Toluna Kerja Online Di Rumah Paling Mudah


Kerja online di rumah semakin mendapat perhatian ramai ketika ini. Antara yang paling mudah adalah Toluna iaitu kerja online berbentuk survey.
Toluna bermula pada tahun 2000 dan pengasasnya berasal dari Perancis. Selain Toluna, ada beberapa platform lain untuk menjawab survey seperti i-Say, Rakuten Insight Survey, Surveyon dan GrabPoints.
Cara Jawab Survey Sebenarnya bukan semua survey akan dapat ganjaran. Itulah realitinya. Agensi atau syarikat ada kriteria tertentu bagi memilih responden untuk menjawab survey mereka.
Perkara pertama yang perlu dilakukan sebagai responden adalah dengan mengisi semua maklumat di Tinjauan Profil. Bahagian ini dibahagikan kepada 12 bahagian iaitu Media, Perjalanan, Automotif, Kediaman dan Keluarga.
Terdapat juga bahagian Kewangan, Sukan dan Kecantikan, Perjalanan, Internet, Permainan Video, Beli-Belah, Telefon Mudah Alih dan yang terakhir, Kesihatan dan Kesejahteraan.
Tinjauan Profil bagi mendapatkan tinjauan yang sesuai Tinjauan Profil adalah penting bagi mendapatkan survey mengikut kriteria-kriteria yang dikehendaki. Bahagian ini perlulah dikemaskini sekurang-kurangnya sekali setahun bagi mendapatkan survey yang bersesuaian.
Setiap survey yang berjaya dijawab sehingga habis dikira sebagai survey yang mempunyai mata. Mata terkumpul inilah yang dapat ditebus sama ada dalam bentuk duit bernilai RM20 yang dihantar ke akaun PayPal, atau cara lain seperti mendapat 250 mata AirAsia BIG, baucer membeli-belah AEON bernilai RM20 dan baucer membeli-belah Giant bernilai RM20.
Sekiranya survey terhenti sebelum selesai, survey dikira tidak sempurna dan tiada mata akan diberikan. Kebiasaannya atas sebab seperti responden yang dicari tidak mengikut kriteria yang diperlukan.
Sebagai contoh, responden yang diperlukan mestilah mempunyai pendapatan melebihi RM10,000 tahunan namun responden yang sedang menjawab survey tidak seperti yang dijangka.
Mata bernilai dari 15 hingga 4000 Setiap kali kemaskini Tinjauan Profil dilakukan, anda boleh mendapat mata sebanyak 50 mata. Selain itu, terdapat juga tinjauan yang diberikan oleh Toluna atau lebih dikenali sebagai Quickvotes seperti soalan yang ringkas dan akan dapat 15 mata bagi setiap soalan.
Mata yang terkumpul juga boleh digunakan untuk menyertai cabutan bertuah bernilai 500 mata. Setiap bulan, satu pemenang akan mendapat mata sebanyak 1,000,000 mata.
Mata yang perlu dikumpulkan Bagi menebus mata dalam bentuk duit, saya perlu mendapat mata sebanyak 16,320 mata. Sekurang-kurangnya setelah berjaya menjawab empat survey yang bernilai 4,000 mata bagi setiap survey. Satu survey mungkin mengambil masa selama 10-20 minit.
Bagi menebus mata dalam bentuk mata AirAsia BIG, minimum perlu mempunyai mata sebanyak 11,000 mata. Ini adalah bonus bagi mereka yang sering menggunakan AirAsia untuk melancong.
Bagi menebus mata dalam bentuk baucer membeli-belah, mata minimum adalah sebanyak 16,800 mata. Ini adalah bonus bagi yang suka berbelanja di Aeon atau Giant.
Teknik menjawab survey yang sempurna Saya pasti semua ingin menjawab survey sehingga habis dan mendapat mata. Namun, terdapat beberapa teknik yang perlu dilakukan untuk berjaya mendapatkan mata ganjaran.
Pertama, jawab survey dengan jujur. Kebanyakan survey mempunyai soalan yang berulang bagi memastikan jawapan yang sama seperti soalan sebelumnya. Perkara ini dilakukan untuk mengenalpasti responden yang hanya menjawab tanpa membaca soalan.
Kedua, sekiranya soalan berkaitan tempat tinggal, pilih negeri yang ada dalam senarai. Jangan pilih, negeri lain-lain. Soalan tersebut menunjukkan agensi memerlukan reponden yang berasal dari negeri yang disenaraikan sahaja.
Ketiga, berkaitan ahli keluarga Sekiranya terdapat soalan mengenai ahli keluarga yang terlibat dengan mana-mana pekerjaan yang diberikan, sila pilih tidak ada atau tidak terlibat langsung dengan pekerjaan yang disenaraikan.
Agensi memerlukan responden yang tidak terlibat dengan pekerjaan seperti pemasaran dan lain-lain.
Baca soalan dengan teliti dari awal sehingga akhir. Pilih waktu yang sesuai untuk menjawab survey bagi mengelakkan terganggu dengan aktiviti harian dan tidak mengantuk ketika menjawab survey.
Survey yang sudah dijawab dan berhenti di pertengahan proses dengan sengaja, mungkin tiada lagi peluang untuk menjawabnya pada masa yang lain.
Hasil dari Toluna Hasil pendapatan dari survey ini mampu menambah wang belanja harian tidak kira sebagai pelajar atau yang sudah berumah tangga. Hanya luangkan masa 10-20 minit setiap minggu dan secara konsisten mampu mendapat sebanyak RM20 setiap bulan.
Pekerjaan menjawab survey adalah kerja bebas yang boleh dilakukan dimana sahaja dan pada bila-bila masa. Namun, memerlukan kesabaran yang tinggi semasa menjawab survey dan dalam proses mengumpul mata.
Nak tahu kerja-kerja lain yang boleh dilakukan secara ONLINE di rumah?
Baca artikel “6+2 kerja online di rumah paling mudah”.
The post Toluna : Kerja Online di Rumah paling mudah appeared first on Radio Senyap.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.radiosenyap.com/2019/08/dapat-duit-dengan-toluna.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Jenis Senaman Mudah Yang Boleh Dilakukan Sendiri Di Rumah

10 Jenis Senaman Mudah Yang Boleh Dilakukan Sendiri Di Rumah

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 380 hits
10 Jenis Senaman Mudah Yang Boleh Dilakukan Sendiri Di Rumah Siapa yang masih lagi bekerja daripada rumah Tahun 2021 ni belum seharipun lagi akak jejakkan kaki ke pejabat Masih lagi bekerja daripada rumah Kadang kadang rasa tepu juga sebab ...
Cara Buat Kerabu Maggi Thai Sedap Paling Mudah

Cara Buat Kerabu Maggi Thai Sedap Paling Mudah

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 739 hits
Cara Buat Kerabu Maggi Thai Sedap Paling Mudah Kerabu maggi pernah viral suatu masa dan selalu ada di pesta makanan Thai Memang sedap untuk mereka yang suka rasa masam manis pedas Di Kelantan menu kerabu maggi dengan mudah boleh dapat di ke...
Hiburan Tips Masuk Rumah Baru Mungkin Ramai Terlepas Pandang Yang Last Paling Penting

Hiburan Tips Masuk Rumah Baru Mungkin Ramai Terlepas Pandang Yang Last Paling Penting

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 271 hits
Selain berada dalam fasa norma kehidupan baru tak kurang juga yang melangkah ke dunia baru mendirikan masjid dan bergelar suami isteri selepas lama bercinta Dah kahwin bermula lah hidup berdua berkeluarga dan berpindah hidup di rumah sendir...
Kenapa Aku Buat Semua Kerja Rumah Sebab Aku Ada Anak Lelaki Ayah Cerminan Anak

Kenapa Aku Buat Semua Kerja Rumah Sebab Aku Ada Anak Lelaki Ayah Cerminan Anak

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 434 hits
Sebenarnya dalam rumahtangga kita perlu banyak bertolak ansur dengan pasangan kita dan juga anak anak Sebagai isteri jika anda rasa tak mampu jangan paksa diri lakukan semua kerja Itu hanya akan mencederakan emosi anda sendiri Kita manusia ...
Tugas Ibu Suri Rumah 2 5 Kali Lebih Berbanding Kerja Sepenuh Masa Lain Kajian

Tugas Ibu Suri Rumah 2 5 Kali Lebih Berbanding Kerja Sepenuh Masa Lain Kajian

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 284 hits
Kajian terkini membuktikan bahawa tugas seorang suri rumah adalah 2 5 kali lebih berbanding pekerjaan sepenuh masa yang lain Tinjauan melibatkan jadual mingguan 2 000 ibu di Amerika Syarikat yang mempunyai anak berumur antara 5 hingga 12 ta...
Doa Mudah Dapat Kerja

Doa Mudah Dapat Kerja

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 2066 hits
Doa Mudah Dapat Kerja Bagi sesiapa yang sedang mencari kerja sedang menerima tawaran kerja atau temuduga saya ada kongsikan doa mudah dapat kerja untuk rujukan dan panduan bersama Semoga anda dipermudahkan urusan mendapat pekerjaan yang dii...
Kerja Keras Buahkan Hasil 11 Artis Ini Miliki Rumah Mewah Di Usia Yang Masih Muda

Kerja Keras Buahkan Hasil 11 Artis Ini Miliki Rumah Mewah Di Usia Yang Masih Muda

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 303 hits
Para artis ini sukses mewujudkan salah satu mimpi mereka murni dari hasil keringat sendiri Keren
Kagum Cara Ibu Ini Disiplinkan Anaknya Buat Kerja Rumah Sekarang Semua Boleh Harap

Kagum Cara Ibu Ini Disiplinkan Anaknya Buat Kerja Rumah Sekarang Semua Boleh Harap

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 302 hits
Melentur buluh biarlah dari rebungnya Ini pepatah yang selalu digunakan untuk mengambarkan setiapa apa yang dilakukan mesti bermula dari awal Begitu juga bab mendidik dan membesarkan anak anak Seperti kisah ibu ini Puan Nik Sarahida Saadan ...
Perkhidmatan Pakej Rekabentuk Mewah Dan Moden Ruangan Dalam Rumah Impian Bajet Rendah Dengan Design Collection Idw

Perkhidmatan Pakej Rekabentuk Mewah Dan Moden Ruangan Dalam Rumah Impian Bajet Rendah Dengan Design Collection Idw

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 376 hits
Perkhidmatan pakej rekabentuk mewah dan moden ruangan dalam rumah impian bajet rendah dengan Design Collection IDWMelangkah kaki masuk ke dalam ruangan rumah lepas tu nampak cantik kemas dan ada ciri ciri yang di impikan memang impian semua...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11