Taman Saujana Hijau Putrajaya Taman Rekreasi Yang Membuatkan Anda Rasa Seperti Berada Di Luar Negara


Putrajaya sememangnya sinonim dengan arkitektur dan landskap yang cukup cantik dan modern. Ia juga menempatkan beberapa taman yang best untuk anda sekeluarga meluangkan masa bersama.
Sumber: maisinggah.com Sama ada untuk bersenam dan mengekalkan kesihatan, berkelah sambil membuat memori indah bersama, atau sekadar jalan-jalan dan nikmati keindahan pemandangan bersama, taman saujana hijau Putrajaya sedia menanti.
Sumber: Ethan Yap Antara taman yang perlu anda kunjungi bersama keluarga nanti ialah Taman Saujana Hijau. Sebuah taman yang membawakan vibes dan feel luar negara, Taman Saujana Hijau memang unik dan luarbiasa.
Lokasi Taman Saujana Hijau Terletak di Presint 11, Putrajaya, Taman Saujana Hijau ini mempunyai keluasan tanah sebesar 47 hektar. Kebanyakan kawasan taman ini adalah berbukit dan dilitupi pokok-pokok dan kehijauan alam semulajadi.
Sumber: leeguancheng Kemasukan ke taman ini adalah percuma. Jadi, bawalah ramai-ramai. Malah, jika anda merancang untuk meraikan apa-apa sambutan, taman ini sangat sesuai.
Tarikan Yang Menanti Anda Taman ini terbahagi kepada 3 taman yang mempunyai tema yang berbeza iaitu:
Taman Eropah Taman China Taman Inggeris Setiap taman ini bukan sahaja membawakan estetik tertentu, malah tumbuhan yang ditanam di setiap bahagian ini akan mencerminkan budaya dan identiti setiap tema. Hebat, kan?
Sumber: chin minwah Di taman Eropah, anda boleh melihat kawasan berbukit yang dikelilingi pokok-pokok pine dan pagar kayu yang sama seperti taman-taman di benua itu. Memang akan rasa seperti berada di sini. Sesuai sangat untuk dijadikan tempat bergambar, lebih-lebih lagi untuk fotoshoot perkahwinan.
Sumber: Audrey Pang Taman China pula mempunyai beberapa Chinese-style pagoda yang terletak di sekitar taman. Kalau nak rasa seperti Mulan, boleh lah bergambar di sini. Taman Inggeris pula dipenuhi bunga-bunga ala English dan pokok Juniper menghiasi taman ini.
Memang cukup cantik. Terdapat track jogging sepanjang 2.8km yang tersedia buat yang sukakan aktiviti ini atau menunggang basikal. Namun, aktiviti yang tentunya kami cadangkan ialah berkelah.
Sumber: ntiara.sa Bawa sehelai alas yang cantik, hiasi dengan belon-belon dan sebagainya jika anda ingin menyambut apa-apa sambutan, dan pastikan anda membawa bekal makanan finger food seperti sandwich, kek, pastri dan dessert yang boleh dinikmati bersama kopi/teh panas.
Sumber: nataliekuak Simple namun cukup bermakna untuk anda dan keluarga. Berkelah dalam suasana seperti ini, tentunya akan membuatkan setiap detik menjadi istimewa.
Pilih saja taman yang anda gemari dan spot-spot terbuka untuk anda set-up dan enjoy. Pilihan kami adalah Taman Inggeris. Buat para influencer atau instafamous, di sini mungkin saja menjadi antara tempat terbaik untuk anda membuat konten dan ber-ootd, latar belakang menarik, sudah tersedia.
Sumber: maisinggah.com Bagi anda yang mahukan kelainan dalam membuat apa-apa sambutan, bolehlah raikan di sini. Hiasi dengan cantik dan jangan lupa untuk kemas dan pastikan spot anda berada dalam keadaan bersih sebelum pulang.
Sumber: maisinggah.com Marilah feeling-feeling traveler, walaupun sebenarnya hanya di Putrajaya. Kami pasti apa jua pilihan aktiviti buat anda dan keluarga, ia akan menjadi lebih istimewa.
Taman Saujana Hijau mungkin sahaja secret garden terbaik di Lembah Klang. Tak percaya, datang dan lihat sendiri. Taman ini dibuka dari 7am ke 7pm. Jadi, datang saja bila-bila anda mempunyai masa terluang.
Tarikan Berdekatan Anjung Floria Putrajaya Steps Putrajaya Secret Garden Kelab Tasik Putrajaya Putrajaya Challange Park Info Penting Untuk Pelawat Setelah selamat sampai dan parking kereta anda akan disambut oleh tangga naik yang agak tinggi dan tak berapa luas. Agak mencabar untuk pelawat yang membawa stroller anak ataupun barang yang banyak. Tidak ada kedai runcit atau gerai makanan di taman ini jadi bawalah makanan dan minuman yang secukupnya dari rumah. Alamat: Jalan P11, Presint 11, 62000 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya
Waktu Operasi: 7am-7pm (setiap hari)
Soalan Lazim Berkenaan Taman Saujana Hijau Masa Terbaik Untuk Melawat Taman Saujana Hijau Diebabkan oleh popularitinya taman ini amat sibuk terutamanya pada waktu hujung minggu. Kami nasihatkan anda datang awal pagi sebelum pukul 10am untuk mengelakkan waktu puncak. Lebih-lebih lagi kalau anda merancang untuk berpiknik. Ini kerana spot piknik yang redup bawah pokok tak banyak, oleh itu kalau nak pastikan anda dapat spot datang cop awal-awal. Kalau sekadar bersenam atau bersiar-siar di taman kami syorkan datang pada belah awal pagi sebelum pukul 11am ataupun petang selepas pukul 4pm untuk mengelakkan kepanasan matahari yang agak terik.
Ada Tempat Parking Kereta Tak? Perbadanan Putrajaya telah pun menambah dan menaik tarafkan tempat parking kereta yang disediakan supaya lebih ramai pengunjung boleh menggunakannya dan tiada caj parking dikenakan. Jalan keluar masuk ke tempat parking agak sempit dan berliku jadi jika anda membawa kereta bersaiz besar seperti MPV ataupun SUV pastikan anda memandu dengan pelahan dan berhati-hati.
Apakah Fasiliti Yang Disediakan Di Taman Tersebut? Terdapat beberapa tandas awam dan mesin membeli air tin tetapi selain dari itu tidak banyak fasiliti yang disediakan.
4.5/5 - (2 votes) The post Taman Saujana Hijau, Putrajaya | Taman Rekreasi Yang Membuatkan Anda Rasa Seperti Berada di Luar Negara appeared first on Mai Singgah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisinggah.com/taman-saujana-hijau/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Taman Wetland Putrajaya Taman Rekreasi Sekeluarga Untuk Berhujung Minggu

Taman Wetland Putrajaya Taman Rekreasi Sekeluarga Untuk Berhujung Minggu

papar berkaitan - pada 6/3/2023 - jumlah : 278 hits
Bagi memastikan warga kota kita sentiasa menjaga kesihatan dan mengekalkan gaya hidup yang aktif banyak taman taman rekreasi disediakan di sekitar Lembah Klang Namun jarang yang sama dengan Ia merupakan sebuah taman rekreasi sekeluarga untu...
Muhyiddin Dilarang Melancong Ke Luar Negara

Muhyiddin Dilarang Melancong Ke Luar Negara

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 123 hits
Bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin telah dihalang daripada ke luar negara dokumen mahkamah yang difailkan oleh partinya Bersatu
Saya Tak Jangka Gerai Ini Akan Viral Janda Muda Akui Terkejut Gerai Nasi Lemaknya Dapat Sambutan Luar Biasa

Saya Tak Jangka Gerai Ini Akan Viral Janda Muda Akui Terkejut Gerai Nasi Lemaknya Dapat Sambutan Luar Biasa

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 204 hits
The ReporterSejak video perniagaan kecilnya menjual nasi lemak di Sentul awal Januari tular di media sosial janda anak dua yang dikenali sebagai Sharifah Nurul Hamirah Syed Mohd Hamza 30 mengakui perniagaannya mendapat sambutan ramai Sharif...
Ph Hanya Dapat Tujuh Peratus Undi Melayu Luar Bandar Penganalisis

Ph Hanya Dapat Tujuh Peratus Undi Melayu Luar Bandar Penganalisis

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 60 hits
agendaily com19 02 2023Penganalisis politik Universiti Teknologi Malaysia Dr Mazlan Ali Dakwaan Pengerusi Pakatan Harapan yang juga Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengatakan gabungan itu mendapat 31 peratus undi Melayu pada Piliha...
Tahap Takut Umdap Kepada Pn Luar Biasa

Tahap Takut Umdap Kepada Pn Luar Biasa

papar berkaitan - pada 22/2/2023 - jumlah : 267 hits
PAS dah lama bina replika sebegini untuk membedil UMDAP
Terungkap Manfaat Luar Biasa Minyak Kelapa Kunci Rahasia Kesehatan Tubuh Dan Kecantikan Kulit Yang Wajib Kamu Ketahui

Terungkap Manfaat Luar Biasa Minyak Kelapa Kunci Rahasia Kesehatan Tubuh Dan Kecantikan Kulit Yang Wajib Kamu Ketahui

papar berkaitan - pada 7/3/2023 - jumlah : 113 hits
Minyak kelapa telah dikenal sejak lama sebagai bahan alami yang kaya akan manfaat untuk kesehatan Tidak hanya itu minyak kelapa juga sering digunakan sebagai bahan perawatan kecantikan karena kandungan nutrisinya yang sangat baik untuk kuli...
Rabithah Cinta Luar Biasa Chord

Rabithah Cinta Luar Biasa Chord

papar berkaitan - pada 18/2/2023 - jumlah : 202 hits
G m F E A F EBenarkah dikhabar F B F G makan cinta itu buta C mKerana saujana ku E F melihat kan sinarnyaF EBenarkah perasaan F Bcinta kan membakar F G mdiri C m EKerana dingin dan tenteram yang F ku nikmati D Rasa cinta agung yang ku G mmi...
Cekodok Bilis Bulat Rangup Di Luar Lembut Di Dalam

Cekodok Bilis Bulat Rangup Di Luar Lembut Di Dalam

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 161 hits
Cekodok bilis bulat ni comel je kan Ada cara macam mana nak bentukkan ia bulat macam tu Selalu kita tengok cekodok macam macam rupa Cekodok bilis yang dikongsikan oleh Ahma Razali ini comel je bentuknya Kalau cicah dengan kari sardin rangup...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid