Lets Check Out Mahkota Hotel Melaka On Traveloka




Rindu Melaka. Tengah kemas folder dalam laptop ada terjumpa pulak gambar masa day trip ke Melaka dulu. Tapi sayang sebab datang sana tak sempat nak buat apa pun. Hanya empat lawat beberapa tempat bersejarah yang terkenal. Trip yang kurang seronok sebab tak sempat nak merasa makanan best disana. Hehe. Ahems. Aku dengan makanan memang berpisah tiada okay. Kalau boleh tiap kali melancong memang aku nak try makanan yang ada di sesetengah tempat. Memandangkan aku orang Sarawak, mestilah makanan di Semenanjung lain dari yang lain kan. Macam tu juga sebaliknya.

Ada orang Melaka ke antara pembaca blog ni? Kalau ada silalah roger tempat makan best di Melaka. Kot kot nak jejak kaki ke sana lagi kan. Kalau dah kaki gatal nak melancong, cepat atau lambat memang sampai jugalah. Ada banyak lagi tempat yang aku tak sempat lawat.

Maka dengan sengaja aku pun gatal tangan cek tiket penerbangan dan sekaligus survey tempat best untuk stay kalau melancong disana. Macam biasa aku memang akan guna website Traveloka sebab memudahkan aku buat homework travel ni. Haa jangan ingat sekolah je ada kerja rumah okay. Nak travel pun mesti buat research. Kena survey hotel apa best, tempat apa yang dekat dengan hotel, jauh ke tak semua kena ambil tahu. Kalau dah tahu serba sikit taklah kalut bila travel kan. So bolehlah korang travel like a pro. Hiks. Kalau tak memang melepaslah tempat best ke apa ke kan.

Cek punya cek, aku ada jumpa satu tempat stay best di Melaka ni. Ada banyak pilihan tapi tempat ni jugak yang tersangkut di hati. Nak tahu apa? Jom check out Mahkota Hotel Melaka on Traveloka. Nampak menarik. Bila dah baca sikit pasal hotel ni memang best jugaklah. Meh aku share apa je yang ada dengan Mahkota Hotel Melaka ni.


Lokasi Yang StrategikLokasi Mahkota Hotel Melaka terletak di tempat yang sangat strategik iaitu di tengah bandar Melaka. Tengah okay. Bukan tepi ataupun nun jauh ke dalam. Kalau dah cakap tengah bandar memang easy access la kalau nak kemana-mana kan. Hotel ni dikelilingi dengan tempat-tempat menarik yang senang dilawat seperti A Famosa dan Melaka Heritage Centre. Kalau Melaka Heritage Centre ni setahu aku memang macam-macam ada. Kalau yang suka tentang sejarah memang patut la kesini. Kalau untuk kaki shopping ada je Dataran Pahlawan Melaka Megamall which is dekat dengan hotel. Jalan kaki confirm sampai. Kat situ boleh dah jimat duit untuk transportation kan. Tak perlu nak cari teksi atau call grab bagai. Sambil jalan kaki boleh cuci mata tengok bandar Melaka. Haa dua dalam satu tu.

Bilik Yang DitawarkanMahkota Hotel Melaka ni ada menawarkan banyak jenis bilik. Bilik-bilik ni pulak boleh dipilih ikut kesesuaian anda. Bukan setakat untuk orang yang datang melancong je, kalau ada meeting ke urusan kerja ke apa, Mahkota Hotel ni pun sesuai juga untuk apa-apa urusan ada. So jom tengok bilik yang ada. Antaranya bilik yang mereka ada adalah ...

Deluxe Double Or Twin Room 

Bagi pendapat aku lah kan, aku rasa bilik ni sesuai untuk orang yang selalu travel dengan kawan-kawan. Boleh pilih nak share katil ke atau single bed terpulang pada anda. Kalau deluxe double mungkin juga boleh jadi pilihan untuk keluarga kecil. Satu katil untuk parents, satu katil untuk anak-anak.

Premier Room

Bilik ini sesuai untuk dua orang dewasa. Ia lebih sesuai dan biasa menjadi pilihan tetamu korporat. Design bilik simple dan comfy!

Apartment Room


Bilik ni pulak lebih sesuai untuk orang yang suka melancong dengan keluarga. Ianya lebih besar dari bilik lain dan ada kemudahan seperti basic kitchen. Bilik ni juga sesuai untuk orang yang bercadang nak stay lama.

Junior Suite

Bilik ni ada satu single bed dimana ia sesuai untuk dua orang dewasa ataupun keluarga kecil yang datang melancong.

Lain-lain KemudahanSelain bilik yang super comfy, Mahkota Hotel Melaka ni juga ada lain-lain kemudahan seperti kolam renang, garden landscape, outdoor and indoor children playground/playroom dan juga gym. Complete semuanya okay! Kolam renang pun ada dua which is Hibiscus dan Dolphin swimming pool. Dolphin swimming pool ni sesuai untuk kanak-kanak beriadah sebab ada slide. Toddler pool pun ada. Dengan kemudahan macam ni taklah bosan sangat duduk di bilik kalau malas nak keluar berjalan kan.




Dengan semua yang aku dah share, korang rasa cemana? Haa best tak hotel ni? Kan aku dah cakap kalau rajin buat homework travel memang akan jumpa tempat stay yang best. Tak rugi pun luang sikit masa buat research untuk hotel yang korang nak stay. Hotel ni bukan setakat sesuai untuk bersantai je, kalau ada meeting atau event dan sebagainya, hotel ni pun ada kemuadahan untuk semua tu.

Melaka ada banyak tempat-tempat menarik. Insyallah kalau aku jejak kaki ke sana memang aku cari tempat ni. Antara sebab utama hotel ni akan jadi pilihan aku adalah sebab lokasi dia yang strategik which is di tengah bandar. Kalau dah tengah bandar memang senang je la nak jalan kaki. Aku boleh save duit untuk transport dan belanja banyak untuk makan. Heee. Tunggu apa lagi? Jom terjah mahkota hotel ni!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eecashyaa.com/2018/04/lets-check-out-mahkota-hotel-melaka-on-traveloka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Travelog The Sterling Boutique Hotel Melaka

Travelog The Sterling Boutique Hotel Melaka

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 724 hits
BismillahJanuary is always a good month a good start I just celebrated my new age few weeks ago Tapi on the day itself kami tak sempat ke mana mana sebab aku sibuk dengan hal kerja Jadi seminggu selepas birthday aku tu barulah kami berpelua...
Nikmati Penginapan Selesa Di Hotel Muzaffar Melaka

Nikmati Penginapan Selesa Di Hotel Muzaffar Melaka

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 788 hits
Cuti sekolah pada Mac 2019 dah semakin hampir Rasanya ramai yang dah survey tempat tempat menarik dan hotel hotel untuk penginapan seisi keluarga Sekiranya ada yang berhajat dan merancang untuk bercuti ke Melaka apa kata cuba untuk menginap...
Jom Makan Makan Sempena Tahun Baru Cina Di Sunway Putra Hotel Kuala Lumpur

Jom Makan Makan Sempena Tahun Baru Cina Di Sunway Putra Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 639 hits
MASIH MENCARI CARI TEMPAT MAKAN YANG BEST DENGAN PELBAGAI HIDANGAN MENARIK DAN LAZAT SEMPENA TAHUN BARU CINA NANTI JOM MAKAN MAKAN DI SUNWAY PUTRA HOTEL KUALA LUMPUR Minggu lepas Sis sempat singgah ke Coffee House di Sunway Putra Hotel Kual...
7 Tips Booking Hotel Bagus Buat Backpacker Yang Budgetnya Pas Pasan Begini Caranya

7 Tips Booking Hotel Bagus Buat Backpacker Yang Budgetnya Pas Pasan Begini Caranya

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 259 hits
Kata siapa sobat misqueen harus tidur nebeng mesjid atau emperan orang Kalau bisa hotel bagus kenapa tidak
Terasa Menjadi Model Hotel Tabung Haji

Terasa Menjadi Model Hotel Tabung Haji

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 338 hits
Terasa Menjadi Model Hotel Tabung Haji Asalamualaikum Salam Sejahtera Semua Bersiaran lagi di blog Etuza belum melelapkan mata lalu updatedkan entri di blog Agak banyak masa terbuang elok upatekan blog selain manfaatkan gambar yang ada Etuz...
Saat Bangkai Pesawat Jumbo Jet Disulap Jadi Hotel Nan Nyaman

Saat Bangkai Pesawat Jumbo Jet Disulap Jadi Hotel Nan Nyaman

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 187 hits
Saat bangkai pesawat Jumbo Jet disulap jadi hotel nan nyaman Meliputi tempat tidur ganda dua ranjang single meja dan kursi serta area dapur dan kamar mandi Bisa disewa dengan tarif 80 poundsterling per malam atau sekitar RP 1 472 000
Tempat Menarik Melaka Vrar Interactive Park The Shore

Tempat Menarik Melaka Vrar Interactive Park The Shore

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 416 hits
Assalamualaikum Hi Semua Tempat Menarik Melaka VRAR Interactive Park The Shore merupakan salah satu tarikan terbaru di Melaka Baru baru ni sis sudah pergi ke seperti yang sis pernah kongsikan di Alang alang dah pergi sis singgah sekali deka...
Liga Super Melaka Utd Kedah Jdt Ekori Rapat Pahang

Liga Super Melaka Utd Kedah Jdt Ekori Rapat Pahang

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 354 hits
PENYANDANG juara Johor Darul Ta 8217 zim menepati ramalan mengekalkan kejuaraan Piala Sumbangsih di bumi Johor selepas menjinakkan Perak 1 0 di Larkin semalam Kemenangan tipis Harimau Selatan hasil jaringan Gonzalo Cabrera minit ke 41 itu j...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon