Tuan Ibrahim Cermin Diri Dolu Sebelum Nak Haramkan Orang


PAS mahu DAP diharamkan. Kalu dah diharamkan, PAS nak salahkan sapa? Nak ratib kat sapa...
Baca harakah tadi kenyataan Tuan Ibrahim, Kerajaan patut haramkan DAP atas kontroversi kebalakangan ini, iaiitu kaitan dengan komik, LTTE dan Kristian.. Begitulah kenyataan kelompok Ashabiyah yang tidak pernah cermin diri sendiri..

Kalau DAP patut diharam atas semua termasuk dalam kaitan LTTE yang belum dibuktikan, maka PAS lebih aula di Haramkan, PAS dah terbukti melakukan pemberontakan, Dan Pembunuhan keatas Anggota Polis dalam Kes Memali dan Almaunah..

PAS juga terbukti dari lidah presidennya lahirnya Amanat Haji Hadi yg difatwakan sesat oleh Majlis Fatwa, Malah telah dibuktikan di dalam Mahkamah, malah ada bukti jelas ia punca berlaku pemberontakan di memali,kerana ketaksuban kepada amanat haji Hadi..

Tertuduh dalam kes Al-Maunah yang dituduhkan memerangi YDP Agong juga majoritnya ahli PAS..antara yg ditahan ISA atas kaitan dengan Almaunah, Hari ini adalah menjadi kepimpinan utama dan Ulama rujukan PAS..

PAS juga telah terbukti menyertai gerakan Daesh dan Pemberontakan, bukan hanya bergambar dengan senjata.. malah terus mengangkat senjata menyertai DAESH.. Samada dengan kumpulan Mujahidin di Afganistan, dan juga penyertaan Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS kedah, ustaz Ahmad Lotfi yang mati memberontak Di Syria..

Jadi sebelum nak tuduh kat orang.. Cerminlah diri sendiri tu dulu wahai Tuan Ibrahim..Terdesak sangat kah ? apakah ini reaksi dan ketakutan akan berlakunya transisi kepimpinan Negara kepada Ds Anwar Ibrahim yang akan terus menghancurkan sisa dan nya politik PAS..

Merujuk perkembangan Di Indonesia, Jokowi telah mempelawa Prabowo meninggalkan kelompok Takfiri untuk membina kembali Negara Indonesia.., Dikalangan parti agama PKS yg menyemai kebencian... InsyaAllah, Bila Ds Anwar jadi PM nanti situasi yg sama akan berlaku, bukannya DAP, PAS dan puak Takfiri yang akan Ditinggalkan.. Percaya lah...

Menghapuskan Kelompok Takfiri dan Kahwarij itu lebih utama sebelum membina tamadun islam, Itu proses yg berlaku di Timur tengah terutama di Syria berlaku rundingan antara Erdogan dan Putin, Turki dan Russia menhapuskan gangguan kelompok takfiri, begitu juga di Indonesia...

Tanda tanda PAS meracau kebelakangan ini semakin kelihatan setelah beberapa rencana mereka gagal, yg terakhir dalam himpunan kongress maruah melayu..- Ipohmali


Menjawab fitnah PAS terhadap DAP...
Merujuk kepada kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man yang menfitnah DAP dan menyatakan DAP patut diharamkan. Saya sudah pernah menjelaskan isu “kingdom of God” sebelum ini, iaitu ucapan saya dibuat di dalam Gereja untuk orang Kristian menjadi warganegara yang baik, tanpa menyentuh agama lain. 

Ini merupakan hak kebebasan agama Rakyat Malaysia. Adakah PAS ingin menghapuskan kebebasan agama orang bukan Islam di negara ini seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan?

Berkaitan isu Harimau Pembebasan Tamil Elam (LTTE) Sri Lanka, pertama, tiada pemimpin mahupun ahli DAP yang disabit bersalah terlibat dalam sebarang aktiviti keganasan termasuk melalui LTTE.

Keduanya, berdasarkan prinsip yang sama dengan tuduhan tidak berasas terhadap DAP dalam isu LTTE, adakah Tuan Ibrahim Tuan Man juga akan melabelkan Najib Razak sebagai penyokong LTTE dan turut mengharamkan parti UMNO serta MIC? 

Pada tahun 2012, Najib Razak melalui MIC pernah menghulurkan sumbangan berjuta-juta ringgit kepada warga Tamil di Sri Lanka yang menjadi mangsa perang saudara di sana.



Berkaitan isu komik “Inisiatif Jalur dan Jalan Meraih Manfaat Bersama” didakwa sebagai mempromosikan komunisme, saya berharap Tuan Ibrahim Tuan Man melihat kepada rakan kongsinya UMNO yang kerap kali mengadakan perjumpaan tertutup dengan Parti Komunis China (CPC) malah wakil UMNO pernah berucap sempena Kongres CPC pada tahun 2017. Setiausaha Agung UMNO Tengku Adnan Tengku Mansor mewakili parti tersebut berkata:

“Malaysia strongly agrees with the new governance concepts, thoughts and strategies of the CPC Central Committee with General Secretary Xi Jinping at the core, and believes that Xi will certainly lead China to greater achievements and more contributions to world development.” -Tengku Adnan Tengku Mansor,secretary-general of UMNO - source

(Terjemahan: Malaysia sangat bersetuju dengan konsep urus tadbir baru, pemikiran dan strategi Jawatankuasa Pusat Parti Komunis China dengan Setiausaha Agung Xi Jinping di pusatnya, dan percaya bahawa Xi akan memimpin China ke arah pencapaian yang lebih hebat dan sumbangan yang lebih banyak kepada pembangunan dunia)

Adakah ini bermakna kerajaan Malaysia pada tahun 2017 dan UMNO secara khususnya, bersetuju dan telah mempromosikan komunisme?

Al-Mau’nah
Berbalik kepada prinsip yang diguna oleh Tuan Ibrahim Tuan Man untuk menfitnah DAP; ada ahli-ahli malah pemimpin PAS yang pernah ditahan kerana penglibatan dalam kumpulan keganasan seperti Kumpulan Mujahideen Malaysia (KMM), Al-Mau’nah, dan Al-Qaeda. Adakah DAP menggunakan kaedah seperti Tuan Ibrahim Tuan Man untuk menyeru kepada pengharaman PAS? Sudah tentu DAP berfikiran lebih rasional dan tidak akan menggunapakai politik hasutan dan kebencian seperti itu.

Malah Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, sendiri pernah menyatakan bahawa DAP satu-satunya parti politik yang mempertahankan PAS ketika kerajaan Barisan Nasional ingin merampas kuasa PAS dalam kerajaan Negeri Kelantan melalui pengisytiharan darurat pada tahun 1977. Pada masa itu, DAP bukan parti yang bekerjasama dengan PAS, namun atas prinsip demokrasi, DAP menyatakan tentangan keras terhadap tindakan tidak demokratik UMNO-Barisan Nasional.

Bukan setakat itu, DAP baru-baru ini pernah mempertahankan UMNO supaya tidak dikenakan tindakan pengharaman walaupun pemimpin-pemimpin UMNO terpalit dengan pelbagai skandal rasuah.

Di satu pihak Tuan Ibrahim Tuan Man dan PAS sanggup bersengkokol dengan perasuah dan kleptokrat, di satu pihak lagi mereka membuat fitnah terhadap DAP. Pandangan Tuan Ibrahim Tuan Man yang sempit, serong dan bersifat menghasut amat dikhuatiri. Jika belum menjadi kerajaan PAS sudah tunjuk taring menindas pihak yang tidak bersetuju dengan mereka, apalah agaknya akan terjadi jika PAS diberi kuasa? –Steven Sim,Roketkini.com

The Malay Dignity Congress...
1. I attended the Congress on Malay dignity – (maruah) because I am a Malay.

2. It is common in this multiracial country for the citizens to retain their identification with their countries of origin even after being in Malaysia and holding its citizenship for three generations. They do not want to lose their racial identities.

3. They manifest this ethnic link through their language, culture, schools and ethnic organisations. They often hold meetings confined to their ethnic group. Sometimes I would be invited to open these meetings and asked to give keynote speeches.

4. In multiracial Malaysia, ethnicity is recognised as legitimate and proper. Other multiracial countries see non-indigenous people identifying themselves with the indigenous citizens almost completely. They adopt the language and culture of the indigenous people and break their link with their countries of origin. They even change their names.

5. It is a measure of the tolerance of the indigenous people in Malaysia that gatherings which are confined to the different ethnic groups are accepted as normal.

6. I am therefore very surprised when I was advised not to attend this Malay Congress to discuss their dignity. Obviously they are concerned over their possible loss of dignity, whatever that might mean. As usual there were extreme views but on the whole they were balanced.

7. It cannot be that while other ethnic groups can have their gatherings to discuss their affairs, the Malays cannot, that their gathering is racist.

8. And now there is even a demand that the Malay initiator of the gathering should be sacked for attending.

9. When the former colonies of the European nations gained independence, many discriminated against the non-Indigenous people. Some had to leave the country. Some were violently attacked.

10.Not so in this country. The non-indigenous people were accepted as citizens. In fact, 1 million of the non-indigenous people were given citizenship even though they were not qualified.

11.It hurts me to think in their own country the indigenous people are not supposed to have their own gatherings without being accused of being racist.

12.And now of course I will be labelled a racist for writing this. - chedet


Azmin Ali kata mungkin vedio ni edit. Khairuddin bapuk tua kata mungkin masa ni Tun Mahathir tak sedar apa yang dia cakap. ABY setiusaha pm kata. Mungkin vedio ini adalah Ronie Liu.
Bila aku tengok vedio ni. Cara Tun Mahathir bercakap penuh dengan keihklasan. Yang panas tak senang duduk barua barua yang duduk makan komisen dan elaun yang merosakan PH.
Semoga mereka yang berniat jahat meninggal dunia termasuklah 18 orang ahli parlimen pas dan 6 orang ahli parlimen umno.
Kau orang dengar betul betul. Tun kata dua tahun je. Lepas tu dia serahkan kepada Anwar Ibrahim. - f/bk
cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2019/10/tuan-ibrahimcermin-diri-dolu-sebelum.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adik Tikam Kakak Sampai Mati Kerana Tak Nak Bagi Pinjam Phone Sebelum Terjun Bunuh Diri

Adik Tikam Kakak Sampai Mati Kerana Tak Nak Bagi Pinjam Phone Sebelum Terjun Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 524 hits
28 Oktober lalu seorang remaja lelaki berusia 16 tahun menikam kakaknya sehingga mati sebelum membunuh dirinya dengan terjun dari bangunan nbsp Lapor Oriental Daily remaja di China itu terdahulu mahu meminjam telefon pintar kakaknya yang be...
Bersalin Caesar Anak Lepas Tu Nak Cuba Normal Boleh Buat Tapi Kena Tahu Kemampuan Diri

Bersalin Caesar Anak Lepas Tu Nak Cuba Normal Boleh Buat Tapi Kena Tahu Kemampuan Diri

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 455 hits
Wanita yang pernah melahirkan anak melalui pembedahan biasanya mengharapkan untuk bersalin normal untuk kelahiran yang seterusnya Mungkin juga kerana terlalu banyak mendengar cerita tentang kesukaran jika selalu melahirkan secara Caesarean ...
Peruntukan Besar Kepada Mengurus Berbanding Pembangunan Tuan Ibrahim

Peruntukan Besar Kepada Mengurus Berbanding Pembangunan Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 171 hits
Belanjawan 2020 masih pinggirkan Kelantan KL Belanjawan 2020 masih meminggirkan wilayah Pantai Timur seperti Kelantan kerana tiada peruntukan projek khusus untuk negeri tersebut Ahli Parlimen Kubang Kerian Ustaz Dato Tuan Ibrahim Tuan Man b...
Doktor Nak Ambil Uri Tertarik Keluar Rahim Sempat Senyum Pada Bayi Sebelum Meninggal

Doktor Nak Ambil Uri Tertarik Keluar Rahim Sempat Senyum Pada Bayi Sebelum Meninggal

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 250 hits
Seorang wanita meninggal dunia apabila rahimnya tertarik keluar oleh seorang doktor selepas melahirkan bayi perempuan dalam satu kejadian di Nizhneserginskaya Rusia Doktor yang tidak dinamakan itu kini berdepan hukuman penjara tiga tahun ji...
Lindungilah Diri Anda Dan Keluarga Sebelum Terlambat

Lindungilah Diri Anda Dan Keluarga Sebelum Terlambat

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 190 hits
Ohmedia tengok makin lama makin ramai orang terkena penyakit kritikal seperti kanser sakit jantung strok dan lain lain Namun ramai yang tak ambil langkah awal bukan saja dari segi penjagaan kesihatan tetapi juga dari segi persediaan kewanga...
Ini Punca Amp Sebab Mengapa Ada Orang Terfikir Nak Bunuh Diri

Ini Punca Amp Sebab Mengapa Ada Orang Terfikir Nak Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 425 hits
Kini terlalu banyak kes bunuh diri di catatkan di seluruh negara dan masalah ini telah seolah olah seperti tiada jalan penyelesaiannya yang tersendiri Individu yang terfikir untuk membunuh diri ini mempunyai ciri ciri menghadapi masalah men...
Tidak Hanya Menyalahkan Kerajaan Lama Sebaliknya Perlu Tuan Ibrahim

Tidak Hanya Menyalahkan Kerajaan Lama Sebaliknya Perlu Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 243 hits
LIM Guan Eng pada sidang media sempena persidangan Dewan Rakyat Penggal Kedua Parlimen ke 14 di Bangunan Parlimen Foto NSTP Nurul Shafina JemenonDewan bermula panas Guan Eng diasak pembangkangKUALA LUMPUR Sesi Dewan Rakyat pagi tadi bermula...
Pas Was Offered But Rejected Perlis Exco Post Tuan Ibrahim

Pas Was Offered But Rejected Perlis Exco Post Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 220 hits
PAS deputy president Tuan Ibrahim Tuan Man today revealed that the Islamic party was offered an executive council post by the BN run Perlis government However Tuan Ibrahim also revealed that PAS decided to decline the offer Some states such...
Guan Eng Kurang Ajar Takut Tuan Ibrahim

Guan Eng Kurang Ajar Takut Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 245 hits
Muafakat Guan Eng takut bukan rakyatKL PAS menempelak Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang menggambarkan Umno dan PAS memberi ancaman kepada kaum bukan Melayu jika kedua dua parti itu memerintah negara Timbalan Presiden PAS Ustaz Dato Tua...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang