Lindungilah Diri Anda Dan Keluarga Sebelum Terlambat



Ohmedia tengok makin lama makin ramai orang terkena penyakit kritikal seperti kanser, sakit jantung, strok dan lain-lain. Namun ramai yang tak ambil langkah awal, bukan saja dari segi penjagaan kesihatan tetapi juga dari segi persediaan kewangan.

Penyakit yang berbahaya seperti ni boleh menyerang kita pada bila-bila masa je, tak kiralah di usia muda ataupun tua. Mungkin anda dah ada perlindungan perubatan atau kad perubatan untuk diri sendiri dan keluarga. Bagus, ia penting untuk menampung kos rawatan di hospital dan perubatan. Tetapi adakah perlindungan perubatan sahaja dah mencukupi? Lebih-lebih lagi jika kita ditimpa penyakit kritikal?

Jom kita tengok dulu video ni. Tengok macam mana penyakit kritikal seperti strok yang tak mengenal usia boleh beri kesan bukan sahaja pada diri kita tetapi orang yang kita sayang.


Ini perlindungan terbaik untuk dimiliki

Sudah tentu kita mahukan rawatan dan penjagaan yang terbaik bila ditimpa penyakit kritikal tu, betul tak? Untuk perlindungan penyakit kritikal, Ohmedia sarankan untuk ambil pelan PRUMy Critical Care dari Prudential sebab pelan ini boleh membantu untuk mengurangkan bebanan kewangan apabila ditimpa penyakit kritikal dengan pembayaran sekaligus kepada kita. Jadi, kita boleh lebih fokus pada usaha untuk kembali pulih secepat mungkin.

Satu lagi Ohmedia nak kongsi tentang perbezaan antara pelan perlindungan perubatan/kad perubatan dengan pelan perlindungan penyakit kritikal. Kedua-duanya adalah pelan insurans yang berbeza tau. Pelan insurans/kad perubatan penting dan perlu, sebab ia merangkumi perbelanjaan perubatan dan rawatan di hospital. Sebarang tuntutan yang dibuat akan dibayar kepada hospital.

Manakala perlindungan penyakit kritikal pula membayar jumlah sekaligus kepada pelanggan yang boleh digunakan untuk membayar perbelanjaan selain daripada kos perubatan dan rawatan di hospital. Contohnya, rawatan alternatif sama ada di dalam atau luar negara, supplements, pengambilan bantuan untuk menjaga pesakit sewaktu proses pemulihan, keperluan lain kerana gaya hidup yang berubah, menggantikan pendapatan yang mungkin terjejas sebab proses pemulihan yang mengambil masa yang lama dan sebagainya.

Tuntutan berganda sehingga 400%?

Apabila seseorang didiagnosis dengan penyakit yang mengancam nyawa, biasanya keperluan kewangan lebih besar daripada kos rawatan biasa. Dengan adanya PRUMy Critical Care ni, kita boleh dapatkan perlindungan penyakit kritikal yang komprehensif dengan tuntutan berganda sehingga 400% jumlah diinsuranskan rider dan juga perlindungan tambahan manfaat istimewa untuk keadaan yang berkaitan diabetik dan sendi.

Diagnosis semula untuk 3 penyakit kritikal utama

Kanser, serangan jantung dan strok / angin ahmar adalah antara penyakit kritikal yang paling lazim di Malaysia. Walaupun peluang untuk pulih lebih tinggi sekarang dengan kemajuan perubatan, tapi seseorang tu mungkin didiagnosis dengan kanser, serangan jantung atau strok/angin ahmar untuk kali kedua. Sebab tu lah pelan PRUMy Critical Care juga memberi perlindungan diagnosis semula untuk 3 penyakit kritikal utama tersebut.

Bukan tu je tau. Selalunya pelan penyakit kritikal hanya melindungi di peringkat akhir saja, tapi PRUMy Critical Care memberi perlindungan dari peringkat awal sampai akhir untuk pastikan kita tetap dilindungi.

Pembayaran sekaligus sebagai pengganti pendapatan

Bila ditimpa penyakit kritikal, mungkin pendapatan kita terjejas sebab kita tak boleh teruskan pekerjaan atau perniagaan. Bukan itu saja, perbelanjaan hidup kita dan keluarga masih berterusan. Gaya hidup akibat penyakit kritikal pun mungkin berubah dan memerlukan perbelanjaan.

Jadi, perlindungan penyakit kritikal melalui pembayaran sekaligus kepada kita boleh digunakan sebagai pengganti pendapatan kita. Ia juga membolehkan kita memberi tumpuan untuk mendapatkan penjagaan sewajarnya dan yang terbaik untuk pulih (selain daripada kos hospital, rawatan dan perubatan yang dilindungi di bawah insurans kesihatan/perubatan) sambil menampung kos harian yang lain.

Untuk info lebih lanjut, boleh tengok di website rasmi PRUMy Critical Care dari Prudential ni https://www.prudential.com.my/en/our-company/general-info/prumy-critical-care/




Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/10/lindungilah-diri-anda-dan-keluarga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebelum Salat Buat Pengumuman Membunuh Setelah Itu Pelaku Serahkan Diri

Sebelum Salat Buat Pengumuman Membunuh Setelah Itu Pelaku Serahkan Diri

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 155 hits
Usai membunuh penjaga malam di SPBU Jambearum Jember Tumin pelaku Iwan membuat pengumuman lewat pengeras suara masjid Dia melakukan itu sebelum menjalankan Salat Subuh berjemaah Sontak para jemaah pun kaget
Bukitmertajam Lelaki Simbah Petrol Sebelum Bakar Diri Depan Rumah

Bukitmertajam Lelaki Simbah Petrol Sebelum Bakar Diri Depan Rumah

papar berkaitan - pada 7/10/2019 - jumlah : 335 hits
Seorang lelaki meninggal dunia selepas bertindak membakar diri dalam kejadian di rumahnya di Taman Impian Ria Bukit Mertajam awal pagi Ahad Dalam kejadian kira kira jam 1 pagi itu mangsa berusia 44 tahun ditemui sudah tidak bernyawa di temp...
Langkah Langkah Sebelum Memiliki Kediaman Impian

Langkah Langkah Sebelum Memiliki Kediaman Impian

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 297 hits
Setiap orang mesti ada impian untuk memiliki kediaman yang diidamkan Tapi sebelum kita nak beli rumah kita kena tahu langkah langkah sebelum nak beli rumah nie Yealah orang kata perlu ada perancangan terlebih dulu sebelum sesuatu perkara it...
Video Selamat Jalan Perwiraku Tangisan Keluarga Iringi Pemergian Anggota Atm Ke Lubnan

Video Selamat Jalan Perwiraku Tangisan Keluarga Iringi Pemergian Anggota Atm Ke Lubnan

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 606 hits
Selamat Jalan Perwiraku Tugas berat yang dipikul dibahu Para Prajurti negara bukanlah sesuatu yang mudah Sudah menjadi lumrah mereka demi berjuang untuk negara dan banyak perkara yang mereka perlu korbankan Ianya termasuklah masa yang perlu...
Tangisan Keluarga Iringi Pemergian Anggota Atm Ke Lubnan Cetus Hiba

Tangisan Keluarga Iringi Pemergian Anggota Atm Ke Lubnan Cetus Hiba

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 242 hits
Lumrah bertugas sebagai prajurit negara banyak perkara yang harus dikorbankan termasuklah masa bersama keluarga demi berbakti untuk negara Semalam Kumpulan Pertama MALBATT 850 7 nbsp telah diterbangkan ke Lubnan untuk menyertai misi UNIFIL ...
Ditolong Warga Wamena Keluarga Ramadani Selamat Dari Kerusuhan

Ditolong Warga Wamena Keluarga Ramadani Selamat Dari Kerusuhan

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 187 hits
Meski sudah ada jaminan dari pemerintah dan aparat keamanan namun pengungsi memilih meninggalkan Wamena untuk sementara waktu Hal tersebut dibenarkan Ramadani dan keluarganya Dia memutuskan kembali ke kampung halamannya di Probolinggo Jawa ...
Cegah Osteoporosis Sebelum Terlewat

Cegah Osteoporosis Sebelum Terlewat

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 270 hits
Wanita berisiko untuk mendapat osteoporosis 8 kali ganda lebih tinggi daripada lelaki Menjelang usia 60 tahun 1 daripada 4 orang wanita akan mengalami sekurang kurangnya satu keretakan pada tulang belakang Dalam hidup mereka selepas menopos...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu

Kenapa Media Takut Sebut Gomo Kini Rapat Dengan Mahathir