Tujuh Fakta Menyanggah Mahathir Yang Makin Tua Makin Kemaruk Kuasa


 
Kenyataan terbaru Tun Mahathir Mohamad bahawa PH tidak akan mendapat sokongan pengundi Melayu jika tanpa penyertaannya dalam gabungan itu memberi beberapa kesimpulan tentang watak dan hati perut bekas Perdana Menteri itu.
Pertama, ini memperlihatkan Tun Mahathir masih kemaruk untuk berkuasa semula, walaupun usianya sudah melebihi 95 tahun dan telah dua kali pernah menjadi Perdana Menteri.
Nampaknya, semakin tua dan semakin berusia, kemaruk kuasa makin meronta-ronta dalam dadanya.
Sebagaimana saya pernah sebut sebelum ini, inilah satu-satunya perangai manusia yang pelik pernah ada sejak zaman Nabi Adam lagi.
Kedua, dengan menawar dan mempromosi dirinya konon mampu menarik sokongan pengundi Melayu, ternyata Tun Mahathir seorang yang paling taksub kepada dirinya sendiri dan ingin kembali menyertai PH semula.
Sekaligus ini menggambarkan keyakinannya bahawa PH merupakan satu gabungan politik yang diterima pengundi.
Semakin ramai orang lain mahu melupa dan meminggirkannya, Tun Mahathir tetap berasakan hanya Tun Mahathir seorang saja yang mampu melakukan banyak perkara dalam negara ini.


Ketiga, kenyataan ini juga menunjukkan Tun Mahathir tetap ingin memintas dan menyekat peluang Anwar Ibrahim daripada menjadi Perdana Menteri.
Terlihat di sini, selagi nyawa belum terpisah daripada jasadnya, dendam dan dengkinya kepada Anwar tetap ingin ditunjukkannya kepada dunia.
Keempat, terbukti Tun Mahathir seorang pemimpin berdarah Melayu yang benar-benar pelupa sebagaimana ungkapan yang selalu disebutnya sebelum ini – Melayu Mudah Lupa.
Jika Tun Mahathir bukan seorang yang mudah lupa dan jika benar penyertaannya ke dalam PH mampu menarik sokongan pengundi Melayu, mengapakah daripada 52 kerusi yang ditandingi Bersatu pada PRU14 lalu, tetapi hanya 13 saja mampu dimenangi?
Di mana sokongan Melayu dibanggakannya?
Kelima, jika benar Tun Mahathir telah menarik pengundi Melayu ke dalam PH, bagaimana UMNO masih mampu menang 55 kerusi Parlimen iaitu terbanyak pada PRU14 itu?
Kalaulah benar pengundi Melayu sudah ditarik ke dalam PH dan Bersatu sendiri banyak berlawan dengan UMNO, bukankah sepatutnya Bersatu yang menang lebih banyak kerusi berbanding UMNO?
Keenam, Tun Mahathir memberi contoh sokongan Melayu yang dibawanya telah menyebabkan DAP yang sebelum ini tidak pernah menang lebih daripada 18 kerusi telah mampu menang 42 kerusi Parlimen pada PRU14 lalu.
Jika Tun Mahathir seorang yang tidak pelupa – sejak bila DAP bertanding di kerusi-kerusi Melayu dan apakah 42 kerusi yang dimenangi DAP itu kerusi Melayu?
Ketujuh, Tun Mahathir terbukti turut melakukan penipuan fakta dengan mengaitkan sokongan Melayu yang ditariknya dengan kemenangan PH di mana kemenangan PH pada PRU14 adalah bukti nyata kerana sokongan semua kelompok pengundi yang inginkan perubahan dan ia tidak semata-mata oleh satu kaum saja.
Tindakan ini tidak lain ialah untuk Tun Mahathir mewajarkan agar dirinya diterima semula ke dalam PH, menjadi Perdana Menteri sekali lagi, sekaligus menghalang peluang Anwar.
Kesiannya Tun Mahathir sekarang ini, makin tua makin menjadi-jadi kemaruk kuasanya yang disekalikan dengan dendam yang ada dalam dadanya. 


(Shahbudindotcom 31/12/2020)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2020/12/tujuh-fakta-menyanggah-mahathir-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Sudah Tak Istiqamah Selepas Kemaruk Pegang Kuasa

Pas Sudah Tak Istiqamah Selepas Kemaruk Pegang Kuasa

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 181 hits
January 4 2021 Semasa Pas berdepan riak riak perpecahan akibat perbezaan pandangan yang tajam dan sukar untuk diselamatkan sehingga menjejaskan kerjasama antara rakan komponen Pakatan Rakyat parti itu mengadakan muktamar tahunan dengan tema...
Selepas Kemaruk Memegang Kuasa Pas Sudah Tidak Istiqamah

Selepas Kemaruk Memegang Kuasa Pas Sudah Tidak Istiqamah

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 185 hits
MOHD ARIF JUHANISemasa Pas berdepan riak riak perpecahan akibat perbezaan pandangan yang tajam dan sukar untuk diselamatkan sehingga menjejaskan kerjasama antara rakan komponen Pakatan Rakyat parti itu mengadakan muktamar tahunan dengan tem...
Apa Yang Mat Eng Dan K3 Kelompok Kemaruk Kuasa Mahukan Dari Dsai

Apa Yang Mat Eng Dan K3 Kelompok Kemaruk Kuasa Mahukan Dari Dsai

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 112 hits
1 Anda baca Kenyataan bersama Mat Eng Apa yg anda boleh rumuskan terutama di dalam 2 perenggan terakhir Saya percaya telahan shbt kita Sdr Shahbudin Husin bahawa Mat Eng secara jelas mahu menyingkirkan DSAI adalah benar Anda boleh baca apa ...
Pas Kemaruk Nak Kuasa Dah Dapat Tak Istiqomah

Pas Kemaruk Nak Kuasa Dah Dapat Tak Istiqomah

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 190 hits
Arif Juhaini Semasa Pas berdepan riak riak perpecahan akibat perbezaan pandangan yang tajam dan sukar untuk diselamatkan sehingga menjejaskan kerjasama antara rakan komponen Pakatan Rakyat parti itu mengadakan muktamar tahunan dengan tema T...
Bantah Jawi Sikap Antinasional Dong Jiao Zong Makin Menebal

Bantah Jawi Sikap Antinasional Dong Jiao Zong Makin Menebal

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 239 hits
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin Fahaman rasis pertubuhan Cina hanya gagalkan usaha integrasi nasional BANGI Pertubuhan radikal Cina Dong Jiao Zong sewajarnya akur dengan keputusan Kementerian Pendidikan yang menetapkan pengajaran dan pembel...
Makin Ramai Mangsa Seksual Ustaz Budak Buat Laporan

Makin Ramai Mangsa Seksual Ustaz Budak Buat Laporan

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 394 hits
December 31 2020 Pengurus madrasah Syamsul Zaman Sukri 32 sekali lagi mengaku tidak bersalah atas tiga pertuduhan jenayah seksual di Mahkamah Majistret Machang dan Mahkamah Sesyen Kota Bharu hari ini Di Mahkamah Majistret Machang tertuduh y...
Cara Nak Hilangkan Darah Beku Dengan Cepat Jangan Dibiarkan Kalau Tidak Makin Berdenyut Denyut Kat Jari

Cara Nak Hilangkan Darah Beku Dengan Cepat Jangan Dibiarkan Kalau Tidak Makin Berdenyut Denyut Kat Jari

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 253 hits
loading Tersepit jari di pintu bukanlah satu perkara yang biasa biasa kerana denyutan akibat tersepit itu boleh buat kita hilang selera makan minum dan tidur
Memalukan Institusi Mufti Makin Teruk Kerana Seorang Mufti Utara

Memalukan Institusi Mufti Makin Teruk Kerana Seorang Mufti Utara

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 249 hits
BOB KELANANG Penyakit tanya lain jawap lain pun kena juga dekat Sahribut Samahahaha Serba Tahu ingat sindrom Guru Hadi sahaja Orang tu tanya soalan valid awak tu level mufti bukan orang kebanyakan lepas tu gatal gatal post pasal negara lain...
Hidup Di Indonesia Makin Susah Makan Tahu Tempe Aja Mahal

Hidup Di Indonesia Makin Susah Makan Tahu Tempe Aja Mahal

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 191 hits
Rakyat di Indonesia benar benar kian tertekan hidupnya Belum selesai efek pandemi Covid 19 yang bikin penghasilan masyarakat terpuruk kini kabar buruk lainnya datang yakni tahu dan tempe diramalkan bakal naik harga Kenaikan harga tahu dan t...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau