Travelog The Sterling Boutique Hotel Melaka

Bismillah

January is always a good month, a good start. I just celebrated my new age few weeks ago. Tapi on the day itself, kami tak sempat ke mana-mana sebab aku sibuk dengan hal kerja. Jadi seminggu selepas birthday aku tu, barulah kami berpeluang bercuti

Again, kami ke Melaka. Kalau nak tahu- Setiap kali birthday aku atau suami, kami akan ke Melaka. Apa yang berbeza adalah hotel penginapan saja. Rasanya hampir semua hotel di Melaka ni aku dah terjah dan setakat ni semuanya okay.
Kali ni kami ke The Sterling Boutique Hotel, Melaka. Kami sampai agak awal dalam pukul 12 tengahari. Sampai-sampai je terus ternganga kejap. Eh kat luar pun dah lawa, kat dalam macam mana rupa kau ni
Kami agak bernasib baik sebab dapat check-in pukul 12 tu jugak. Konsep aku; kalau hotel best, hotel mahal; cubalah check-in seawal yang boleh supaya boleh maksimumkan masa dalam fasiliti tu. Ye lah, kau bayar 2-3 ratus, lepas tu check-in pukul 5 petang. Rugi tau

Bilik yang aku ambil ni agak premium sebab betul-betul untuk birthday celebration aku. Hahahhaahha! Paling best, bilik ni ada jacuzzi. Muatlah untuk 3 beranak nak main air. Aku agak skeptikal nak bawa Nuha main swimming pool buat masa ni atas faktor kebersihan dan kesihatan. Jadi dengan kuasa veto seorang mak, kau semua berendam je lah dalam jacuzzi tu tak payah berkongsi dengan siapa-siapa. Itu pun aku kerah apak Nuha untuk sental dulu jacuzzi tu.
*Siapa nak book hotel macam aku ni, boleh klik sini

Bilik pun agak luas (memang luas). Masuk-masuk je, Nuha dah mengekek macam tahu-tahu je yang check-in hotel tu adalah suatu yang menyeronokkan. Bukan main dia berguling atas tilam. Takut jatuh, aku letak dia atas carpeted floor. So dia bebas nak menjalar dan tak sejuk
Executive Double Suite with Spa BathSebab dapat check-in awal, dapatlah kami tidur sekejap. Bangun-bangun je, suami aku terus isi air dalam jacuzzi dan bawa Nuha terjun. Wah wah wah kau orang berdua. Habis aku ni nak tengok je ke? Memang tak lahhhh!
Bilik ni ada pintu keluar di mana terletaknya jacuzzi dan kerusi untuk lepak-lepak sambil minum petang. Petang lepas main air tu, kami keluar ke Bandar Melaka. Lokasi hotel ni sangat strategik. Very walking distance to the main attraction of Melaka. Jadi tak gaduh nak bawa kereta. Jalan kaki je dah boleh sampai Jonker Street. Along the Melaka River tu, memang banyaklah kedai-kedai makan dan pemandangan yang cantik-cantik. Kalau berjalan juga, korang boleh masuk ke lorong-lorong kecil untuk cari pemandangan yang cantik dan rare untuk bergambar. Pemandangan di tepi Sungai MelakaKami berjalan jugalah dalam Jonker Street tu sementara hari masih siang. Jonker Street akan ada pasar malam setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad. Memang seronok berjalan dalam tu.
Peranakan Place Jonker Street. Halal. Kedai yang sama ada di Nu Sentral Kuala Lumpur dan aku selalu bawa budak training makan kat sana. Just in case korang stuck tak tahu nak makan kat mana kat Jonker Street tu, boleh la dating ke kedai ni. Cari Mee hoon siam dia. Sedap! Datang Melaka ni, ambil gambar jelah sampai memory card kau penuh. 10 kali dating pun tak boring. Itulah yang terjadi kepada aku. Mana pernah merungut datang Melaka ni. Senyum memanjang sebab seronok!
The Baba and his baby wearing. Aku agak bernasib baik sebab suami aku 'suka' baby wearing. Aku boleh lenggang kangkung bawa handbag je. Bukan apa, dia kata biar dia pula ada bonding time dengan Nuha. Iyelah. Bonding time aku dengan Nuha time tengah malam, dia tidur mengeruh. Kehkehkehkeh!Banyak juga gambar cantik-cantik yang kami ambil. Tapi macam biasa, aku bukan sejenis yang tayang muka aku. Jadi ini antara gambar yang terbaik yang aku ada untuk korang. Gambar aku ada dalam IG dengan 6 juta pengikut tu. Pergi check kat sana.  Pemandangan yang tak pernah bosanPertunjukan air kelapa je pun. Tapi bersilat segala. Suka betul Nuha tengok. Suami aku siap buat video call dengan bibik punyalah nak tunjuk.Sebelum makan malam, kami singgah makan cendol dekat Jonker Street tu. Banyak sangat penjual cendol di sana. Pilihlah mana yang berkenan di hati.
Malam tu kami makan biasa-biasa je. Bihun sup dengan nasi lemak. Tapi suami aku beli air tembikai yang blend dan minum dalam buah tembikai tu sendiri. Kemain gedabak.

1/ The Sterling Boutique Hotel Melaka, aku booked melalui booking.com. Harga bergantung kepada Tarikh yang korang pilih. Kalau peak season, mestilah mahal sikit
2/ Alamat: No 43, Jalan Temenggong, 75100 Melaka. 3/ Parking banyak, jadi jangan bimbang
4/ Sarapan pagi disediakan di sky roof. Kalau tak termasuk dalam bayaran hotel pun, boleh bayar terus waktu nak makan tu
5/ Staf sangat baik dan ramah. Thanks to Zara, Mira yang bantu urusan bayaran dan check-in and the guy in the sky roof restaurant yang tolong panaskan makanan Nuha supaya Nuha dapat bersarapan bersama dengan kami

Hey, korang memang awesome

Salam sayang, Ummi Nuha

The Kampar Boutique Hotel Hotel Dengan Rekaan Yang Instagrammable

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 326 hits
The Kampar Boutique Hotel Hotel Dengan Rekaan Yang Instagrammable l Assalamualaikum Dulu kalau sebut Kampar I was like apa ada dekat Kampar tu Lain lah kalau sebut Ipoh ke Taiping ke tak pun Kuala Kangsar Popular lah jugak kan Tapi tu dulu ...
Nikmati Penginapan Selesa Di Hotel Muzaffar Melaka

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 786 hits
Cuti sekolah pada Mac 2019 dah semakin hampir Rasanya ramai yang dah survey tempat tempat menarik dan hotel hotel untuk penginapan seisi keluarga Sekiranya ada yang berhajat dan merancang untuk bercuti ke Melaka apa kata cuba untuk menginap...
Tempat Menarik Di Melaka The Shore Oceanarium Malacca River

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 563 hits
Assalamualaikum Hi Semua Tak lama lagi dah kita nak cuti bersempena sambutan raya cina Ha korang dah ada plan ke Kalau takda sis cadangkan korang boleh lah cuba bawak family anak anak or adik adik datang berjalan ke The Shore Oceanarium Mel...
Lets Check Out Mahkota Hotel Melaka On Traveloka

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 311 hits
Rindu Melaka Tengah kemas folder dalam laptop ada terjumpa pulak gambar masa day trip ke Melaka dulu Tapi sayang sebab datang sana tak sempat nak buat apa pun Hanya empat lawat beberapa tempat bersejarah yang terkenal Trip yang kurang seron...
Cendol Kampung Hulu The Straits Werks And Cafe Melaka A Must

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 1322 hits
assalamualaikum excited nak share semlm tghari dating dgn my mr asben alhamdulillah kebetulan anak anak balik skola lewat ptg the only tghari yg kami boleh makan berdua diketahui bhw bandar Melaka terkenal dgn lampu isyarat yg byk dan berno...
Pengalaman Menginap Di The Pearl Hotel Kl

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 411 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca yang saya kasih sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah dalam entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai pengalaman saya m...
Tempat Menarik Melaka Vrar Interactive Park The Shore

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 413 hits
Assalamualaikum Hi Semua Tempat Menarik Melaka VRAR Interactive Park The Shore merupakan salah satu tarikan terbaru di Melaka Baru baru ni sis sudah pergi ke seperti yang sis pernah kongsikan di Alang alang dah pergi sis singgah sekali deka...
Mahathir Must Help The Indian Community Begin A New Era

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 222 hits
Prime Minister Dr Mahathir Mohamad heads the special taskforce to solve issues pertaining to marginalised communities especially the Indians But the Malaysian Indian Blueprint launched by the previous government has been hibernating for so ...
Tommy Thomas And Siti Kasim Boogying Away At The 2019 Gala Dinner

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 293 hits
Happy days are here again Tommy Thomas and Siti Kasim boogying away at the 2019 Gala Dinner
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia