Tolong Orang Dapatkan Kerja Pun Boleh Dapat Upah Lumayan


Apabila saya menyertai program yang ditawarkan oleh pihak Adhance ini, saya mula membayangkan diri saya sebagai salah seorang pemilik agensi pekerjaan!

Melalui program ini, saya boleh iklankan macam-macam jenis iklan kerja kosong melalui laman web saya. Bukan iklan saja-saja tau.
 
Sebaliknya saya akan dapat upah, apabila ada pengguna internet yang memang kebetulan sedang mencari peluang kerja, membuat permohonan kerja apabila membaca iklan kerja kosong yang saya iklankan nanti.
 
Itu salah satu ciri yang buatkan saya rasa suka dengan laman web adhance ini.
 
Mudahnya membuat permohonan kerja secara online Tidak kira sama ada anda ingin mencari kerja tetap, atau sekadar mencari peluang kerja secara part time, semuanya boleh diperolehi hanya dengan membuat carian secara online sahaja.
 
Katakanlah, anda tak tahu, kat mana nak dapatkan peluang kerja kosong, saya syorkan anda buat carian kerja kosong melalui laman web ini. Para pencari kerja part time, boleh cuba buat permohonan kerja melalui laman web tersebut.
 
Ada banyak peluang kerja yang ditawarkan, yang mana saya percaya, hampir mustahil kalau anda masih tetap tak dapat kerja yang sesuai dengan kebolehan serta kepakaran yang anda miliki.

Memang sesuai dengan nama yang diberikan.
 
Kalau anda serius maukerja, pasti akan ada satu atau dua kerja, yang sesuai untuk anda.
 
Kerja sementara untuk belajar dan timba pengalaman Bekerja sementara di mana-mana syarikat, bukanlah sesuatu yang patut kita pandang remeh.
 
Malahan, kalau dibuat dengan betul kita sebenarnya dapat belajar banyak perkara apabila kerja sementara di mana-mana syarikat yang tawarkan kerja kosong, walaupun secara part time.
 
Misalnya kalau anda ingin buka perniagaan kedai makan atau restoran. Sebelum nak terus keluarkan modal untuk berniaga, cuba dulu bekerja sebagai kuli di restoran. Tak perlu lama, mungkin dalam masa 3 ke 6 bulan dah mencukupi.
 
Setelah anda faham kerenah pelanggan, cara menguruskan operasi perniagaan, dan hal-hal berkaitan dengan bisnes kedai makan, lepas tu barulah anda buat keputusan sama ada nak teruskan dengan menceburkan diri dalam perniagaan tersebut atau sebaliknya.
 
Saya berpendapat, kebanyakkan bisnes yang ada diluar sana, yang kurang perform, antara punca penyebabnya ialah pemilik perniagaan itu sendiri kurang pengalaman dan tak ada ilmu yang betul untuk uruskan perniagaan.
 
Kadang-kala, cuma sekadar minat berniaga, atau minat bekerja sendiri masih belum cukup untuk menjamin kejayaan anda dalam sesuatu bidang.
 
Sebaiknya dapatkan dulu ilmu. Saya faham, kadang-kadang kita ni agak susah dan malas nak cari ilmu. Maklumlah, tiada ilmu yang percuma.
 
Kalau nak ilmu, kita kena bayar untuk dapatkan ilmu tersebut. Ya, ini betul kalau ilmu tersebut kita cuba dapatkan melalui kursus atau ilmu yang kita belajar di kelas-kelas.
 
Sebaliknya, kalau anda memilih untuk dapatkan ilmu secara praktikal, anda boleh dapatkan dengan cara bekerja dengan orang.
 
Kita anggap setiap hari yang dilalui adalah untuk pergi menuntut ilmu. Tak kisahlah walaupun disuruh untuk buat kerja-kerja remeh sekalipun. Yang penting kita memang betul-betul ikhlas untuk dapatkan ilmu tersebut.
 
Bila cukup masa, kita dibayar gaji. Dalam keadaan ini, kita dibayar untuk menuntut ilmu. Bukan sebaliknya, dan bukan kita yang kena lakukan pembayaran kepada cikgu yang mengajar kita.
 
Masa terbaik untuk tukar kerja? Apabila anda mula rasa, pendapatan yang anda perolehi sekarang ini masih belum cukup untuk memenuhi komitmen diri, maka ia patut dijadikan sebagai satu tanda yang anda perlu cari kerja lain yang boleh berikan pendapatan yang lebih baik.
 
Tapi bukanlah ini bermaksud anda boleh terus berhenti kerja hari ini juga dan terus cari kerja lain. Tunggulah dulu, sampai anda berjaya dapatkan tawaran yang lebih baik, dan bila dah confirm dapat kerja tersebut, barulah berhenti kerja.
 
Jangan takutlah nak berhenti kerja dan cari kerja lain yang lebih baik. Betul, memanglah persekitaran di tempat baru nanti, berbeza dengan persekitaran kerja sekarang, yang anda memang dah terbiasa. Tetapi, kalau boleh dapat pendapatan yang lebih baik, apa salahnya kalau kita buat keputusan untuk berubah? Betul tak?
 
 
The post Tolong orang dapatkan kerja pun boleh dapat upah lumayan appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/tolong-orang-dapatkan-kerja-pun-boleh-dapat-upah-lumayan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buat Kerja Rumah Pun Boleh Kurus

Buat Kerja Rumah Pun Boleh Kurus

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 611 hits
Siapa kata suri rumah tak boleh bersenam MF ingat dok kat rumah lagi senang nak kurus sebab kadang buat kerja rumah sampai tak sempat nak duduk Jadi ada banyak kebaikan bila buat kerja rumah ni Jangan semuanya rasa nak senang Sebab Mak mak ...
Nak Surprise Kan Isteri Tak Perlu Tunggu Hari Istimewa Bila Bila Masa Teddyprank Boleh Tolong

Nak Surprise Kan Isteri Tak Perlu Tunggu Hari Istimewa Bila Bila Masa Teddyprank Boleh Tolong

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 557 hits
Kejutan atau surprise setiap kali menyambut hari istimewa adalah normal bagi setiap pasangan Hari Jadi ke hari ulangtahun perkahwinan ke aktiviti sebegini memang menjadi kebiasaan kan Mungkin jawapan kau orang YA atau mungkin juga tidak ber...
Gerak Kerja Pkr Tidak Boleh Ditangguh Anwar

Gerak Kerja Pkr Tidak Boleh Ditangguh Anwar

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 293 hits
KUALA LUMPUR Gerak kerja PKR perlu diteruskan walaupun timbul pelbagai rungutan dan ketidakpuasan hati terhadap pemilihan PKR di Julau Sarawak minggu lalu Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menang tanpa bertanding jawatan presiden...
Shahidan Berduaan Dalam Kereta Dengan Gadis Kerana Tidak Boleh Berjalan

Shahidan Berduaan Dalam Kereta Dengan Gadis Kerana Tidak Boleh Berjalan

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 350 hits
Pemimin Umno Datuk Seri Shahidan Kassim menjelaskan pertemuannya dengan gadis berusia 15 tahun yang membuat dan menarik balik laporan dirinya dicabul Foto Astro Awani Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim berkata dia mahu menyampaik...
Hanya Anwar Boleh Benarkan Dr M Jadi Pm Lebih 2 Tahun

Hanya Anwar Boleh Benarkan Dr M Jadi Pm Lebih 2 Tahun

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 218 hits
Zin Mahmud Free Malaysia Today Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan beliau akan menepati janji untuk melepaskan jawatan perdana menteri selepas 2 tahun Penegasan ini dibuat dalam sidang media selepas mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan ...
Mana Boleh Nak Tolak Kalau Ianya Laksa Penang

Mana Boleh Nak Tolak Kalau Ianya Laksa Penang

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 362 hits
MANA BOLEH NAK TOLAK KALAU IANYA LAKSA PENANG Laksa Siapa penggemar laksa macam Cik Rose Sila senyum Tak kisahlah sebenarnya ianya laksa penang laksa utara laksa kedah Asalkan ianya seperti di bawah Cik Rose memang suka makan laksa Orang pa...
Menu Udang Idea Masak Yang Mudah Sedap Mak Mak Boleh Cuba Ni

Menu Udang Idea Masak Yang Mudah Sedap Mak Mak Boleh Cuba Ni

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 400 hits
Mak mak kalau rasa kelam kabut kerana banyak hal perlu disetelkan tetapi tak mau culas masak Ini RASA kongsikan dua menu udang yang sangat mudah dan cepat boleh disediakan untuk anak anak dan suami TUMIS UDANG BERSAMA DAUN KETUMBARBAHAN BAH...
Orang Awam Boleh Tangkap Tetapi Tak Boleh Cederakan Penjenayah Polis

Orang Awam Boleh Tangkap Tetapi Tak Boleh Cederakan Penjenayah Polis

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 442 hits
Mengikut Seksyen 27 Kanun Prosedur Jenayah orang awam dibenarkan untuk menangkap penjenayah yang melakukan jenayah antaranya seperti bunuh rogol culik rompak samun dan ragut Bagaimanapun orang awam mempunyai had tertentu dan bukannya kewaji...
Dah Ada Anak Dating Suami Isteri Tetap Penting Waktu Ni Sama Sama Boleh Luah Dan Faham

Dah Ada Anak Dating Suami Isteri Tetap Penting Waktu Ni Sama Sama Boleh Luah Dan Faham

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 317 hits
Nampak macam biasakan tapi inilah yang boleh mengukuhkan hubungan suami isteri walaupun dah ada anak ramai Ketahuilah siapa tak dating suami isteri memang rugi besar Mana tidaknya kalau sibuk dengan alam kerjaya balik rumah dengan anak lagi...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Apakah Itu Sistem Bantuan Pemandu Dan Fungsinya



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Siput Serang Tanaman

Year Round Pool Fun Pool Place Easton Your Partner In Pool Maintenance

3 Lelaki Positif Dadah Ditahan Samun Pelajar Di Kolej

Remaja Perempuan Berusia 14 Tahun Anak Ketua Polis Lahad Datu Ditemui Maut Berlumuran Darah

Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda