Tebuk Atap Bukan Langkah Kanan Hadi


 



March 8, 2021 TEBUK ATAP ! BUKAN LANGKAH KANAN HAJI HADI..
Membaca laporan malaysiakini tulisan Haji Hadi,Jelas dalam hatinya penuh kesumat dan dendam, Sudah pasti kesumatnya terarah kepada Ds Anwar Ibrahim.. Kalau nak lawan Anwar Ibrahim pun, Gunakan Hujjah bukan Fitnah.. Tetapi itulah Ulama tebuk atap..
Bagaimana seorang dikata Ulama’ Boleh mengatakan Pakatan Harapan menjanjikan turun harga minyak dalam tempoh 24 Jam, Kalau ungkapan ini keluar dari mulut walaun PAS..kita faham..Tetapi orang yang dikatakan Alim dalam Politik para pentaksubnya..
Kalau kata kata ini keluar ketika berceramah, Mungkin kita anggap dia tersasul.. Tetapi dalam tulisannya, bagi aku yang ada dalam hatinya adalah dendam yang menghalalkan fitnah.. Ini bukan kali pertama aku dengar Haji Hadi mengulang ulang fitnah ini..aku dengar sejak kempen menentang Ds Anwar di Port dickson..
Sejak bila Manifesto PH turunkan harga minyak dalam tempoh 24 Jam ? tidak ada..Yang ada dasar penstabilan harga minyak… Begitu juga dalam isu Tol..Itu janji 5 tahun..Bukan 24 jam..
Kalau rujukan Haji Hadi ucapan Ds Anwar ketika berceramah.. Itu ketika kempen PRU 13, Ketika itu PAS dan PR masih bersama merangka Manifesto.. Dan apa yg diucapkan Anwar biarpun aku tak setuju dan bersifat Populis,Tetapi itu bukan Manifesto.. Malah ketika PRU 14.. Ds Anwar dalam penjara..
Tapi itulah Haji Hadi.. Main sedap guna ayat berkaitan InsyaAllah yang tak terkait dengan Manifesto..Mana ada Manifesto sebut InsyaAllah.. Itu komitmen..Mana ada aku janji, surat jaminan Hutang, atau apa apa transaksi disebut InsyaAllah.. Macam Manifesto PAS nak laksana Hudud, Macam nak hapuskan hutang PTPTN.. atau turunkan harga Kereta…Ada sebut InsyaAllah ? Itu betul2 Manifesto PAS pada PRU 14..
Sepatutnya bila Allah uji dengan sakit.. Adalah rasa dihati ingin bertaubat..Rupanya jadi lebih teruk kesumat dia.. Tapi dia sendiri lupa, Dia sendiri kata bukan Kerajaan pintu belakang, tetapi tebuk atap….tetapi dia lupa dia sendiri kata ini kerajaan tebuk Atap.. Bukan dari orang lain tapi dari mulut dia sendiri..
Apapun..aku Doakan, Biar Haji Hadi terus sihat menantikan hari hari mendatang.. Biarkan jiwa sakitnya itu makin tersiksa dengan kegagalan.. Nak cerita kan kejayaan tak mampu..kejayaan diri sendiri memegang Portfolio Duta timur tengah pun takda apa.. patutnya Haji hadi lah mengiringi Muhyidin ke Mekah, saudi dan UAE..rupanya dia Duta Timur tengah tertinggal di Marang..
Tapi biarlah kebencian dan kesumatnya itu terus menyala.. Semoga Allah berikan pengajaran berguna suatu hari nanti.. Dah jadi Kerajaan, Dan berjaya Khianat PH pun jiwanya masih tak tenteram, Kalau orang tua tua kata..Itu tanda makan duit haram..
Apapun sifat Kebencian,Dendam ni Allah dan Nabi dah sebut..Ini perosak Agama sebagaimana penyakit yang sama dihidapi Mufti dari utara.. Inilah Sifat yang menyesatkan Iblis..Iaitu Kebencian..Dan Sifat ini lah yang akan merosakkan Agama Mereka..dalam hadis Nabi disebut dikenal dengan Istilah Haliqah (حَالِقَةُ), iaitu Pemangkas Agama… sabda Nabi ﷺ..
، وَالْبَغْضَاءُ هِيَ الْحَالِقَةُ ، حَالِقَةُ الدِّيْنِ لاَ حَالِقَةُ الشَّعْرِ…
“Sifat Kebencian itu adalah pemotong; pemotong(Pemangkas) agama dan bukan pemotong rambut…”
Ipohmali






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/tebuk-atap-bukan-langkah-kanan-hadi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Tebuk Atap Tg Hj Abdul Hadi Yakin Rakyat Mampu Nilai Kerajaan Mana Lebih Baik

Kerajaan Tebuk Atap Tg Hj Abdul Hadi Yakin Rakyat Mampu Nilai Kerajaan Mana Lebih Baik

papar berkaitan - pada 8/3/2021 - jumlah : 238 hits
Setelah setahun pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yakin rakyat boleh menilai kerajaan yang mana mempunyai prestasi pemerintahan lebih baik Beliau percaya rakyat sendiri mengetahui rekod PN sela...
20 Soalan Rakyat Nak Tanya Kerajaan Tebuk Atap

20 Soalan Rakyat Nak Tanya Kerajaan Tebuk Atap

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 228 hits
Setelah setahun BERSATU PAS UMNO memerintah 20 Soalan rakyat 1 Adakah RUU 355 telah diluluskan 2 Apakah harga barang turum 3 Apakah harga minyak turun 4 Apakah penjenayah rasuah dan salah guna kuasa didapati bersalah dan dihukum Penjara 5 A...
Buktikan Anda Bukan Senjata Politik Tebuk Atap

Buktikan Anda Bukan Senjata Politik Tebuk Atap

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 191 hits
Hari ini saya telah membuat satu laporan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia berkenaan satu kejadian percubaan mendapatkan sokongan saya terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan janji manfaat yang boleh saya perolehi dengan ...
Pru14 Rakyat Tertipu Manifesto Dan Janji Ph Langkah Kanan Bukannya Langkah Sheraton

Pru14 Rakyat Tertipu Manifesto Dan Janji Ph Langkah Kanan Bukannya Langkah Sheraton

papar berkaitan - pada 7/3/2021 - jumlah : 211 hits
KUALA LUMPUR Kemenangan Pakatan Harapan pada PRU 14 pada tahun 2018 adalah sangat rapuh kata Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang Beliau berkata kemenangan itu disebabkan rakyat tertipu dengan manifesto dan janji yang dikemukakan PH bag...
Baru Setahun Tebuk Atap Bn Umno Pas Ppbm Gps Gabungan Parti Sarawak Perintah Ini Yang Terjadi

Baru Setahun Tebuk Atap Bn Umno Pas Ppbm Gps Gabungan Parti Sarawak Perintah Ini Yang Terjadi

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 257 hits
ZUWAIRI YUSOF 1 Pelabur pelabur asing jual ekuiti lari keluar semuanya 2 Kilang kilang asing yang puluhan tahun beroperasi tutup satu demi satu pindah ke negara jiran terdekat 3 Kedutaan kedutaan asing tutup dan pindah ke negara jiran terde...
Terdesak Sungguh Kerajaan Tebuk Atap Ni Rupanya

Terdesak Sungguh Kerajaan Tebuk Atap Ni Rupanya

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 137 hits
Langkah terdesak kerajaan hilang majoriti dengan ugutan tawar habuanPKR mengecam langkah terdesak untuk membuatkan Ahli ahli Parlimen mereka keluar parti menjadi bebas atau menyertai parti Kerajaan sama ada melalui ugutan mahupun habuan Set...
Dah Setahun Baru Menteri Kewangan Tebuk Atap Sedar Pentingnya Pakej Rangsangan Untuk Iks Dan Pks

Dah Setahun Baru Menteri Kewangan Tebuk Atap Sedar Pentingnya Pakej Rangsangan Untuk Iks Dan Pks

papar berkaitan - pada 7/3/2021 - jumlah : 347 hits
Dah setahun baru Menteri Kewangan PN sedar pentingnya pakej rangsangan untuk IKS dan PKSMarch 7 2021Aku sebelum ini berulang kali tulis pentingnya pakej Rangsangan untuk IKS dan PKS dilaksanakan Pakej rangsangan Kerajaan hari ini tidak bers...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Buat Apa Jika Terseliuh



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran

Persoalannya Kenapa Nak Butthurt Dengan Cadangan Akmal