Tindakan Ahmad Maslan Hantar Surat Kepada Agong Terbukti Betul Annuar Yang Tak Faham Puad


 
February 26, 2021 Tindakan Setiausaha Agung Umno, Ahmad Maslan meminta ahli Parlimen Umno menghantar surat kepada Yang di-Pertuan Agong memohon perkenan supaya Dewan Rakyat bersidang terbukti bukan satu “penderhakaan”.
Ahli Majlis Tertinggi Umno, Mohd Puad Zarkashi, berkata ia terbukti apabila Yang di-Pertuan Agong perkenan supaya Parlimen bersidang ketika darurat.
Secara sinis Mohd Puad berharap Annuar Musa faham dengan situasi berkenaan dengan surat dikeluarkan Ahmad.
“Semoga Tan Sri Annuar Musa faham perkara ini. Jelas surat Ahmad Maslan tidak silap. Dengan sendiri menolak tuduhan Annuar bahawa mohon perkenan YDP Agong untuk sidang khas Parlimen dianggap ‘menderhaka’.
“Fahamlah rakyat sekarang. Semoga PM (perdana menteri) tidak berdolak dalik. Semoga YB YB bila dah bersidang nanti janganlah bergaduh kenapa Rina Harun makin cantik dan ramping,” katanya dalam satu hantaran di Facebooknya, hari ini.
Pada 24 Feb lalu, Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Sultan Ahmad Shah bertitah parlimen boleh bersidang semasa tempoh darurat berkuatkuasa pada suatu tarikh yang difikirkan sesuai oleh Seri Paduka Baginda atas nasihat perdana menteri.
Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Dato’ Indera Ahmad Fadil Shamsuddin memaklumkan perkara ini pada satu kenyataan hari ini.
“Perkara ini termaktub di dalam sub perenggan 14(1)(b) Ordinan Darurat (Kuasa Kuasa Perlu) 2021 yang menyatakan bahawa parlimen hendaklah dipanggil, diprorog dan dibubarkan pada suatu tarikh sebagaimana yang difikirkan sesuai oleh Seri Paduka Baginda atas nasihat perdana menteri.
“Oleh hal yang demikian, tanggapan sesetengah pihak bahawa pelaksanaan proklamasi darurat menghalang parlimen untuk bersidang adalah tidak tepat.
“Perlu ditegaskan di sini bahawa perkenan Seri Paduka Baginda kepada nasihat perdana menteri berkenaan Pengisytiharan Proklamasi Darurat pada 12 Januari 2021 adalah semata-mata sebagai langkah proaktif untuk membendung gejala wabak Covid-19 yang telah meragut lebih 1,000 nyawa setakat ini,” kata kenyataan Istana Negara.
Dalam pada itu, Mohd Puad berkata selepas persetujuan Agong kini ia terpulang kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk memanggil sidang Parlimen.
“Menjunjung kasih Tuanku. Keprihatinan Tuanku agar demokrasi di Malaysia terus subur disanjung tinggi oleh rakyat. Mohon rakyat baca kenyataan media Istana Negara.
“YDP Agong bertitah, Parlimen boleh bersidang semasa tempoh darurat pada tarikh yang difikirkan sesuai oleh Tuanku ‘atas nasihat perdana menteri’.
“Justeru diharap TS Muhyiddin bertindak segera memberikan tarikh untuk diperkenan oleh YDP Agong. Ini termaktub di dalam sub perenggan 14(1)(b) Ordinan Darurat (Kuasa- Kuasa Perlu) 2021,” katanya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/tindakan-ahmad-maslan-hantar-surat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahmad Maslan Dedah Punca Mengapa Umno Hantar Surat Putus Hubungan Dengan Bersatu

Ahmad Maslan Dedah Punca Mengapa Umno Hantar Surat Putus Hubungan Dengan Bersatu

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 210 hits
March 4 2021 Satu Perjumpaan Khas antara UMNO PPBM dan PAS yang diwakili lima kepimpinan tertinggi bagi setiap parti telah diadakan pada 15 Februari 2021 Di dalam pertemuan tersebut Perdana Menteri merangkap Presiden PPBM YAB Tan Sri Muhyid...
Agong Mahu Parlimen Bersidang Terbukti Tindakan Muhyiddin Salah

Agong Mahu Parlimen Bersidang Terbukti Tindakan Muhyiddin Salah

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 246 hits
Titah Yang di Pertuan Agong kelmarin mahu sidang Parlimen dilaksanakan dalam tempoh darurat membuktikan tindakan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menggantung Parlimen sebelum ini salah Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Johor...
Muhyiddin Hantar Surat Tuntutan Ke Puad

Muhyiddin Hantar Surat Tuntutan Ke Puad

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 166 hits
malaysiakini comDiterbitkan 16 Feb 2021 9 05 pmDikemaskini 9 07 pmPeguam yang mewakili Perdana Menteri Muhyiddin Yassin sudah menghantar notis tuntutan kepada Mohd Puad Zarkashi ekoran kenyataan dibuat anggota Majlis Tertinggi Umno itu yang...
Annuar Musa Perlu Minta Maaf Dikenakan Tindakan Tegas Lip Eng

Annuar Musa Perlu Minta Maaf Dikenakan Tindakan Tegas Lip Eng

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 159 hits
Pada 15 Februari 2021oleh PENTADBIRoleh Ghafar NSTan Sri Annuar Musa wajar dikenakan tindakan undang undang tegas sama seperti orang lain tegas Ahli Parlimen Kepong Lim Lip Eng Katanya perbuatan Menteri Wilayah Persekutuan itu melanggar Pro...
Tidak Mengaku Salah Langgar Sop Puad Zarkashi Bidas Annuar Musa

Tidak Mengaku Salah Langgar Sop Puad Zarkashi Bidas Annuar Musa

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 242 hits
PETALING JAYA Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zarkashi membidas Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa kerana tidak mengaku salah selepas didakwa melanggar SOP perintah kawalan pergerakan Dalam hantaran di Facebook hari ini Puad berk...
Puad Zarkashi Calls Out Annuar Musa Over Excuses For Another Alleged Mco Violation

Puad Zarkashi Calls Out Annuar Musa Over Excuses For Another Alleged Mco Violation

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 189 hits
Federal Territories Minister Tan Sri Annuar Musa has been accused of making excuses after allegedly flouting Covid 19 standard operating procedures Picture by Shafwan ZaidonKUALA LUMPUR Feb 14 Umno s Datuk Puad Zarkashi has accused Federal ...
Langgar Sop Puad Tempelak Annuar Musa Jangan Tambah Koyak Imej Pn Yang Dah Rabak

Langgar Sop Puad Tempelak Annuar Musa Jangan Tambah Koyak Imej Pn Yang Dah Rabak

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 189 hits
February 14 2021 Ahli Majli Tertinggi Umno Puad Zarkashi menggesa Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa supaya jangan tambah koyak imej PN yang semakin terkoyak In susulan Annuar dituduh ingkar prosedur operasi standard PKP kerana yang la...
Tidak Perlu Surat Polis Untuk Hantar Anak Ke Asrama Ismail Sabri

Tidak Perlu Surat Polis Untuk Hantar Anak Ke Asrama Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 258 hits
Ismail Sabri memberitahu dalam dia baru baru ini dimana ibu bapa tidak perlu surat polis jika ingin menghantar anak balik asrama iaitu untuk rentas daerah atau negeri sepanjang tempoh PKP ini Ibu bapa yang mahu menghantar anak untuk pulang ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik