Tidak Sopan Dan Janggal Kluster Mahkamah Harus Segera Berhenti Desak Pru15 Disegerakan


 
Berdasarkan respon ramai yang umumnya difahami secara majoriti mereka tidak mahu PRU15 diadakan dalam waktu terdekat ini, malah pandangan dalam UMNO juga berpecah mengenainya, langkah terbaik ialah kluster mahkamah harus berhenti daripada terus memperkatakannya, apa lagi membuat desakan terbuka.
Semakin banyak desakan dan asakan dilakukan oleh kluster mahkamah mendesak PRU15 diawalkan, lagi mudah dan terdedah maksud serta tujuan tersirat mereka itu.
Oleh kerana “taiko” kluster mahkamah ialah mereka yang sedang berdepan kes mahkamah, tidak sukar memahami bahawa desakan pembubaran Parlimen awal itu semacam ada kaitan dengan apa yang mereka hadapi sekarang ini.
Jika untuk menjaga kepentingan rakyat di mana rakyat ketika ini berdepan isu kos sara hidup dan kenaikan harga barang, PRU awal bukanlah pilihan yang terbaik dalam memperlihatkan UMNO sebuah parti yang pro kepada rakyat.
Sudahlah rakyat tengah susah untuk makan kerana semua barang naik harga, seolah-olah tanpa perasaan disuruh pula mereka keluar mengundi yang tujuan besarnya bukan pun memastikan masalah rakyat diselesaikan, tetapi lebih kepada menyelesaikan masalah peribadi kluster mahkamah terbabit.
Dengan pilihan awal juga, lebih banyak wang rakyat perlu dibelanjakan untuk membiayai kos pengundian yang belum perlu itu dan jika buat sementara ini wang itu dibelanjakan untuk kepentingan rakyat, tentulah manfaatnya jauh lebih besar.
Jika dibuat referendum terbuka di kalangan rakyat, pasti lebih ramai yang mahu PRU15 tidak diadakan dengan segera, melainkan isu-isu kehidupan mereka perlu diselesaikan terlebih dahulu, di samping kes Covid19 secara harian juga masih dilaporkan ribu-ribu jumlahnya.
Rakyat sebenarnya belum benar-benar selesa untuk keluar mengundi ketika ini dan peratusan keluar mengundi yang rendah di PRN Melaka dan Johor adalah bukti hakikat tersebut.
Selain itu, dalam UMNO sendiri tidak semua mahukan PRU awal, yang mahukannya hanyalah mereka yang pro kepada kluster mahkamah atau sekitar 3,000 perwakilan yang hadir ke Perhimpunan Agung UMNO saja.
Selebihnya, lebih ramai merasakan belum masa yang sesuai lagi untuk diadakan PRU15 pada ketika ini.
Lebih daripada itu, dengan beberapa kenyataan Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob sendiri kebelakangan ini turut difahami bahawa beliau juga belum bersedia untuk membubarkan Parlimen.
Kenyataannya bahawa pembubaran Parlimen perlu dibincangkan dalam kabinet terlebih dahulu dan yang terbaru pula menegaskan, kuasa pembubaran adalah di tangan Yang Dipertuan Agong setelah dinasihati Perdana Menteri, ini dengan jelas menunjukkan ketidaksediaan tersebut.
Sementara hanya Perdana Menteri yang berhak menasihati Agong berkenaan pembubaran Parlimen, hak prerogatif itu semestinya harus dihormati oleh UMNO.
Sepatutnya Ismail Sabri diberi kebebasan menentukan bila waktu yang sesuai untuk beliau menasihati Agong itu mengikut budi bicaranya, bukan melalui desakan daripada kluster mahkamah UMNO.
UMNO pada hakikatnya tidak berhak mendesak Perdana Menteri, malah tidak sopan berbuat demikian kerana Ismail Sabri yang menjadi Perdana Menteri adalah juga daripada UMNO.
Kerja UMNO ialah mempersiapkan jentera untuk menghadapi pilihan raya dan bila penentuan Parlimen harus dibubarkan, biarlah Ismail Sabri tidak diganggu, didesak atau disuruh-suruh untuk melakukannya.
Kalau parti pembangkang yang mendesak PRU disegerakan, ia memanglah perkara biasa tapi tidak pernah lagi parti yang pemimpinnya menjadi Perdana Menteri melakukan hal yang sama.
Yang ternampak sekarang, semua kerja atau peranan mahu dibolot oleh kluster mahkamah UMNO – mempersiapkan jentera, menentukan tarikh pilihan raya dan memilih calon untuk bertanding.
Habis, kedudukan Perdana Menteri sebagai apa? – ShahbudinHusin 09/06/2022.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/06/tidak-sopan-dan-janggal-kluster.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Tak Desak Tapi Kluster Mahkamah Desak Macam La Umno Boleh Menang Tak Adanya Macam Zaman Dulu Dulu

Rakyat Tak Desak Tapi Kluster Mahkamah Desak Macam La Umno Boleh Menang Tak Adanya Macam Zaman Dulu Dulu

papar berkaitan - pada 6/6/2022 - jumlah : 130 hits
Rakyat tak desak PRU15 diadakan lebih awal ia hanya desakan politik kata KJ June 5 2022 Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin bercakap kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Jelajah Agenda Nasional Malaysia Sihat Peringkat Negeri Melaka S...
Ada Dengar Rakyat Pagi Petang Siang Malam Melalak Nak Pru15 Di Adakan Segera

Ada Dengar Rakyat Pagi Petang Siang Malam Melalak Nak Pru15 Di Adakan Segera

papar berkaitan - pada 10/6/2022 - jumlah : 155 hits
Mungkin mereka yang hilang akal sahaja akan berbuat demikian kerana apa kewarasan dan alasan mereka Politik tak stabil Ada undi tidak percaya Yang rakyat keluh dan kesahkan sekarang adalah kos sara hidup yang tinggi dan harga barang terutam...
Kawaq2 Umno Mau Pru15 Segera Dap Pula Disalahkan

Kawaq2 Umno Mau Pru15 Segera Dap Pula Disalahkan

papar berkaitan - pada 6/6/2022 - jumlah : 202 hits
Kluster mahkamah UMNO dok gila nak PRU15 sebenaqnya Walaun PAS macai UMNO dok ratip DAP 24 jam sampai sewel Rafizi s day in court will put Sapura Energy under scrutiny Former Sapura Energy Berhad CEO Shahril Shamsuddin upset with remarks by...
Desak Segera Pru 15 Hanya Pentingkan Diri Bukan Rakyat Hadi

Desak Segera Pru 15 Hanya Pentingkan Diri Bukan Rakyat Hadi

papar berkaitan - pada 4/6/2022 - jumlah : 142 hits
agendaily com03 06 2022Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan kuliah duha di Masjid Rusila di Marang hari ini 2 Jun 2022 PAS menempelak pihak yang mendesak supaya pilihan Raya Umum Ke 15 diadakan...
Kluster Mahkamah Mahu Halang Ismail Jadi Presiden Umno Kata Nazri Aziz

Kluster Mahkamah Mahu Halang Ismail Jadi Presiden Umno Kata Nazri Aziz

papar berkaitan - pada 4/6/2022 - jumlah : 134 hits
Menurut veteran Umno itu rata rata ahli parti menentang gesaan pemimpin tertentu untuk PRU diadakan lebih awal Tindakan kumpulan kluster mahkamah dalam Umno menangguhkan pemilihan parti bertujuan untuk menghalang perdana menteri Ismail Sabr...
Sabar Sabarlah Kluster Mahkamah Pendirian Pm Dalam Penentuan Tarikh Pru Adalah Betul

Sabar Sabarlah Kluster Mahkamah Pendirian Pm Dalam Penentuan Tarikh Pru Adalah Betul

papar berkaitan - pada 7/6/2022 - jumlah : 121 hits
Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob telah membuat satu kenyataan yang betul apabila beliau menyatakan bahawa Perdana Menteri tidak boleh mendahului kuasa Yang di Pertuan Agong dalam soal menentukan tarikh pilihanraya umum ke 15 pada masa se...
Maknanya Sekarang Pm Tak Perlu Tergesa Gesa Lagi Nak Bubar Parlimen Abaikan Saja Desakan Kluster Mahkamah

Maknanya Sekarang Pm Tak Perlu Tergesa Gesa Lagi Nak Bubar Parlimen Abaikan Saja Desakan Kluster Mahkamah

papar berkaitan - pada 6/6/2022 - jumlah : 126 hits
Pertikaian sama ada Parlimen perlu dibubarkan dengan segera atau sebaliknya kini menjadi isu yang semakin membahang antara dua kumpulan dalam UMNO Kluster mahkamah dan mereka yang menyokong kumpulan itu telah dan sedang mengasak Perdana Men...
Bukan Mudah Beri Pengampunan Diraja Untuk Kluster Mahkamah Kena Hukuman Penjara Dulu

Bukan Mudah Beri Pengampunan Diraja Untuk Kluster Mahkamah Kena Hukuman Penjara Dulu

papar berkaitan - pada 13/6/2022 - jumlah : 136 hits
A KADIR JASINAndaian popular adalah para pembesar Umno BN daripada kluster mahkamah mahu supaya Pilihan Raya Umum ke 15 diadakan lebih awal bagi mengelak masuk penjara dan mendapat pengampunan Diraja Tetapi kalau diperincikan ia tidaklah se...
Terkini Anwar Desak Kerajaan Bertindak Bantu Nelayan

Terkini Anwar Desak Kerajaan Bertindak Bantu Nelayan

papar berkaitan - pada 9/6/2022 - jumlah : 102 hits
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa kerajaan bertindak segera membanteras kegiatan sindiket orang tengah yang didakwa mengawal rantaian bekalan sektor perikanan negara
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened