Tuduhan Luar Terhadap Atomy


TULISAN INI MENJAWAB SEMUA TUDUHAN MEREKA DI LUAR SANA TERHADAP ATOMY
Bagus penerangan ini. Baca supaya faham dan tidak hanyut dengan isu yang sedang dimainkan sekarang
Dari: Fazli Aziz
Assalamualaikum WBT.
Mengenai dengan isu share Atomy ni, saya tiada info rasmi mengenainya. Cuma Dr Tengku Asmadi pernah beritahu saya yang peringkat awal Atomy Malaysia dibuka, memang Atomy bermula RM 5juta share yang diberikan oleh Atomy sebagai modal permulaan. Pihak Atomy Malaysia telah pun membayar semula duit modal tersebut kepada pihak Atomy.
Cumanya saya sendiri tidak menggunakan isu share dan hak milik sebagai cara mempromosikan atomy kerana saya tiada bukti rasmi untuk ditunjukkan.
Mengenai isu kristianisasi ni sebenarnya adalah isu berkenaan yayasan Dreamy Foundation. Sumbangan kepada yayasan tersebut.
Isu inilah yang dimainkan sentimennya berulang-ulang kali seolah-olah yang menjalankan biz Atomy adalah orang yang menyokong gerakan kristian, orang yang menyumbang dan membantu.
Inilah yang tidak tepat dan tidak benar. Bahkan masih terdapat perbezaan pendapat yang mengharuskan hukum jual beli walaupun yayasan tersebut membuat kebajikan pada kristian.
Saya bagi contoh isu Datuk Ustaz Shamsuri dan Nasi Kandar Pelita yang mana salah seorang pemiliknya adalah Hindu dan membina kuil.
Adakah apabila kita makan nasi kandar pelita dikira kita menyumbang pembinaan kuil Hindu?
Saya menjalankan perniagaan produk, kemudian anda membeli barangan tersebut dari saya. Saya mendapat keuntungan lalu saya membayar zakat. Adakah anda dikira membayar zakat?
Keuntungan mereka adalah hak milik mereka untuk mereka lakukan apa sahaja dengan duit mereka. Kita tidak berhak menentukan duit mereka.
Maka begitu juga hal kita, keuntungan yang kita perolehi daripada apa jua biz kita yang halal walaupun pembeli kita adalah bukan muslim yang menjana pendapatan daripada duit hasil judi, maka ia masih halal. Perlukah kita bertanya satu persatu dari mana hasil duitnya sebelum menerima pembayaran?
Atomy Malaysia adalah entiti perniagaan yang jelas menyatakan mereka tidak terlibat dalam mana-mana aktiviti politik dan keagamaan. Kenyataan ini jelas dinyatakan dalam website Atomy Malaysia.
Dan setakat ini, atomy tiada pun memaksa semua ahlinya untuk hadir ke kelas gospel, revival meeting, atau sebarang aktiviti keagamaan kristian pun.
Kesemua aktiviti keagamaan mereka adalah aktiviti group mereka sendiri, bukan atas nama secara rasmi Atomy.
Bahkan atomy tidak melarang pun kalau kita nak menjalankan usrah atau kuliah berkitab atas nama group kita sendiri kalau kita berminat menjalankannya.
Saya sendiri tidak pernah mendapat sebarang risalah secara terang atau tersirat mempromosikan kristian dan mengajak saya untuk menukar agama.
Dalam isu ini, kesemua pihak yang menentang Atomy tidak mengeluarkan hukum memgatakan Haram menjalankan biz Atomy. Kenapa? Kerana mereka sendiri tidak dapat menyatakan secara qot’ie bahawa hukumnya Haram secara mutlak.
Masih terdapat ruang perbezaan pendapat dikalangan ulama dan mereka yang pakar. Bahkan saya bertanya sendiri kepada beberapa orang termasuk Penasihat Syariah syarikat muslim yang besar di Malaysia, penasihat syariah syarikat MLM antarabangsa dan dalam masa yang sama konsultan halal Jakim. Saya telah menunjukkan semua pendapat yang menghentam, isu tentang dreamy foundation dan segala hal yang dibangkitkan. Resolusinya, tiada halangan bahkan hukumnya harus.
Bahkan katanya lagi melihat kepada maslahah yang lebih besar, ramai orang kehilangan kerja, nak berniaga tak pandai, nak berniaga tiada modal, memerlukan platform yang boleh membantu mereka keluar dari kemelut kemiskinan.
Bahkan terbukti dalam masa beberapa bulan biz atomy telah mengeluarkan mereka yang b40, penerima zakat sekarang telah menjadi pembayar zakat.
kredit : Tengku Asmadi Tengku Mohamad


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://faizsaaid.com/tuduhan-luar-terhadap-atomy/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenali Atomy Dari Dalam Bukan Dari Luar

Kenali Atomy Dari Dalam Bukan Dari Luar

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 248 hits
KENALI ATOMY DARI DALAM BUKAN DARI LUAR Masa Atomy mula2 masuk Malaysia pada 2016 majoriti hanya bangsa Cina sahaja yang memonopoli market Atomy Mereka mencipta residual income melalui Atomy Masa itu tiada sesiapa yang post di fb isu isu se...
Sokongan Terhadap Kerajaan Muhyiddin Diputus Malam Ini Umno

Sokongan Terhadap Kerajaan Muhyiddin Diputus Malam Ini Umno

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 179 hits
puteradaily comMesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO malam ini dijangka memutuskan mengenai pendirian parti itu dalam kerajaan Perikatan Nasional termasuk kerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia UMNO juga dijangka menyatakan pendiri...
Kenyataan Tan Sri Annuar Musa Apa Kesan Dari Serang Beliau Terhadap Zahid Hamidi

Kenyataan Tan Sri Annuar Musa Apa Kesan Dari Serang Beliau Terhadap Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 208 hits
Hamdan Taha1 Kenyataan annuar musa hari ini membuktikan dengan jelas kerajaan PN telah hilang mejoriti MP apabila beliau menyebut zahid dan beberapa mp umno telah tanda tangan SD menyokong Anwar Ibrahim 2 Terbukti apa yang di nyatakan oleh ...
Meningkatnya Risiko Politik Di As Boleh Menghidupkan Kembali Minat Pelabur Terhadap Aset Selamat

Meningkatnya Risiko Politik Di As Boleh Menghidupkan Kembali Minat Pelabur Terhadap Aset Selamat

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 229 hits
Pandangan politik yang semakin baik berikutan kemenangan Joe Biden dalam pilihan raya presiden AS pakej rangsangan fiskal baru dari Kongres AS kelulusan peraturan dan pengenalan vaksin COVID 19 secara besar besaran telah meningkatkan selera...
Sprm Telah Mulakan Siasatan Terhadap Prasarana

Sprm Telah Mulakan Siasatan Terhadap Prasarana

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 204 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 3 42 pmPenguatkuasa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia telah ke pejabat Prasarana Berhad pagi ini sebagai sebahagian daripada siasatan terhadap dakwaan pengerusinya Tajuddin Abdul Rahman cuba untuk m...
Umno Putrajaya Suarakan Sokongan Terhadap Muhyiddin

Umno Putrajaya Suarakan Sokongan Terhadap Muhyiddin

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 322 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 8 27 pmTengku Adnan Tengku MansorUmno Bahagian Putrajaya hari ini membuat ketetapan menyokong kepimpinan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri walaupun terdapat gesaan agar parti itu menolak kerjasama...
Mahkamah Beri Amaran Keras Kepada Najib Berhubung Serangan Terhadap Zeti

Mahkamah Beri Amaran Keras Kepada Najib Berhubung Serangan Terhadap Zeti

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 244 hits
552 total views 552 views today KUALA LUMPUR 7 Jan Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengeluarkan amaran keras kepada bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak agar tidak mengulangi serangan secara maya terhadap bekas Gabenor Bank Neg...
Panas Bersatu Padang Rengas Bakal Buat Laporan Polis Terhadap Nazri

Panas Bersatu Padang Rengas Bakal Buat Laporan Polis Terhadap Nazri

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 180 hits
January 4 2021 Bersatu Perak menyangkal dakwaan bekas menteri Umno Mohamed Nazri Abdul Aziz bahawa mereka menawarkan wang kepada segelintir ahli Umno bagi menubuhkan cawangan Bersatu Setiausaha Bersatu Perak Zainol Fadzi Paharuddin menyifat...
Cepat Cepat Jangan Lambat2 Buat Aduan Rasmi Terhadap Annuar Musa

Cepat Cepat Jangan Lambat2 Buat Aduan Rasmi Terhadap Annuar Musa

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 235 hits
Bekas setiausaha BN Annuar Musa akan disiasat oleh Lembaga Disiplin UMNO sekiranya terdapat sebarang aduan rasmi oleh ahli ahli parti berikutan kenyataannya pada sidang media yang dianggap menyerang dan memalukan parti Namun Pengerusi Lemba...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi