Th Khairat Syarat Cara Daftar Manfaat Ditawarkan


Adakah anda tahu bahawa Tabung Haji Malaysia menyediakanmanfaat sehingga RM12,000 sekiranya berlaku kematian atau hilang upaya kekal melalui TH Khairat?
Dengan bayaran hanya RM28 setahun, ianda boleh mendapatkan manfaat kewangan. Murahkan?
Jadi, kalau tuan dan puan belum mendaftar, boleh terus mohon melalui aplikasi THiJARI. Jangan tunggu lagi, daftar sekarang!
BACA JUGA: Cara Buka Akaun Tabung Haji (TH) Untuk Anak / Dewasa Online
Apa Itu TH Khairat? TH Khairat ialah pelan sukarela yang menawarkan perlindungan Takaful asas sebanyak RM12,000 terhadap kematian atau hilang upaya kekal menyeluruh dengan langganan tahunan komprehensif bermula dari RM28. 
Perlindungan ini menyediakan bantuan kewangan kepada waris sekiranya penyimpan meninggal dunia. Sebahagian daripadanya, berjumlah RM2,000, boleh disumbangkan (Infaq) bagi pihak si mati kepada organisasi kebajikan yang dinamakan oleh Pengendali Takaful. 
Maklumat TH Khairat Terbuka kepada pendeposit TH berumur seawal 30 hari sehingga 65 tahun (pada hari lahir berikutnya) Perlindungan Takaful terhadap kematian atau hilang upaya kekal menyeluruh  Manfaat perlindungan RM12,000 Pendeposit boleh memilih untuk memperuntukkan sebahagian daripadanya, iaitu RM2,000 , sebagai Infaq kepada organisasi kebajikan yang dinamakan oleh Pengendali Takaful. Langganan tahunan bermula serendah RM28 Pendaftaran boleh dibuat melalui laman web/aplikasi mudah alih THiJARI sahaja Ciri-Ciri Berikut ialah ciri-ciri  TH Khairat:
Umur kemasukan: 30 hari – 65 tahun (hari lahir akan datang) Tempoh caruman: Diperbaharui setiap tahun sehingga mencapai had kelayakan umur Cara bayaran: Debit daripada akaun Tabung Haji Bayaran Langganan Yuran langganan TH Khairat ialah RM28 setahun sahaja.
Pengendali Takaful TH Khairat diuruskan oleh:
Syarikat Takaful Malaysia Keluarga Berhad198401019089(131646-K) Hong Leong MSIG Takaful Berhad 200601018337 (738090-M) Pendeposit boleh memilih salah satu daripada Pengendali Takaful ini semasa proses pendaftaran untuk menguruskan sijil TH Khairat. 
Terma dan Syarat Pendaftaran Terbuka kepada pendeposit TH berumur 30 hari hingga 65 tahun (pada hari lahir berikutnya). Pendaftaran penyimpan di bawah 18 tahun hendaklah didaftarkan oleh penjaga yang mentadbir akaun. Pastikan baki yang ada dalam akaun TH anda adalah sekurang-kurangnya RM100 untuk pendaftaran dan untuk setiap pembaharuan. Yuran langganan akan didebitkan secara automatik daripada akaun TH setiap tahun selagi tiada permintaan penamatan dibuat oleh pendeposit. Sijil Takaful tidak akan diperbaharui jika penyimpan melebihi umur 65 tahun (hari lahir berikutnya) atau baki akaun kurang daripada RM100 Pendeposit boleh menamatkan sijil Takaful pada bila-bila masa dengan memberitahu pengendali Takaful yang dilantik. Bayaran langganan yang dibuat tidak akan dikembalikan jika langganan ditamatkan atas sebarang sebab. Penerima yang dinamakan mesti: Mempunyai akaun TH Berumur 18 tahun ke atas Penyimpan tertakluk kepada tempoh menunggu 3 bulan untuk kematian semula jadi/TPD, dan tiada tempoh menunggu untuk kematian/TPD akibat kemalangan. Tuntutan boleh dibuat dengan memuat turun borang tuntutan daripada pautan yang disediakan di laman utama THiJARI dan menyerahkannya terus kepada Pengendali Takaful. Tuntutan hanya boleh dibuat sekali oleh benefisiari dan tidak boleh dipindah milik. Pengaturan Infaq daripada jumlah perlindungan diuruskan sepenuhnya oleh Pengendali Takaful. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk Lembaran Pendedahan Produk Pengendali Takaful yang dilantik. BACA JUGA: Simpanan Tabung Haji: Cara & Had Pengeluaran
Manfaat Perlindungan TH Khairat menyediakan manfaat perlindungan sebanyak RM12,000 sekiranya berlaku kematian atau hilang upaya kekal dan menyeluruh. 
Cara Daftar TH Khairat Di Apps Thijari Untuk mendaftar TH Khairat melalui aplikasi THiJARI, ikuti langkah-langkah berikut:
Muat Turun Aplikasi THiJARI: Pastikan anda telah memuat turun aplikasi THiJARI di telefon pintar anda melalui Google Play Store atau App Store.  Log Masuk atau Daftar Akaun: Buka aplikasi dan log masuk ke akaun THiJARI anda. Jika anda belum mempunyai akaun, daftar terlebih dahulu dengan mengikuti arahan yang diberikan dalam aplikasi.  Pilih Menu TH Khairat: Setelah log masuk, pergi ke menu utama dan pilih pilihan untuk TH Khairat. Nanti ada keluar pop out mesej, klik OK.  Klik setuju.  Isi Maklumat Pendaftaran: Pilih cawangan TH berhampiran dan isi maklumat yang diperlukan seperti nama, no akaun TH dan sebagainya. Ikuti arahan selanjutnya. Pastikan semua maklumat diisi dengan tepat.  Pilih Pengendali Takaful: Anda perlu memilih pengendali Takaful yang dikehendaki, sama ada Syarikat Takaful Malaysia Keluarga Berhad (STMKB) atau Hong Leong MSIG Takaful (HLMT). Sahkan Pendaftaran: Selepas melengkapkan pendaftaran, sahkan maklumat dan hantar permohonan anda melalui aplikasi.  Tunggu Pengesahan: Sijil Takaful akan berkuatkuasa mengikut tarikh permohonan dihantar dan tertakluk kepada kelulusan pendaftaran oleh Pengendali Takaful.  (Kredit: Diari Haji Muassasah, Mohd Nor Ab Razak)
Soalan Lazim 1. Siapakah yang boleh mendaftar TH Khairat dan apakah had umur yang layak?
TH Khairat terbuka kepada semua pendeposit TH berumur 30 hari hingga 65 tahun sahaja (hari lahir berikutnya).
18 tahun ke atas: Pendeposit boleh mendaftar sendiri melalui laman web/aplikasi mudah alih THiJARI. Bawah 18 tahun: Pendeposit bawah 18 tahun mesti didaftarkan melalui laman web/aplikasi mudah alih THiJARI oleh penjaga yang mentadbir akaun. 2. Berapakah jumlah perlindungan yang ditawarkan untuk TH Khairat?
Jumlah perlindungan yang ditawarkan ialah RM 12,000 untuk kematian atau hilang upaya kekal menyeluruh.
3. Berapakah yuran langganan TH Khairat ?
Yuran langganan TH Khairat ialah RM28 setahun. Yuran langganan akan didebitkan secara automatik daripada akaun TH setiap tahun selagi sijil Takaful tidak ditamatkan.
4. Adakah terdapat sebarang perbezaan dalam faedah atau yuran langganan?
Pendeposit boleh mendaftar dengan satu pengendali Takaful atau mendaftar dengan kedua-dua pengendali Takaful.
Contoh 1:
Pendeposit mendaftar dengan pengendali Takaful A. 
Yuran langganan: RM28 setahun kepada pengendali Takaful A
Tuntutan: Penerima layak menerima RM12,000 atau RM10,000 (sekiranya Infaq) daripada pengendali Takaful A.
Contoh 2:
Pendeposit mendaftar dengan pengendali Takaful A dan pengendali Takaful B.
Yuran langganan: RM28 setahun untuk pengendali Takaful A dan RM28 setahun untuk pengendali Takaful B.
Tuntutan: Penerima layak menerima RM12,000 atau RM10,000 (jika Infaq) daripada pengendali Takaful A dan juga layak menerima RM12,000 atau RM10,000 (jika Infaq) daripada pengendali Takaful B.
5. Adakah TH Khairat ini patuh syariah?
Ya, TH Khairat adalah patuh Syariah dan telah mendapat kelulusan Jawatankuasa Penasihat Syariah TH .
6. Siapa yang boleh dilantik sebagai waris?
Pendeposit boleh melantik sesiapa sahaja sebagai benefisiari dengan syarat berikut:
Mempunyai akaun TH . Berumur 18 tahun ke atas. 7. Bagaimanakah saya boleh menyemak status TH Khairat saya?
Status terkini pendaftaran atau langganan TH Khairat boleh disemak di laman web/aplikasi THiJARI melalui menu “Semak Status”.
8. Bagaimanakah saya memperbaharui langganan saya setiap tahun?
Pembaharuan langganan TH Khairat akan didebitkan secara automatik daripada akaun TH pendeposit dalam tempoh 90 hari dari ulang tahun sijil pembaharuan.
9. Jika tiada kematian atau hilang upaya kekal sehingga saya mencapai umur 65 tahun (melebihi had umur), bolehkah saya mendapatkan semula langganan saya?
Tidak, yuran langganan tidak akan dikembalikan jika had umur kelayakan telah melebihi.
Bayaran langganan semasa sijil berkuat kuasa disalurkan kepada pengendali Takaful yang dikutip sebagai derma dalam satu tabung bagi tujuan pampasan peserta Takaful yang memerlukan seperti yang dipersetujui oleh peserta berdasarkan kontrak Tabarru’.
10. Bagaimanakah cara saya menamatkan langganan TH Khairat?
Pendeposit boleh menamatkan langganan TH Khairat dengan memaklumkan atau menghubungi Pengendali Takaful yang dipilih/dilantik oleh pendeposit.
Untuk lebih mengetahui lebih banyak soalan lazim berkaitan TH Khairat, anda boleh layari pautan berikut: https://www.tabunghaji.gov.my/en/savings/faq/frequently-asked-question-faq-th-khairat 
Maklumat Lanjut Layari portal rasmi Tabung Haji untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut mengenai TH Khairat. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/th-khairat/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=th-khairat

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Daftar Perniagaan Ssm Secara Online Terbaru Untuk Tahun 2024

Cara Daftar Perniagaan Ssm Secara Online Terbaru Untuk Tahun 2024

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 113 hits
Kepada mereka yang nak daftar lesen perniagaan SSM sekarang anda boleh buat online sahaja Ikuti langkah dan cara ini dibawah Perkongsian ini merupakan daripada pengalaman sendiri apabila baru sahaja berjaya mendaftarkan syarikat enterprise ...
Cara Daftar Lalamove

Cara Daftar Lalamove

papar berkaitan - pada 13/10/2024 - jumlah : 141 hits
Lalamove merupakan salah satu platform penghantaran atas permintaan yang terkenal menghubungkan penghantar dengan pelanggan yang ingin menghantar pelbagai jenis barang dari dokumen kecil hingga barangan besar Ditubuhkan di Hong Kong pada ta...
Border Pass Ke Hatyai Cara Mohon Syarat Had Perjalanan

Border Pass Ke Hatyai Cara Mohon Syarat Had Perjalanan

papar berkaitan - pada 19/10/2024 - jumlah : 157 hits
Tahukah anda selain menggunakan passport anda juga boleh pergi ke Thailand dengan menggunakan border pass sekiranya menepati syarat yang ditetapkan Dokumen ini menawarkan kemudahan buat penduduk dari negeri negeri tertentu di Malaysia untuk...
Cara Daftar Mybca Panduan Lengkap Buat Akun Pengguna Baru

Cara Daftar Mybca Panduan Lengkap Buat Akun Pengguna Baru

papar berkaitan - pada 13/10/2024 - jumlah : 112 hits
BloggerBorneo com Kemajuan teknologi telah mendorong perbankan untuk berinovasi dan
Kumpulan Wang Amanah Sukan Negara Syarat Cara Mohon

Kumpulan Wang Amanah Sukan Negara Syarat Cara Mohon

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 76 hits
Dalam usaha menggalakkan penganjuran sukan di Malaysia geran Kumpulan Wang Amanah Sukan Negara diteruskan lagi bagi tahun 2025 KWASN merupakan inisiatif Kementerian Belia dan Sukan dalam usaha menyokong persatuan sukan dalam menganjurkan pe...
Cara Mengatasi Sembelit Secara Berkesan

Cara Mengatasi Sembelit Secara Berkesan

papar berkaitan - pada 14/10/2024 - jumlah : 112 hits
Cara Mengatasi Sembelit Sembelit adalah satu masalah biasa yang boleh meberi kesan kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia Ia berlaku apabila pergerakan usus menjadi sukar atau jarang berlaku dan najis menjadi keras serta sukar dikeluarkan...
Cara Buat Qr Code Untuk Kad Kahwin

Cara Buat Qr Code Untuk Kad Kahwin

papar berkaitan - pada 13/10/2024 - jumlah : 97 hits
Bagi membuat QR Code untuk kad kahwin tak susah pun Orang yang tidak pakar dalam bidang IT pun mampu untuk buat apatah lagi designer untuk kad kahwin anda Dengan cara ini ianya merupakan salah satu alternatif lain kepada anda Sekarang sudah...
Cara Menggunakan Fungsi Math Notes Pada Iphone Dan Ipad

Cara Menggunakan Fungsi Math Notes Pada Iphone Dan Ipad

papar berkaitan - pada 13/10/2024 - jumlah : 97 hits
Kepada pengguna peranti pintar Apple berikut kami kongsikan fungsi terbaru yang hadir dengan kemaskini iOS 18 Fungsi ini akan memudahkan anda membuat pengiraan matematik sama ada yang ringkas mahupun rumit Pertama sekali anda perlu masuk ke...
Cara Buat Tomyam Bersantan Pedas Masam Berlemak Memang Sedap Tak Muak Dihirup

Cara Buat Tomyam Bersantan Pedas Masam Berlemak Memang Sedap Tak Muak Dihirup

papar berkaitan - pada 14/10/2024 - jumlah : 67 hits
Resipi tomyam ayam dari menggunakan memasukkan santan Walau pun begitu ia tidak muak walau dihirup banyak kerana rasa masam tomyam ini Ada pula sayur dan isi ayam yang banyak memang makan berulang ulang BAHAN BAHAN 1 ekor ayam sederhana 4 s...
Kebaikan Kerajaan Adakan Undang Undang Gaji Minimum Untuk Pekerja Di Malaysia

Um Student Groups Push For Action Against Telegram Harassment

Kontraktor Bangladesh Didakwa Terima Rasuah Atur Kemasukan Warga Asing Disenarai Hitam Imigresen

Why Pelican Delivers Is The Best Cannabis Delivery Service In The Industry

Dapat Juga Hannah Delisha Nora Danish

Pemandu E Scooter Selamba Masuk Laluan Kereta Di Jalan Kl

Eka Heights Gaya Hidup Baru Dalam Komuniti Yang Pesat Membangun

Tak Boleh Guna Google Maps Di China


echo '';
5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja

5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Andai Tiada Dia Slot Megadrama Astro Ria

Famili Duo 2024 Senarai Peserta Keputusan Markah Lagu Tugasan Cara Undi Format Penjurian Hadiah Dan Segala Info Musim 4


Makan Bakso Di Restoran Jawa Annur Chowkit

Aftermath Of The Mbi Quake That Rattled Penang

Salam Jumaat

Luahan Hati Ds Najib Melalui Sidang Media Datuk Nizar

Nabila Taqiyyah Terpatah Terluka Chord

Putra Aiman Feat Haikal Iman Perjalanan Chord