada dua jenis grup wasap saja Grup...
Pong Pang Pong Pang Mufti Serba Tahu Lainnya Lari Masuk Kelambu Nak Nasihat Menteri Pertahanan Kah

Pong Pang Pong Pang Mufti Serba Tahu Lainnya Lari Masuk Kelambu Nak Nasihat Menteri Pertahanan Kah

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 162 hits
MOHD MUKHLIS MOHD SYARIFFHari tu berapi api mufti serba tahu cerita pasal Palestin Ini selambe aje pesawat Israel terbang di ruang udara Malaysia tak ada pun komen kata mereka semakin berani Menteri pengangkutan mana Menteri Pertahanan mana...
Dr Say Excited Ace Dah Ada Geng Main Lepas Ni Jenuh Mommy Nak Layan 3 Hero

Dr Say Excited Ace Dah Ada Geng Main Lepas Ni Jenuh Mommy Nak Layan 3 Hero

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 256 hits
Macam baru lagi rasanya Dr Say berkongsi berita gembira yang isterinya Dr Azura mengandung selepas mengalami keguguran sebelum ini Tup tup dapat tahu yang pasangan ini bakal menimang seorang lagi anak lelaki pada bulan Ogos depan Menurut pe...
Banyak Kongsi Konflik Di Palestin Ig Warning Nak Padam Akaun Heliza Helmi

Banyak Kongsi Konflik Di Palestin Ig Warning Nak Padam Akaun Heliza Helmi

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 254 hits
Buat mereka yang mengikuti perkembangan konflik di Palestin pasti tahu penyanyi dan aktivis kemanusiaan Heliza Helmi antara invididu yang banyak berkongsi situasi semasa disana menerusi akaun media sosialnya seperti Facebook dan instagram D...
Israel Nak Serang Malaysia Logik Ke

Israel Nak Serang Malaysia Logik Ke

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 557 hits
Heboh kononnya Isreal bagi green light nak attack negara Iran Turki Qatar dan Malaysia Tenang gais Apa ingat yahudee tu berani sangat ke nak serang 4 negara sekali harung Tak berani This is a content summary only Visit my website for full l...
Senang Sangat Nak Tempah T Shirt Dan Canvas Ikut Citarasa Kita Dekat Printcious Com

Senang Sangat Nak Tempah T Shirt Dan Canvas Ikut Citarasa Kita Dekat Printcious Com

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 273 hits
Assalammualaikum Sekarang ni nak keluar mana mana pun takut sebab kes Covid 19 dekat Selangor dan KL tinggi sangat Hari ni je dah cecah 6 ribu lebih kes seluruh Malaysia Eyza sekarang memang banyak beli online dari pergi kedai Kalau tak bet...
8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional