Tepat Sangat La Pak Long Lantik Dia Buat Peghabih Beras Rakyat Saja


 


Panas! Peja bagi bayangan tidak terpilih sebagai TPM

August 25, 2021 Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu menegaskan, beliau sama sekali tidak bersedih jika tidak dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.
Ahmad Faizal yang juga Ahli Parlimen Tambun berkata, ini adalah kerana fokusnya kini tertumpu kepada tugas dan tanggungjawab hakiki sebagai Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chenderiang.
“Will i be sad? (Adakah saya akan bersedih?). Semua sedia maklum walaupun saya pernah jadi Menteri Besar Perak dan sekarang tidak lagi pegang jawatan itu, saya percaya semua orang boleh nampak yang saya tidak bersedih.
“Malahan saya tambah semangat untuk memberi khidmat kepada rakyat dalam apa juga kapasiti, sekarang saya kembali dalam kapasti sebagai Ahli Parlimen Tambun dan ADUN Chenderiang.
“Dua tanggungjawab ini pun sudah cukup besar dan banyak dan kadang-kadang tak cukup masa untuk saya berikan perkhidmatan yang sebaik mungkin, jadi saya fikir untuk menjawab soalan itu, saya tak rasa saya akan sedih,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan pemberita dalam sidang media secara maya selepas perasmian persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak Ke-14 di Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini, pada Rabu.
Selepas Ismail Sabri mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri kesembilan pada Sabtu lalu, tumpuan negara kini terarah pada susunan Jemaah Menteri.
Pelbagai spekulasi mula dicanang dalam kalangan ahli politik berhubung senarai nama menteri Kabinet termasuk kedudukan jawatan Timbalan Perdana Menteri.
Pada Isnin, Ismail Sabri memaklumkan, senarai nama menteri Kabinet beliau akan diumumkan minggu ini selepas mendapat perkenan daripada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.
Dalam pada itu, Ahmad Faizal berkata, beliau akan tetap menyokong kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri dalam menerajui pentadbiran negara.
“Saya sangat gembira apabila Perdana Menteri dapat menubuhkan sebuah kerajaan yang stabil, kerajaan yang boleh mengeluarkan negara kita daripada kesengsaraan ekonomi dan kesusahan dalam perihal sosial yang tidak dapat bergerak bebas.
“Saya akan tetap menyokong kepimpinan Datuk Seri Ismail Yaakob sebagai Perdana Menteri yang akan menubuhkan barisan Kabinetnya… saya akan sentiasa memberi kerjasama penuh kepada sesiapa juga yang bakal dilantik,” katanya lagi.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/tepat-sangat-la-pak-longlantik-dia-buat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dia Cadang Itu Dia Cadang Ini Jaga Jaga Pak Long Mail Masuk Lobang Kalau Ikut Orang Nyanyuk

Dia Cadang Itu Dia Cadang Ini Jaga Jaga Pak Long Mail Masuk Lobang Kalau Ikut Orang Nyanyuk

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 150 hits
Tun M kata tak perlu uji keabsahan PM di Parlimen menerusi undi percayaAugust 25 2021 Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan bahawa gesaan sesetengah pihak bagi melaksanakan undi percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri...
Moga Pak Long Mail Tak Makan Ugut Atau Tekanan Sesiapa

Moga Pak Long Mail Tak Makan Ugut Atau Tekanan Sesiapa

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 151 hits
NORMAN RADZUANBiar gambar berbicara 24 jam yang penuh dengan pelbagai drama dan cerita Saya berharap PM baru tidak menjadi puppet kpd mana2 pihak Saya berharap Ismail tidak mendengar atau ugutan dari sesiapa Jagalah negara ini utk rakyat da...
Berterabur Bila Dia Jaga Sop Siapa Lagi Kalau Bukan Pak Long

Berterabur Bila Dia Jaga Sop Siapa Lagi Kalau Bukan Pak Long

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 140 hits
HAMZAH RIE NAKalau yang buat ni rakyat biasa habis kena kecam Kompaun dah tentu ada yg kena sampai RM10 000 Sekarang dah faham kenapa SOP berterabur sewaktu Muhyiddin PM Sebab menteri yang jaga SOP waktu tu Ismail Sabri SR
Weeyyy Jangan La Bagi Pak Long Mail Pening Kepala Sabar Sabar La Nak Jawatan Pun

Weeyyy Jangan La Bagi Pak Long Mail Pening Kepala Sabar Sabar La Nak Jawatan Pun

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 230 hits
Mesyuarat MKT ditangguh lagi ahli MKT bimbang Ismail umum Kabinet tanpa bincang dengan pimpinan parti kata sumber August 23 2021 2 51 PMMenurut sumber sebelum ini Ismail Sabri Yaakob meminta mesyuarat MKT yang dijadualkan Sabtu lalu turut d...
Cabaran Laluan Berliku Pak Long

Cabaran Laluan Berliku Pak Long

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 121 hits
Cabaran laluan berliku Pak Long KERAJAAN pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob perlu melaksanakan dasar yang mampu memenuhi tuntutan rakyat dan pembangkang dengan strategi yang lebih inklusif Penganalisis Politik daripada ...
Bossku Singai Buloh Sedang Menanti Kalau Pak Long Mail Naklepaskan Dia Tak Lama La

Bossku Singai Buloh Sedang Menanti Kalau Pak Long Mail Naklepaskan Dia Tak Lama La

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 117 hits
Pelik Dulu kutuk Muhyiddin sekarang Najib pertahan kabinet Ismail Sabri walaupun kitar semulaAugust 28 2021 Ahli Parlimen Pekan Datuk Seri Najib Tun Razak mempertahankan kabinet baharu yang dibentuk oleh Perdana Menteri Kesembilan Datuk Ser...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan