Tiada Rombakan Kabinet Tunggulah Rabu Ini


Kasthuri Jeevendran Menurut sumber MalaysiaGazette yang enggan dinamakan, tidak ada apa-apa rombakan hari ini mahupun pada masa terdekat ini.- Gambar hiasan. KUALA LUMPUR – Sejak beberapa lepas kecoh konon akan ada pertukaran kerajaan, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas Presiden PKR itu mendakwa mendapat sokongan besar untuk menjadi Perdana Menteri.
Terbaharu kononnya pagi ini berkemungkinan adanya rombakan Kabinet hasil ‘rundingan’ beberapa pemimpin Perikatan Nasional (PN).
Bagaimanapun apa sahaja keputusan berhubung sokongan kepada Perdana Menteri, pertukaran kerajaan mahu pun syarat terbaru yang dikenakan serta pendaftaran Muafakat Nasional (MN) hanya akan diketahui selepas Rabu ini.
Ini kerana hari ini MN duduk semeja berbincang hala tuju bentuk kerjasama antara UMNO, Bersatu dan Pas.
Sebelum ini Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan ada mendedahkan beliau akan membawa agenda pendaftaran MN sebagai gabungan yang sah seperti yang dibincakan dalam Mesyuarat Biro Politik UMNO minggu lepas.
Petang esok pula, sekitar jam 3 petang Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO akan berlangsung secara bersemuka di satu lokasi di Pahang.
MT Khamis lepas yang pada awalnya telah dicadangkan melalui sidang video tidak diterima segelintir pemimpin sebaliknya mahu ia di adakan secara bersemuka.
Antara intipati kandungan yang bakal dibincangkan termasuklah isu sokongan terhadap Awnar atau Tan Sri Muhyiddin Yassin serta kerajaan Perikatan Nasional (PN).
Hanya selepas itu hasil perbincangan, keputusan dan ‘syarat’ itu akan kemudian dihantar kepada Muhyiddin untuk tindakan selanjutnya.
Maka persoalan apakah yang akan berlaku itu hanya akan dapat diketahui selepas Rabu ini selepas semua pihak mendedahkan apakah sebenarnya perbincangan mesyuarat serta yang dibuat hasil rundingan itu.
Menurut sumber MalaysiaGazette yang enggan dinamakan, tidak ada apa-apa rombakan hari ini mahupun pada masa terdekat ini.
“Rombakan Kabinet apa? Apa keperluan untuk merombak Kabinet ketika ini? Kerajaan yang sedang diterajui oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Perdana Menteri masih berjalan dengan baik, menteri dan timbalan menteri dalam Kabinet semuanya okay dan tidak ada apa-apa perubahan  setakat ini.
“Lagi pun Kabinet ini masih baharu lagi, kenapa hendak tukar-tukar?
“Lagi teruk ketika kita berada dalam keadaan gelombang ketiga pandemik Covid-19, kita perluKkabinet ini bekerja bukan main politik.
“Benar ada satu dua yang mahu ‘perubahan’ sana sini, beri syarat bagai tetapi Tan Sri Muhyiddin merasakan tidak ada keperluan untuk apa-apa rombakan lagi. Ini Kabinet yang belum sampai tempoh setahun lagi, atas alasan apa hendak rombak?
“Sudahlah, tidak cukup dengan ada pemimpin tamak gila kuasa hendak buat rampasan kuasa ketika pandemik, sekarang mahu rombakan Kabinet pula? Tidak ada semua itu, kita hendak fokus dulu Covid-19 dan itu juga kehendak rakyat,” kata sumber itu.
Dakwa sumber itu, Muhyiddin tidak akan mengalah kepada tuntutan pihak tertentu yang dikatakan hanya akan memberikan sokongan padu kepada Perdana Menteri jika tuntutan mereka dipenuhi.
“Memang kita ada dengar macam-macam tapi saya hendak cakap, Tan Sri Muhyiddin tidak akan tunduk kepada tuntutan begitu sahaja, itu yang pasti.
“Kita tunggu hasil mesyuarat nanti,” tegasnya. -MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/10/tiada-rombakan-kabinet-tunggulah-rabu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rombakan Kabinet Tiada Keperluan Mantan Menteri Kereta Terbang

Rombakan Kabinet Tiada Keperluan Mantan Menteri Kereta Terbang

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 277 hits
MELAKA 18 Okt Tiada keperluan untuk melakukan rombakan Kabinet pada masa ini kerana kerajaan sedia ada berfungsi dengan baik khususnya ketika negara kini berdepan penularan COVID 19 kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Re...
Rombakan Kabinet Tidak Sesuai Ahmad Jazlan

Rombakan Kabinet Tidak Sesuai Ahmad Jazlan

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 224 hits
PUTRAJAYA Rombakan Kabinet yang menjadi polemik ketika ini disifatkan tidak sesuai dilaksanakan ketika negara sedang berdepan pandemik Covid 19 Pengerusi Biro Perhubungan UMNO Kelantan Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata kerajaan sebaliknya p...
Rombakan Kabinet Dalam Keadaan Pn Tidak Cukup Majoriti

Rombakan Kabinet Dalam Keadaan Pn Tidak Cukup Majoriti

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 257 hits
MAN TOBAJika berlaku pak lebai mana kena korban jawatan nih Siapa yang bakal berundur Eh mana acii
Rombakan Kabinet Untuk Menyelesaiakan Masalah Dalam Kerajaan Pn

Rombakan Kabinet Untuk Menyelesaiakan Masalah Dalam Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 476 hits
Ada yang mempersoalkan posting Omak yang mencadangkan kepada TSMY agar melakukan rombakan kabinet yang dilihat dan dirasai adil sesuai dan mesra dengan mengambil kira situasi dan posisi parti parti dalam PN atas nama mempertahankan PN agar ...
Mesyuarat Khas Di Putrajaya Esok Cetus Spekulasi Rombakan Kabinet

Mesyuarat Khas Di Putrajaya Esok Cetus Spekulasi Rombakan Kabinet

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 301 hits
SHAH ALAM Satu mesyuarat khas melibatkan Ahli Jemaah Menteri akan diadakan di Jabatan Perdana Menteri Putrajaya esok Menurut sumber tiada sebarang maklumat lanjut diberikan berhubung mesyuarat tersebut yang dipengerusikan oleh Perdana Mente...
Tiada Dap Dalam Kabinet Cadangan Anwar

Tiada Dap Dalam Kabinet Cadangan Anwar

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 488 hits
KUALA LUMPUR Menjelang dua hari sahaja lagi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal mengadap Yang di Pertuan Agong Namun sudah tersebar di media sosial cadangan barisan Kabinet Perpaduan Ummah dikatakan bakal dipersembahkan Preside...
Terkini Dap Sokong Anwar Tolak Berada Dalam Kabinet

Terkini Dap Sokong Anwar Tolak Berada Dalam Kabinet

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 939 hits
infonegarakini comKerajaan baru yang bakal dibentuk selepas 13 Oktober ini besar kemungkinan tanpa DAP menyertai Kabinet walaupun menyokong usaha yang dibuat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim itu Ini kerana DAP tidak senang untuk bekerjasama de...
Dalam Kecoh Politik Muhyiddin Rileks Jalankan Tugas Adakan Sesi Pra Kabinet Bersama Agong

Dalam Kecoh Politik Muhyiddin Rileks Jalankan Tugas Adakan Sesi Pra Kabinet Bersama Agong

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 359 hits
KUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin pagi tadi menghadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah bagi sesi pra Kabinet menerusi persidangan video Perdana Menteri melalui akaun Facebook miliknya turut me...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Bila Duit Nak Masuk

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat

Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak