Tubuh Kami Kecil Tapi Mampu Hilangkan Nyawa Orang Adik Bangga Dapat Bunuh Kakak Sebab Nak Kahwin Siap Post Di Fb




Alangkah terkejutnya seorang lelaki apabila mengali tanah di rumah sewanya menemui mayat yang tidak dikenalinya dalam kejadian yang berlaku di Jawat Barat, Indonesia. 


Sukiswo, 60, pada awalnya mahu membaiki tandas di rumah sewanya agar dapat disewakan kepada penyewa baru pada 18 November 2020. Tetapi Sukiswo menyedari jubin di lantai sebuah bilik berbeza dengan jubin yang sedia ada. 


Curiga dengan perubahan itu, dia mengambil keputusan untuk membuka jubin itu dan menggali tanah di bawah lantai itu. Pada awalnya dia tidak menemui apa-apa dan berputus asa. Tetapi kerana rasa ingin tahunya itu masih kuat, dia meneruskan juga kerja-kerja mengali berjam-jam sehingga terhidu bau yang tidak menyenangkan. 


Sukiswo terus menggali dan akhirnya ternampak benda yang mirip dengan tulang manusia, lalu melaporkan penemuan itu kepada polis. Polis datang ke lokasi kejadian dan mengesahkan itu adalah tulang manusia. Pemeriksaan juga mendapati beberapa helai pakaian masih melekat pada mayat itu yang dianggarkan mempunyai ketinggian 160 sentimeter dengan berat 60 kilogram. 




Polis percaya, mayat itu adalah mangsa pembunuhan dan mayatnya sengaja disembunyikan. Mayat dibawa ke hospital untuk dibedah siasat. 


Kali terakhir rumah itu disewakan kepada seorang peniaga bakso yang keluar dari rumah itu sejak 17 Julai 2020, dengan hanya meninggalkan kunci kepada jiran untuk diserahkan kepada Sukiswo. 




Siasatan polis akhirnya berjaya membongkarkan kes penemuan mayat itu yang merupakan kakak kepada peniaga bakso. Mangsa mati dibunuh oleh adiknya sendiri yang kini telah ditahan polis. 


Ketua Polis Daerah Metro Depok, Azis Andriansyah berkata, motif pembunuhan itu adalah kerana suspek, Juan, kesal dengan mangsa, Dedi, yang tidak mahu dia menikah terlebih dahulu. 


"Ceritanya, suspek sudah mempunyai teman wanita, tetapi kakaknya belum memiliki calon. Suspek mahu segera bernikah tetapi tidak dapat kerana kakaknya perlu bernikah terlebih dahulu. 


"Namun mangsa kerap tersinggng sehingga pitam ketika didesak oleh suspek untuk segera bernikah. Di situ, suspek mengambil kesempatan untuk membunuh kakaknya," katanya. 


Sementara itu, suspek juga memberitahu mangsa kerap memarahinya tanpa sebarang sebab. Adakalanya dia dimarahi sebab hal-hal yang remeh temeh. Disebabkan itu juga dia nekad menghabiskan nyawa kakaknya dengan memukul kepalanya menggunakan tong gas 3 kilogram dan ditekap dengan bantal. 




"Saya tidak ingat jam berapa tetapi selepas dia marah, dia tidur. Saya pukul kepalanya menggunakan tong gas bahagian kiri sekali, di dadanya sekali dan saya siku bahagian kemaluannya tiga kali sebelum saya tekap mukanya dengan bantal," kata suspek.


Setelah itu, suspek yang juga dibantu oleh seorang rakannya menggali lubang untuk menanam mayat mangsa. Suspek memasang lagu dengan nyaring agar aktiviti mereka tidak diketahui jiran. 


Selepas melakukan pembunuhan itu, suspek memuat naik status di Facebook dan dengan bangga menyatakan telah membunuh seseorang dan menyembunyikan mayatnya tanpa dapat dikesan oleh sesiapa. 


"Tubuh kami memang kecil tetapi nyali kami besar. Kalian anak sekolahan tauran bergerombolan. Kami berdua nyawa orang bisa hilang tanpa ditemukan. Hanya kita dan tuhan yang nyaho," tulisnya.




Suspek kini berdepan dengan tindakan undang-undang kerana melakukan pembunuhan secara terancang dan jika didapati bersalah boleh dihukum penjara 15 tahun dan hukuman mati. - Agensi


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/11/tubuh-kami-kecil-tapi-mampu-hilangkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesal Ibu Sering Dianiaya Adik Bunuh Kakak Kandung Odgj Di Kampar

Kesal Ibu Sering Dianiaya Adik Bunuh Kakak Kandung Odgj Di Kampar

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 215 hits
Ternyata pelaku merupakan adik kandung dari korban yang merupakan Waluyo Korban diketahui mengalami Orang Dengan Gangguan Jiwa
Nak Cari Duit Lebih Tapi Tak Mahu Jumpa Orang

Nak Cari Duit Lebih Tapi Tak Mahu Jumpa Orang

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 537 hits
Salam Anda sampai disini kerana masih mencari cari peluang untuk buat duit lebih Dah bermacam macam cara dan panduan yang anda jumpa tapi satu pun masih belum berkenan di hati Kalau boleh anda nak cari yang lebih santai dan mudah tanpa perl...
Ramai Yang Percaya Saya Halang Anwar Jadi Perdana Menteri Tapi Sebenarnya Anwar Tak Mampu Jadi Pm Kata Tun M

Ramai Yang Percaya Saya Halang Anwar Jadi Perdana Menteri Tapi Sebenarnya Anwar Tak Mampu Jadi Pm Kata Tun M

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 322 hits
KUALA LUMPUR Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menjawab dakwaan bahawa beliau merupakan punca yang menyebabkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak dapat menjadi perdana menteri Penjelasan itu dibuat dalam posting terbaru yan...
Kata Nak Tidur Tapi Duk Berjoget Pula

Kata Nak Tidur Tapi Duk Berjoget Pula

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 249 hits
Animasi Aina dan Aidan menari untuk lagu Baby Shark Doo Doo Doo Jam 8 15 malam konon nak naik atas ke bilik tidur untuk tidur tapi ini pula yang dibuat mereka Memang kalau nak buatkan mereka ni tidur tak boleh bawa kedua duanya naik ke bili...
Anugerah Hiburan Dibenarkan Tapi Sukan Majlis Kahwin Diperketatkan

Anugerah Hiburan Dibenarkan Tapi Sukan Majlis Kahwin Diperketatkan

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 348 hits
Berat Sebelah Itu lah perkataan yang mudah dan jelah boleh digunakan oleh rakyat harini jika berbicara berkenaan SOP Convid19 dalam negara hari ini Semua sedia maklum pelbagai aktivi hiburan dalam stesen tv terus di anjurkan seperti biasa d...
Nak Keluar Malas Mekap Beria Sangat Jom Kita Mekap Simple Tapi Cantik

Nak Keluar Malas Mekap Beria Sangat Jom Kita Mekap Simple Tapi Cantik

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 326 hits
Dah duduk kat rumah ni kadang kadang je keluar itu pun bila turn masuk ke pejabat aktiviti mekap k fiezz pun dah jarang Nak buat makeup simple tutorial pun malas tau Adeh perangai sangat tau Baru ni k fiezz ajak mr hubby keluar minggu lepas...
Elak Tidur Sambil Hisap Susu Boleh Undang Masalah Karies Gigi Ini Saranan Doktor Kalau Nak Gigi Anak Cantik Dari Kecil

Elak Tidur Sambil Hisap Susu Boleh Undang Masalah Karies Gigi Ini Saranan Doktor Kalau Nak Gigi Anak Cantik Dari Kecil

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 381 hits
Penjagaan gigi sebenarnya sangat penting tapi ramai antara kita yang ambil mudah Justeru kesihatan gigi tidak didedahkan kepada anak anak sejak kecil lagi dan akhirnya gigi anak anak menjadi rosak Dalam satu perkongsian Dr Azila Mohd Kasim ...
Misteri Kacamata 3d Zaman Kecil Dulu Udah Tahu Nggak Berguna Tapi Tetep Aja Masih Dibeli

Misteri Kacamata 3d Zaman Kecil Dulu Udah Tahu Nggak Berguna Tapi Tetep Aja Masih Dibeli

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 318 hits
Namanya juga masih bocah habisnya dulu penasaran banget sih sama yang katanya kacamata 3D ini Siapa yang begini juga
Kek Tornado Viral Paling Sempoi Buat Bekas Kecil Kecil Lagi Senang Nak Makan

Kek Tornado Viral Paling Sempoi Buat Bekas Kecil Kecil Lagi Senang Nak Makan

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 555 hits
Rasa nak makan pencuci mulut manis manis ini antara salah satu pilihan yang boleh dibuat waktu hujung minggu Nampak je susah nak buat tapi sebenarnya taklah rumit Asalkan ada bahan bahan utama semuanya jadi mudah Bagi yang pertama kali nak ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor