Temuduga Terbuka Guru Kafa Februari 2023



Temuduga Terbuka Guru Kafa Februari 2023. Makluman JAKIM, berita terkini tentang kerja kosong khas kepada rakyat Malaysia. Permohonan pekerjaan kini boleh dimohon di laman rasmi jawatan kosong atau laman rasmi jabatan kerajaan pusat dan negeri yang baharu dibuka kepada orang ramai.
Iklan peluang pekerjaan baru sahaja diwar-warkan khas peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia dibawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Peluang keemasan sebagai guru kafa ini yang harus direbut oleh rakyat Malaysia khususnya mereka yang baru sahaja tamat belajar di universiti.
Temuduga Terbuka Guru Kafa Februari 2023 Permohonan kerja kosong di Guru Kafa JAKIM ia merangkumi beberapa perkara yang perlu anda ketahui sebagaimana ia dimaklumkan dari syarikat sendiri.
Maklumat Jawatan Kosong Tarikh Dibuka dan Ditutup Permohonan Syarat Kelayakan Untuk Permohonan Langkah Buat Permohonan Makluman, segala info dan maklumat yang telah diberikan ia adalah berdasarkan kepada sumber rujukan dari laman rasmi majikan sendiri.
Dan kepada anda yang ingin mendapatkan info dan pemberitahuan semasa mengenai jawatan kosong dan peluang kerjaya, anda boleh menyertai telegram rasmi ” Permohonan Jawatan Kosong ” seluruh Malaysia:

Maklumat Temuduga Terbuka Guru Kafa Februari 2023 Apakah Jawatan Kosong Yang Ditawarkan Oleh JAKIM Tahun 2023? Peluang menjawat kekosongan yang dibuka dibawah majikan kerajaan merupakan jawatan yang perlu diisi segera secepat mungkin. Terdapat beberapa jawatan kosong yang perlu rakyat Malaysia layak membuat permohonan kerja berdasarkan kelayakan dari peringkat PMR, SPM, Diploma dan Ijazah.
Calon berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan untuk memohon mengisi kekosongan kerja yang diiklankan seperti di bawah:
Maklumat Jawatan: Nama Majikan: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia Lokasi Kekosongan: Kelantan Status Jawatan: Kontrak Jawatan kosong terkini yang diiklankan adalah seperti berikut: Guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) Untuk makluman kepada semua, permohonan jawatan kosong ini adalah tertakluk kepada pihak majikan yang membuat ketetapan. Bagi sebarang permohonan dan kekosongan jawatan adalah tertakluk kepada makluman pihak majikan. Jika terdapat perubahan,ianya adalah perubahan daripada pihak majikan dan sebarang kesilapan yang berlaku ia adalah diluar kawalan dan diperbaiki secepat yang mungkin.
Bilakah Tempoh Permohonan Jawatan Kosong Dibuka Dan Ditutup? Permohonan dibuka pada sekarang dan permohonan boleh dibuat secepat yang mungkin, Permohonan jawatan ini dibuka bermula sekarang dan permohonan akan ditutup pada 16 Februari 2023 mengikut iklan yang diwar-warkan (rujuk iklan jawatan dibawah).
Borang Permohonan boleh dimuat turun secara secara sah mengikut makluman majikan melalui atas talian seperti yang ditetapkan oleh pihak majikan.
Apakah Syarat Kelayakan Memohon Jawatan Kosong? Makluman pengetahuan para pemohon, kelayakan memohon jawatan kosong ia adalah tertakluk pada syarat umum dibawah:
Pemohon adalah warganegara Malaysia Pemohon berumur 18 tahun keatas Pemohon mempunyai kelayakan akademik minimum SPM dan keatas. Kelayakan akademik seperti diploma dan ijazah. Untuk memohon, pastikan anda ikuti langkah memohon kerja kosong terkini yang telah ditetapkan majikan seperti di bawah.
Sekiranya anda, calon yang berkelayakan dengan Ijazah, Diploma, Sijil Tinggi Persekolahan (SPM, STPM, “A” Level, Pre-U) atau Kelayakan Professional yang diiktiraf adalah di pelawa untuk memohon mengisi kekosongan jawatan di atas. (Sila rujuk iklan dan syarat kelayakan di bawah terlebih dahulu)
Selain itu calon juga perlulah mempunyai ciri-ciri berikut: Cukup syarat akademik yang ditetapkan Berminat bina kerjaya bersama majikan Berpengetahuan Mempunyai ciri kepimpinan dan lain-lain (rujuk kelayakan permohonan di bawah) Kelebihan Bagi Jawatan Kosong Yang Ditawarkan Bagi Guru Ganti: Gaji dengan pelbagai imbuhan menarik Cuti Tahunan Cuti Sakit dan lain-lain Dan lain-lain Pengambilan Temuduga Terbuka Guru Kafa JAKIM Tahun 2023 Adalah Seperti Berikut  Langkah – langkah untuk buat permohonan Guru Kafa Makluman kepada para pemohon yang berminat menjadi sebahagian daripada Guru Kafa JAKIM. Anda boleh membuat permohonan jawatan dengan kadar segera selagi permohonan jawatan kosong masih belum ditutup. Mohon segera dan hantar borang pada 16 Februari 2023 di Kaunter Urus Setia Temuduga di Masjid Muhammadi, Kota Bharu jam 8.00 pagi sehingga 10.00 pagi.
Borang permohonan jawatan boleh dimuat turun secara atas talian (Online) sahaja dan mestilah mengikut prosedur permohonan yang telah ditetapkan. Pemohon diminta untuk membuat semakan maklumat butiran diri, iklan jawatan dan syrat-syarat kelayakan sebelum membuat permohonan. Pastikan juga permohonan dibuat dengan betul.
Bagi para pemohon, anda boleh baca terlebih dahulu iklan,syarat-syarat dan cara permohonan dibawah dengan mendowloadnya:
BORANG PERMOHONAN GURU KAFA KELANTAN
Telah dinyatakan maklumat diatas merupakan iklan serta maklumat syarat-syarat kelayakan bagi permohonan jawatan dan cara permohonan bagi setiap jawatan yang ditawarkan. Bagi anda yang berminat untuk membuat permohonan pengambilan jawatan guru kafa Jakim, anda boleh ikuti cara-cara seperti yang diberikan.
30 permohonan calon terawal melepasi syarat asas tapisan yang telah ditetapkan, akan ditemuduga pada hari tersebut dan selebihnya akan dimaklumkan untuk sesi temuduga pada tarikh yang ditetapkan kemudian.
Keutamaan: 1. Berpengalaman sebagai Guru Ganti KAFA Negeri Kelantan. 2. Calon yang telah mengisi permohonan pada bulan Mei 2022 dan belum menerima panggilan temuduga. 3. Calon kelahiran dari Negeri Kelantan. 4. Bersedia ditempatkan di mana-mana sekolah atau Kelas KAFA di seluruh Negeri Kelantan Mengenai Guru Kafa KAFA adalah singkatan dari Kelas Al-Quran dan Fardu Ain. Ini adalah kelas pengajian Al-Quran dan Fardu Ain untuk murid dari tahun 1 hingga tahun 6 yang terdaftar dengan Agensi Pelaksana (pihak berkuasa agama negeri). KAFA menggunakan kurikulum, buku teks, dan mengikuti jadual Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) yang ditetapkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan mengambil ujian Penilaian Kelas KAFA (UPKK). Elaun guru KAFA dibayar oleh Kerajaan Persekutuan melalui JAKIM.
Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) memainkan peranan yang penting dalam membentuk generasi Islam yang berilmu dan berakhlak mulia. Ia menjadi platform bagi seseorang individu untuk menguasai dan memahami Al-Quran dan Fardu Ain dengan lebih baik. Kurikulum yang digunakan dalam Kelas KAFA diperuntukkan bagi membantu para pelajar memahami dan menghayati ajaran Al-Quran dan Fardu Ain dalam hidup seharian.
Guru-guru yang bertugas dalam Kelas KAFA memainkan peranan penting dalam membimbing dan membantu para pelajar memahami materi yang diajarkan. Elaun yang diterima oleh guru-guru ini juga dibayar oleh Kerajaan Persekutuan melalui Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).
Dengan demikian, Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) membantu membentuk generasi Islam yang memahami dan menghayati ajaran Al-Quran dan Fardu Ain dalam kehidupan seharian.
Objektif Kafa 2. Objektif Program KAFA adalah untuk:
(a) Mewujudkan suatu sistem kelas pengajian al-Quran dan Fardu Ain yang kemas, seragam dan bersepadu di seluruh Malaysia; (b) Memastikan kanak-kanak Islam yang berumur 7 tahun hingga 12 tahun di negara ini dapat mempelajari dan boleh menguasai bacaan al-Quran dengan baik; (c) Memastikan kanak-kanak Islam di negara ini dapat mempelajari dan mengamalkan perkara-perkara asas fardu ain; dan (d) Memperkukuh asas pendidikan agama Islam untuk kanak-kanak Islam dalam pendidikan al-Quran dan Fardu Ain. Pelaksanaan Kafa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) adalah agensi pusat yang bertanggungjawab sebagai penyelaras Program KAFA di peringkat Persekutuan merangkumi aspek dasar, kurikulum, buku teks, kaedah pentaksiran, latihan, pembiayaan, pengurusan sumber manusia, pemantauan dan penyeliaan.
Manakala Program KAFA dilaksanakan di peringkat negeri melalui Pihak Berkuasa Agama Negeri (PBAN)1 selaku Agensi Pelaksana di negeri masing-masing berdasarkan Garis Panduan Kelas Al-Quran dan Fardhu Ain (KAFA) yang dikeluarkan oleh JAKIM.
Akhir Kata  Semoga dengan segala perkongsian maklumat mengenai Temuduga Terbuka Guru Kafa Februari 2023 ini sedikit sebanyak dapat membantu para calon diluar sana


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/02/temuduga-terbuka-guru-kafa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tawaran Temuduga Airasia Cabin Crew Bulan Februari 2023

Tawaran Temuduga Airasia Cabin Crew Bulan Februari 2023

papar berkaitan - pada 8/2/2023 - jumlah : 169 hits
Tawaran Temuduga AirAsia Cabin Crew Bulan Februari 2023 Makluman AirAsia berita terkini tentang kerja kosong khas kepada rakyat Malaysia Permohonan pekerjaan kini boleh dimohon di laman rasmi jawatan kosong atau laman rasmi jabatan kerajaan...
Assistant Coach Masuk Islam Kelantan Pada 8 Februari 2023

Assistant Coach Masuk Islam Kelantan Pada 8 Februari 2023

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 99 hits
Assistant Coach Masuk Islam Kelantan Pada 8 Februari 2023 Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh hari ini kita telah mendapati satu berita yang hangat di media sosial yang mana seorang kurus telah masuk Islam dengan kerelaan hati sendir...
Kemaskini Btc Untuk 10 Februari 2023 Julat Dagangan Menembusi Ke Bahagian Bawah

Kemaskini Btc Untuk 10 Februari 2023 Julat Dagangan Menembusi Ke Bahagian Bawah

papar berkaitan - pada 11/2/2023 - jumlah : 108 hits
Analisis teknikal BTC USD telah berdagang menurun pagi ini dan saya mendapati penembusan julat dagangan di latar belakang Cadangan dagangan Disebabkan penembusan julat dagangan saya melihat potensi untuk pergerakan menurun selanjutnya ke ar...
8 Februari 2023 Sidang Media Yab Perdana Menteri

8 Februari 2023 Sidang Media Yab Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 121 hits
Ikuti perkembangan semasa yang sahih di semua pautan media sosial rasmi Berita RTM
Analisis Gelombang Elliott Litecoin Untuk 7 Februari 2023

Analisis Gelombang Elliott Litecoin Untuk 7 Februari 2023

papar berkaitan - pada 7/2/2023 - jumlah : 99 hits
Litecoin telah melengkapkan pembetulan kecil dari tahap 102 39 dan kini menuju lebih tinggi ke arah sasaran seterusnya pada tahap 104 96 dan 107 82 Jangka panjang kami secara terus mencari tahap yang lebih tinggi pada 121 43 dan berkemungki...
Analisis Elliott Wave Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 7 Februari 2023

Analisis Elliott Wave Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 7 Februari 2023

papar berkaitan - pada 7/2/2023 - jumlah : 93 hits
Pembetulan mendatar yang berkembang dalam gelombang 4 telah berlaku dari tahap puncak 1 0925 kini hampir selesai Kita masih boleh melihat kejatuhan pasangan mata wang EUR USD kepada tahap 1 0650 walau bagaimanapun potensi penurunan harga me...
Jawatan Kosong Jabatan Perangkaan Malaysia Bulan Februari Tahun 2023

Jawatan Kosong Jabatan Perangkaan Malaysia Bulan Februari Tahun 2023

papar berkaitan - pada 12/2/2023 - jumlah : 129 hits
Jawatan Kosong Jabatan Perangkaan Malaysia Bulan Februari Tahun 2023 Kini dibuka berkenaan jawatan kosong yang ditawarkan khusus kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk membuat permohonan jawatan kosong serta memulakan kerjaya bagi tahun...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11