Tersalah Pilih Lampin Pakai Buang Boleh Menyebabkan Bayi Terkena Ruam Lampin


Rata-rata ibu bapa menggunakan lampin pakai buang untuk bayi mereka bagi memudahkan tugas menguruskan anak. Lampin pakai buang sememangnya menjadi pilihan utama ibu bapa pada hari ini, terutamanya ibu yang berkerjaya. Tambahan pula, penggunaan lampin pakai buang adalah lebih mudah dan praktikal untuk bayi serta ibu bapa terutama ketika di luar rumah.
Bagi membantu ibu bapa memilih lampin yang betul, anda perlu tahu apa ciri-ciri lampin pakai buang yang sesuai. Ciri yang bagaimana anda perlu cari?

Apa yang perlu dicari dalam memilih lampin pakai buang?
1. Lampin Yang Dapat Menyerap Dengan Baik Selama 10 Jam
Ini kriteria utama dalam memilih lampin pakai buang. Penting bagi anda untuk mencari lampin yang mempunyai lapisan cepat kering dan mempunyai ciri-ciri perlindungan untuk mengelakkan kebocoran serta tahan lama. Lazimnya, anak kecil yang aktif akan mengalami masalah kebocoran di celah paha jika lampin yang digunakan tidak sesuai. Justeru itu, ibu bapa perlu mencari lampin yang mempunyai lapisan dalaman yang dapat menyerap dan mengunci cecair supaya kulit bayi kekal kering.
Pilih lampin yang mempunyai lapisan luar beraliran udara bagi membolehkan kulit bayi bernafas dan tahan selama 10 jam. Lampin yang cepat basah boleh menyebabkan bayi mengalami ruam lampin.
2. Pemilihan Saiz Lampin Yang Betul
Jangan memilih lampin yang terlalu ketat atau terlalu besar dengan tubuh bayi anda. Pilih lampin mengikut saiz dan kebesaran bayi. Periksa dahulu panduan berat yang disarankan kepada bayi yang terdapat di hadapan bungkusan lampin pakai buang untuk memastikan ianya bersesuaian dengan anak anda. Lampin pakai buang kini tersedia dalam pelbagai saiz dari saiz bayi baru lahir, kecil hingga paling besar.
Selain itu anda perlu mendapatkan lampin yang mempunyai panduan pinggang bermula dari zon 1 hingga zon 3 sebagai panduan untuk menukar lampin baru. Zon 1 ialah padanan yang sempurna, Zon 2 baik dan Zon 3 adalah penunjuk untuk menukar lampin baru.

3. Pemilihan Lampin Yang Mudah Dipakai
Ada ibu bapa yang mengambil masa yang lama bagi memakaikan anak mereka lampin. Justeru itu, pilihlah lampin yang senang dipakai mengikut keaktifan bayi anda. Jika si manja anda masih kecil, adalah lebih sesuai jika dipakaikan lampin berpelekat. Namun, jangan cari yang mudah tertanggal.
PetPet Tape telah mereka khas lampin bagi pengalaman sentuhan pertama yang “unggul” mementingkan 3 fungsi paling penting dalam rekaan lampin iaitu, tiada kebocoran, tahan lama dan kekeringan berpanjangan.
Lampin bayi Pet Pet ini memberikan bayi anda perlindungan berpanjangan .Ia direka dengan inovasi Sistem Keselesaan Fast Dry 360 Air Tru. Bayi rasa kering dan selesa sehingga 10 jam di mana penukaran lampin yang kerap tidak diperlukan. Ibu bapa kini boleh berehat dengan selesa dan anak-anak gembira bukan hanya sepanjang hari, tetapi ketika tidur juga.

Bagaimanakah kami mereka khas semula PetPet Tape untuk pengalaman sentuhan permulaan yang unggul

NEW PETPET Tape: NB & S, direka khas bagi pengalaman sentuhan pertama yang “unggul”. Lima ciri utama lampin ini antaranya sentuhan selembut bayi, tanpa wangian, alkohol & paraben sesuai untuk kulit bayi yang lembut, rekaan khas untuk menjaga tali pusat bayi baru lahir, inovasi Fast Dry 360 AirThru Comfort System membuatkan bayi kekal segar dan perlindungan 3-segi -perlindungan pinggang berkantur dan celah kaki untuk mencegah kebocoran.Dengan ciri-ciri pada lampin bayi Pet Pet NB & S ia memberikan bayi keselesaan berpanjangan.
NEW PETPET Tape: M, L & XL pula direka khas agar bayi kekal segar sepanjang hari. Tiga ciri utama lampin ini ialah untuk bayi kekal segar sehingga 10 jam dengan Sistem Keselesaan Fast Dry 360 Air Tru. Tanpa wangian, alkohol & Paraben lebih lembut bagi kulit bayi yang halus dan yang terakhir 3-Way Protect (Perlindungan 3-Segi), perlindungan pinggang berkontur dan celah kaki untuk mencegah kebocoran.

Keselesaan bayi amat penting dan pemilihan lampin pakai buang haruslah mengikut ciri-ciri yang dinyatakan agar bayi kekal segar sehingga 10 jam lamanya. Keselesaan bayi amat penting agar hubungan ibu bapa dan anak lebih erat terjalin, lebih banyak masa untuk bersama tersayang.
Nikmati potongan 15% dengan pembelian New PetPet di Lazada Official Store menggunakan kod promo eksklusif ‘PETTRY15’.
*Cap to RM30
 
 
The post Tersalah Pilih Lampin Pakai Buang Boleh Menyebabkan Bayi Terkena Ruam Lampin appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tersalah-pilih-lampin-pakai-buang-boleh-menyebabkan-bayi-terkena-ruam-lampin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Boleh Menyusukan Bayi Tanpa Perlu Memegang Bayi Cara Ini Lebih Praktikal

Ibu Boleh Menyusukan Bayi Tanpa Perlu Memegang Bayi Cara Ini Lebih Praktikal

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 439 hits
Menyusu anak di tempat terbuka bukan lagi perkara yang asing kerana terdapat pelbagai cara ibu boleh gunakan untuk melindungi diri daripada pandangan orang lain ketika menyusu di tempat awam Terdapat juga cara menyusu bayi yang lebih prakti...
Kemaskini Bermasalah Menyebabkan Pengesan Buku Lali Polis Belanda Tidak Boleh Dikesan

Kemaskini Bermasalah Menyebabkan Pengesan Buku Lali Polis Belanda Tidak Boleh Dikesan

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 278 hits
Kemaskini perisian yang bermasalah boleh mendatangkan isu kepada pengguna dan kadang kala masalah tersebut bukan sahaja melibatkan pengguna biasa tetapi syarikat syarikat dan juga badan kerajaan ataupun penguatkuasaan undang undang Baru bar...
Sebenarnya Puri Tak Boleh Terlalu Pekat Terlalu Cair Terlalu Pekat Punca Bayi Sembelit

Sebenarnya Puri Tak Boleh Terlalu Pekat Terlalu Cair Terlalu Pekat Punca Bayi Sembelit

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 328 hits
Memang teruja bila nak memberi si kecil makan Macam macam resipi mama buatkan untuk si kecil agar si kecil mendapat nutrisi yang sebenar Anak pun sangat teruja bila tibanya waktu makan Baca Selanjutnya Namun pasti ramai mama mama yang mempu...
No Salt No Sugar Dalam Makanan Bayi Tapi Ibu Boleh Gantikan Dengan Herba Herba Ini

No Salt No Sugar Dalam Makanan Bayi Tapi Ibu Boleh Gantikan Dengan Herba Herba Ini

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 484 hits
Pemakanan untuk bayi tidak dibenarkan untuk meletak perasa seperti garam dan ajinomoto Garam atau ajinomoto boleh digantikan dengan beberapa jenis herba dan rempah dalam makanan bayi yang berumur satu tahu ke atas sahaja Bagi bayi yang beru...
Angin Tak Boleh Masuk Melalui Kaki Kalau Nak Pakai Stokin Masa Berpantang Ini Stokin Yang Betul

Angin Tak Boleh Masuk Melalui Kaki Kalau Nak Pakai Stokin Masa Berpantang Ini Stokin Yang Betul

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 667 hits
Kalau dalam pantang mesti kita akan pakai stokin untuk elak sejuk dan badan masuk angin Tapi sebenarnya ada jenis stokin yang boleh di pakai ketika dalam pantang Doktor kesihatan wanita dan kehamilan berkongsi tentang stokin yang boleh dipa...
Cara Mengatasi Ruam Popok Pada Bayi

Cara Mengatasi Ruam Popok Pada Bayi

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 479 hits
Ruam pada bayi dapat disebabkan oleh banyak hal salah satunya adalah popok Penggunaan dan pemilihan popok yang tidak tepat dapat menyebabkan terjadinya ruam yang biasanya diawali dari rasa gatal kemudian akan berubah menjadi berwarna kemera...
Buang Bayi Setiap 3 Hari

Buang Bayi Setiap 3 Hari

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 647 hits
SETIAP tiga hari akan ada seorang bayi dibuang sama ada dijumpai mati atau hidup Walaupun ia sesuatu yang menyayat hati dan dianggap tidak berperikemanusiaan tetapi itulah fakta sebenar serta realiti yang berlaku dalam masyarakat kita Malah...
Sri Temukan Mayat Bayi Saat Buang Sampah Di Tepi Sungai Sedati Kebumen

Sri Temukan Mayat Bayi Saat Buang Sampah Di Tepi Sungai Sedati Kebumen

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 225 hits
Kasubbag Humas Polres Kebumen AKP Suparno mengatakan mayat bayi tersebut telah dibawa ke RSUD Kebumen guna dilakukan pemeriksaan lebih lanjut Saat ini kepolisian telah berkoodinasi dengan pihak RSUD Kebumen dan mengambil langkah awal terhad...
Keluar Dari Kumpulan Whatsapp Pejabat Tanpa Kebenaran Majikan Boleh Menyebabkan Anda Dibuang Kerja

Keluar Dari Kumpulan Whatsapp Pejabat Tanpa Kebenaran Majikan Boleh Menyebabkan Anda Dibuang Kerja

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 344 hits
Menjadi kebiasaan setiap pejabat mempunyai kumpulan WhatsApp yang memudahkan kakitangan dan majikan berhubung antara satu sama lain Tetapi kami yakin ada di antara pembaca yang keluar dari kumpulan tanpa kebenaran atas tujuan peribadi Namun...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Manusia Tidak Mengetahui Akhir Sesuatu Hanya Allah Yang Maha Mengetahui

Moira Dela Torre Artis Filipina Pilih Kuala Lumpur Sebagai Hentian Pertama Moira World Tour 2024

Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain