Tip Sebelum Memakaikan Topeng Muka Pada Anak Anda



Sebagai ibu bapa, sudah tentu anda ingin memberikan yang terbaik untuk anak-anak, terutama di tengah-tengah wabak COVID-19 . Salah satu usaha untuk mencegah penularan virus adalah dengan menggunakan topeng ketika berada di luar. Jadi, bagaimana dengan peraturan memakai topeng muka untuk kanak-kanak, bila mereka boleh menggunakannya?
Pada awal wabah coronavirus, disyorkan penggunaan topeng untuk orang yang merasa sakit. Oleh kerana kadar penyebaran terus meningkat, mereka akhirnya mendesak orang ramai untuk memakai topeng ketika pergi ke luar rumah. 

Peraturan ini terpakai untuk semua orang, termasuk kanak-kanak. Walau bagaimanapun, ramai ibu bapa mungkin tertanya-tanya pada usia berapa kanak-kanak perlu memakai topeng.

Berikut adalah beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan oleh ibu bapa semasa mahu meletakkan topeng pada anak anda. 

1. Topeng tidak digalakkan untuk kanak-kanak di bawah dua tahun

Menurut American Academy of Pediatrics tidak mengesyorkan kanak-kanak di bawah dua tahun untuk menggunakan topeng muka. Peraturan untuk memakai topeng muka untuk kanak-kanak di bawah 2 tahun tidak diberlakukan kerana saluran pernafasannya jauh lebih kecil. Akibatnya ketika bernafas dengan topeng akan menjadi lebih sukar. 

Selain itu, penggunaan topeng pada bayi dapat meningkatkan risiko mati lemas . Topeng menjadikan bayi lebih sukar untuk bernafas kerana kurang mendapat udara.

Sementara itu, ketika mereka sukar bernafas, bayi tidak dapat melepaskan topengnya sendiri dan ini dapat membahayakan kesihatan mereka. 

Sementara itu, kanak-kanak mungkin merasa tidak selesa ketika memakai topeng dan lebih banyak menyentuh wajah mereka. Akibatnya, peraturan untuk memakai topeng muka untuk kanak-kanak tidak begitu berkesan.

2. Tidak perlu menggunakannya di rumah

Selain tidak dianjurkan untuk anak-anak di bawah dua tahun, peraturan untuk memakai topeng untuk anak-anak lain adalah bahawa mereka tidak perlu digunakan di rumah. 

Menurut American Academy of Pediatrics , jika seorang kanak-kanak berada di rumah dengan ahli keluarga yang lain, mereka tidak perlu memakai topeng. 


3. Pakai topeng semasa pergi ke tempat yang sesak

Salah satu peraturan asas memakai topeng muka untuk kanak-kanak adalah menggunakannya semasa anda dan anak anda pergi ke tempat orang ramai. Secara amnya, peraturan ini berlaku di tempat-tempat yang sukar dilaksanakan jarak jauh seperti pasar raya, atau farmasi. 

Sekiranya anda dan anak anda berada di tempat yang kurang orang dan dapat menjauhkan jarak dari orang lain sekurang-kurangnya 2-3 meter, penggunaan topeng mungkin tidak diperlukan. 

Contohnya, anda dan anak anda boleh berjalan-jalan di sekitar rumah dengan menjauhkan diri dari orang lain dan tidak menyentuh barang yang mungkin terdedah kepada virus. 

4. Penggunaan topeng untuk kanak-kanak dengan keadaan khas

Salah satu peraturan untuk memakai topeng muka untuk anak anda  adalah terlebih dahulu melihat keadaan kesihatan mereka, seperti:


Topeng N95 untuk kanak-kanak yang berisiko tinggi atau menderita penyakit autoimun.Penggunaan topeng pembedahan untuk anggota rumah yang berisiko tinggi .Langkah standard untuk pencegahan COVID-19 untuk kanak-kanak dengan gangguan kognitif dan penyakit pernafasan yang teruk

Pada asasnya, berada di rumah dan melaksanakan jarak fizikal adalah kaedah terbaik untuk melindungi keluarga anda dari COVID-19, terutamanya kanak-kanak.

Di samping itu, bagi kanak-kanak yang badannya tidak berada dalam keadaan sihat, seperti demam, batuk, hidung berair atau cirit-birit tidak dibenarkan keluar dari rumah. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ohzarina.com/2020/05/tip-sebelum-memakaikan-topeng-muka-pada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Tau Tip Penting Untuk Ibu Yang Masih Menyusukan Anak Meh Baca Ni

Nak Tau Tip Penting Untuk Ibu Yang Masih Menyusukan Anak Meh Baca Ni

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 414 hits
NAK TAU TIP PENTING UNTUK IBU YANG MASIH MENYUSUKAN ANAK MEH BACA NI Setiap ibu yang melahirkan mesti punya keinginan untuk menyusukan anak secara eksklusif kan Maccam cikla anak sulung je menyusu lebih dari 2 tahun anak yang lain semua set...
Apa Yang Ibu Bapa Perlu Sediakan Sebelum Anak Melangkah Masuk Ke Sekolah Selepas Bercuti Panjang

Apa Yang Ibu Bapa Perlu Sediakan Sebelum Anak Melangkah Masuk Ke Sekolah Selepas Bercuti Panjang

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 520 hits
APA YANG IBU BAPA PERLU SEDIAKAN SEBELUM ANAK MELANGKAH MASUK KE SEKOLAH SELEPAS BERCUTI PANJANG Hi semua 15 haribulan Julai ni si kakak akan masuk sekolah Kemudian seminggu lepas tu si adik pulak akan memula kan seisi persekolahan selepas ...
Fasa Perkembangan Otak Anak 90 Sebelum Umur 5 Tahun Terlepas Waktu Ni Rugi

Fasa Perkembangan Otak Anak 90 Sebelum Umur 5 Tahun Terlepas Waktu Ni Rugi

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 270 hits
Ibu bapa jangan lepaskan tiga fasa perkembangan otak untuk anak sedia belajar Jika fasa ini tak dimanfaatkan sebaiknya memang rugi Selepas fasa ini jika ibu bapa baru nak mulakan ia dah kira terlambat Melalui perkongsian banyak soalan dari ...
Mereka Tidak Tahu Apa Yang Kami Lalui Sebelum Ini Penjelasan Anak To Ki

Mereka Tidak Tahu Apa Yang Kami Lalui Sebelum Ini Penjelasan Anak To Ki

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 432 hits
Sebelum ini tular di media sosial kisah mengenai kehidupan To ki bersama isterinya yang sakit Pendedahan tersebut telah menjadi tanda tanya netizen mengenai keberadaan anak anaknya Mengapa tiada seorang pun anak kepada penyanyi itu membantu...
Sempat Beli Baju Anak Hadiah Terakhir Suami Untuk Anak Sulung Sebelum Lahir

Sempat Beli Baju Anak Hadiah Terakhir Suami Untuk Anak Sulung Sebelum Lahir

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 342 hits
Baju bayi baru dibeli untuk anak sulung bakal dilahirkan menjadi hadiah terakhir ditinggalkan Wan Ahmad Adam Murshidy Wan Rosli 24 yang maut dalam kemalangan di Kilometer 42 Jalan Kuala Jeneris Sungai Gawi Kuala Berang Terengganu Isteri Wan...
Sebelum Pertimbang Nak Tambah Anak Fikir Dulu 5 Perkara Penting Ini Ya

Sebelum Pertimbang Nak Tambah Anak Fikir Dulu 5 Perkara Penting Ini Ya

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 247 hits
Kami ingin bertanya kepada anda adakah anda mempunyai perancangan atau impian untuk membentuk pasukan bola sepak daripada anak anak anda sahaja Berapakah jumlah pemain yang ingin anda hasilkan Perancangan memiliki ramai anak sememangnya kel...
Waktu Makan Sebenarnya Masa Terbaik Anak Belajar Kita Tengok Muka Dia Jangan Hulur Gajet

Waktu Makan Sebenarnya Masa Terbaik Anak Belajar Kita Tengok Muka Dia Jangan Hulur Gajet

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 362 hits
Sesetengah ibu ayah mengalami kesukaran bila ajak anak makan Anak anak menolak untuk makan atau suka bermain waktu makan Bagi memudahkan kita memujuk anak anak untuk fokus makan dan tidak bermain main kita hulurkan gajet pada mereka Dalam p...
10 Persediaan Ibubapa Dan Anak Sebelum Kembali Ke Sekolah Pasca Pkp

10 Persediaan Ibubapa Dan Anak Sebelum Kembali Ke Sekolah Pasca Pkp

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 682 hits
Sekolah kembali dibuka setelah berbulan lamanya ditutup sejak Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan Berakhirnya satu penantian terutama buat ibubapa yang mempunyai anak anak yang masih bersekolah Dan mungkin sebilangan anak anak yang sud...
Pemandu Bas Mati Otak Dibelasah Selepas Tegur Penumpang Tak Pakai Topeng Muka Dilapor Meninggal Dunia

Pemandu Bas Mati Otak Dibelasah Selepas Tegur Penumpang Tak Pakai Topeng Muka Dilapor Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 463 hits
Seorang pemandu bas di Bayonne Perancis yang dilaporkan cedera parah sehingga mati otak selepas dibelasah penumpang dilaporkan meninggal dunia semalam Tragedi yang menimpa mangsa Philippe Monguillot 59 menggemparkan dunia apabila tindakanny...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api