Udah Pancut Belum Yop


 

Setiap perkara yang berlaku pasti bersebab, sama ada ikhlas menjalankan amanah yang di galas atau memang beragenda kepentingan diri dan puak sendiri macam cerita yang boleh di baca di sini. Semuanya tidak boleh tidak kena akur bahawa kesalingan hubungan antara UMNO, PAS dan Bersatu perlu dalam mewujudkan sebuah kerajaan sementara sebelum berlakunya pilihanraya. Itu sebab perancangan jahat tanpa berunding dan persetujuan bersama hanya akan menemui jalan buntu. 
Perkara yang berlaku di Perak setakat pagi ini, jelas membuktikan bahawa berjalan sendiri tidak membuahkan hasil yang dicari. Bergerak sendiri hanya akan menyebabkan kita makin tidak di hormati. 
PAS menerusi SUA nya Takiyudin memaklumkan bahawa ADUN mereka akan mengadap Tuanku hari ini. Maknanya udah ada jawapan ler siapa yang mereka setuju untuk di angkat sebagai MB.
Bersatu juga tentu akan mengikut sama jejak yang dibuat oleh 'bini' baru mereka itu. Mudah mudahan kemelut menentukan MB ini akan selesai dan terjawab tanpa perlu menunda persidangan DUN yang akan di sambung pada petang ini. Kalau pun terpaksa di tunda tidak la terlalu lama hingga pentadbiran kerajaan negeri gagal meluluskan bajet bagi kesejahteraan rakyat dan negeri.
Semua pihak kena tenang dan bersabar, perkahwinan UMNO, PAS dan Bersatu ni semua pihak nampak, tahu dan jelas tidak mempunyai asas yang kuat. Bukan kerana suka dan betul betul cinta tapi kerana kahwin paksa. Udah kalau terpaksa lakukan lah yang terbaik sebelum masing masing di benarkan untuk memilih pasangan semula. Apabila berlaku pilihanraya. Keutamaan sekarang ialah rakyat, negeri dan negara.
UMNO berbahaya kalau tidak terus mengikat ikatan PN ini, masakan UMNO boleh bekerjasama dengan PH. Jauh sekali UMNO mahu bersama sama dengan komunis DAP. Tengok sahaja sejak Jumaat lepas DAPig semacam saudara baru yang begitu ghairah untuk memeluk erat UMNO. Sanggup bekerjasama dan merangkul parti yang selama ini mereka ludah. Setiap kenyataan yang di buat oleh DAPig hanya propaganda untuk merosakkan hubungan sesama kita sebagai agen pemecah. 
Ahli parti jauh lebih cerdik dari pemimpin yang berkepentingan diri. Ahli parti tahu kerjasama UMNO dan DAP tidak akan di benarkan sama sekali. Bukan sahaja UMNO rugi dan menerima padah tapi tak pasal pasal komunis DAP pulak yang diberikan laluan dan di iktiraf untuk sama memerintah. Nauzubillah.
Pemimpin UMNO ramai lagi yang waras dan bertanggungjawab. Jangan di biar mereka yang hanya memikirkan diri sebagai matlamat untuk menunggang parti ini. PAS menunggu nunggu sahaja untung yang bakal mereka laba jika benar pemimpin UMNO udah gila untuk bersama komunis DAP Kit Siang dan Guan Eng sebagai rakan subahat.
Jaga jaga dengan pemimpin musibat. Siapa? Lu Fikir La Sendiri.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2020/12/udah-pancut-belum-yop.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panas Udah Jerombab Yop Ater

Panas Udah Jerombab Yop Ater

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 278 hits
Telah diperingatkan di dalam posting terdahulu bahawa apa jua tindakan akan segera memberikan kesan Lebih lagi dalam kerapuhan kerajaan PN hari ini tentu ia bakal mengundang apa jua suasana Hakikatnya pagi semalam MB Perak udah jerombab yop...
Fazura Fattah Amin Belum Sedia Dedah Wajah Anak

Fazura Fattah Amin Belum Sedia Dedah Wajah Anak

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 242 hits
Fazura Fattah Amin Belum Sedia Dedah Wajah Anak Usia anak sulung sudah mencecah dua bulan bagaimanapun pasangan pelakon popular Nur Fazura dan Fattah Amin mengambil keputusan untuk tidak lagi mendedahkan wajah puteri mereka kepada umum Menu...
Hiburan Nafi Terikat Dengan Perjanjian Eksklusif Fattah Amin Akui Masih Belum Sedia Dedah Wajah Anak

Hiburan Nafi Terikat Dengan Perjanjian Eksklusif Fattah Amin Akui Masih Belum Sedia Dedah Wajah Anak

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 308 hits
Tampil menafikan bahawa pihak mereka terikat dengan perjanjian eksklusif dengan mana mana pihak pelakon Fattah Amin dan isterinya Nur Fazura akui masih belum bersedia untuk mendedahkan wajah anak sulung mereka iaitu Nur Fatima Aisya Katanya...
Mp Masih Belum Penat Ayuh Rakyat Terus Menyokong

Mp Masih Belum Penat Ayuh Rakyat Terus Menyokong

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 192 hits
MP masih belum penat ayuh rakyat terus menyokongOleh December 02 2020FacebookAhli ahli Parlimen Pakatan Harapan masih belum kepenatan mencuba satu demi satu Undi Belah Bagi untuk menggagalkan Belanjawan 2021 peringkat jawatankuasa di Dewan ...
Kapolda Jateng Belum Dicopot Karena Kerumunan Massa Fpi Sudahlah Hrs Aja Ha Er Es

Kapolda Jateng Belum Dicopot Karena Kerumunan Massa Fpi Sudahlah Hrs Aja Ha Er Es

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 161 hits
Dua kerumunan besar di Jawa Tengah belum berimbas pada pencopotan Kapolda Jateng hingga kini Beda dengan pencopotan Kapolda Metro FPI pun mempertanyakan itu Melalui akun Twitter Front Pembela Islam kabar fpi Senin mempertanyakan kasus kerum...
Kpai Sebut Banyak Sekolah Belum Siap Gelar Pembelajaran Tatap Muka

Kpai Sebut Banyak Sekolah Belum Siap Gelar Pembelajaran Tatap Muka

papar berkaitan - pada 1/12/2020 - jumlah : 202 hits
Retno mengatakan pengawasan yang dilakukan terhadap 49 sekolah di 21 kabupaten kota dan 8 provinsi selama enam pekan itu mengawasi persiapan sekolah baik secara infrastruktur dan protokol kesehatan menjelang rencana PTM pada awal tahun depa...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional

Crepe Choc Coffee