Tidur Dengan Make Up Ini Kesannya Yang Boleh Buat Anda Menyesal


Tidur Dengan ‘Make Up’? Ini Kesannya Yang Boleh Buat Anda Menyesa! Selepas seharian berada di luar dan perlu melakukan banyak tugasan sehingga pulang lewat malam, tidak ada yang lebih nikmat lagi daripada dapat merebahkan diri di tempat tidur. Keadaan diri yang terlalu letih membuatkan seseorang wanita itu menjadi malas untuk membersihkan solekan yang ada di wajah selepas pulang ke rumah. Terasa macam diri dah melekat di katil kesayangan sehingga nak bangun pun tak larat.

Kesan Tidak Menanggalkan ‘Make Up’ Secara sengaja atau tidak sengaja, akhirnya mereka memilih untuk terus beradu tanpa membuang secalit pun make up yang anda di wajah. Kulit wajah yang sihat dan segar akan memberikan efek cantik dan tampil awet muda. Namun, jika tidur dengan solekan masih di wajah akan memberi kesan buruk dan boleh mencelakan kecantikan kulit wajah. Hal ini kerana, bukan tubuh badan saja yang perlu tidur dah rehat yang secukupnya, kulit wajah anda juga memerlukan hal yang sama.

1. KULIT WAJAH SUKAR BERNAFAS Tabiat buruk ini akan membuatkan kulit wajah sukar untuk bernafas dan sukar diperbaharui. Make up yang tidak dibersihkan juga akan mengakibatkan liang pori tersumbat seterusnya akan timbul masalah seperti jerawat dan kulit berminyak.

2. BIBIR Kesan gincu yang tidak ditanggalkan sewaktu tidur boleh menyebabkan bibir menjadi kering dan seterusnya merekah. Lagipun, tidur dengan gincu masih dibibir akan meninggalkan kesan kotoran pada alas tempat tidur. Satu hal pula nanti kena cuci cadar dan sarung bantal.

3. MASKARA Tidur dengan maskara boleh menyebabkan bulu mata gugur dan kegatalan.Jika tabiat ini berterusan, mata akan menjadi bengkak dan seterusnya dijangkiti kuman. Selain itu, eyeliner yang tidak dicuci juga akan membuat mata menjadi merah akibat jangkitan kuman.

4. IRITASI Produk solekan yang sedia ada di pasaran sekarang mempunyai banyak bahan-bahan kimia ditambah lagi pula dengan kesan debu, habuk dan asap yang telah melekat pada wajah setelah seharian melakukan aktiviti luar. Jadi, bila wajah tidak segera dibersikan, akan timbul rasa selesa dan gatal pada wajah dan sekitar leher. Selain itu, hal ini juga akan menyebabkan kulit kemerahan dan kelembapan kulit akan terjejas.
Artikel Lain

Cinta Bertepuk Sebelah Tangan? Ketahui Cara Untuk Menghadapinya Ada di kalangan pembaca yang pernah berhadapan dengan situasi Cinta Bertepuk Sebelah Tangan? Bagaimana menghadapinya? Rasa sakit? Geram? Marah? Kecewa? Sedih? Apabila anda sedang jatuh cinta, secara semula jadi anda sanggup lakukan apa sahaja untuk pasangan. Anda sanggup berkorban untuknya. Walaubagaimanapun, dari masa ke masa anda tahu pasangan anda tidak mencintai anda seperti anda sayanginya. Sehingga akhirnya anda sedar, cintanya untuknya ternyata hanya bertepuk tangan.

1. Anda yang memulakan perbualan Di mana anda yang menghantar teks pesanan ringkas, membuat panggilan telefon dan anda berusaha untuk melihat satu sama lain, keluar dating setiap kali tiba hujung minggu. Sekiranya anda membuat sebahagian besar plan untuk menghabiskan masa bersama-sama dan dia langsung tidak menghiraukannya maka itu tanda anda berdepan dengan one-sided love, jadi lupakan sahaja. Acapkali menjadi orang yang pertama dalam setiap perkara, anda yang bersungguh-sungguh dalam hal percintaan tapi si dia buat tak tahu… Tak penat ke?

2. Dia tidak peduli dengan anda Sebenarnya bila anda lama-kelamaan dengannya, anda mungkin boleh perasan bahawa dia sebenarnya tidak pedulikan tentang diri anda, dan anda betul. Intipatinya, jika anda terlibat dalam perhubungan cinta bertepuk sebelah tangan, pasangan anda tidak peduli akan kesejahteraan atau berusaha untuk membahagiakan anda, dia langsung tidak mengambil inisiatif sepatutnya untuk menggembirakan anda.

3. Bila si dia buat anda rasa bersalah tanpa sebab Dalam kebanyakan hal, anda selalu mengalah dan sentiasa kalah. Individu sebegini bersikap manipulatif dengan mengetahui kelemahan anda dan sentiasa mempergunakan anda untuk kepentingan mereka sendiri. Namun, bukan mudah untuk anda menjauhkan diri daripada mereka kerana mereka bijak memutar-belit keadaan sehingga menampakkan anda yang bersalah dalam setiap hal.

4. Dia mengabaikan masalah perhubungan Anda sentiasa berusaha untuk membincangkan hal berdua, tetapi partner anda sedikit pun tak ambil pusing. Sebagai contoh, anda mempersoalkan kenapa dia asyik menghabiskan masa bersama rakan berbanding dengan anda, Kerana itu, anda suarakan apa yang terpendam tetapi penerimaan yang diberi agak melukakan hati. Dia seperti tidak mahu menangani sebarang masalah, kerana dia tidak peduli dengannya. Jadi anda merasa seperti anda ditinggalkan dengan dua pilihan: cuba untuk menyelesaikan masalah dengan sendiri atau mengabaikannya.

5. Anda sentiasa berasa tertekan Anda sentiasa bimbang bahawa hubungan berada di ambang kehancuran dan merasakan itu semua salah anda. Atau anda cuba bekerja keras untuk menunjukkan kepada pasangan bertapa anda sayangkannya dan berhubung sekerap yang mungkin. Pada penulis, jika pasangan membuat anda merasa tertekan dan tidak selamat, maka lebih baik anda undur diri sahaja.
Sumber: Nona
The post Tidur Dengan ‘Make Up’? Ini Kesannya Yang Boleh Buat Anda Menyesal! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/tidur-dengan-make-up-ini-kesannya-yang-boleh-buat-anda-menyesal-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buang Tabiat Beri Gajet Masa Makan Anak Boleh Diam Tapi Kesannya Buat Mak Ayah Menyesal

Buang Tabiat Beri Gajet Masa Makan Anak Boleh Diam Tapi Kesannya Buat Mak Ayah Menyesal

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 680 hits
Memberikan gajet ketika di meja makan tak kiralah di rumah atau di restoran luar mampu memberikan ketenangan yang sekejap kepada ibu bapa Tapi memberi implikasi yang negatif untuk jangkamasa panjang Di meja makan anak anak mampu Melatih ski...
Selalu Tidur Lewat Malam Inilah 3 Penyakit Berbahaya Yang Boleh Menyerang Anda Mesti Ramai Tidak Tahu Bukan

Selalu Tidur Lewat Malam Inilah 3 Penyakit Berbahaya Yang Boleh Menyerang Anda Mesti Ramai Tidak Tahu Bukan

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 739 hits
Satu kajian me nyatakan bahawa individu yang berjaga malam dan bangun lewat keesokan harinya berisiko mati lebih awal Kajian selama enam tahun melibatkan 430 000 rakyat Britain itu mendapati individu burung hantu berisiko untuk mati lebih a...
Betulkah Tidak Boleh Tidur Selepas Subuh Jawapan Mufti Wilayah Persekutuan

Betulkah Tidak Boleh Tidur Selepas Subuh Jawapan Mufti Wilayah Persekutuan

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 352 hits
Jangan tidur lepas subuh Rezeki tak masuk nanti adalah antara ayat kata yang selalu kita dengar Walaupun hakikatnya tiada dalil dan hadis hadis soheh mengenai larangan tidur selepas subuh Yang ada cuma pendapat daripada para ulama mengenai ...
Makan Atau Minum Je Terus Muntah Ini Bukan Morning Sickness Biasa Biasa Kesannya Boleh Menyebabkan Maut

Makan Atau Minum Je Terus Muntah Ini Bukan Morning Sickness Biasa Biasa Kesannya Boleh Menyebabkan Maut

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 377 hits
Setiap kali makan dan minum mama mesti akan terus muntah Jangan main main kalau keadaan ini dibiarkan berlanjutan lama tanpa rawatan badan boleh alami dehidrasi atau kurang air dalam badan Ia juga boleh sebabkan kematian Morning sickness at...
Awas Salah Posisi Tidur Boleh Menyebabkan Bayi Mati Mengejut Ibu Hamil Mesti Berhati Hati

Awas Salah Posisi Tidur Boleh Menyebabkan Bayi Mati Mengejut Ibu Hamil Mesti Berhati Hati

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 506 hits
Posisi tidur memberikan impak besar kepada janin dalam kandungan Silap kedudukan boleh buat bayi mati dalam kandungan Menginjak ke trimester kedua dan ketiga ibu hamil lazimnya akan menghadapi masalah untuk tidur kerana saiz kandungan yang ...
Letak Bayi Depan Tv Boleh Menyebabkan Bayi Susah Tidur 4 Perkara Lagi Yang Wajib Ibu Bapa Tahu

Letak Bayi Depan Tv Boleh Menyebabkan Bayi Susah Tidur 4 Perkara Lagi Yang Wajib Ibu Bapa Tahu

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 500 hits
Pernah tak ada hari anak anda susah sangat nak tidur Kadang kadang sampai 3 4 pagi dan menggangu waktu tidur anda Sebagai ibu bapa kita harus periksa rutin harian anak anak supaya tidak menggangu waktu tidurnya Ada beberapa perkara yang mun...
Siapa Sangka Daun Kari Boleh Ubati Diabetes Begini Caranya

Siapa Sangka Daun Kari Boleh Ubati Diabetes Begini Caranya

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 517 hits
Siapa Sangka Daun Kari Boleh Ubati Diabetes Begini CaranyaKhasiat daun kari sebenarnya banyak dari sudut perubatan
Kad Tng Tak Boleh Pakai Nasib Baik Ada Mykad

Kad Tng Tak Boleh Pakai Nasib Baik Ada Mykad

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 391 hits
Aku ada 3 keping kad lebihan TnG Tambah dengan satu lagi kad yang aku selalu pakai maka jumlahnya ada 4 Dan kalau ikutkan expiry date kat belakang kad tu pun kesemuanya masih lagi boleh digunapakai untuk satu tempoh masa yang lama Sehingga ...
Jadi Blogger Boleh Kaya Ke

Jadi Blogger Boleh Kaya Ke

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 259 hits
Ada orang tanya CN jadi blogger boleh kaya ke Kaya tu tidaklah Tapi bila jadi blogger korang boleh makan di hotel 5 bintang PERCUMA siap pakej bawak family lagi Boleh dapat produk kecantikan international yang harga ratus2 tu PERCUMA Boleh ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun