Thanks Sayang Mungkin Cuma 2 Perkataan Tapi Cukup Buat Isteri Bahagia Dihargai Suami


“Terima kasih, Sayang. Abang tak tahulah macam mana kalau Sayang tak ada dengan Abang.” Mudah aje kan? Tapi kalau isteri dengar ayat ni keluar dari mulut suami, hati berbunga-bunga sepanjang hari! Betapa besarnya impak ucapan terima kasih dari suami buat si isteri.
Setiap pasangan yang berkahwin bukan sahaja perlu bersedia untuk hidup berdua tetapi juga mental harus kuat kerana ujian selepas berkahwin berganda daripada ketika kita bersendirian.

keadaan akan berubah sedikit demi sedikit mengikut peredaran masa, terutama jika kita sudah tidak berdua lagi. Masa yang dahulunya diberi sepenuhuhnya buat suami atau isteri kini sudah harus dibahagikan dengan anak-anak pula.
Artikel Menarik: [Lepas Solat Inilah Doa Isteri Untuk Suami. Rezeki Makin Murah, Hubungan Makin ‘Cantik’]
Isteri sentiasa diminta untuk menjadi seorang isteri yang taat pada suami dan menyediakan segala kelengkapan suaminya, namun apa sebenarnya apa tugas suami selain menyediakan kemudahan buat si isteri?
Sebenarnya tiada lain yang isteri minta, cuma mahukan telinga dan bahu untuk tumpang bersandar sahaja. Biar betul?

Ketika awal perkahwinan, mungkin isteri boleh habiskan masa untuk bereksperimen macam-macam. Yalah, masak itu ini. Rumah pun dikemas bertukar-tukar. Sekejap sofa sebelahkanan, nanti dialih pula sebelah televisyen. Ikut mood. Waktu itu banyak masa sebab hidup masih berdua. Awal perkahwinan, suami pun senyum saja sebab bila pulang ke rumah sudah terhidang makanan enak-enak. Sarung kusyen pun sentiasa bertukar. Kadang-kadang ke pejabat pun boleh bawa bekal, sebab isteri rajin sangat masak!

Bila datang rezeki isteri hamil dan melahirkan anak mungkin kurang sedikit perhatian yang diberikan kepada suami. Kalau dahulu mungkin boleh ada tiga atau empat lauk, sekarang isteri hanya mampu masak dua jenis sahaja. Itu pun yang paling mudah. Mungkin juga dulu sempat isteri nak tanyakan hari di pejabat bagaimana sambil mengurut bahu si suami, kini sudah tak sempat. Pun begitu, suami jangan salah faham. Isteri sebenarnya tak cukup masa bukan sebab meminggirkan anda.
Ketika ini sudah mula berlaku, janganlah disalahkan isteri. Suamilah yang perlu berbuat sesuatu. Dah tiba masanya pinjamkan telinga dan bahu anda. Tanpa sedar, sebenarnya isteri ni letih sangat. Cuma tak sempat nak diluahkan. Suami yang peka dengan keadaan isteri dah tentu akan perasan isterinya berubah. Waktu ini, kalau anda ‘cuit’ sikit emosinya,  menangis.
Anda cubalah tanyakan padanya jika ada apa-apa yang boleh anda bantu. Atau anda pula take over, urutkan badannya. Sebenarnya waktu itu, anda akan mendengar setiap luahan perasaanya.
Jangan marah, sebaliknya pinjam bahu anda untuk isteri bersandar dan merasakan sedikit perhatian dari anda. Percayalah, esok dia pasti akan senyum sampai ke telinga. Kalau anda dah buat begitu, dan esoknya dia masak special sikit, maksudnya ada berjaya menjadi suami yang prihatin dengan keadaan isteri.

Artikel Menarik: [Elak Stres & Marah-Marah Anak, Jadilah Mak Ayah Mudah Terhiur. Ini Cara Belajar Bersyukur]
Isteri tak perlukan wang ringgit yang banyak (kalau ada, bonus!) atau dibelikan hadiah-hadiah mewah, cukuplah sekadar anda tanyakan keadaannnya atau bantu dia sedikit sebanyak dalam melakukan kerja rumah.
Isteri inginkan suami yang ‘celik’, ‘tidak pekak’ dan mampu menjadi orang yang menghapuskan air matanya. Sebenarnya, ucapan TERIMA KASIH sudah cukup untuk buat isteri merasa bahagia. Ambillah hati isteri dengan kata-kata manis yang membahagiakannya.Itu sahaja yang ister mahukan, PINJAMKAN TELINGA DAN BAHU SUAMI pada mereka.

Mama jom rileks jap, klik link ni!
Tinggal beberapa hari sahaja lagi webinar Mama Tak Penat Susukan Anak akan berlangsung. Tahniah & terima kasih admin ucapkan kepada 1000 orang yang sudah mendaftar sebagai peserta webinar terbesar ini.
Mohon semua peserta untuk join Telegram Group Mama Tak Penat Susukan Anak di https://t.me/joinchat/a_u8xHQS-09mZDA1 kerana kita akan update segala info, itinerary webinar, pemenang cabutan bertuah, cara nak menang hadiah kuiz semasa webinar. Jadi penting ya untuk semua peserta join Telegram webinar. Bagi yang belum daftar sebagai peserta webinar, anda boleh daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ kemudian terus join grup Telegram webinar ya.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Thanks Sayang.” Mungkin Cuma 2 Perkataan, Tapi Cukup Buat Isteri Bahagia Dihargai Suami appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/thanks-sayang-mungkin-cuma-2-perkataan-tapi-cukup-buat-isteri-bahagia-dihargai-suami/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Penasihat Terbaik Suami Mungkin Depan Orang Boleh Berlakon Dengan Isteri Semua Dia Tahu

Isteri Penasihat Terbaik Suami Mungkin Depan Orang Boleh Berlakon Dengan Isteri Semua Dia Tahu

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 285 hits
Kenapa kena dengar nasihat isteri lebih dari orang lain Kerana nasihat seorang isteri adalah satu satunya nasihat yang tepat betul dan sesuai dengan kita Tiada yang lebih mengenali suami melainkan isterinya Bahkan lebih kenal daripada mak s...
Malu Malu Kucing Bila Jumpa Balik Isteri Kongsi Nikmat Suami Pulang Selepas Khuruj Rasa Macam Pengantin Baru

Malu Malu Kucing Bila Jumpa Balik Isteri Kongsi Nikmat Suami Pulang Selepas Khuruj Rasa Macam Pengantin Baru

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 545 hits
RASA macam pengantin baru itulah perasaan seorang isteri mengimbau kembali saat suaminya pulang dari mendalami ilmu agama bersama jemaah tabligh Video yang dimuat naik oleh wanita berkenaan menunjukkan suaminya sedang menulis pesanan sebelu...
Jadi Suami Isteri Lee Jongsuk Yoona Sah Terajui Drama Noir Big Mouth

Jadi Suami Isteri Lee Jongsuk Yoona Sah Terajui Drama Noir Big Mouth

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 225 hits
Nampaknya penonton akan disajikan dengan gandingan visual menarik di antara Lee Jong suk dan Yoon a menerusi drama Big Mouth nanti Drama noir ini membawa kisah seorang peguam kelas ketiga yang tanpa sengaja mengendalikan sebuah kes pembunuh...
Suami Benarkan Isteri Peluk Bekas Kekasih Untuk Kali Terakhir Di Atas Pelamin Waktu Persandingan

Suami Benarkan Isteri Peluk Bekas Kekasih Untuk Kali Terakhir Di Atas Pelamin Waktu Persandingan

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 216 hits
Tular sebuah video di TikTok memaparkan seorang suami membenarkan isterinya memeluk bekas teman lelakinya sewaktu majlis persandingan mereka Berlaku di Indonesia pengantin perempuan Mayang Kumay kelihatan ceria apabila bekas teman lelakinya...
Pernah Hidup Susah Sebelum Terkenal Joe Taslim Banyak Keterbatasan Tapi Keluarga Gua Bahagia

Pernah Hidup Susah Sebelum Terkenal Joe Taslim Banyak Keterbatasan Tapi Keluarga Gua Bahagia

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 212 hits
Nggak mampu beli raket hingga akhirnya pilih olahraga judo yang gratis usaha inilah yang antarkan Joe jadi atlet SEA Games hingga aktor terkenal
Suami Isteri Buat Eksperimen Sosial Dicekup Polis

Suami Isteri Buat Eksperimen Sosial Dicekup Polis

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 240 hits
Suami isteri buat eksperimen sosial dicekup polis Suami isteri yang kononnya cuba melakukan eksperimen sosial apabila berjaya masuk ke beberapa kedai dan kedai makan tanpa lengkap dua dos vaksin akhirnya dicekup polis semalam Ketua Polis Da...
Isteri Serang Suami Dan Kekasih Gelap Di Sekatan Jalan Raya

Isteri Serang Suami Dan Kekasih Gelap Di Sekatan Jalan Raya

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 145 hits
KOSMO Wanita tersebut memarahi suaminya dan tidak menghiraukan anggota polis yang berada di situ Instagram andreli48JAKARTA Seorang isteri yang mendapat tahu mengenai kecurangan suaminya bertindak mengamuk di tepi jalan di sebuah lokasi sek...
Suami Isteri Ceroboh Ipd Ranau Ditahan

Suami Isteri Ceroboh Ipd Ranau Ditahan

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 116 hits
Suami isteri ceroboh IPD Ranau ditahan RANAU Sepasang suami isteri ditahan polis selepas menceroboh Ibu Pejabat Polis Daerah Ranau dengan menaiki Proton Wira dan memecahkan pintu kaca bangunan IPD itu di sini kelmarin Ketua Polis Daerah Dep...
Saya Mungkin Pm Paling Singkat Tapi Telah Buat Apa Perlu

Saya Mungkin Pm Paling Singkat Tapi Telah Buat Apa Perlu

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 143 hits
Tangkap layar daripada video dikongsi di FB Tan Sri Muhyiddin Yassin PUTRAJAYA Saya mungkin Perdana Menteri paling pendek memegang jawatan tetapi saya kira telah buat apa yang difikirkan perlu untuk menyelamatkan nyawa rakyat jelata tentuka...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Boleh Tahan Calon Dap Ni Kutuk Najib Dengan Bn Dulu Tak Malu Ka

Lunch Mee Tarik Warisan Asli Di Aeon Kulaijaya

Setiap Orang Ada Pakej

Makan Makan Di Rumah Terbuka Hari Raya

Ditutup Sementara Kfc Dibuka Semula Tanpa Logo Kolonel Sanders

Hiburan Bahaya 4000 Tesla Cybertruck Yang Terjual Dipanggil Semula Alami Masalah Pedal Pemecut Tersekat