Trending Squid Game Siri Korea Survival Thriller


Squid Game!!! Tengah viral cerita ni orang share di sosial media. Kat Tik Tok, Facebook. Semua duk tunjuk sedutan cerita Squid Game ni. Tak kisah behind the scene atau scene ditayangkan seperti yang kita tengok. 
Sejujurnya k.fiezz ni bukan peminat cerita Korea yea. Orang lain semua giler tengok cerita Korea. Tapi bukan k.fiezz. Sebab k.fiezz tak suka dengar cara orang Korea bercakap. Dorang bercakap, ada bernada. Annoying k.fiezz dengar. Itu yang k.fiezz kurang. Bukan kurang. Tak suka cerita Korea. 
Sebelum cerita Squid Game ni release kat Netflix, k.fiezz memang dah nampak trailer dia kat situ. Tengok trailer memang k.fiezz berkenan cerita dia.  Ingatkan cerita omputih. Sekali tengok cerita Korea. Alaaaa failedddd. K.fiezz abaikan je lah. Lagi pula tengok cerita Squid Game ni berepisod. K.fiezz memang tak suka cerita yang berepisod. Sebab bila dah start layan & kita suka jalan cerita dia, buat kita tak menyabar nak tengok episod seterusnya. Kalau yang macam Squid Game ni, dalam Netflix memang dah terus ada semua episod, okey lah. Ni kalau yang kena tunggu episod tu satu per satu masuk kat situ. Eh, menyampah.. Itu yang k.fiezz tak suka cerita berepisod.Tak kisah lah cerita melayu ke, korea ke. Nama berepisod, nope not interested. 
Squid Game Release Di NetflixBila squid game dah release di Netflix, k.fiezz tengok ramai kawan-kawan kat facebook duk share pasal cerita ni. 
K.fiezz ni yang macam nak tengok ke tak?nak tengok ke tak? Okey tengok lah. Sebab tengok review yang kawan-kawan k.fiezz share di sosial media, ada yang cakap best. Okey fine. Kita cuba layan..
Squid Game Sinopsis


Cerita ni berkisahkan peserta-peserta seramai 456 yang bermain dalam game tradisi Korea untuk berebut hadiah yang lumayan berjumlahW45.6bilion . Game tradisional yang pada mulanya disangkakan untuk suka-suka tetapi sebenarnya melibatkan diaorang kehilangan nyawa jika kalah.
Semua peserta yang bermain ni masing-masing ada masalah kewangan yang menyebabkan diaorang teruskan bermain dalam Squid Game ni. 
Episod 1 - Squid GameIntro - dia berkisar watak utama dalam squid game. Pasal latar belakang dia, cara kehidupan dia & macamana dia boleh terjebak masuk dalam squid game ni dan dia adalah peserta terakhir yang terpilih untuk joint Squid Game ni. Semua peserta dalam Squid Game ni diberikan nombor masing-masing. Untuk peserta yang terakhir terpilih ni, nombor dia 456. 
Game pertama dah start dalam episod pertama ni. Bila patung dalam game pertama ni duk sebut red line, green line tu duk teringat-ingat je. haha. Kat Tik Tok pun ramai duk buat latar belakang bunyi yang ni. haha. Memasing kemain pose bila sampai perkataan red line. haha
Selepas game pertama ni, baru peserta-peserta ni tahu apa kesan kepada diaorang bila kalah dalam setiap game. Masa ni diaorang buat vote untuk berhentikan main game sebab melibatkan nyawa. Masa vote ni ada yang setuju untuk teruskan main & ada yang tak setuju teruskan main. Hadiah untuk pemenang, memang lumayan giler okey. Itu yang ada nak teruskan main. Tapi bila kelebihan satu vote pada kumpulan yang tak nak teruskan main, game ni di berhentikan. 
Peserta-peserta di lepaskan. 
Episod 2 - Squid GameMasa episod kedua ni, memang banyak bersembang yea. Sebab tunjuk apa yang jadi pada kehidupan beberapa orang peserta ni selepas diaorang keluar dari squid game. Kat sini kita faham kenapa peserta-peserta ni teruskan bermain dalam Squid Game. 
Masa episod kedua ni, separuh cerita. K.fiezz stop. Haih, tak lalu sis nengoknya sebab banyak benor bersembang. Macam k.fiezz cakap tadi, k.fiezz tak suka dengar orang Korea bercakap sebab ada bernada. haha. 
K.fiezz update status kat facebook pasal ni. K.fiezz cakap tak berapa nak masuk / kena dengan citarasa. 
Ada sorang kawan di facebook k.fiezz beritahu, episod 3 ke atas baru best jalan cerita dia. 
Episod 1 & 2 ni walaupun bosan, tapi tak boleh nak skip sebab kat situ baru nak dapat jalan cerita dia. Dan macamana tetiba datang seorang Polis yang masuk secara senyap-senyap kat tempat Squid Game ni untuk menyiasat. 
Sambung Tengok Squid GameSelepas beberapa hari & asyik tengok orang share pasal Squid Game ni kat Tik Tok, k.fiezz sambung semula bermula dari separuh episod 2 yang k.fiezz stop haritu. 
Masuk episod 3, yeaaa. Baru menarik jalan cerita dia. Sebab diaorang masuk semula main dalam Squid Game ni. Dan permainan bermula. 
Dalam episod ke tiga dan seterusnya baru kita dapat tengok macam-macam yang berlaku. Ada persaingan, pengkhianatan, persahabatan, kepercayaan, bergaduh sesama sendiri dan macam-macam lagi.
Habis Marathon Squid Game
Baru ni k.fiezz berjaya marathon dari episod 2 sampai habis (episod 9). Fuhh memang menarik sangat jalan cerita dia sebab excited nak tahu apa game yang diaorang akan main, tak perasan k.fiezz tengok bersambung-sambung sampai habis. haha
Setiap game yang diaorang main tu ada perlukan teknik, ada yang terpaksa kenakan kawan sebab untuk kekal menang dan macam-macam lagi. 
Salah satu game yang diaorang main kat episod berapa semalam, fuhhh debor sis. K.fiezz tolong jeritkan sekali. haha. Cuak weii. 
Oo yea saja nak inform dengan korang, cerita ni ada scene 18sx & adegan yang  ngeri/ganas untuk ditonton bersama anak-anak. Jadi hati-hati yea.
Best Squid Game?
Overall cerita Squid Game ni, untuk k.fiezz memang best. Drama ni dalam kategori survival thriller. Siapa yang suka cerita genre macam ni, wajib tengok. Game yang diaorang main dalam ni ada antaranya buat kita debor, ada yang buat kita sedih. Serius cerita ni banyak sangat pengajaran. Antaranya :-

Jangan terlalu percaya pada orang lainKita buat baik pada semua, tak kira siapa pun. Jangan memilihElakkan berjudi & menyebabkan keberhutanganPandai tak semestinya baik. Jahat tak semestinya sentiasa jahat. Siapa yang menang?Siapa mastermind nya?Tengok lah sendiri. Tak nak spoiler. haha. K.fiezz masa stop kat episod ke-2, ada member yang komen kat status facebook k.fiezz dah spoiler. haha. Tapi k.fiezz sambung je cerita ni sebab nak tengok apa game-game yang diaorang main. 
Ramai meneka cerita ni akan ada musim ke-2. K.fiezz setuju sebab tengok ending dia macam hint gitu. Apa ending dia? Tengok lah sendiri. haha



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2021/09/Trending-Squid-Game-Siri-Korea-Survival-Thriller.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Sebab Kenapa Squid Game Akan Menjadi Siri Netflix Kegemaran Anda

5 Sebab Kenapa Squid Game Akan Menjadi Siri Netflix Kegemaran Anda

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 494 hits
Squid Game akan segera hadir ke Netflix dan sudah tentu kita tidak sabar untuk menontonnya Kisah dalam siri akan datang mengikuti beratus ratus individu yang mengalami masalah kewangan dan menyertai permainan kanak kanak misteri Para pemain...
Suka Banget Serial Squid Game 10 Film Dan Series Bertema Survival Ini Nggak Kalah Menegangkan

Suka Banget Serial Squid Game 10 Film Dan Series Bertema Survival Ini Nggak Kalah Menegangkan

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 446 hits
Film dan serial semacam Squid Game ternyata banyak banget dan nggak kalah bikin tegang juga lo
No 1 Di 76 Negara Squid Game Mungkin Jadi Siri Bukan Bahasa Inggeris Paling Popular Di Netflix

No 1 Di 76 Negara Squid Game Mungkin Jadi Siri Bukan Bahasa Inggeris Paling Popular Di Netflix

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 509 hits
Squid Game nampaknya terus mengganas di persada antarabangsa apabila mengekalkan jumlah trending yang banyak di pelbagai negara Kekal No 1 di ranking program TV popular di Netflix Global selama 5 hari ianya juga menunjukkan prestasi yang he...
Ada Iras Jun Somin Sulli Ramai Puji Lakonan Lee Yoomi Dalam Squid Game Meski Babak Pendek

Ada Iras Jun Somin Sulli Ramai Puji Lakonan Lee Yoomi Dalam Squid Game Meski Babak Pendek

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 437 hits
Selepas berlakon dalam Squid Game ternyata ramai pelakon yang mula disebut ramai dan menjadi popular dalam sekelip mata Antara daripada mereka ialah Lee Yoo mi yang membawa watak Ji young Meskipun hanya muncul sebentar namun wataknya yang e...
Kontroversi Lagi Pemilik Nombor Telefon Dalam Squid Game Stres Dihubungi Siang Malam

Kontroversi Lagi Pemilik Nombor Telefon Dalam Squid Game Stres Dihubungi Siang Malam

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 701 hits
Apabila terlalu popular pasti ada juga kritikan yang mengikutinya Sama juga dengan Squid Game yang menempa populariti di seluruh dunia kini Walaupun para pelakon dan kesemua staf pastinya sedang menyambut kemenangan ini namun ada seorang ya...
Popular Sekelip Mata Dek Squid Game Ini Kisah Jung Hoyeon Dari Model Antarabangsa Ke Pelakon

Popular Sekelip Mata Dek Squid Game Ini Kisah Jung Hoyeon Dari Model Antarabangsa Ke Pelakon

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 565 hits
Siapa sangka drama pertama Jung Ho yeon berjaya membawanya tuah seperti ini Pilihan untuk berlakon Squid Game ternyata merupakan keputusan yang terbaik dibuat olehnya Model remaja Baru berusia 16 tahun Jung Ho yeon mula mengorak langkahnya ...
Dua Lelaki Main Permainan Squid Game Di Mrt Aku Nak Join

Dua Lelaki Main Permainan Squid Game Di Mrt Aku Nak Join

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 312 hits
Boleh tumbuh janggut tunggu menang Netizen Siri popular dari Netflix iaitu Squid Game masih lagi menjadi perbualan hangat di media sosial walaupun selepas seminggu ianya ditayangkan Masing masing nampaknya masih lagi tidak dapat move on dar...
Buasir Otak Tv Roblox Squid Game Susah Gila Live

Buasir Otak Tv Roblox Squid Game Susah Gila Live

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 685 hits
Ada juga game Roblox yang diadaptasi dari drama Korea Squid Game atau Permainan Sotong Kalau lampu hijau boleh jalan bila lampu merah tak boleh bergerak Jom tonton animasi ini
11 Gambaran Pelakon Utama Squid Game Sekiranya Hadir Dalam Versi Malaysia

11 Gambaran Pelakon Utama Squid Game Sekiranya Hadir Dalam Versi Malaysia

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 1136 hits
Fenomena Squid terus berlangsung selang beberapa minggu selepas mula ditayangkan di Netflix dan berjaya mengalahkan Sweet Home sebagai rancangan bersiri Korea paling ditonton di Netflix Setiap scene dan elemen dalam Squid Game mencetuskan p...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote