Takdir 1 Cahaya Yang Tidak Terpadam By Hilal Asyraf



Walaupun Kegelapan Menyelubungi Dunia,
Cahaya Ilahi Akan Tetap Terus MenyalaAssalamualaikum dan hi..apa khabar. Semoga semuanya sihat-sihat selalu. Memang dari zaman remaja lagi zaza suka baca buku dan kali ini zaza memilih buku dari Hilal Asyraf.

Sebelum ni zaza banyak follow Hilal Asyraf dekat facebook beliau dan website Langitilahi. Ingat dulu zaman-zaman sekitar 2012 boleh dikatakan setiap hari zaza akan lawat website langitilahi untuk baca perkongsian cerita darinya dan penulis lain. Gaya penulisan beliau tu yang best. Tentang kehidupan, tentang Islam..

Zaza tahu beliau ada keluarkan buku tapi masa tu belum tergerak hati nak beli..sehinggalah suatu hari tu beliau ada open untuk baca karyanya secara percuma..dan time tu la tertarik nak baca karya bertajuk Takdir. Tapi masa tu dapat baca sekerat je bila beliau close balik karya percuma tu gara-gara ada orang salah guna.

So disebabkan macam excited gila bila baca Takdir tu..terus la zaza cari..tapiiiiii...yang zaza dapatkan adalah Takdir 1 : Cahaya Yang Tidak Terpadam versi lama..versi baru lain sikit..tapi tak apalah..lama pun lama lah..tetap jalan cerita yang sangat best.


Sinopsis 

Takdir 1 : Cahaya Yang Tidak Terpadam by Hilal Asyraf ni tentang kisah seorang pemuda bernama Angkasa Sakti yang dihantar oleh bapanya untuk memulakan kembara. Tujuannya adalah untuk memerangi kegelapan bawaan Sang Asura yang mengaku dirinya sebagai Tuhan yang patut disembah.

Dunia diselimuti kegelapan.Selepas Sang Asura dan Lima Jeneral menguasai dunia sepuluh tahun lalu, ramai menyangka cahaya Ilahi telah terpadam. Kerajaan Tanah Haram diasak hebat. Begitu juga dengan Kota "Hijau Chinmayi".

Manusia yang percaya kepadaNYA dibadai derita. Ada yang percaya DIA telah meninggalkan mereka. Ada juga yang menyatakan  Allah itu tiada. Apatah lagi sejarah menjadi saksi tewasnya Kiai Songo di Tangan Sang Asura dua belas tahun sebelumnya.

Sang Asura bersama lima jeneralnya menubuhkan kerajaan Utophia dan Apabila Kesatuan Lima Wilayah yang membawa panji-panji Islam telah tewas di tangan Sang Asura, dunia memasuki era kegelapan yang dasyat. Ramai telah mula hilang kepercayaan terhadap Islam malah keyakinan dan sangka baik mereka pada Allah juga hilang. Mereka akhirnya sujud kepada Sang Asura.

Walaubagaimanapun, Kerajaan Tanah Haram dan Kota "Hijau Chinmayi" berpegang teguh dan percaya dan tetap meneruskan perjuangan mereka dalam menegakkan AgamaNYA.

Angkasa Sakti mengembara untuk ke Tanah Haram. Bagaimanapun pemgembarannya bukanlah mudah seperti yang disangka. Angkasa Sakti perlu melalui banyak halangan dan perlu bergerak ke arah timur hingga melepasi tembok Duarte sehingga ke Tanah Lapang. Perjalanan ke sana agak bahaya.

Sepanjang perjalanan, Angkasa Sakti banyak bertemu dengan manusia. Antaranya Pendekar Berdosa yang tersiksa atas dosanya yang lalu.

Juga watak-watak lain seperti Kiai Hutan, Raja Nuo, Kiai Langit, Mughirah Syu'bah,Ruh Faizan, Aizan Fahmi, Maisarah,Khalid Al Walid dan banyak lagi watak lain yang punya peranan masing-masing.

Bagi Kerajaan Tanah Haram dan Kota "Hijau Chinmayi" pula mereka tidak pernah berputus asa dan percaya pertolongan Allah itu sangat dekat.
Dalam buku Takdir 1 ni juga banyak ayat-ayat dari kalam Allah diselitkan. Seperti " Telah timbul pelbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang dilakukan oleh tangan manusia ( timbulnya yang demikian ) kerana Allah hendak merasakan sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang telah mereka lakukan, supaya mereka kembali ( insaf dan bertaubat )


Takdir 1 : Cahaya Yang Tidak Terpadam by Hilal Asyraf  merupakan sebuah novel pertama daripada Trilogi Takdir. Novel ini adalah percubaan Hilal Asyraf untuk beralih kepada karya komtenporari yang menjadi identitinya selama ini.

Takdir 1 adalah cerita pejuangan buat mereka yang percaya kepadaNYA.

Takdir 1 Versi Baru 2020 ( tulis semula)
Biodata Penulis :

Mohamad Hilal Asyraf bin Abdul Razak. Berasal dari Johor dan merupakan graduan di Yarmouk University dalam bidang Usuluddin. Memulakan karier sebagai penulis sejak 2009. Aktif dalam menghasilkan karya-karya fiksyen dan non fiksyen. Telah menghasilkan lebih 40 buah karya. Merupakan mengasas kepada website Langitilahi dan kini menguruskan perniagaan penerbitannya sendiri.

Nanti kan :

Takdir 2 : Pecaya Yang Tidak Sirna
Takdir 3 : Janji-NYA Yang Tidak Termungkir









Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.zazaiman.com/2020/07/takdir-1-cahaya-yang-tidak-terpadam-by.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Asyraf Umno Already Made It Clear To Pas It Wouldn T Be Joining Pn

Asyraf Umno Already Made It Clear To Pas It Wouldn T Be Joining Pn

papar berkaitan - pada 2/8/2020 - jumlah : 201 hits
Umno Youth chief Asyraf Wajdi Dusuki said his party had made it clear in meetings with PAS that it will not formally join Perikatan Nasional Asyraf was responding to PAS secretary general Takiyuddin Hassan who said Umno did PAS when Umno fo...
Dia Pen1puu Imam Muda Asyraf

Dia Pen1puu Imam Muda Asyraf

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 740 hits
Pend kwah Imam Muda Asyraf mended hkan ada pihak yang tidak bertanggungjawab menggunakan foto dirinya untuk tujuan penipuan Memohon agar semua pihak berhati hati Asyraf berkongsi modus operandi individu terbabit menerusi kemas kini terbaru ...
Telemovie Di Penghujung Fatamorgana Lakonan Amar Asyraf Sara Ali

Telemovie Di Penghujung Fatamorgana Lakonan Amar Asyraf Sara Ali

papar berkaitan - pada 19/7/2020 - jumlah : 535 hits
Saksikan telefilem genre psiko Di Penghujung Fatamorgana arrahan Ejump Mohd pada Jumaat 22 Mei 2020 pukul 9 30 malam di TV2 JUDUL DI PENGHUJUNG FATAMORGANAWAKTU SIARAN Jumaat 22 Mei 2020 9 30 malaam SIARAN TV Slot Citra TV2 PENULIS SKRIP Ak...
Umno S Grassroots Don T Want Party As Perikatan Member Youth Chief Asyraf Wajdi Tells Pas

Umno S Grassroots Don T Want Party As Perikatan Member Youth Chief Asyraf Wajdi Tells Pas

papar berkaitan - pada 2/8/2020 - jumlah : 344 hits
Umno Youth chief Datuk Asyraf Wajdi Dusuki has affirmed the party s decision to not join Perikatan Nasional saying the decision was made collectively by its leadership and also reflected its grassroots He added that nearly all Umno leaders ...
Selepas 4 Tahun Hetty Sarlene Suami Bakal Timang Cahaya Mata Pertama Hadiah Anniversary Paling Manis

Selepas 4 Tahun Hetty Sarlene Suami Bakal Timang Cahaya Mata Pertama Hadiah Anniversary Paling Manis

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 315 hits
Setiap pasangan yang berkahwin pasti mengimpikan keluarga yang lengkap dengan cahaya mata yang comel comel Tapi tidak semua yang bernasib baik untuk terus dikurniakan anak selepas berkahwin Ada yang perlu menunggu bertahun tahun sebelum dik...
Joe Jonas Isteri Sambut Cahaya Mata Pertama

Joe Jonas Isteri Sambut Cahaya Mata Pertama

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 194 hits
Tahniah Ohmedia ucapkan kepada pasangan selebriti Joe Jonas dan isterinya Sophie Turner yang kini sudah bergelar ibu bapa Berita gembira itu telah dikongsikan menerusi sumber media antarabangsa semalam Apa yang lebih menarik pasangan ini di...
Cerita Petani Lihat Cahaya Sebelum Temukan Puluhan Kg Emas Kuno Di Klaten

Cerita Petani Lihat Cahaya Sebelum Temukan Puluhan Kg Emas Kuno Di Klaten

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 164 hits
Cerita penemuan puluhan kilogram perhiasan emas dan perak di Desa Wonoboyo Kecamatan Jogonalan Klaten pada Oktober 1990 silam kembali mengemuka Ada cerita tentang penampakan cahaya sebelum barang artefak kuno abad IX itu ditemukan Malam seb...
Bersalin Ikut Pintu Atau Tingkap Tak Boleh Pilih Pilih Semuanya Takdir Allah Mana Mana Tetap Sakit

Bersalin Ikut Pintu Atau Tingkap Tak Boleh Pilih Pilih Semuanya Takdir Allah Mana Mana Tetap Sakit

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 350 hits
Bersalin secara normal ataupun pembedahan adalah bergantung atas nasihat pakar selepas dia melihat kondisi si ibu Ada yang kata untunglah si ibu kerana melahirkan secara pembedahan tak perlu rasa sakit Ada pula yang kata berutung si ibu yan...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb