Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Turunkan Kolesterol Paling Berkesan


Berat badan yang berlebihan bukanlah petanda seseorang itu mempunyai kadar kolesterol yang tinggi. Kadang-kadang mereka yang kurus juga mempunyai kadar kolesterol yang tinggi. Jadi, sangat penting untuk kita membuat pemeriksaan kadar kolesterol secara berkala dan cari cara turunkan kolesterol yang paling berkesan dan mudah.
Disamping itu, tanda-tanda kolesterol tinggi juga sangat tidak jelas. Ini kerana kebanyakkan tanda-tandanya lebih kurang sama seperti sakit-sakit yang biasa kita alami. Sehinggakan masalah kolesterol tinggi ini boleh menyebabkan kepada kematian mengejut.
Jadi, Mia akan kongsikan dengan anda semua bagaimana nak tahu tanda-tanda awal masalah kolesterol tinggi supaya kita dapat membuat pemeriksaan dengan segera. Dan Mia juga akan berkongsi dengan anda cara turunkan kolesterol paling berkesan yang selamat diamalkan.
 
Bahaya Kolesterol tinggi Walaupun masalah kolesterol tinggi ini bukanlah suatu penyakit, tetapi ia tetap bahaya kerana ia boleh menyebabkan kepada penyakit lain yang lebih kronik. Kolesterol yang berlebihan akan berkumpul di dalam salur darah dan akan membentuk plak apabila termendap di lapisan salur darah.
Apabila semakin banyak plak yang terkumpul, dinding arteri menjadi tersumbat seterusnya menyebabkan tekanan aliran darah makin semakin tinggi, aliran darah menjadi semakin perlahan dan mungkin juga akan terhenti. Inilah yang menjadi punca berlakunya serangan jantung dan strok secara tiba-tiba. Ia juga boleh menyebabkan kematian mengejut.
 
Tanda-tanda kolesterol tinggi Antara tanda-tanda yang selalu dikenalpasti apabila seseorang mempunyai kolesterol yang tinggi adalah: Sering berasa kebas-kebas pada kaki Timbul bintik-bintik putih(biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi Mudah letih, penat dan cepat mengantuk Sering berasa sakit kepala. Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. Hal ini menunjukkan kadar kolestrol terlampau tinggi Jadi, anda boleh semak samada tanda-tanda ini pernah berlaku pada anda sebelum ini. Sekiranya ada tanda-tanda sebegini, cepat-cepat buat pemeriksaan dengan doktor. Tidak semua orang akan mengalami tanda-tanda yang sama. Jadi, sangat digalakkan kita untuk membuat pemeriksaan darah secara berkala untuk tahu tahap kolesterol kita.
 
Cara Turunkan Kolesterol Dalam Badan Terdapat pelbagai cara turunkan kolesterol dalam badan. Contohnya menjaga pemakanan, mengurangkan makanan yang berlemak dan berminyak, melakukan senaman, mengambil makanan seimbang, mungurangkan tekanan dan sebagainya. Akan tetapi, cara ini memang anda perlu lakukan secara konsisten dan mengambil masa yang lama untuk berkesan.
Jadi, hari ini Mia nak kongsikan cara turunkan kolesterol yang tinggi dalam badan dengan cara yang paling berkesan dan mudah. Sebelum tu Mia kongsikan dulu pengalaman mereka yang mempunyai masalah kolesterol tinggi ini
Pengalaman #1:
“Saya bagi mak saya vivix. Dah masuk dua botol. Sebelum ni mak paling risau bacaan blood sugar dan kolesterol dia. Now, bacaan dah normal since 1st bottle lagi. Sebab tu saya terus bekalkan mak vivix. Semoga kesihatan mak terus baik dan mudah beribadat”

Pengalaman #2:
“Syukur bacaan tekanan darah dan kencing manis turun, kolesterol kurang”

Bagaimana Vivix membantu menurunkan kolesterol dalam badan Vivix adalah minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Anggur Muscadine, ekstrak Elderberi Eropah, ekstrak Japanese Knotweed dan ekstrak Lobak Ungu. Ia mengandungi antioksidan yang tinggi yang dikenali sebagai polifenol. Dan polifenol inilah yang membantu badan kita menjadi lebih sihat tanpa kolesterol yang tinggi.
Polifenol dalam vivix membantu menurunkan kolesterol dalama badan dengan cara:
Mengurangkan keradangan dalam salur darah. Pengoksidaan pembuluh darah ini akan menyebabkan mendapan plak yang menyempitkan salur darah Menggalakkan dinding salur darah yang sihat Menggalakkan tekanan darah yang sihat Mengekalkan tahap pergumpalan platelet yang sihat Sebelum ni pun Mia dah ceritakan lebih lanjut mengenai masalah kolesterol dalam entry ini Cara Turunkan Kolesterol dengan Mudah Supaya Tidak Mengalami Komplikasi yang Kronik
Cara untuk dapatkan Vivix Sekiranya anda mempunyai masalah kolesterol yang tinggi, anda wajib ambil vivix untuk meningkatkan kesihatan anda. Anda boleh dapatkan vivix secara atas talian dengan hanya menekan ikon dibawah. Pembayaran boleh dibuat menggunakan kad debit/kredit.

Harga sebotol Vivix untuk 150ml adalah RM475. Sebelum anda kata vivix sangat mahal, anda baca dulu tentang Kandungan dan Manfaat Vivix ini. Ini kerana vivix ni bukan sahaja dapat menyelesaikan masalah kolesterol tinggi, tapi banyak lagi manfaat lain. Dan mereka yang telah menggunakan vivix sebelum ini, akan repeat order sebab dah serasi dengan mereka.
Jadi, jangan tunggu lagi. Dapatkan vivix sekarang. Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan mengenai produk ini, atau ingin berkongsi kisah kolesterol anda, atau ingin mendapatkan vivix pada harga yang lebih rendah, cepat-cepat whatsapp Mia. Boleh terus tekan ikon dibawah untuk whatsapp Mia.

Jangan tangguh-tangguh lagi, bertindak sekarang!!! Masalah kolesterol ni adalah masalah dalam diam. Kadang-kadang kita sendiri tidak tahu yang kolesterol dalam badan kita tinggi kerana tanda-tanda nya kurang jelas dan kebanyakkan tanda-tanda nya kita selalu abaikan kerana menganggap perkara itu adalah hal biasa. Jadi, buatlah pemeriksaan kesihatan secara berkala.
Kesihatan kita bukan boleh dijual beli. Kita punya tanggungjawab yang lain, ibu bapa, anak-anak yang perlu ditanggung. Jadi, jangan abaikan kesihatan diri demi keluarga tersayang. Ambillah jalan mudah dengan mengamalkan makanan tambahan supaya kita terhindar dari masalah ini.
Tak perlu berkira-kira lagi untuk mendapatkan nikmat kesihatan yang patut anda kecapi. Tak kan nak tengok orang lain je sihat. Anda juga berhak untuk hidup lebih sihat dengan mengamalkan vivix ini.
Sebarang pertanyaan ataupun pesanan, boleh hubungi Mia seperti maklumat yang tertera.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]
Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
Jadual pengambilan vitamin
Tips ekslusif
Konsultasi percuma berterusan
Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp
FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia
PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit
———————————————————————————
The post Tanda-tanda Kolesterol Tinggi dan Cara Turunkan Kolesterol Paling Berkesan appeared first on MiaZain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miazain.com/cara-turunkan-kolesterol-paling-berkesan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Cara Berkesan Cas Telefon Pintar No 2 Paling Berkesan

4 Cara Berkesan Cas Telefon Pintar No 2 Paling Berkesan

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 338 hits
Dalam kehidupan yang serba pantas pada masa kini masa pengecasan adalah salah satu pertimbangan utama untuk pengguna telefon pintar Jadi jom kita lihat pada artikel hari ini Bagaimana untuk membuatkan cas pada telefon pintar menjadi lebih p...
Ubat Buasir Paling Berkesan Cara Moden

Ubat Buasir Paling Berkesan Cara Moden

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 380 hits
Sebenarnya ramai dikalangan kita yang mengalami masalah buasir Tetapi malu nak cerita Biasalah kan kalau melibatkan kawasan sulit memang agak berat untuk menceritakan kepada orang lain Kita lebih cenderung untuk menahan sakit dan mencari ub...
Pakar Bahasa Kongsi Cara Kenal Pasti Tanda Awal Anak Lewat Bercakap 3 Tip Ini Mungkin Membantu

Pakar Bahasa Kongsi Cara Kenal Pasti Tanda Awal Anak Lewat Bercakap 3 Tip Ini Mungkin Membantu

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 333 hits
Setiap ibu bapa mengambil berat mengenai perkembangan bahasa pertuturan anak anak Berikut adalah beberapa tanda awal yang mungkin dan patut di perhatikan oleh ibu bapa Jika ada sebarang masalah pada artikel ini di facebook sila klik type ka...
5 Cara Mengetahui Tanda Gadis Masih Perawan

5 Cara Mengetahui Tanda Gadis Masih Perawan

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 1248 hits
5 Cara Mengetahui Tanda Gadis Masih Perawan Untuk melihat seorang gadis masih perawan atau tidak anda tidak perlu melihatnya saat malam pertama Ada beberapa ciri fisik pada tubuh wanita perawan atau tidak Mau tahu apa ciri cirinya Apa nggak...
Sayur Masak Bening Cara Masak Paling Mudah Kalau Rasa Nak Jaga Badan

Sayur Masak Bening Cara Masak Paling Mudah Kalau Rasa Nak Jaga Badan

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 846 hits
Ada kalanya kita rasa nak makan dengan lauk pauk ringkas sahaja seperti sayur yang dimasak bening Ia ringkas mudah disediakan serta enak dinikmati bersama lauk pauk yang lain Nak cuba Rasa tampilkan 7 resipi sayur bening yang boleh anda saj...
Tanda Rahim Tidak Sihat Cara Mengatasinya

Tanda Rahim Tidak Sihat Cara Mengatasinya

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 614 hits
Wanita walaupun di tempat kerja mereka bertungkus lumus memerah idea dan menyiapkan tuntutan kerja yang bukan sedikit Sarat dengan tugasan daripada pagi hinggalah ke petang Keluar sahaja daripada pintu pejabat otak serta merta bertukar untu...
5 Cara Paling Mudah Mengurangkan Sakit Belakang

5 Cara Paling Mudah Mengurangkan Sakit Belakang

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 383 hits
5 Cara Paling Mudah Mengurangkan Sakit Belakang Sakit belakang boleh menyerang sesiapa sahaja tidak kira lelaki mahupun wanita Sakit belakang juga boleh menyerang tidak kira usia samaada muda mahupun warga tua Semakin berusia kita sakit bel...
Tak Bisa Diam Dan Suka Lompat Lompat Berbahagialah Itu Tanda Anak Anda Punya Kecerdasan Kinestetik Tinggi

Tak Bisa Diam Dan Suka Lompat Lompat Berbahagialah Itu Tanda Anak Anda Punya Kecerdasan Kinestetik Tinggi

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 245 hits
Ada delapan jenis cerdasan menurut Howard Gardner Linguistik matematik visual spasial musik interpersonal intrapersonal naturalis dan kinestesik Dari sekian jenis itu kecerdasan kinestesik mungkin yang terdengar asing Menurut Gardner jika a...
Fenomena Supermoon Menjadi Fakta Hadits Rasulullah Saw Tentang Tanda Kiamat Telah Terjadi

Fenomena Supermoon Menjadi Fakta Hadits Rasulullah Saw Tentang Tanda Kiamat Telah Terjadi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 651 hits
Fenomena Supermoon Menjadi Fakta Hadits Rasulullah SAW Tentang Tanda Kiamat Telah Terjadi Bukti bahwa hadith Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang telah disabdakannya 1400 tahun yang lalu telah terkuak Sebahagian bergembira terhadap fe...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16