Teresa Kok Antara Pemimpin Dap Yang Buruk Perangai Ketika Rakyat Hilang Mata Pencarian


Sementara rakyat berjuang untuk mencari nafkah kerana kesan dari pandemik Covid-19, ramai dari mereka beralih ke perniagaan makanan dan minuman.
Kaedah itu antara pilihan terbaik untuk mereka menjana pendapatan demi sesuap nasi kepada keluarga ketika berdepan dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Justeru, Pemuda Barisan Nasional (BN) Wilayah Persekutuan menyambut baik pengumuman Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa untuk membenarkan kawasan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur termasuk Putrajaya dan Labuan menjadi wilayah bebas berniaga.
Ketuanya, Mohammed Nizham Abdullah Hamidi berkata, dengan pengumuman menteri itu, membolehkan sesiapa sahaja yang terkesan dengan pandemik Covid-19 dan PKP menjalankan perniagaan kecil-kecilan di sekitar bandar raya itu.
Beliau berharap, cadangan itu disokong pihak berkuasa tempatan (PBT) dengan panduan yang tepat, peraturan ringan dan syarat perlesenan untuk memastikan aktiviti perniagaan itu tidak mengganggu lalu lintas atau menimbulkan rasa tidak selesa di kalangan warga kota.
“Pada masa sama, kami kecewa dengan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok kerana tidak membuat komen yang membina ketika membahaskan perkara ini dalam sidang Dewan Rakyat.
“Dia telah menunjukkan tingkah laku yang tidak dapat diterima dengan memprovokasi ahli-ahli Parlimen lain untuk membuka gerai nasi lemak di Jalan Parlimen.
“Kegagalannya memahami keseluruhan isu dan saranan dasar oleh kementerian telah menunjukkan kurangnya profesionalisme wakil rakyat DAP itu dalam mewakili konstituennya.
“Dia (Teresa) adalah contoh seorang pembangkang yang hanya membangkang semata-mata tanpa matlamat yang jelas,” katanya dalam kenyataan kepada media hari ini.
Annuar dalam programnya di Taman Desa di sini Selasa lalu, dilaporkan berkata, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memberi kebenaran kepada warha kota untuk membuka gerai atau perniagaan secara kecil-kecilan di mana-mana kawasan yang sesuai di sekitar bandar raya mula 15 November ini.
Beliau bagaimanapun menyatakan, peniaga perlu memohon lesen perniagaan sementara yang sah selama enam bulan di laman web DBKL yang ditawarkan secara percuma.
“Mulai Ahad 15 November ini, Kuala Lumpur akan menjadi ‘wilayah bebas berniaga’… sesiapa yang ingin berniaga tidak kira sepenuh masa atau separuh masa boleh memilih tempat yang sesuai, misalnya depan rumah atau di tepi jalan kawasan perumahan,” katanya.
Mohammed Nizham berkata, Pemuda BN Wilayah Persekutuan mengalu-alukan sebarang cadangan dari kalangan Ahli Parlimen Wilayah Persekutuan untuk menangani masalah yang melibatkan rakyat.
Kata beliau, dalam masa yang sukar ini, semua Ahli Parlimen harus bersatu membantu rakyat, yang bukan sahaja menghadapi Covid-19, tetapi juga krisis ekonomi yang serius dan jauhi perbezaan ideologi politik. MG
Kamarul Zaman fail saman fitnah RM8 juta terhadap Teresa Kok

The post Teresa Kok antara pemimpin DAP yang buruk perangai ketika rakyat hilang mata pencarian appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/11/13/teresa-kok-antara-pemimpin-dap-yang-buruk-perangai-ketika-rakyat-hilang-mata-pencarian/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menteri Yang Dibenci Dap Ph Buat Kerja Untuk Rakyat

Menteri Yang Dibenci Dap Ph Buat Kerja Untuk Rakyat

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 199 hits
Dr Khairuddin Takiri petang semalam menziarahi 10 keluarga warga sawit yang susah di Hulu Teris Sepang Rata rata mereka mewarisi kebun sawit tinggalan orang tua 1 3 ekar setiap seorang di samping rumah pusaka yang uzur Pokok sawit banyak ya...
Najib Tegur Umany Dan Dap Jangan Naikkan Suhu Rakyat

Najib Tegur Umany Dan Dap Jangan Naikkan Suhu Rakyat

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 315 hits
Kita faham student student dan DAP ada freedom of speech Tapi kena berjaga jaga juga mesej yang korang nak hantar supaya persepsi tak betul tidak terbina Mula mula korang umum sokongan penuh kepada aktivis Thailand yang bantah Raja mereka L...
Bekalan Vaksin Covid 19 Antara Tumpuan Dewan Rakyat Hari Ini

Bekalan Vaksin Covid 19 Antara Tumpuan Dewan Rakyat Hari Ini

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 180 hits
KUALA LUMPUR 4 NOV Hal berkaitan bekalan vaksin Covid 19 dan penipuan siber adalah antara perkara bakal dibincangkan pada persidangan Dewan Rakyat yang memasuki hari ketiga hari ini Berdasarkan Aturan Urusan Mesyuarat Dewan Rakyat isu terse...
Mandat Rakyat Atau Memenuhi Nafsu Para Pemimpin

Mandat Rakyat Atau Memenuhi Nafsu Para Pemimpin

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 348 hits
Dalam sistem pilihan raya di negara kita biasanya pengertian mandat adalah sokongan yang diterjemahkan menerusi jumlah kerusi yang diberikan kepada parti parti yang membolehkan parti parti itu membentuk kerajaan Pengertian di atas lah yang ...
Wakil Rakyat Dap Sedia Disiasat

Wakil Rakyat Dap Sedia Disiasat

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 257 hits
November 9 2020 Ahli Dewan Undangan Negeri Ketari Young Syefura Othman bersedia untuk disiasat pihak berkuasa sekiranya melanggar sebarang prosedur operasi standard Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat Pemimpin Wanita DAP yang dikenali seb...
Azmin Pm Minta Pemimpin Pn Sekutu Bersedia Sidang Dewan Rakyat

Azmin Pm Minta Pemimpin Pn Sekutu Bersedia Sidang Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 342 hits
Diterbitkan Hari ini 6 41 pmPerdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta semua barisan pemimpin kerajaan dan parti sekutu Perikatan Nasional bersedia untuk menghadapi sidang Dewan Rakyat yang akan bermula esok Menurut Menteri Kanan mera...
Dap Main Isu Perkauman Dikala Rakyat Perlu Bantuan

Dap Main Isu Perkauman Dikala Rakyat Perlu Bantuan

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 269 hits
Isu bantuan ke sekolah vernekular yang ditimbulkan oleh DAP ini bukanlah isu besar dan sebenarnya tidak patut pun dibangkitkan Kalau dilihat keadaan sekolah pun menunjukkan mereka berada dalam keadaan yang sangat baik dan selesa berbanding ...
Haram Jadah Kedarah Ketika Rakyat Sedang Susah

Haram Jadah Kedarah Ketika Rakyat Sedang Susah

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 182 hits
Dengan bangga keluarkan dalil untuk menunjukkan sikap bertanggungjawab menaikkan gaji ketika rakyat negeri paling miskin di Semenanjung Malaysia ini yang menghadapi perbelanjaan negetif Berpuluh tahun memerintah sampai air pun tak dapat sed...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik