Tun M Jangan Dolak Dalik Tolong Undur Cara Berhemah Syed Husin


Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sekali lagi digesa menghormati perjanjian peralihan kuasa selama dua tahun yang dijangka berakhir pada Mei tahun depan dan diminta jangan lagi berdolak-dalik.
Dalam nada keras, bekas Timbalan Presiden PKR, Syed Husin Ali yang dianggap antara yang paling lantang mengingatkan Mahathir supaya melaksanakan proses peralihan kuasa itu dengan cara berhemah.
Loading… Kata pemimpin veteran PKR itu, adalah lebih baik untuk Mahathir berundur secara mulia daripada mengelakkan perkara lampau berulang.
“Janganlah dolak dalik, lakukan proses peralihan kuasa ini dengan baik, berhemah dan mulia setidak-tidaknya sebelum 9 Mei tahun depan.
“Janganlah apa yang berlaku masa Tun M masih dalam UMNO itu berulang lagi, bagaimana beliau dihalau dari UMNO satu ketika dahulu, jangan sehingga itu berulang.
“Ikut perjanjian, kata dua tahun. Buatlah seperti yang dijanjikan, ingat apa yang pernah berlaku sebelum ini, kita tidak mahu halau seperti UMNO dulu,” katanya pada Konvensyen Reformis 2019 yang dianjurkan oleh Otai Reformis’98 di sini hari ini.
Kata beliau lagi, sememangnya Majlis Mesyuarat Presiden Pakatan Harapan (PH) akan bersetuju dengan proses peralihan tanpa ada sebarang bantahan kerana itu adalah janji untuk mengangkat Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri yang kelapan menggantikan Mahathir.
“Tidak ada masalah, pastinya Majlis Presiden PH akan bersetuju. Kerana itulah janjinya. Dua tahun sebelum serah kuasa kepada Anwar.
“Tun sendiri pernah meminta Anwar supaya tidak terburu-buru setelah diberi pengampunan malah Anwar sendiri telah memberitahu beliau hendak berehat selain ke luar negara melawat sahabat-sahabatnya terlebih dahulu.
“Tun sendiri bersetuju dengan cadangan Anwar ketika itu. Tidak ada soal Anwar terburu-buru merampasa kuasa dan sebagainya,” tegas beliau.
Dalam pada itu, Syed Husin juga mendakwa Mahathir kembali kepada ‘cara lama’ beliau memerintah tanpa menjiwai langsung perjuangan reformasi yang sebelum ini menjadi laungan ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-14.
“Apa yang saya lihat, beliau tidak menjiwai perjuangan reformasi malah rakyat juga tidak mahukan beliau kerana perubahan yang didakwa oleh tidak dilaksanakan olehnya seperti yang di janjikan. Adalah lebih baik berundur.
“Sebelum beliau mendapat kuasa, sikapnya lain. Selepas berkuasa, beliau kembali kepada ‘perangai’ lamanya. Beliau tidak dapat jalankan tanggungjawab seperti kehendak rakyat.
“Jangan lupa juga, reformasi 98 ini wujud kerana Tun Mahathir menolak perjuangan kita pada masa itu.
“Anwar ini jenis lembut hati dan cepat sangat memaafkan, jika beliau masih berterusan begini, pastinya karier politik beliau akan dibunuh kelak.
“Jika peralihan ini tidak berlaku, Otai Reformis akan pastikan ianya berlaku, tiada kompromi,” ujarnya lagi. – MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.my/2019/11/tun-m-jangan-dolak-dalik-tolong-undur-cara-berhemah-syed-husin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Cemas Kalau Iphone Hilang Ini Cara Nak Dapatkan Semula Telefon Korang

Jangan Cemas Kalau Iphone Hilang Ini Cara Nak Dapatkan Semula Telefon Korang

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 315 hits
Kes kehilangan telefon bimbit ini acapkali didengari dan berlaku saban hari ini Situasi kehilangan ini sangat mendebarkan individu yang mengalaminya Hal ini kerana pelbagai maklumat serta nombor telefon yang disimpan oleh si pemilik Terdapa...
Syed Husin Says Tanjung Piai Defeat A Referendum Against Mahathir

Syed Husin Says Tanjung Piai Defeat A Referendum Against Mahathir

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 269 hits
The Tanjung Piai by election which witnessed BN trouncing Pakatan Harapan is a referendum on Prime Minister Dr Mahathir Mohamad s leadership said Syed Husin Ali According to the former PKR deputy president the message is loud and clear The ...
Suara Sebijik Sama Lelaki Ini Tiru Cara Ucapan Syed Saddiq

Suara Sebijik Sama Lelaki Ini Tiru Cara Ucapan Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 218 hits
Siapa tak kenal cara Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang sering membuat video log ketika mempunyai sebarang ucapan atau pengumuman Dimulakan dengan tribahasa Melayu Mandarin dan Tamil Syed Saddiq sering memuat naik vi...
Go With Dignity By May 9 Says Syed Husin To Dr Mahathir

Go With Dignity By May 9 Says Syed Husin To Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 218 hits
Prime Minister Dr Mahathir Mohamad was urged today to step down with dignity by May 9 next year and hand over to PKR president Anwar Ibrahim Former PKR deputy president Syed Husin Ali made the call while speaking at a dialogue session durin...
Isteri Tolong Jangan Check Handphone Suami Kalau Tak Nak Hati Hancur

Isteri Tolong Jangan Check Handphone Suami Kalau Tak Nak Hati Hancur

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 503 hits
Isteri Tolong jangan check hp suami kalau tak nak hati hancur Kadang kadang ALLAH gerakkan hati seorang isteri tu tepat pada masanya Banyak perkara yang perlu difikirkan seorang isteri dari pagi hingga malam tak terlintas langsung untuk nak...
Jangan Stres Kalau Anak Menangis Itu Cara Dia Beritahu Apa Dia Nak

Jangan Stres Kalau Anak Menangis Itu Cara Dia Beritahu Apa Dia Nak

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 298 hits
Secara umumnya ada beberapa sebab bayi anda menangis dan meragam Malah si manja yang masih belum boleh bercakap menjadikan menangis sebagai kaedah untuk berkomunikasi Walaupun kebanyakan isyarat menangis menunjukkan bayi mempunyai keperluan...
Sudah Tentu Lim Guan Eng Dan Anwar Boleh Dipertanggungjawabkan Atas Desakan Tun Undur

Sudah Tentu Lim Guan Eng Dan Anwar Boleh Dipertanggungjawabkan Atas Desakan Tun Undur

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 227 hits
Jika kekalahan pemikiran Melayu di Tanjung Piai dipergunakan untuk salahkan Mahathir Sudah tentu kelancangan pemimpin DAP Dan PKR Minta Tun berundur juga Ada Dan boleh di kaitkan dengan lim Guan end Dan anwar Satu komplot walau dinafi Perju...
Jangan Ambil Mudah Cara Bersihkan Siakap Wajib Tahu Untuk Hilangkan Bau Dan Hanyir Melampau

Jangan Ambil Mudah Cara Bersihkan Siakap Wajib Tahu Untuk Hilangkan Bau Dan Hanyir Melampau

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 528 hits
Kebiasaannya ikan siakap dijadikan juadah utama ketika seisi keluarga pergi ke restoran restoran untuk menjamu selera Apa tidaknya ikan siakap yang dimasak dengan pelbagai jenis masakan seperti siakap tiga rasa siakap stim limau dan banyak ...
Bukan Tun M Tapi Syed Saddiq Punca Ph Kalah Syaiful Irfan Anang

Bukan Tun M Tapi Syed Saddiq Punca Ph Kalah Syaiful Irfan Anang

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 379 hits
Astro Awani Syaiful Irfan Anang berkata punca sebenar kekalahan PH adalah disebabkan oleh kegagalan Syed Saddiq memanfaatkan sepenuhnya jentera pemuda PH yang dianggotai empat parti Foto fail KUALA LUMPUR Ketua Pemuda Pakatan Harapan Syed S...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free